Kuka päättää MasterCardista?

Mestarikortti

Oma pankkini ei myöntänyt MasterCardia haluamallani luottorajalla (30 % vakituisista kuukausituloistani). Onko tietoa onnistuuko kortin hakeminen toisesta pankista, vai tekeekö päätöksen aina luottokunta pankista riippumatta?

8

1418

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoComment

      :Kuka päättää MasterCardista?
      :Oma pankkini ei myöntänyt MasterCardia haluamallani
      :luottorajalla (30 % vakituisista
      :kuukausituloistani). Onko tietoa onnistuuko kortin
      :hakeminen toisesta pankista, vai tekeekö päätöksen
      :aina luottokunta pankista riippumatta?

      Luottokunta myöntää Visa kortteja, tosin pankit
      ottaa sitäkin itselleen. MasterCard kortin
      myöntäjänä on pankin oma korttiyhtiö, omia
      kokemuksia Sampo Pankissa joka jätti kortin
      myöntämättä vakiotuloilla jotka heiluu mukavasti.
      Katsovat aikeisempaa pankkihistoriaa sekä
      pitävät itsenstäänselvyytenä pitkiä työsuhteita
      joka on nykyisestä ilmastosta jo muinaishistoriaa.
      Minimityösuhde täytyy olla vähintään 3.v kestänyt
      sekä voimassaoleva jos Sampopankissa haluaa kortin,
      sekä vähintään 4k kk/tulot.

      • henkilö?!

        vai pankki?

        Tuskin näitä asioita voi yleistää!
        Eivät kaikki Sammot ja Nordeat ole samanlaisia!

        Tuo aiempi pankkihistoria lienee tärkeä.
        Toisaalta henkilötason tuntemus saattaa myös vaikuttaa.

        5-vuotta työttömyyttä ja pätkätöitä taustalla.
        60v uhkaavasti lähstymässä.
        Asuntolainan (vakuus kunnossa) eikä kortin saannin kanssa mitään vaikeuksia.
        PAITSI IMATRAN SAMMOSSA!


      • Mastercardin

        Riippuu varmaan aika paljon konttorista. Minulle Sampopankki myönsi Mastercardin, vaikka vakituista työsuhdetta oli takana vasta vajaa vuosi. Koska vaihdoin toisesta pankista Sampoon, niin asiakashistoriaakaan ei ollut päivääkään.


    • Mrs Mrs

      Usein luottokunta, mutta esim:

      GE Moneylla ja Citibankilla sekä S-pankilla om ihan oma mastercard, kuten myös ymmärtääkseni Handelsbankenilla aktiiviraha-mastercard omansa. Koroissa on eroja, joten verrata kannatttaa!!! Jos en ole väärässä, Nordealla myös nordea rahoituksen myöntämä

      • S-pankilla omaa

        Masteria, vaan oma Visa. Lisäksi tuollainen 4k / kk palkkatulohuhu on ihan 100% paskapuhetta. Tuollaisiin kuukausituloihin yltää suomalaisista
        prosentuaalisesti kovin harvat. Ei kannattaisi katkeroitua väärän tiedon levittäjäksi, jollei itse ole korttia saanutkaan. Itse en ole Sammon
        asiakas , mutta vaimo on ja hän sai heti Masterin
        kun siirtyi Sammon asiakkaaksi ja on määräaikaisessa vuoden työsuhteessa 2500 euron
        kk-tuloilla.


    • pätkätyöläinen sai sen

      Kysy uudestaan tai mene toiseen oman pankkisi konttoriin kysymään. Vaadi perustelut jos eivät myönnä.
      Pankin omat rahoitusyhtiöt myöntää Masterit, Visat taas kuuluu Luottokunnalle.
      Itse sain Nordeasta Masterin, vaikka olen pätkätyöläinen. Laskut kuitenkin aina hoidettu ok eikä ikinä tilin ylityksiä tms. Netissä laitoin ensimmäisen korttihakemuksen ja se hylättiin ilman selitystä. Sen jälkeen marssin konttoriin ja kysyin perusteluja hylkäämiselle. Tämän jälkeen virkailija vaan laittoi hakemuksen eteenpäin ja se siitä. Kortti tuli postissa 4 vkon kuluttua.
      Ja tuloja vaihtelevasti 1800-1000 euroa/kk/brutto, eli köyhä.

      • "Pankin omat rahoitusyhtiöt myöntää Masterit, Visat taas kuuluu Luottokunnalle. "

        Noinhan se asia yksityishenkilöiden korttien osalta on. Useimpien 1970-luvulta alkaen työelämässä olleiden ensimmäinen luottokortti on kuitenkin ollut työnantajan kustantama Eurocard, joka on Luottokunnan myöntämä MasterCard. Tietääkseni Luottokunta myöntää niitä yrityksille edelleenkin.


    • sain nordean masterin (finnair) kortti.luottporaja sama kuin kuukauden bruttopalkka.ilmoitus tuli 5 minuutinkuluttua kun olin lähettänyt kortti anomuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2053
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      80
      1415
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      87
      1378
    4. 51
      1253
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1032
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1019
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      940
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      908
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      901
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      893
    Aihe