Miten irrotetaan mercuryn 20hv vm76 perä? pitäis vesipumpun ratas uusia. Oon päästäny mutterin potkurin yläpuolelta irti, potkurin ja etupuolelta yhden mutterin irti ja näyttäis et ei olis muualta enää kiinni, mut ei tunnu irtoovan eikä oikein uskalla pieksääkkään? Viisaammat vinkkejä!
Mercuryn perän irroitus
5
5510
Vastaukset
- Ykä2
En tunne tuon 360cm3 koneen rakennetta yksityiskohtaisesti, mutta ainakin myöhemmän 400 cm3 koneen vaihteensiirtotanko oli irrotettava kotelon alta koneen yläpäästä. Varmista vielä sieltä alakerrasta ettei ole mitään piilopultteja jossain alla.
Noin vanhoissa merkkureissa on ollut myös murheita pysty- ja kampiakselinliitosboorien korroosion kanssa. Koskee lähinnä merivesikäytössä olleita koneita. - mercman
Perän etupuolella on rikin puolessa vähän piilossa yksi mutteri ja antikavitaatiolevyssä yksi ,jotka ilmeisesti olet jo irrottanut, ja sinkkianodi pitää muistaakseni irrottaa. Se on tuumakokoisella kuusiokolopultilla siinä reiässä joka on perän takapäässä antikavitaatiolevyn päällä siinä voi olla sellainen muovikorkki päällä.
- Vastaus...........
Mutta niin hieno termi kuin antikavitaatiolevy onkin, niin sen levynhän tarkoitus ei ole estää kavitaatiota vaan ventilaatiota, eli potkurin tuulettumista. Siksi se oikeasti on ventilaationestolevy.
- mercman
Vastaus........... kirjoitti:
Mutta niin hieno termi kuin antikavitaatiolevy onkin, niin sen levynhän tarkoitus ei ole estää kavitaatiota vaan ventilaatiota, eli potkurin tuulettumista. Siksi se oikeasti on ventilaationestolevy.
Juu oikeassa olet asian suhteen, mutta usein puhutaan virheellisesti kavitaatiosta ja antikavitaatiolevystä vaikka levyn tarkoitus on tosiaan estää ventilaatio eli estää potkuria haukkaamasta ilmaa.Jopa mercuryn käyttö- ja huolto-ohjekirja vuodelta 1981 puhuu antikavitaatiolevystä ,joten virheitä sattuu helposti.
Lueskelin kans tätä aihetta kun oli samaa irroitus ongelmaa itselläni,kyseessä oli mercury 60hp -92vm kone. perä ei meinannu irrota sitten millään,mutta huomattiin että koneen kyljessä oleva lätkä mikä on ruuvilla kiinni jonka alla on jonkinlainen kumityyny ja sieltä lätkän alta kun ruuvaa yhden kiinnike pulteista irti niin näkee suoraan vetoakseliin ja sitä pitkin pääsee uittaan ruosteenirrotus ainetta pooreihin ja samasta reijästä pääsee naputtamaan paineilmataltalla ja sopivalla tuurnalla akselin kylkeen,kone siis oli väärinpäin moottorinosturissa sidottuna ylä sekä alapäästä nosturiin ja tunkattuna jännitykselle,ja tuurnan täritys akseliin niin jopa lähti helposti. kone on ollut meri vedessä ja seisonut sen jälkeen 3vuotta. toivottavasti tästä on nyt hyötyä jollekkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302295
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292188Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121559Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131464Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001131
- 171067
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18828Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks122798