Kuka päättää MasterCardista?

Mestarikortti

Oma pankkini ei myöntänyt MasterCardia haluamallani luottorajalla (30 % vakituisista kuukausituloistani). Onko tietoa onnistuuko kortin hakeminen toisesta pankista, vai tekeekö päätöksen aina luottokunta pankista riippumatta?

8

1532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AutoComment

      :Kuka päättää MasterCardista?
      :Oma pankkini ei myöntänyt MasterCardia haluamallani
      :luottorajalla (30 % vakituisista
      :kuukausituloistani). Onko tietoa onnistuuko kortin
      :hakeminen toisesta pankista, vai tekeekö päätöksen
      :aina luottokunta pankista riippumatta?

      Luottokunta myöntää Visa kortteja, tosin pankit
      ottaa sitäkin itselleen. MasterCard kortin
      myöntäjänä on pankin oma korttiyhtiö, omia
      kokemuksia Sampo Pankissa joka jätti kortin
      myöntämättä vakiotuloilla jotka heiluu mukavasti.
      Katsovat aikeisempaa pankkihistoriaa sekä
      pitävät itsenstäänselvyytenä pitkiä työsuhteita
      joka on nykyisestä ilmastosta jo muinaishistoriaa.
      Minimityösuhde täytyy olla vähintään 3.v kestänyt
      sekä voimassaoleva jos Sampopankissa haluaa kortin,
      sekä vähintään 4k kk/tulot.

      • henkilö?!

        vai pankki?

        Tuskin näitä asioita voi yleistää!
        Eivät kaikki Sammot ja Nordeat ole samanlaisia!

        Tuo aiempi pankkihistoria lienee tärkeä.
        Toisaalta henkilötason tuntemus saattaa myös vaikuttaa.

        5-vuotta työttömyyttä ja pätkätöitä taustalla.
        60v uhkaavasti lähstymässä.
        Asuntolainan (vakuus kunnossa) eikä kortin saannin kanssa mitään vaikeuksia.
        PAITSI IMATRAN SAMMOSSA!


      • Mastercardin

        Riippuu varmaan aika paljon konttorista. Minulle Sampopankki myönsi Mastercardin, vaikka vakituista työsuhdetta oli takana vasta vajaa vuosi. Koska vaihdoin toisesta pankista Sampoon, niin asiakashistoriaakaan ei ollut päivääkään.


    • Mrs Mrs

      Usein luottokunta, mutta esim:

      GE Moneylla ja Citibankilla sekä S-pankilla om ihan oma mastercard, kuten myös ymmärtääkseni Handelsbankenilla aktiiviraha-mastercard omansa. Koroissa on eroja, joten verrata kannatttaa!!! Jos en ole väärässä, Nordealla myös nordea rahoituksen myöntämä

      • S-pankilla omaa

        Masteria, vaan oma Visa. Lisäksi tuollainen 4k / kk palkkatulohuhu on ihan 100% paskapuhetta. Tuollaisiin kuukausituloihin yltää suomalaisista
        prosentuaalisesti kovin harvat. Ei kannattaisi katkeroitua väärän tiedon levittäjäksi, jollei itse ole korttia saanutkaan. Itse en ole Sammon
        asiakas , mutta vaimo on ja hän sai heti Masterin
        kun siirtyi Sammon asiakkaaksi ja on määräaikaisessa vuoden työsuhteessa 2500 euron
        kk-tuloilla.


    • pätkätyöläinen sai sen

      Kysy uudestaan tai mene toiseen oman pankkisi konttoriin kysymään. Vaadi perustelut jos eivät myönnä.
      Pankin omat rahoitusyhtiöt myöntää Masterit, Visat taas kuuluu Luottokunnalle.
      Itse sain Nordeasta Masterin, vaikka olen pätkätyöläinen. Laskut kuitenkin aina hoidettu ok eikä ikinä tilin ylityksiä tms. Netissä laitoin ensimmäisen korttihakemuksen ja se hylättiin ilman selitystä. Sen jälkeen marssin konttoriin ja kysyin perusteluja hylkäämiselle. Tämän jälkeen virkailija vaan laittoi hakemuksen eteenpäin ja se siitä. Kortti tuli postissa 4 vkon kuluttua.
      Ja tuloja vaihtelevasti 1800-1000 euroa/kk/brutto, eli köyhä.

      • "Pankin omat rahoitusyhtiöt myöntää Masterit, Visat taas kuuluu Luottokunnalle. "

        Noinhan se asia yksityishenkilöiden korttien osalta on. Useimpien 1970-luvulta alkaen työelämässä olleiden ensimmäinen luottokortti on kuitenkin ollut työnantajan kustantama Eurocard, joka on Luottokunnan myöntämä MasterCard. Tietääkseni Luottokunta myöntää niitä yrityksille edelleenkin.


    • sain nordean masterin (finnair) kortti.luottporaja sama kuin kuukauden bruttopalkka.ilmoitus tuli 5 minuutinkuluttua kun olin lähettänyt kortti anomuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe