Ehdin jo huokaista helpotuksesta, 11. päivä myrkytyksestä, ollen samalla ensimmäinen ilman ripulia. Mutta nyt alkoi polte/palan tunne nielussa ja kurkussa. Voimakkaampaa kuin närästys. Mitähän tämä nyt on? Muilla samaa?
Polte nielussa ja kurkussa
4
6085
Vastaukset
- A. Siantuntija
Ainakin jos olet nauttinut tuota voimakkaasti kloorattua vettä, saattaa polte johtua siitä. Eli yliherkkyyttä kloorille.
- epäilen syyksi..
lievää nestevajausta ja vatsahappojen nousua ruokatorveen ja nieluun.
Minulla on ollut saman kaltaiset jälkioireet: närästyksen tunne ja nielussa alue josta tuntui lähteneen jotakin tärkeää irti. Tunsin pitkään myös ruokatorven "läpässä" kipua kun söin jotakin kovempaa (esim.leipää). Kieleni ja suun limakalvot olivat myös saaneet osansa, ne olivat kipeänä pitkään ja niihin muodostui paksu kerros "sammalta" eli valkoista möhnää.- Harrastelijatohtori
Nokian vedessä on ollut ainakin adenovirusta. Äidilläni on virus ilmeisesti tälläkin aikaa "päällä". Laitoin otteen Wikipediasta tänne.
-Adenovirukset ovat Adenoviridae-heimoon kuuluvia Adeviruksia, jotka elävät sekä ihmisessä että eläimissä. Ne ovat saaneet nimensä kitarisojen eli adenoidien mukaan, joista virus on ensimmäisenä eristetty. Adenovirus kestää happamia ja emäksisiä olosuhteita, joten se säilyy ehjänä ruuansulatuskanavassa, jätevedessä ja uima-altaissa.
Adenovirukset aiheuttavat muun muassa lasten nielutulehduksia ja flunssaa. Noin 5 prosenttia alle nelivuotiaiden lasten hengitystieinfektioista on adenoviruksen aiheuttamia. Adenovirukset voivat aiheuttaa infektioita myös silmissä, keuhkoissa, hengitysteissä ja sydämessä.
Adenovirus aiheuttaa oireina oksentelua, kuumetta, löysää ulostetta ja flunssaa. Elimistön nestetasapaino on kovilla varsinkin pienillä vauvoilla. Adenovirus on melko lailla rotaviruksen kaltainen tauti. Ripulointi saattaa kestää useita viikkoja.
- Raasi
Hae kurkkupastilleja ja seuraa kuumeen kehittymistä. Jos paska ei ala lentää suihkuna, kyseessä lienee tavallinen flunssa. Sellaistakin on olemassa ja sen voi saada vaikka ovenkahvasta johon on koskenut joku ei-nokialainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803