Teivossa ravataan

A.Taivainen

Tiistai on kalenterissa ja ravien pitopaikkana Teivo. V4 näyttää jälleen kohtalaisen helpolta, mutta otetaan hieman kantaa siihen ja annetaan omat näkemykset tässä
Ensimmäisen kohteen suosikiksi on pelattu numero 1 Tom Sunrise ja mielestäni aivan aiheesta. Toiseksi viimeisessä startissa Teivosa se jäi täysin ajamattomaksi johtavan taakse ja Viimeksi Lahdessa ruuna otti kovassa avauksessa keulat voittaen varmasti. Itsenäisyyspäivänä sisärata ei ollut missään nimessä parhaimmassa kunnossa, mikä nostaa suorituksen arvoa. Tässä Tapio Perttunen nappaa jälleen johtopaikan ja on lähellä voittoa (33%). Kakkossuosikkini on viimeksi omalle tasolle palannut numero 11 Wind Of West(25%) ja kolmantena lapulle poisjäännin myötä johtavan perään tähtäävä numero 10 Anna Smile, joka valmentajan mukaan on asiallisessa kunnossa ja tilat saadessa heti yllärivalmis(5%)

Toinen kohde on erittäin vaikeasti veikattava suomenhevoskohde, jossa suurikin yllätys ei ole mahdottomuus. Tässä mielestäni kilpailee illan paras varma vaihtoehto ja se on huippu iskuun noussut 15 Käärö. Viimeksi Kaustisella Ori kierteli pitkään kolmatta rataa, mutta voitti siltikin mielestäni parasta yrittämättä. Nytkin kahdelta pakilta on kiertämistä tiedossa paljon, mutta välikarsinann kolme poisjääntiä helpottaa tehtävää huomattavasti ja Käärö tulee aina rehdisti perille saakka, jota valitettavasti ei voi monesta tämän lähdön osallistujasta sanoa. Käärön arvioni on 45%

1(9%) 7(5%) 8(20%) 11(7%) 12(5%) 13(8%)

Kolmannessa kohteessa juoksee kierroksen pelatuin hevonen numero 12 Kenzo. Pahalta paikalta starttaava ruuna on vahvassa iskussa ja minunkin mielestä oikein pelattu(43%)ja onkin systeemeihin hyvä vaihtoehto varmaksi. Lähdön mahdollinen yllättäjä ja hyvä kaksri hevonen on numero 9 Tactic Time(6%), joka kokee rattailla selkeän kuskin parannuksen. Ruuna palasi Rutiini lähtöön Kaustiselle viime kuun alussa, jossa se oli tasainen, jonka jälkeen se tuli starttiin viikko sitten Kuopioon. Siinä se juoksi matkalla 4-ulkona, josta pääsi viimeisellä takasuoralla toiseen pariin ulos, josta tiputti loppukurvissa sisäradalle, josta se otti tasaisen esityksen jälkeen 4 rahat. Startti aukaisi paikkoja Tactic Time ei yleensä jätä juoksua kesken, joten tässä tasaisessa lähdössä se hyvltä lähtöpaikalta on hyvä haku .Muita mahdollsia ovat Huippukuskit taakseen saavat 1 Light Moon(14%) , 6 Same ( 23%) ja 11 Star Cluod(3%). Viime mainittu tulee Elli Alfredsin valmennuksesta, jonka muut hevoset ovat pärjänneet hyvin viime aikoina.

Päätöskohde on pelaajien mielstä kolmen kauppa.
Mielestäni suosikki 3 Caresse Cristal(35%) on pelattu tässä hieman liian selkeäksi suosikiksi, vaikka onkin hyvässä vireessä. Tamma ei ole kuitenkaan ollut montaa starttia peräkkäin samanlaisessa vireessä kipeytymisen takia, joten mielestäni se kuulluu varmistaa tänään ehdottomasti joka lapulla. Numero 9 New Heaven(32%) on tehnyt jo pitkään väkivahvoja esityksiä ja nousee minun arvioissa suosikin rinnalle aivan tasapäin. Ylipelattuna varoittelen numeroa 5 Spece Taxi(12%), joka Lauantaina Seinäjoella märällä radalla oli aivan ponneton. Niemisen mukaan tamma oli Lahdessakin vetämätön Marraskuun puolessa välissä märällä radalla ja ainakin teivon nettisivujen mukaan rata on tänäänkin kostea, joten Lahjakas varsa voi alisuorittaa.Mahdollisia pikkuylläreitä ovat numerot 6 Barbe Du Ling(8%) ja "petsareiden kuuma kestotipsi" 7 Last Impression. Ensi mainittu voi johtaa lähtöa pitkään ja jälkimmäinen kirii hyvällä selkäjuoksulla palan matkaa lujaa

1

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peluri

Ei löydy Pelurin lapulta 3 8 11 ekaan Toiseen13 ja joitain muita kolmoseen vilkman ja joitain muita neloseen Barbe ja joitain muita.Toivotaan onnea ja menestystä.Moi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe