Miten irrotetaan mercuryn 20hv vm76 perä? pitäis vesipumpun ratas uusia. Oon päästäny mutterin potkurin yläpuolelta irti, potkurin ja etupuolelta yhden mutterin irti ja näyttäis et ei olis muualta enää kiinni, mut ei tunnu irtoovan eikä oikein uskalla pieksääkkään? Viisaammat vinkkejä!
Mercuryn perän irroitus
5
5860
Vastaukset
- Ykä2
En tunne tuon 360cm3 koneen rakennetta yksityiskohtaisesti, mutta ainakin myöhemmän 400 cm3 koneen vaihteensiirtotanko oli irrotettava kotelon alta koneen yläpäästä. Varmista vielä sieltä alakerrasta ettei ole mitään piilopultteja jossain alla.
Noin vanhoissa merkkureissa on ollut myös murheita pysty- ja kampiakselinliitosboorien korroosion kanssa. Koskee lähinnä merivesikäytössä olleita koneita. - mercman
Perän etupuolella on rikin puolessa vähän piilossa yksi mutteri ja antikavitaatiolevyssä yksi ,jotka ilmeisesti olet jo irrottanut, ja sinkkianodi pitää muistaakseni irrottaa. Se on tuumakokoisella kuusiokolopultilla siinä reiässä joka on perän takapäässä antikavitaatiolevyn päällä siinä voi olla sellainen muovikorkki päällä.
- Vastaus...........
Mutta niin hieno termi kuin antikavitaatiolevy onkin, niin sen levynhän tarkoitus ei ole estää kavitaatiota vaan ventilaatiota, eli potkurin tuulettumista. Siksi se oikeasti on ventilaationestolevy.
- mercman
Vastaus........... kirjoitti:
Mutta niin hieno termi kuin antikavitaatiolevy onkin, niin sen levynhän tarkoitus ei ole estää kavitaatiota vaan ventilaatiota, eli potkurin tuulettumista. Siksi se oikeasti on ventilaationestolevy.
Juu oikeassa olet asian suhteen, mutta usein puhutaan virheellisesti kavitaatiosta ja antikavitaatiolevystä vaikka levyn tarkoitus on tosiaan estää ventilaatio eli estää potkuria haukkaamasta ilmaa.Jopa mercuryn käyttö- ja huolto-ohjekirja vuodelta 1981 puhuu antikavitaatiolevystä ,joten virheitä sattuu helposti.
Lueskelin kans tätä aihetta kun oli samaa irroitus ongelmaa itselläni,kyseessä oli mercury 60hp -92vm kone. perä ei meinannu irrota sitten millään,mutta huomattiin että koneen kyljessä oleva lätkä mikä on ruuvilla kiinni jonka alla on jonkinlainen kumityyny ja sieltä lätkän alta kun ruuvaa yhden kiinnike pulteista irti niin näkee suoraan vetoakseliin ja sitä pitkin pääsee uittaan ruosteenirrotus ainetta pooreihin ja samasta reijästä pääsee naputtamaan paineilmataltalla ja sopivalla tuurnalla akselin kylkeen,kone siis oli väärinpäin moottorinosturissa sidottuna ylä sekä alapäästä nosturiin ja tunkattuna jännitykselle,ja tuurnan täritys akseliin niin jopa lähti helposti. kone on ollut meri vedessä ja seisonut sen jälkeen 3vuotta. toivottavasti tästä on nyt hyötyä jollekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754341
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1104079BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1622789Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582537Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672387- 1362162
Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422097- 501993
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome521911Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?561742