Polte nielussa ja kurkussa

pissed off

Ehdin jo huokaista helpotuksesta, 11. päivä myrkytyksestä, ollen samalla ensimmäinen ilman ripulia. Mutta nyt alkoi polte/palan tunne nielussa ja kurkussa. Voimakkaampaa kuin närästys. Mitähän tämä nyt on? Muilla samaa?

4

6085

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A. Siantuntija

Ainakin jos olet nauttinut tuota voimakkaasti kloorattua vettä, saattaa polte johtua siitä. Eli yliherkkyyttä kloorille.

• epäilen syyksi..

lievää nestevajausta ja vatsahappojen nousua ruokatorveen ja nieluun.

Minulla on ollut saman kaltaiset jälkioireet: närästyksen tunne ja nielussa alue josta tuntui lähteneen jotakin tärkeää irti. Tunsin pitkään myös ruokatorven "läpässä" kipua kun söin jotakin kovempaa (esim.leipää). Kieleni ja suun limakalvot olivat myös saaneet osansa, ne olivat kipeänä pitkään ja niihin muodostui paksu kerros "sammalta" eli valkoista möhnää.

• Harrastelijatohtori

Nokian vedessä on ollut ainakin adenovirusta. Äidilläni on virus ilmeisesti tälläkin aikaa "päällä". Laitoin otteen Wikipediasta tänne.

-Adenovirukset ovat Adenoviridae-heimoon kuuluvia Adeviruksia, jotka elävät sekä ihmisessä että eläimissä. Ne ovat saaneet nimensä kitarisojen eli adenoidien mukaan, joista virus on ensimmäisenä eristetty. Adenovirus kestää happamia ja emäksisiä olosuhteita, joten se säilyy ehjänä ruuansulatuskanavassa, jätevedessä ja uima-altaissa.

Adenovirukset aiheuttavat muun muassa lasten nielutulehduksia ja flunssaa. Noin 5 prosenttia alle nelivuotiaiden lasten hengitystieinfektioista on adenoviruksen aiheuttamia. Adenovirukset voivat aiheuttaa infektioita myös silmissä, keuhkoissa, hengitysteissä ja sydämessä.

Adenovirus aiheuttaa oireina oksentelua, kuumetta, löysää ulostetta ja flunssaa. Elimistön nestetasapaino on kovilla varsinkin pienillä vauvoilla. Adenovirus on melko lailla rotaviruksen kaltainen tauti. Ripulointi saattaa kestää useita viikkoja.

• Raasi

Hae kurkkupastilleja ja seuraa kuumeen kehittymistä. Jos paska ei ala lentää suihkuna, kyseessä lienee tavallinen flunssa. Sellaistakin on olemassa ja sen voi saada vaikka ovenkahvasta johon on koskenut joku ei-nokialainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91