vesi sokeri hiiva kilju --> metanoli?

metskuliini

Voiko vesi sokeri hiiva kiljuun syntyä metanolia? (eihän vedesesä pektiiniäkään ole...)

2

3616

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chemiaa

Kaitpa siihen myös epäpuhtaita alkoholeja syntyy käymisen tuloksena. Olen tällaista kuullut että pontikan keittämisessä ensin erottuvat kevyemmät epäpuhtaat (myrkylliset) alkoholit ja vasta sitten tisleessä on etanolia ainakin sellainen määrä, että se riittää "kumoamaan" metanolin vaikutuksen.

Etanoliahan nimittäin käytetään metanolimyrkytyksen hoitamisessa kun ne reagoi silleen jännästi keskenään että etanoli "kumoaa" metanolin vaikutusta elimistössä eli sen muurahaishapoksi muuttumista.

Tällaista kuulin isoilta pojilta pihalla kun ne jutteli.

• fdffdfdsfs

Kyllähän sitä metanolia sinne kiljuun tulee, mutta ei niin paljoa että siitä olisi haittaa.
        Käymitse valmistetuissa alkoholijuomissa metanolia on vähemmän kuin tislatuissa alkoholijuomissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1382
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      911
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      85
      799
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      737
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      592
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe