Mitä tekisitte, jos ette ole nähneet kummilastanne 7vuoteen eikä mitään yhteydenottoa sieltä kuulu lukuunottamatta loulukorttia. Aikaisempina jouluina olen lähettänyt pienen summan rahaa ja kortin lapselle kuitenkaan mitään vastausta saamatta. Ei kiitosta, ei kuittausta postin perille tulosta. Kai ne kuiten on perille menneet tai mistäpä minä sen tiedän.
Noissa aikaisemmissa kirjoituksissa käytettiin sanoja lahjalinko tai lahja-automaatti. Juuri se minäkin tunnen olevani. Lapsen ollessa pieni hän oli hyvinkin tärkeä minulle. Vierailin säännöllisesti ja vein lahjoja aika paljonkin. Sitten kun lapsen äiti, minun entinen hyvä ystävä, palasi takaisin "baarielämään" ja alkoi tavata muitakin kavereitaan, yhteydenpito jäi. Ei sitä kovin kauaa jaksa yksin olla se aktiivinen osapuoli. Erityisen katkerana muistan sen, kun yhtenäkin jouluna olin ostanut lapselle lahjan ja kutsuin heidät käymään. Olisin halunnut tavata lasta ja antaa lahjan henkilökohtaisesti. Kuitenkin sekin päättyi niin, että lapsen äiti kävi ovelta hakemassa lahjan ja oli jättänyt lapsen autoon istuskelemaan. Olin todella pettynyt.
Jotenkin tunnen itseni huijatuksi koko kummiasiassa. Mikä siis on minun roolini? Lähettää lahja postissa kiitosta saamatta. Tämä toki vain sillä edellytyksellä, että tiedän edes perheen osoitteen. Lapsi ei muista minua, enkä tiedä yhtään mitä hän ajattelee kun "Maija-täti" lähettää rahaa. Liekö edes tietää minua kummikseen. Toisaalta tuntee velvollisuutta muistaa, mutta sitten nämä muut asiat huomioon ottaen suorastaan vi***taa muistaa.
Muistaakko vai ei?
2
500
Vastaukset
- tarja 2
ilmi minkä ikäinen lapsi on nyt?Minä kyllä sinun tilassasi siirtyisin esim. kirjeeseen mahtuvaan muistoon tai pelkkään joulukorttiin.Tytöille ainakin on pieniä,kevyitä koriste-enkeleitä,kiiltokuvia,tarroja tms mikä mahtuu kirjeeseen.
Ihan muistamatta en kuitenkaan jättäisi. - mapee.
lapsi on jo niin iso, että voit ihan yhtähyvin olla yhteydessä lapseen etkä äitiin. Olet tietysti ihan outo lintu nyt, mutta äkkiähän sitä tutustuu uudelleen.
Vie lapsi leffaan tai syömään ja vietä aikaa lapsen kanssa. Eka visiitti varmaan olisi silti tehtävä kotiin..
Tilannehan on siis lapsen äidin syytä ja toisaalta omaasikin. Lapsi on siihen syytön ja jos tahdot kummiutesi elvyttää niin toimi. Jos taas tuntuu että et tahdo niin mitäs siinä sitten väkisin vääntämään, unohda kokonaan moinen kummius..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14813137Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729591Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949074Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k137705Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386704Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476124Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153104En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911169Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71123YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84970