Olen liian älykäs

....

Syy siihen, miksi olen yksinäinen, on se että olen liian älykäs. Ihmiset eivät ymmärrä juttujani, koska heidän älykkyytensä ei riitä. Siksi minua vieroksutaan.

75

5724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet vain

      liika rohkea. Kaikki eivät uskalla heittäytyä syvälliseen keskusteluun melko tuntemattoman ihmisen kanssa.

    • kannattaa valikoida

      Minäkin olen mielestäni älykäs, mutta en höpöttele kaikkein syvällisimpiä mietteitäni vähemmän älykkäille. Puheenaiheeni riippuvat siitä, kenen kanssa juttelen. Älykkäätkin ihmiset, jotka juttujasi ymmärtävät, eivät välttämättä tykkää verbaalisesta aivojumpasta vieraiden ihmisten kanssa. Tunteisiin vetoavat puheenaiheet tuntuvat miellyttävän ihmisiä enemmän kuin looginen keskustelu. Tästä syystä huumorintajuiset ihmiset ovat vetovoimaisempia kuin "vain" älykkäät.

      Mutta onneksi maailmassa on muitakin älykkäitä. Varmasti löytyy väkeä, joka ymmärtää sinun juttujasi.

      • olet vain

        huumori ketäkin naurattaa, sekin on vielä siinä! Eipä ole helppoa vieraiden ihmisten kanssa jutustelu. Mutta kuten sanotaan: alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo :)


    • KD.

      Kai sultakin sujuu small talk ja ihan tavanomaiset keskustelut? Ei sun tarvitse päteä ja esittää kaikille pulliaisille sitä ns. älykkyyttäsi.

      • ap.

        lässytellä niitä näitä varsinkin kun kokee tekevänsä sen vain tilanteen vuoksi... Tunnen itseni silloin usein hölmöksi kun joudun näyttelemään heidän tasoistaan.


      • dfdssdfdsf
        ap. kirjoitti:

        lässytellä niitä näitä varsinkin kun kokee tekevänsä sen vain tilanteen vuoksi... Tunnen itseni silloin usein hölmöksi kun joudun näyttelemään heidän tasoistaan.

        Tuo on kyllä totta. Itse haluaisin pystyä nauttimaan ns. tavallisista puheenaiheista ja smalltalkista, mutta se tuntuu jotenkin vaan niin teennäiseltä, en minä tästä halua puhua mutta kuitenkin hymyilen ja olen olevinani mukana jutuissa. Usein käykin niin että en jaksa teeskennellä vaan vetäydyn syrjään. Ja sitten saa sen oudon seinäruusun leiman.


      • KD.
        dfdssdfdsf kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta. Itse haluaisin pystyä nauttimaan ns. tavallisista puheenaiheista ja smalltalkista, mutta se tuntuu jotenkin vaan niin teennäiseltä, en minä tästä halua puhua mutta kuitenkin hymyilen ja olen olevinani mukana jutuissa. Usein käykin niin että en jaksa teeskennellä vaan vetäydyn syrjään. Ja sitten saa sen oudon seinäruusun leiman.

        Mistä ihmeestä sä sitten haluat keskustella? Mikä on tarpeeksi kiinnostavaa ja "älykästä" sun makuun?


      • dfgwdsgdsfg
        KD. kirjoitti:

        Mistä ihmeestä sä sitten haluat keskustella? Mikä on tarpeeksi kiinnostavaa ja "älykästä" sun makuun?

        Esim. kvanttifysiikka, suhteellisuusteoria, milemme rajat, suhteemme omaan alitajuntaamme, ym. en sano että olisi jotenkin "parempaa" olla kiinnostunut näistä. En vain voi itselleni mitään että olen juuru näistä kiinostunut ja moni muu ei ole.


      • Nytmätsääkyllä

        Hei minä olisin myös kiinnostunut näistä. Olen nainen ja superkiinnostunut !!! Laitappa meiliossaaa:)!


      • ÄOalle140

        Itselläni vähän sama ongelma.Työpaikallani kahvipöytäkeskustelut pistää miettimään monesti että olenko jotenkin kummallinen kun en jaksa sellasta tyhjänjauhantaa. Koen itseni tosi ulkopuoliseksi. En vaan onnistu enää alentumaan samalle tasolle näiden barbaarien kanssa.


    • Otan osaa.

      Kyllä teillä älyköillä on vaikeaa.

      • Anonyymi

        Kyllä on.

        Kiitos huomiostasi 😊


    • ketetetetetetet

      Onhan tuokin mahdollinen syy, mutta onkohan se nyt oikeasti kyseessä?

      Vähän sama kuin jotkut kuvittelevat olevansa lahjakkaita vain sen takia etteivät innostu mistään.

      Oletko esimerkiksi mitannut luotettavissa testeissä äo:ta? Vaikka mensan testeissä.

      Mitä älykästä olet tehnyt? Vai onko niin kuin melkein aina näissä "olen liian älykäs" tapauksissa, että vastaus on: "en mitään, kunhan ajattelen että muut ovat ihan tyhmiä"


      Se, että et osaa puhua ihmisten kanssa ei vielä riitä tekemään sinusta älykästä. Ja jokainen ajattelee sillointällöin olevansa viisaampi kuin muut, mutta harva loppupeleissä on. Ainakaan niin merkittävästi että sen takia eristäytyä kannattaisi. Vaikka se tietenkin käykin helposti tahtomattaan..

      • Älä sekoita

        älykkyyttä ja viisautta, ne ovat eri asioita.


      • Kolmijako

        Älykkyys on pohja abstraktille ajattelulle. Ollakseen älykäs ei tarvita tehtyjä näyttöjä; älykkyys on potentiaalia ja ihminen on joko älykäs tai sitten ei. Samalla tavalla voimakas ihminen on voimakas huolimatta siitä onko hän osoittanut vahvuutensa konkreettisessa tilanteessa.

        Järkevyys on älyn hyväksi käyttämistä tekemisessä. Ei tarvitse olla älykäs ollakseen järkevä, sillä ihminen käyttää hyödyksi keskimäärin 5% aivokapasiteetistaan. Jos älykäs ihminen käyttää älystään 2% ja tyhmempi 6%, löytää tyhmä älylleen enemmän käyttöä ja on silloin älykästä järkevämpi.

        Jalokivenä huipulla on viisaus. Järkevä ihminen selviää älyllä tilanteista, joihin viisas ei joudu.


      • werwerwer2
        Kolmijako kirjoitti:

        Älykkyys on pohja abstraktille ajattelulle. Ollakseen älykäs ei tarvita tehtyjä näyttöjä; älykkyys on potentiaalia ja ihminen on joko älykäs tai sitten ei. Samalla tavalla voimakas ihminen on voimakas huolimatta siitä onko hän osoittanut vahvuutensa konkreettisessa tilanteessa.

        Järkevyys on älyn hyväksi käyttämistä tekemisessä. Ei tarvitse olla älykäs ollakseen järkevä, sillä ihminen käyttää hyödyksi keskimäärin 5% aivokapasiteetistaan. Jos älykäs ihminen käyttää älystään 2% ja tyhmempi 6%, löytää tyhmä älylleen enemmän käyttöä ja on silloin älykästä järkevämpi.

        Jalokivenä huipulla on viisaus. Järkevä ihminen selviää älyllä tilanteista, joihin viisas ei joudu.

        Kun olin kaupungilla töissä, siellä oli sanonta "kun järki loppuu, käytetään voimaa".


      • Anonyymi

        Sä et vaan tajuu 🤸‍♂️


    • Kokemusta...

      Minusta sinun ei kannata heti uusille ihmisille alkaa puhumaan ihan liian syvällisiä asioita, ja sillein, että annat kuvan, että oletat hänenkin tuntevan ko. asian...tämä juuri monesti saa muut ihmiset tuntemaan itsensä tyhmiksi, eivätkä he siksi uskalla lähestyä sinua...Hyvä toimintatapa on se, että puhut nyt alkuun vaikka ihan arkisistakin asioista, ja sitten kun sitä sidettä on enemmän luotu, niin voit aloittaa keskustelemaan uuden tuttavasi kanssa sinua kiinnostavista syvällisistä asioista (kuten juuri suhteellisuusteoriasta jne.) opetus mielessä, siis sivistät tuttavaasi. Tällä tavoin et anna kuvaa, että vastapuoli olisi liian tyhmää seuraa sinulle......ja toiseksi, älä tuomitse ihmisiä suoraan vähä-älyisiksi sinulle!!! Muista, että älykkyyttä on monenlaista, esim. sinun sosiaalinen älykkyytesi voi olla juuri heikko, jolloin et osaa käsitellä ihmisiä oikein......

      • Anonyymi

        Ei oo mun vika, jos ihminen ei oo sivistänut itseään tarpeeksi 😛


    • hoopee5

      Hei, itse olen myös "älykäs"(Pieni self appraisal). Kiinnostunut taloudesta, psykologiasta sekä treidauksesta.

      Sama ongelma täällä että näen smalltalkit ynm erittäin alatasoisina asioina ja ihmiset eivät tykkää keskustella näistä. Ymmärrän kuitenkin ettei heidän ymmärrystasonsa riitä käsittämään asioita mistä puhun ja hyvin usein tuleekin kommenttia miten voin olla niin kylmä jne. Siinä myös syytä miksi olen mieletön kyynikko ja yksinäinen. Juttuseuraa löytyy lähinnä toisista samanlaisista, vaikka itse olenkin työtön niin tunnen mm. maailmanlaajuisen kaivosmineraaleja etsivän yrityksen jenkkiomistajan, pari entistä investointipankkiiria jne.

      Jos haluat vähän sivistyneempää juttuseuraa niin messenger-osoitteeni on:
      [email protected]

      • 2+14

        Älykkyytesi ei riittänyt huomaamaan, että avaus oli neljä vuotta vanha.


      • Anonyymi
        2+14 kirjoitti:

        Älykkyytesi ei riittänyt huomaamaan, että avaus oli neljä vuotta vanha.

        Mitä sillä on väliä? Ei yhtään mitään.


    • 2advanced

      Jos ette ymmärrä small talkin älyllisiä nyansseja, niin olette ainakin siltä osin älyllisesti rajoittuneita.

      Toisaalta, jos ymmärrätte mistä nyt puhun, niin olette älykkäitä.

      PS. monet kaiketi mieltävät itsensä älykkäiksi vain siksi, että ovat vaivautuneet opettelemaan ulkoa loogisteoreettista saivartelua. Keskinkertaisin taidoin.

      • hoopee5

        Niin, eli koulutus ei takaa älykkyyttä.

        Kuten Einstein sanoin: Tärkeintä ei ole tieto vaan mielikuvitus. Tieto on rajallista, mielikuvitus rajatonta.

        Ja nyt voit mennä trollaamaan muualle.


      • 2advanced
        hoopee5 kirjoitti:

        Niin, eli koulutus ei takaa älykkyyttä.

        Kuten Einstein sanoin: Tärkeintä ei ole tieto vaan mielikuvitus. Tieto on rajallista, mielikuvitus rajatonta.

        Ja nyt voit mennä trollaamaan muualle.

        Taidat olla narsisti, kun reagoit noin voimakkaasti. Otan osaa.


      • hoopee5
        2advanced kirjoitti:

        Taidat olla narsisti, kun reagoit noin voimakkaasti. Otan osaa.

        Taisin osua hermoon? :D

        Joo, lycka till sulle.


      • 2advanced
        hoopee5 kirjoitti:

        Taisin osua hermoon? :D

        Joo, lycka till sulle.

        Itseasiassa et osunut edes aiheeseen. Kyse ei ollut tiedon ja älykkyyden välisestä korrelaatiosta ;)


      • saldksalfsasaa
        2advanced kirjoitti:

        Itseasiassa et osunut edes aiheeseen. Kyse ei ollut tiedon ja älykkyyden välisestä korrelaatiosta ;)

        Miten te jaksatte tapella? 2advanced heittää trollin ja siihen joku tarttuu, älkää tarttuko. Näitä oman egonsa pönkittäjiä löytyy usein tältä palstalta kun joillain ei ole parempaa tekemistä kuin vittuilla yksinäisille.


      • 2advanced
        saldksalfsasaa kirjoitti:

        Miten te jaksatte tapella? 2advanced heittää trollin ja siihen joku tarttuu, älkää tarttuko. Näitä oman egonsa pönkittäjiä löytyy usein tältä palstalta kun joillain ei ole parempaa tekemistä kuin vittuilla yksinäisille.

        Ei se ollut edes trolli. Ainoastaan toin esille näkökulman, että small talkistakin löytyy omat älyllisen kommunikaation piirteet ja merkitykset.

        Vastaheittona miten sinä sitten jaksat tapella? Olet tietty hoopee eri nimellä.

        Ylipäätänsä minkä tahansa kommukaation määrittelemisen "alatasoiseksi" voi nähdä trollaamisena.

        Ja miten ihmeessä heittäydyit yksinäiseksi ressukaksi, jolle vittuillaan. Kyllä, nyt tässä on vittuilun makua, mutta itsepä kerjäsit.


    • roska-tulos

      No helvetti, täähän selittääkin sen miksi itse tunnen olevani yksinäinen vaikka ympärillä olisi paljonkin ihmisiä. Oon tietty vain liian älykäs XD
      Samperi kun en oo aikasemmin hokannut. Tottakai se tietty johtuu siitä että mun aivonystyröissä on niiiiiiiiiiiin paljon enemmän toimintaa kuin muiden :P Tää on just tätä psk:n jauhamista :)

    • olen varmaan

      keskitasoinen, ainakaan en koulussa jaksanut loistaa. Olisi se vaatinut jonkun verran lukemista ja harjoittelua....... Paljon enemmän on silti tietoa kuin niillä, jotka eivät ole saaneet mitään koulutusta tai ovat jättäneet koulun kesken :/ Samapa se loppujen lopuksi. Ihan sama elääkö vai ei ilman tärkeintä ihmisiä.

    • aapaapaa

      Minäkin olen älykäs, mensan jäsen jopa, mutta olen kiinnostunut kvanttifysiikan sijaan ruoanlaitosta ja johanna tukiaisen uusimmista tempauksista.

      • Oonkovaansiittenviksu

        Hahhaa mensalle tarvitaan vain se 131 ? Itelläni on jo heittäen 146 ... 152 Tuo matala raja ihmetyttää


    • sataaaaaaaaa

      Joo. Niin varmaan. Hyvä sulle, että löysit syyn. Totuus se ei kuitenkaan välttämättä ole.

      • Anonyymi

        Klassinen kateellisen ja todennäköisesti yksinkertaisen ihmisen kommentti aiheeseen.

        Ihan kuin ei voisi olla älykästä ihmistä, joka vielä tiedostaa sen 🙄

        Ihan jokainen voi sivistää itseään.


    • Janne.

      "Minäkin olen mielestäni älykäs, mutta en höpöttele kaikkein syvällisimpiä mietteitäni vähemmän älykkäille. Puheenaiheeni riippuvat siitä, kenen kanssa juttelen. Älykkäätkin ihmiset, jotka juttujasi ymmärtävät, eivät välttämättä tykkää verbaalisesta aivojumpasta vieraiden ihmisten kanssa. Tunteisiin vetoavat puheenaiheet tuntuvat miellyttävän ihmisiä enemmän kuin looginen keskustelu. Tästä syystä huumorintajuiset ihmiset ovat vetovoimaisempia kuin "vain" älykkäät."



      Pidätkö itseäsi älykkäänä jos osaat puhua asioista, joista muut eivät ymmärrä? :) Ne sinun syvälliset mietteet eivät välttämättä tarkoita älykkyyttä vain luovaa mielikuvitusta ja voi olla etteivät kaikki jaksa kuunnella juttujasi sen vuoksi. Toki voit myös olla älykäs, eli kykenet ajattelemaan asioita paremmin kuin muut, mutta syy voi olla se että oletkin vain sivistyneempi, viisaampi ja lukeneempi, eli asioista enemmän perille kuin ystäväsi.
      Sen olen huomannut, että on vaikea jutella ihmisen kanssa joka on paremmin perillä asioista eikä osaa puhua sellaisista asioista joista itse ymmärtää ja jotta saadaan aikaan keskustelu.
      Verbaalinen aivojumppa on vain yksi keino keskustella, mutta se on arvuuttelua ja se pitää osata erottaa. Olet vain ehkä kiinnostunut kisailemaan mutta kaikki eivät ole, olet siis haka sellaisessa.
      Sinun pitäisi opetella juttelemaan yleisistä asioista enemmän.

      looginen keskustelu vaatii sivistystä. Kirjaviisaat osaavat sen, mutta ne jotka eivät paljon asioihin perehdy, niin eivät mielellään keskustelu loogisesti.

      Jos maailma olisi litteä kuin pannukakku jne.

      Kuinka moni on kiinnostunut maantieteestä jne.?

    • leeeeiiiip92

      Minua et voittais noissa keskusteluissa! Ja nyt ei puhuta mistään matemaattisista yhtälöistä ja laskuista, vaan ihan keskustelusta ja sen verran miettimiseksi menee, että saattasit käydä mutkan lataamossa. Itse olen ajatuksiini ja kyseenalaistamiseen jo tottunut.

      En väitä että jotenki älykästä ois, mut tulipahan vaan mieleen kun kuvittelee olevansa älykäs kun miettii syvällisiä!

      Viisaat ei ees viittis avata tätä sivua :D

      • Vaisillätavallasitä

        No sinä olit mielestäsi kovinkin viisas ja avasit tämänkin sivun:)! Jaaha!


    • Jehs

      Ihan pakko kommentoida, vaikka aloitusviestistä onkin jo monta vuotta. Pistin googleen hakusanaksi "liian älykäs" ja päädyin tänne. Suomi24:n laadun huomioiden osasin jo ennakkoon olettaa, että täällä tulee mutinoita älykkään ihmisen ylimielisyydestä, oman egon pönkittämisestä ja sitä rataa.

      Olen nuori naisenalku, jolla on korkea älykkyysosamäärä. En kuitenkaan miellä pelkkää äo-testin tulosta kaikenkattavaksi selittäjäksi. En myöskään jauha trendikkäästi "erilaisista älykkyyksistä", joka siis yleensä ymmärretään väärin eli sillä tavoin, että jotenkin jokaikisessä ihmisessä piilisi erinomainen älykkyyspotentiaali, "sellainen joka vain on erilaista eikä mitattavissa".

      Älykäs on älykäs. Tiedän varsin hyvin miltä tuntuu olla yksinäinen syistä, jotka pitkälti johtuvat valtavasta älykkyyserosta suurimpaan osaan muita ihmisiä. Tämä EI ole ylimielisyyttä! Yritän silti tulla toimeen muiden ihmisten kanssa enkä ajattele, että he olisivat jotenkin ihmisarvoltaan alempia kuin minä. Surullinen tosiasia kuitenkin on, ettei vaan jaksa viettää aikaa muiden kanssa, koska mitään yhteistä jaettavaa ei ole. Vilkas aivotoiminta kun yksinkertaisesti vaatii riittävän haasteellista pähkinää purtavaksi - päivittäin. Haluaisin kovasti nauttia muiden seurasta ja olla kiinnostunut semmoisista perusaiheista (ihmiset, tapahtumat) ja saada siitä tyydytyksen tarpeisiini, mutta se vain ei ole mahdollista. Lisäksi on ihmisiä, jotka aivan suoraan vierastavat liian älyllistä otettani asioihin.

      Monen monta kertaa kiinnostuksen kohteeni - kemia, fysiikka, kielet, kulttuurit, psykologia, strateginen johtaminen etc. - ovat muille ihmisille asioita, joita ei jaksa tonkia pintaa syvemmältä. En syytä tästä heitä! Yhtälailla se on minun vikani kuin heidänkin. Ja toisaalta, ei ole minun syyni olla liian älyllinen eikä heidän syynsä olla vähemmän älyllisiä.

      Oman älykkyytensä ja sen tuomien sosiaalisten tilanteiden ongelmien tunnustaminen ei ole ylimielisyyttä. Siltä se voi tosin tuntua niistä, jotka eivät vain osaa ajatella asiaa pintaa syvemmältä.

      • Samaasoppaaollaan

        Niin paljoko sun testi näytti kun mulla on parhain 152 ja matalin testi ollu 142. Älykäs tietää mitä tehdä erolle joka on muihin päin? Vähän niinkuin sinäkin! Mutta jos olet puhtaista motiiveista ja älyllisesti kiinnostunut noista asioista niin sitten tyhmät kiinnostavatkin tosi paljon:)!


      • Buuber

        TUnnen miehen, joka on aivan uskomattoman älykäs. Hän on myös suunnattoman kiinnostunut ihmisistä, sama ovatko älykkäitä vai tyhmiä, hän haluaa jutella kaikkien kanssa ja muistaa kaikkien asiat. Ja hän on ystävällinen kaikkia kohtaan. Niin että ei se aina mene niin, että älykäs ei viihdy tyhmien seurassa. Ei tietenkään, koska muuten ihmisillä ei olisi lemmikkieläimiäkään, vaan ihmiset ajattelisivat, että eihän noiden tyhmien marsujen kanssa voi mistään jutella kun ne uikuttavat vain ja syövät ruohoa.


    • Älyäm

      "Surullinen tosiasia kuitenkin on, ettei vaan jaksa viettää aikaa muiden kanssa, koska mitään yhteistä jaettavaa ei ole. Vilkas aivotoiminta kun yksinkertaisesti vaatii riittävän haasteellista pähkinää purtavaksi - päivittäin. Haluaisin kovasti nauttia muiden seurasta ja olla kiinnostunut semmoisista perusaiheista (ihmiset, tapahtumat) ja saada siitä tyydytyksen tarpeisiini, mutta se vain ei ole mahdollista. Lisäksi on ihmisiä, jotka aivan suoraan vierastavat liian älyllistä otettani asioihin."

      En väitä, ettet voisi olla älykäs. Mutta ei se, ettet viihdy tyhmempien seurassa tai he sinun seurassasi, kerro mitään älykkyydestäsi. Se kertoo sen, että olet epäsosiaalinen ja epämiellyttävää seuraa.

      Huippuälykkäät ihmiset viihtyvät seurassa missä hyvänsä, koska älykkyytensä ansiosta he löytävät kaikista ihmisistä mielenkiintoisia puolia. He suhtautuvat kaikkeen avoimin mielin.

      • En oikein usko tuohon väitteeseen että huippuälykkäät ihmiset yleisesti ottaen viihtyisivät ainakaan pitemmän päälle missä tahansa seurassa. Mä pidän älykkyytenä sellaista ajattelun syvyyttä, kykyä kyseenalaistaa, pyrkimystä ja ennen kaikkea halua ajatella asioita usealta eri kantilta. Jos taas keskustelukumppanit ovat taipuvaisia kovin musta-valkoiseen ajatteluun eikä niillä ole halua tai uteliaisuutta ymmärtää tai ajatella mitään asioita iltapäivälehtien tai vaikkapa kaupallisten radiokanavien juontajien juttuja syvällisemmin on vaikeaa saada aikaan kovin mielekästä keskustua. Tietysti huippuälykkäissäkin ihmisissä on ulospäinsuuntautuneita supliikkityyppejä jotka viihtyvät seurassa kuin seurassa.


    • Tuollaista se oli yläasteella ja lukiossa. Kaverit käyttäyty niin lapsellisesti ettei niiden kanssa viittinyt olla enää. Minä ajattelin maailmankaikkeuden rakennetta ja ne ajatteli seuraavaa ryyppääjäispäivää ja kerto lapsellisia vitsejä. Jonkinmoinen kuilu meidän väliin sitten kasvoi. Ja minä olin yksin. Nykyään masennuslääkitys ja tietokoneella istuminen pehmentänyt pään. En ole enää niin viisas.

      • 11+1

        tekosyitä.


    • vain outo

      Kateus sen tekee.

    • Mensa kutsuu..

      Ensinnäkään moisen tekosyyn esittäminen syyksi omalle yksinäisyydelleen ei ole kovinkaan älykästä.

      Ihmisen kehittyminen ihmiseksi, aivojen poimuttuminen, niiden tilavuuden kasvu ja älykkyyden kehittyminen, on ollut seurausta sosiaalisesta yhteistyöstä muiden lajitovereiden kanssa, joten yksinäisyyden selittäminen älykkyydestä johtuvaksi on todella kaukaa haettua.

      Uskottavampaa on, että juttusi ovat muista ihmisistä niin itsekeskeisiä, väkinäisiä, outoja, sekavia tai tylsiä, että sinua vieroksutaan.

      • sori vaan

        Tavikset on hirveen kateellisia, kilpailuhenkisiä, ilkeitä ja sanoisin epäsosiaalisia oman edun tavottelijoita. Älykkyys ilmenee usein myös sosiaalisena älykkyytenä, eli ymmärtää mm. sen, ettei TOISTEN KANSSA TARTTE KILPAILLA kun ei tartte olla kenellekään kateellinen kun ei ole mitään kadehdittavaa. Jokainen on tavallaan kurjimus nahkansa sisällä kuitenkin!!!!!! Jokainen saa p.skaa niskaan elämässä ja jokaiselta kuolee omaisia, jokainen rupsistuu ja vanhenee ja kuolee lopulta pois!!!!!!!

        Olen oppinut kantapään kautta, ettei todellakaan kannata puhua yhtään mitään henk.koht. asioita ihmisille, ei niin mitään. Ei edes omia harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita kannata möläyttää!!!! Harmi sinänsä, ettei ole yhtään luotettavaa sydänystävää, mutta minkäs teet! Kunpa joku olisi elämässä aikaisemmin neuvonut, että TURPA KIINNI niin saat välttyä inhottavilta ihmisiltä.

        Ja leimatkoon kuka tahansa minua k.sipääksi, mutta suurin osa ihmisistä jää ikiteinien tasolle henkisesti eikä niiden seuraa yksikään oikeasti aikuinen voi sietää!!!!!!!!!!!!!!!!! Eihän ne tyhmät saa edes hyviä parisuhteita luotua.... syyttelee muita omasta epäonnistumisesta jne.


      • Siru................
        sori vaan kirjoitti:

        Tavikset on hirveen kateellisia, kilpailuhenkisiä, ilkeitä ja sanoisin epäsosiaalisia oman edun tavottelijoita. Älykkyys ilmenee usein myös sosiaalisena älykkyytenä, eli ymmärtää mm. sen, ettei TOISTEN KANSSA TARTTE KILPAILLA kun ei tartte olla kenellekään kateellinen kun ei ole mitään kadehdittavaa. Jokainen on tavallaan kurjimus nahkansa sisällä kuitenkin!!!!!! Jokainen saa p.skaa niskaan elämässä ja jokaiselta kuolee omaisia, jokainen rupsistuu ja vanhenee ja kuolee lopulta pois!!!!!!!

        Olen oppinut kantapään kautta, ettei todellakaan kannata puhua yhtään mitään henk.koht. asioita ihmisille, ei niin mitään. Ei edes omia harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita kannata möläyttää!!!! Harmi sinänsä, ettei ole yhtään luotettavaa sydänystävää, mutta minkäs teet! Kunpa joku olisi elämässä aikaisemmin neuvonut, että TURPA KIINNI niin saat välttyä inhottavilta ihmisiltä.

        Ja leimatkoon kuka tahansa minua k.sipääksi, mutta suurin osa ihmisistä jää ikiteinien tasolle henkisesti eikä niiden seuraa yksikään oikeasti aikuinen voi sietää!!!!!!!!!!!!!!!!! Eihän ne tyhmät saa edes hyviä parisuhteita luotua.... syyttelee muita omasta epäonnistumisesta jne.

        En ole sillä tavalla älykäs, että saisin hyviä pisteitä Mensan älykkyystesteistä (jätän ne suosiolla kokonaan väliin). Wechslerin älykkyystestissä sijoitun luokkaan "hyvää keskitasoa" eli 110-119. Koulussa olen menestynyt aina suhteellisen vähäisellä vaivalla, joten ihan "tyhmä" en varmaankaan ole. Tästä huolimatta entinen paras ystäväni oli apukoulun käynyt, samoin lapseni isä. Viihdyn parhaiten älyllisesti keskitasoisten kanssa. Yleensäkin ihminen usein viihtyy sellaisten ihmisten seurassa, joilla on jotain, mitä itsellä ei ole, vahvuuksia, joita itseltä puuttuu.

        En siis näe asiaa lainkaan niin, että älykkäiden ihmisten pitäisi olla vain toisten älykkäiden ihmisten seurassa. Se on vähän sama kuin sanoisi, että kauniiden ihmisten tulee olla vain toisten kauniiden ihmisten seurassa. En usko myöskään, että älykkyys välttämättä selittää yksinäisyyttä, vaikka se tekeekin ihmisestä vähän erilaisen. Sen sijaan korkea älykkyys ja mielenterveysongelmat korreloivat keskenään. Ihmisen, jolla on suurempi tietoisuuden taso, voi olla vaikeampi kestää todellisuutta, mikä voi myötävaikuttaa psykoosin ja skitsofrenian syntyyn. Tässäkin suhteessa älykäs ja vähemmän älykäs ihminen voivat vahvistaa toisiaan, jos vähemmän älykäs ihminen on psyykkisesti tasapainoisempi.

        Pitää toki muistaa se, että ihmisaivojen kapasiteettia ei voi luotettavalla tavalla mitata kuten vaikkapa verenpainetta. Älykkyystestit ovat parhaimmillaankin vain huonoja arvauksia ihmisaivojen todellisesta kapasiteetista.


    • Ann8

      Hei kaikille!
      Miksi te koko ajan kilvoittelette kuka on parempi? Mitä järkeä siinä on?
      No kuitenkin. Kai siitä saa kivaa haastetta väittelyyn.
      Aluksi haluan kuitenkin mainita, että en ole liian fiksu. En ainakaan mielestäni. Joten ne jotka huomaavat kirjoitusvirheeni tai muuten vaan kirjoitan jotenkin hassusti, sanon etukäteen jo anteeksi.

      Opin lukemaan todella myöhään ja kellonajat vasta kolmannella tai neljännellä luokalla (Oli mielestäni outo järjestelmä), mutta pärjäsin kuitenkin koulussa aina hyvin. Opettajat siirsivät minua pari kertaa luokkaa ylemmäs, koska osasin jo vaikeimpia tehtäviä ja olin todella hyvä ihmisten kanssa.

      Tämän jälkeen minua kiusattiin ja masennuin. 6:lla luokalla tajusin, että lukio on paikka jonne haluan mennä. Yläkoulu sujui vaihtelevasti. Tunnit liian helppoja sekä tylsiä, ja ne päivät, jolloin en olisi oppinut mitään uutta lintsasin. Kiusaaminen jatkui yhä ja kavereita ei oikein ollut, jotka olisivat jaksaneet kuunnella minua. Päättötodistus 9,84.

      Lopulta pääsin lukioon ja aluksi oli aika helppoa. 3:lla jaksolla motivaatio katosi kokonaan masentuneisuuden takia. Ihmiset eivät olleetkaan sellaisia kuin ajattelin heidän ollevan (uteliaita, älykkäitä, kiinnostuneita oppimaan uutta).
      Listasin taas.
      Puuhastelin usein mieluummin pikku projektieni kanssa.
      Ka

      • Ann8

        Ää ää.. olen pahoillani. Lähetin sen ennen aikoja. :) Niin pieni näyttö.
        Tiedän, että tämä tulee häiritsemään teitä, mutta en aio jatkaa tuota kirjoitusta. Itse asiassa olin juuri pyrkimässä tuota kun se samalla lähetti sen. Syy miksi en jatka on, mitä järkeä? Ei kukaan täällä minua osaisi kuitenkaan auttaa ongelmissani, kun eivät selviä edes omissaan. Edelleenkin anteeksi todella paljon, että aiheutin teille nyt varmaan ärsyyntyneisyyttä tai jotain sen kaltaista.
        Mutta kiitos kuitenkin kaikille, jotka olivat täällä kommentoineet fiksuutta ja ihmissuhteita. Ne saivat minua ymmärtämään teidän kaltaisianne ihmisiä paljon paremmin sekä tajuamaan miten muut minut näkevät.
        Kiitos!


    • ei_voi_olla_liian

      Koska olet noin älykäs löydät vielä ratkaisut ongelmiisi. Onnea!

    • Hujuin

      Etsit itsellesi vain älykästä seuraa. Liity vaikka aluksi Mensaan. Toinen juttu vois olla että lähdet opiskelemaan lääkäriksi. Sieltä löydät varmasti tasoisiasi keskustelukumppaneita.

    • kanawa

      Yksikään älykäs ihminen ei kehu itseään älykkääksi eikä pidä itseään älykkäänä. Mitä älykkäämpi näet on, sen paremmin tietää kuinka kuinka tyhmä on ja kuinka vähän tietää.
      Itserakkautesi on sumentanut ajattelusi..

    • vuodennaurut

      Ei ole ihan kaikki "kotona", jos julkistaa"tiedon", että "olen niin älykäs, että muut vieroksuvat minua".
      Voi tietää paljon, voi olla lukenut paljon, mutta ei se takaa älykkyyttä, että omaa tietoa.
      Pikemminkin se kertoo hyvästä muistista, jos muistaa lukemansa, ja jonkunlaisesta ymmärryksestä jos ymmärtää lukemansa. Älykkyyttä se ei todista.
      Älykkyys - se on viisautta ja mm. taitoa soveltaa ja käyttää hankkimaansa tietoaan.
      Kysyisin aloittajalta, miten määrittelet oman älykkyytesi tai älykkyyden yleensä ?
      Odotan nyt älykästä vastaustasi. Googlaa se nopeasti.
      Itserakkautta ainakin on sulla.
      Ehkä joku häiriintynyt minäkuvakin ?

      • Michel_de_Nonchalant

        ”Ei ole ihan kaikki "kotona", jos”
        ...odottaa saavansa aloittajalta vastauksen ~10 vuotta vanhassa viestiketjussa.


    • bvhg

      Touche !

    • Tyhmätyhmäntunnistaa

      Tyhmiä juttuja ei jaksa kukaan.

      Sinäkin olet tyhmä.

    • triggeröitymistä

      Triggeröitymistä näköjään taas tässä ketjussa, niin kuin aina, kun joku avaa ketjun omasta älykkyydestään. Kyllä älykkäät ihmiset tietävät, että älykkyydeltään keskinkertaisten tai sitä tyhmempien kanssa kommunikointi on pitemmän päälle tylsää ja epätyydyttävää, vaikka periaatteessa toimeen tulisikin. Ei pelkkä toimeen tuleminen riitä ihmissuhteissa, vaan älykäs ihminen tarvitsee seurakseen myös ihmisiä, jotka ovat samalla aaltopituudella. Kyllä minäkin tulen toimeen vaikka jonkun äo 85 henkilönkin kanssa, mutta silloin "keskustelu" on vähän niin kuin lapselle puhumista.

    • Ysinonhyvä

      Montako meitä liian viisaita on?

    • Anonyymi

      Oon ollut koko ikäni syrjitty päivähoitoajoista pitkälle aikuisuuteen. Olin tutkimusjaksolla lastenosastolla sairaalassa joskus lapsena. Tehtiin monia testejä ja neuropsykologien ja muiden asiantuntijoiden mukaan olin keskivertoa älykkäämpi lapsi. Parisuhteita olen onnistunut hyvin muodostamaan, mutta ystävien saamisessa on ollut haastetta. Kuulostaa ehkä leuhkalta, mutta tämä on fakta: olen keskivertoa hyvännäköisempi ja älykkäämpi.
      Monet kokee sen uhkana. Minulle on myös myönnetty olevan kateellisia. Koska minua kiusattiin pahasti yläasteen lopussa, koulunkäynti kärsi ja ajauduin duunariammattiin. En pärjännyt duunariammatissa, koska siellä oli paha henki ja sielläkin minua sorsittiin. Hain iltalukioon ja valmistuin erinomaisin arvosanoin sieltä töiden ohella ja pääsin yliopistoon. Nyt elämä hymyilee, kun olen saanut itseni kaltaisia älykkäitä ja maailman menosta kiinnostuneita ystäviä.

    • Anonyymi

      Olen myös aina yksinäinen. Olen monessa asiassa älykäs. Sukuni ei ole kamalan älykäs. Ei ihme, sillä minulla on Aspergerin syndrooma. Minulla ei paljon ystäviä ole. Minulla on kyllä 3 ystävää, joiden kanssa vietän paljon aikaa. Yksi heistä on myös aika älykäs, mutta minä hänet älykkyystestissä voittaisin. Niin kuin kaikki muutkin. Loput 2 eivät ole ollenkaan kaltaisiani. Heidän kanssa on mukavaa olla, mutta jos on liikaa, huomaa heidän oikeat piirteensä. Minua vältelliin esikoulussa ja ala-asteen ensimmäisillä luokilla. En ole löytänyt tarpeeksi älykästä ihmistä. ÄO:ni on hyvin korkea. Haluaisin vain, että muut viihtyisivät älykkäämmänkin seurassa.

      • Anonyymi

        Mä en tiedä oonko kuinka älykäs mutta pidän älykkäästä seurasta, ja kukaan ei oo mulle liian älykäs jos hän vaan voi kestää mun älytasoa vaikka olisi matalampikin. Kyllä älykäs ihminen on yleensä kiinnostavin ainakin minulle. .


        popiuuuuu


    • Anonyymi

      Minä olen yksinäinen koska olen liian tyhmä.
      Peruskoulu 5,6 keskiarvo.
      Heikkolahjainen lievä ADHD tapaus.

    • Anonyymi

      Minä olen yksinäinen koska olen liian tyhmä.
      Peruskoulu 5,6 keskiarvo.
      Heikkolahjainen lievä ADHD tapaus.

    • Anonyymi

      Taidat olla minä, minä, minä ja kerran vielä minä. Muut tuntee itsensä maan matoseksi seurassasi. Siksi olet tuomittu elämään yksin ja kuolemaan yksin,jos et muuta asennetta. Etkä sinä mikään viisas ole, pikemminkin tyhmä.

    • Anonyymi

      Minä olen liian tyhmä.

    • Anonyymi

      Ymmärrän sinua, suurin osa ihmiskunnasta on uskomattomia typeryyksiä. Se on kärsimystä päivästä toiseen....

    • Anonyymi

      Höpöhöpö, kunhan luulet itsestäsi vaan liikoja. Ihan tavan tallaaja olet, **** vaan noussut päähän

    • Anonyymi

      Taas joku vitun meluapina tulee lorottamaan paskaansa.

    • Anonyymi

      Älykkyys ei tarvitse ihmisiä.
      Ei eilen, ei tänään, eikä huomenna.

    • Anonyymi

      Paljon mahdollista, että noin on. Kyllä kommunikaatio vaatii jonkinlaista kahdenvälistä ymmärrystä, että se on miellyttävää.

    • Anonyymi

      Kykenen samaistumaan sinuun hyvin fundamentaalisella tasolla. Olemme internetin kovettamia älyköitä, jotka ovat siirtyneet moraalin tuolle puolen. Olemme nähneet lapoa, gorea ja aitoja raiskauksia. Mikään näistä ei enää liikuta jos näkisimme ne todellisessa elämässä. Tavallisista kuolevaisista, alemmista ihmisistä meidät erottaa kyky olla tuntematta empatiaa. Vapautuneet resurssit aivomme ovat antaneet älykkyyden yhä suuremmalle kehitykselle. Muiden tunteita ja tekoja peilisolut ovat vapautuneet toiseen samaistumisesta haluttuihin samaistumisiin. Niinpä opimme Jackie Chanin liikkeet pelkästään hänen elokuvia katsomalla. WWE:n tähdet voitamme heidän omilla liikkeillään. Niinpä olemme taistelussa mies miestä vastaan kertakaikkisen voittamattomia.

      Jo varhaislapsuudessa huomasimme olevamme erilaisia. Muut eivät meitä ymmärtäneet, emmekä me heitä, olihan välissämme 60 pisteen ÄO-kuilu. Samalla kun muut keskustelivat siitä, kuinka kaksitahtiöljy on vitun kallista, luimme me Sartrea ja Nietzscheä. Ymmärsin egoismin ja hedonismin johtavan parhaaseen lopputulokseen individualistin kannalta. Kun istuimme hiljaa koulun kevätkirkossa, heijastui muiden silmille kuvia Jeesuksen ihmeistä kun taas meidän verkkokalvoillemme palasi raiskatut ponit ja haljenneet pääkallot. Muiden typeryys oli voimavaramme. Vuosien itsekovettamisen jälkeen olen saanut olympiaurheilijan voimat, ydinfyysikon aivot ja tiibetiläisen munkin viisauden. Tämä vaati vuosien eristäytymisen ali-ihmisistä jotta superioriteettini pääsi kehittymään. Tavallisen kuolevaisen liikunnan sijaan supistelin pakaralihaksiani tietokoneella ja huomasin sen kehittävän lihaksia. Aloin supistaa kaikkia lihaksia 24/7. Huomasin Wikipedian kehittävän älykkyyttäni ja opettelin sen ulkoa. Tiibetiläiset munkit saattoivat istua samassa kohdassa 12 tuntia, minä 24 tuntia. Henkilökohtaisen kehitykseni myötä poistin elämästäni evolutiiviset sopeumat kuten empatian ja omatunnon. Tunteet saavat ihmisen toimivaan irrationaalisesti, niinpä toimin rationaalisesti poistamalla tunteet. Nyt ymmärrän ettei ole olemassa hyvää tai pahaa, on vain hyvä tai huono. Me määrittelemme hyvän tai huonon. Kaikki arvot ovat subjektiivisia. Me määrittelemme arvot. Me olemme yli-ihminen. Me olemme anonyymi. Odota meitä. Pelkää meitä.

      • Anonyymi

        Huomasitko kun sanoit että kuolevaisista, alemmista ihmisistä meidät eroittaa kyky olla tuntematta empatiaa?? Ei ketään ihmistä saa alentaa. Tiiät sä että pelisääntöihin elämässä kuuluu aina pelisäännöt niinku että kunnioitus sun muut säännöt?

        Eivät kaikki huippuälykkäät ole kuten sinä eli empatiakyvyttömiä. Olen huolissani sinusta sillä vaikutat jotenkin radikalisoituneelta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe