Millaisia ovat palkat myyntiedustajilla tai yleensä myyjillä jotka myy tavaraa teollisuudelle yms?
Mitä mieltä olette asiasta, onko helppo päästä yllä mainittuun "titteliin" kun koulutus on lähinnä teollisuudesta (yht. 5vuotta, ei korkea koulua) vähän myyntityö kokemusta.
Ulkoiselta ja sisäiseltä olemukselta olen erittäin sopiva myyntityöhön suhteellisen nuoresta iästä huolimatta.
Mutta tuo palkkaus asia askarruttaa kovasti ja se että pitäisikö olla joku kaupallinen koulutus tämän lisäksi.
Tällä hetkellä tienaan noin 35 000e vuodessa. Vähempään en ainakaan tyydy.
Kommenttia kiitos.
teollisuus tuotteiden myyntiedustaja tms
10
2186
Vastaukset
- vastaan
jos myyt teollisuudelle niin silloin ei ole kyse ns. luukuttamis/tyrkyttämis työstä.Palkat ja edut yleensä paremmat.Ei tarvitse olla korkeakoulutettu.Asiakkaiden alojen tuntemus tärkeempi sekä heidän tarpeensa.Itse ollut sairaala/laboriatorio tekniikan alalla vuosia.Tosin vastuualuuena myös vähän naapurimaita ja myyntipäällikön tittelillä (jolla ei merkitysta koska asiatuntemus tärkeintä).Tulot viimevuonna 76,000 edellinen 89,000.Vaatii kyllä 10-15 vuoden erikoistumisen/kokemuksen omalle alalle työn kautta.Ei korkeakoulu tutkintoa.
Tsemppiä... Toivoo merkonomi.- kyselijä..234q
Kiitos vastauksesta. Ajattelinkin vähän näin, että kun olen työskennellyt teollisuudessa ja saanut teollisuuteen erikoiskoulutuksen niin uskoisin ainakin tuntevani suhteellisen hyvin tuotteet mitä myyn.
- sekä
kyselijä..234q kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Ajattelinkin vähän näin, että kun olen työskennellyt teollisuudessa ja saanut teollisuuteen erikoiskoulutuksen niin uskoisin ainakin tuntevani suhteellisen hyvin tuotteet mitä myyn.
alan muuttuvan kehityksen.Opiskele heidän alansa ja tarpeensa sekä yritä olla edellä heitä niin he saavat sinusta luottohenkilön jolta saa sekä tuotteet että asiantuntemukse/tuen. Siinä vaiheessa kun pääset kouluttamaan pitämään esityksiä heidän omalta alaltaan niin olet hoitanut hommat hyvin.KYLLÄ sinä sen teet.Tsemppiä edelleen t.Merkonomi.
- Eräs vain
töihin esim. Wurth:lle. Tienaat ehkä aluksi vähemmän, mutta myynnin kehittyessä enemmän. Wurh:n huono puoli on se, että ajat firman autolla, eli et saa kilometrikorvauksia, jotka monesti tuovat lisätuoloa. Kilometrikorvaukset eivät ole tosin varsinaista tuloa, mutta usein on niin että kilometrikorvauksista jää yli todellisten autokulujen, ellet sitten aja uudella melko kalliilla autolla.
Myyntityö on loppupeleissä aika "raadollista" ja on monesti henkisesti raskasta. Teollisuustyössä pääsee sinänsä helpolla, jotta työaika on 8h ja se on sitten siinä.
Tienaat kyllä mielestäni hyvin, jotta mieti tarkkaan oletko valmis vaihtamaan helpon ja näin myyntimiehen klasien läpi katsottuna yksitoikkoisen työn "ramppaamiseen".
Myyntityö on mukavaa jos kauppa käy, mutta yhtä helvettiä jos kauppa ei käy, tai olet itse väsynyt tai on muuten huono päivä. Silti pitää jaksaa olla mukava, iloinen ja asiakkaan asioista kiinnostunut yms.- myyjä hyvinkin
itse en myy teollisuudelle vaan ns luukutushommaa mutta pakko sanoo että josset haluu olla liukuhihnal, tms teollisuudes lopunelämääs vaan vähä haastavampaa hommaa niin sit vaan myynnin pariin, ei tu kyllästymistä ikinä, ainakaa jos oot oikee luonne. sitäpaitsi jossei sit ajan kans jaksa myyntihommaa niin tehtaaseen luulis pääsevän takas.
mutta... myyntityö vaatii pitkäjännitteisyyttä ja tosiasia on että jos olet todella hyvä myyjä niin nykyinen palkkasi tuntuu opiskelijatuloilta myyntityöhön verrattuna. eihän tollasest tilistä jää edes ku joku 2 k nettona käteen. myyntityötä todella hyvät kenttämyyjät ei tee alle 3 k neton, tietty vähän riippuu alasta. ja sit kilsakorvaukset päälle ja päivärahat. mut ei muuta ku kokeilemaan jos asennetta riittää :)
haasteita riittää tulevaisuudelle varmasti.
(pikku bonuksena on se että vaikka tehtaita lakkautetaanki, niin myyntityö ei lopu IKINÄ) - ja teollisuus
myynti erityisaloilla on kaksi eri maailmaa.Myyntiä toki molemmat mutta luulen että aloittajalle on tarjottu vastaavaa myyntityötä kuin minulla (ensimmäinen vastaaja).Eli proviisio/bonus on vain lisäpalkkio hyvälle palkalle asiantuntija myyntityössä. Jos aloittajalla on mahdollisuus päästä sisään teollisuuteen ja pidemmällä aivävälillä tulla asiantuntijaksi niin ovet aukeaa moneen suuntaan.Myös kansainväliseen kaupankäyntiin.Silloin puhutaan ihan eri kiinteistä palkoista ja eduista kun luukuttamalla suomessa saa.Olen molempia tehnyt ja tiedän mistä puhun.En pidä provisiota palkkana jolla pitäisi elää.Peruspalkalle se pitäisi hoitua.
- aloittaja kysyy jälleen..
ja teollisuus kirjoitti:
myynti erityisaloilla on kaksi eri maailmaa.Myyntiä toki molemmat mutta luulen että aloittajalle on tarjottu vastaavaa myyntityötä kuin minulla (ensimmäinen vastaaja).Eli proviisio/bonus on vain lisäpalkkio hyvälle palkalle asiantuntija myyntityössä. Jos aloittajalla on mahdollisuus päästä sisään teollisuuteen ja pidemmällä aivävälillä tulla asiantuntijaksi niin ovet aukeaa moneen suuntaan.Myös kansainväliseen kaupankäyntiin.Silloin puhutaan ihan eri kiinteistä palkoista ja eduista kun luukuttamalla suomessa saa.Olen molempia tehnyt ja tiedän mistä puhun.En pidä provisiota palkkana jolla pitäisi elää.Peruspalkalle se pitäisi hoitua.
Vielä siitä koulusta. Mitä näkisitte tärkeimpänä käydä jotta olisi mahdollisimman "herkullinen pala" työnantajan silmissä?
Kuten sanottu tällä hetkellä koulutus on vain 5vuotta teollisuus alan koulua. Peruskoulutus 3v syventävä erikoistuminen 2v.
Myyntityö mitä olen tehnyt on ollut suhteellisen vähäistä, yksittäisten kauppojen arvot on ollut 100- 20 000e.
Olen miettinyt vaihtoehtoja suorittaa ulkomaankaupan ammattitutkinto, myynninammattitutkinto tai amk:hon haku.
Työn teosta tiedän sen verran että koko elämäni olen elänyt yksityisyrittäjä perheessä, joten sanat tuottavuus ja taloudellisuus on tuttuja.
Asiasta tekee tässä sen vaikeaksi että en todellakaan halua elintasoni laskevan, päinvastoin ennemminkin nousevan. Nykyisessä työssä sitä ei voi nostattaa enempää ja kaikki nostattaminen tulee sivuverokortilla. - villiveikkaus
aloittaja kysyy jälleen.. kirjoitti:
Vielä siitä koulusta. Mitä näkisitte tärkeimpänä käydä jotta olisi mahdollisimman "herkullinen pala" työnantajan silmissä?
Kuten sanottu tällä hetkellä koulutus on vain 5vuotta teollisuus alan koulua. Peruskoulutus 3v syventävä erikoistuminen 2v.
Myyntityö mitä olen tehnyt on ollut suhteellisen vähäistä, yksittäisten kauppojen arvot on ollut 100- 20 000e.
Olen miettinyt vaihtoehtoja suorittaa ulkomaankaupan ammattitutkinto, myynninammattitutkinto tai amk:hon haku.
Työn teosta tiedän sen verran että koko elämäni olen elänyt yksityisyrittäjä perheessä, joten sanat tuottavuus ja taloudellisuus on tuttuja.
Asiasta tekee tässä sen vaikeaksi että en todellakaan halua elintasoni laskevan, päinvastoin ennemminkin nousevan. Nykyisessä työssä sitä ei voi nostattaa enempää ja kaikki nostattaminen tulee sivuverokortilla.asenne ja persoona.
kokonaisuus. sanavalmius ja sosiaaliset kanssakäymisen taidot.
kuulemma aika kysyttyjä ominaisuuksia kaupankäynnin saralla. - arvaus sinulla
villiveikkaus kirjoitti:
asenne ja persoona.
kokonaisuus. sanavalmius ja sosiaaliset kanssakäymisen taidot.
kuulemma aika kysyttyjä ominaisuuksia kaupankäynnin saralla.ne ovat kyllä peruselementit.Mutta myös uusien asioiden oppimishalu.Kysyää saa asenne,muuten ei opi.Se mihin ei tänään osannut vastata asiakaskäynnin yhteydessä niin sitten seuraavalla kerralla osaa koska on perhtynyt asiaan.Pelkästään myytävien tuotteiden osaaminen ei riitä.Vaan pitää omaksua kaikki se mitä asiakas tekee, eli tula spesialistiksi heidän alalla.Olis sitten kemianteollisuus tai mikä tahansa erikoisala.Koulutus ei ole tärkein erityis aloihin kun ei aina voi saada oppiamissään koulussa.Aloittajalla on varmaan jo ihan hyvä koulutus ja perusedellytykset teollisuusmyyntiin.
Terv. Se ensimmäinen vastaaja. - teekkarista myyjäksi
arvaus sinulla kirjoitti:
ne ovat kyllä peruselementit.Mutta myös uusien asioiden oppimishalu.Kysyää saa asenne,muuten ei opi.Se mihin ei tänään osannut vastata asiakaskäynnin yhteydessä niin sitten seuraavalla kerralla osaa koska on perhtynyt asiaan.Pelkästään myytävien tuotteiden osaaminen ei riitä.Vaan pitää omaksua kaikki se mitä asiakas tekee, eli tula spesialistiksi heidän alalla.Olis sitten kemianteollisuus tai mikä tahansa erikoisala.Koulutus ei ole tärkein erityis aloihin kun ei aina voi saada oppiamissään koulussa.Aloittajalla on varmaan jo ihan hyvä koulutus ja perusedellytykset teollisuusmyyntiin.
Terv. Se ensimmäinen vastaaja.Ajauduin myyntialalle toisin kuin moni teekkari. En ole päivääkään katunut. Tosiaan noita yhteyksiä ja ovia näyttäisi aukeavan joka suuntaan. Tavoitteena on tosiaan ottaa myyntityön antama neuvottelutaito ja tuotetietous talteen. Jonakin päivänä sitten isompiin saappaisiin, kun ensin on kypsytty. Tällä hetkellä teollisuuden myynnissä ja asiakaskäyntejä vuodessa n. 250 kpl. Tulevaisuudessa haaveena kansainvälinen b to b. Parasta ehkä työssä on se, että pääsee erilaisiin paikkoihin ja tapaa paljon merkittävissä asemissa olevia ihmisiä. Palkkaan kohtuu tyytyväinen. Meidän yrityksessä kiinteä palkka bonareit vuoden lopus. Provikka ei sovellu oikeen kun tehdään paljon hommia myös muiden myyjien alueille ristiin. Samanlaista työpäivää ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850