naapuriko häiritsee?

suivaantunut

Minulla on DNA:n kaapelikaista ja nyt muutaman viikon aikana on alkanut esiintymään pätkimistä päivittäin 2-4 kertaa. Epäilen että lähinaapuri on hankkinut myös kaapelikaistan ja että hänellä on salaamaton modeemi ja sama kanava kuin minulla. Minulla on nyt kanava 1. On ollut myös se DNA:n oletus kanava eli 11. Mutta mitähän muita kanavia voisin uskaltaa koittaa? Onkohan näistä kanavista DNA:lla jonkinlaista ohjesääntöä?

10

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luigi

      kanavien käytössä on oltava huolellinen sillä väärä kanava voi olla kohtalokas.
      kanavan simuloiminen on taas kiinni modeemista että mikä se on.
      joten en osaa auttaa sinua nyt yhtään.

      • asiamie

        kanavat eivät tosiaankaan ole modeemi kohtaisia, mutta niiden kanssa ei todellakaan kannata pelleillä.

        elisalla on kanavissa systeeminä oletus minus se kerros missä asuu ja soneralla taas luokiteltu kerrosten mukaan eli ykkönen on ykkönen jne.

        DNA:sta en tiedä, mutta kyllä heilläkin on jokin keino oltava


    • kouranka

      minulla oli DNA kaapelikaista kaksi vuotta ja liikkeessä laittoivat kanavan 11.

      yhteys pätki päivässä monta kertaa ja ilmoitin asiasta DNA:lle, kysyin että auttaako kanavan vaihto: niin DNA sanoi että kannattaa kokeilla ja sanoivat että laita mikä tahansa valittavana oleva kanava.

      laitoin kanavan 4 ja tämän jälkeen pätkiminen vain pahehi ja modeemi piti myös ruveta resetoimaan jotta yhteys palautuisi, kun yritin päästä modeemin sisälle niin eihän se sinne sitten mennyt kanavan 4 kanssa: siinä sitä oltiin kusessa kunnes laitoin koko hömskän tehdasasetuksille ja näin ollen taas palutui kanava 11.

      vaihtui operaattori elisaan ja heillä toimi tämä kanava järjestely strategian perusteella jota DNA:lla ei ole

    • ovat oikeita kanavia...

      Vain kanavat 1, 6 ja 11 ei mene toisten kanavien päälle - valitse niistä mikä toimii parhaiten. Kaikki muut kanavat ovat osittain toistensa päällä.

      • veto on loppu

        siis mitä hittoa sä selität kanavien päälle menosta, jokainen kanava on oma yksilönsä joka toimii omassa taajuus alueessa, esim: kanava 1 ja 11 ovat ääripäitä toisilleen.

        itselläni on saunalahden kaapeli liittymä ja siellä oletus kanava on 6. kyseinen kanava pätki ja vaihdoin saunalahden ohjeiden mukaan kanavaksi 8 ja muita vaihtoehtoja olisi ollut 11 ja 3. kanavalla 8 ei ole pätkinyt minulla yhtään.

        kaikilla operaattoreilla on omat säädökset kanavien käyttöön ja ne kyllä kerrotaan liikkeessä kun ostat modeemin


      • suivaantunut
        veto on loppu kirjoitti:

        siis mitä hittoa sä selität kanavien päälle menosta, jokainen kanava on oma yksilönsä joka toimii omassa taajuus alueessa, esim: kanava 1 ja 11 ovat ääripäitä toisilleen.

        itselläni on saunalahden kaapeli liittymä ja siellä oletus kanava on 6. kyseinen kanava pätki ja vaihdoin saunalahden ohjeiden mukaan kanavaksi 8 ja muita vaihtoehtoja olisi ollut 11 ja 3. kanavalla 8 ei ole pätkinyt minulla yhtään.

        kaikilla operaattoreilla on omat säädökset kanavien käyttöön ja ne kyllä kerrotaan liikkeessä kun ostat modeemin

        kyllä tuntuu kaikilla muilla operaattoreilla tää kanava asia olevan hallussa, mutta ei DNA:lla. Ei DNA:n liikkeessä kerrota mitään kanavista, vaan aina laittavat sen kanavan 11. Uskallanko kokeilla muita kanavia? Tekeekö se muuta vahingoa kuin sekoittaa modeemin asetukset?


      • veijalainen
        suivaantunut kirjoitti:

        kyllä tuntuu kaikilla muilla operaattoreilla tää kanava asia olevan hallussa, mutta ei DNA:lla. Ei DNA:n liikkeessä kerrota mitään kanavista, vaan aina laittavat sen kanavan 11. Uskallanko kokeilla muita kanavia? Tekeekö se muuta vahingoa kuin sekoittaa modeemin asetukset?

        voit koittaa ihan rauhassa mitä tahansa kanavaa, sillä mitään ei mene rikki eikä modeemi mene sekaisin. jos laitat oikean kanavan niin pätkiminen on loppu, mutta jos osut väärään kanavaan niin pätkiminen jatkuu ja pahentuu.

        jos sulla WLAN kortti niin siinä on myös kanava.


      • jaati2
        veijalainen kirjoitti:

        voit koittaa ihan rauhassa mitä tahansa kanavaa, sillä mitään ei mene rikki eikä modeemi mene sekaisin. jos laitat oikean kanavan niin pätkiminen on loppu, mutta jos osut väärään kanavaan niin pätkiminen jatkuu ja pahentuu.

        jos sulla WLAN kortti niin siinä on myös kanava.

        http://www.youtube.com/watch?v=rrMhSMjDdPY

        kappale maksaloota. tämän laulun jälkeen et syö enää maksalaatikkoa :(


      • teoria kannattaa opiskella...
        veto on loppu kirjoitti:

        siis mitä hittoa sä selität kanavien päälle menosta, jokainen kanava on oma yksilönsä joka toimii omassa taajuus alueessa, esim: kanava 1 ja 11 ovat ääripäitä toisilleen.

        itselläni on saunalahden kaapeli liittymä ja siellä oletus kanava on 6. kyseinen kanava pätki ja vaihdoin saunalahden ohjeiden mukaan kanavaksi 8 ja muita vaihtoehtoja olisi ollut 11 ja 3. kanavalla 8 ei ole pätkinyt minulla yhtään.

        kaikilla operaattoreilla on omat säädökset kanavien käyttöön ja ne kyllä kerrotaan liikkeessä kun ostat modeemin

        Operaattoreilla tai kellään muullakaan ei ole mitään sanomista mitä kanavia käytät WLAN tukiasemassasi - homma toimii kuten LA-puhelimissa - valitset sen kanavan, jolla on vähiten liikennettä ja häiriötä

        Paskajuttu on 802.11b:ssä ei ole kuin kolme kanavaa jotka ei mene toistensa päälle joten niitä kannattaa käyttää.

        Tässä pätkä esim microsoftin dokusta:

        "Vaikka 802.11g-standardissa on 11 käytettävissä olevaa kanavaa, kanavista vain 3 ei ole päällekkäisiä. Kaikkia kanavia ei tarvitse testata. Tarkistamalla kanavat 1, 6 ja 11 voi selvittää, onko kanavan vaihtamisen avulla mahdollista parantaa verkon suorituskykyä. Langattoman verkon kanavan vaihtamiseen on käytettävä käyttöpisteen tai reitittimen Web-hallintasivua. Lisätietoja langattoman verkon kokoonpanon määrittämisen lisäasetuksista on langattoman käyttöpisteen tai reitittimen käyttöoppaassa."

        Linkki siihen:
        http://www.microsoft.com/finland/windowsxp/mediacenter/using/setup/networkperf.mspx


    • jaati

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe