Miten irrotetaan mercuryn 20hv vm76 perä? pitäis vesipumpun ratas uusia. Oon päästäny mutterin potkurin yläpuolelta irti, potkurin ja etupuolelta yhden mutterin irti ja näyttäis et ei olis muualta enää kiinni, mut ei tunnu irtoovan eikä oikein uskalla pieksääkkään? Viisaammat vinkkejä!
Mercuryn perän irroitus
5
5860
Vastaukset
- Ykä2
En tunne tuon 360cm3 koneen rakennetta yksityiskohtaisesti, mutta ainakin myöhemmän 400 cm3 koneen vaihteensiirtotanko oli irrotettava kotelon alta koneen yläpäästä. Varmista vielä sieltä alakerrasta ettei ole mitään piilopultteja jossain alla.
Noin vanhoissa merkkureissa on ollut myös murheita pysty- ja kampiakselinliitosboorien korroosion kanssa. Koskee lähinnä merivesikäytössä olleita koneita. - mercman
Perän etupuolella on rikin puolessa vähän piilossa yksi mutteri ja antikavitaatiolevyssä yksi ,jotka ilmeisesti olet jo irrottanut, ja sinkkianodi pitää muistaakseni irrottaa. Se on tuumakokoisella kuusiokolopultilla siinä reiässä joka on perän takapäässä antikavitaatiolevyn päällä siinä voi olla sellainen muovikorkki päällä.
- Vastaus...........
Mutta niin hieno termi kuin antikavitaatiolevy onkin, niin sen levynhän tarkoitus ei ole estää kavitaatiota vaan ventilaatiota, eli potkurin tuulettumista. Siksi se oikeasti on ventilaationestolevy.
- mercman
Vastaus........... kirjoitti:
Mutta niin hieno termi kuin antikavitaatiolevy onkin, niin sen levynhän tarkoitus ei ole estää kavitaatiota vaan ventilaatiota, eli potkurin tuulettumista. Siksi se oikeasti on ventilaationestolevy.
Juu oikeassa olet asian suhteen, mutta usein puhutaan virheellisesti kavitaatiosta ja antikavitaatiolevystä vaikka levyn tarkoitus on tosiaan estää ventilaatio eli estää potkuria haukkaamasta ilmaa.Jopa mercuryn käyttö- ja huolto-ohjekirja vuodelta 1981 puhuu antikavitaatiolevystä ,joten virheitä sattuu helposti.
Lueskelin kans tätä aihetta kun oli samaa irroitus ongelmaa itselläni,kyseessä oli mercury 60hp -92vm kone. perä ei meinannu irrota sitten millään,mutta huomattiin että koneen kyljessä oleva lätkä mikä on ruuvilla kiinni jonka alla on jonkinlainen kumityyny ja sieltä lätkän alta kun ruuvaa yhden kiinnike pulteista irti niin näkee suoraan vetoakseliin ja sitä pitkin pääsee uittaan ruosteenirrotus ainetta pooreihin ja samasta reijästä pääsee naputtamaan paineilmataltalla ja sopivalla tuurnalla akselin kylkeen,kone siis oli väärinpäin moottorinosturissa sidottuna ylä sekä alapäästä nosturiin ja tunkattuna jännitykselle,ja tuurnan täritys akseliin niin jopa lähti helposti. kone on ollut meri vedessä ja seisonut sen jälkeen 3vuotta. toivottavasti tästä on nyt hyötyä jollekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀804336BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1983564- 2022951
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome692780Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main502681- 781230
- 571206
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381042MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t120953- 58939