Monte Cristo red semi sweet

hukassa....

Hukassa on viini Monte Cristo red semi sweet, saako kyseistä pulloa suomesta? Tallinnassa ainakin löytyy.

Jos jollakin on ehdotuksia samankaltaisesta yhtä makeasta viinistä jota saa ihan täältä meidän alkosta olisin kovin kiitollinen =)

16

5330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitettuna:

      "Monte Cristo red semi sweet" tulee vain yksi Google-osuma, mistä voi päätellä, että nimi on tuossa asussaan vähintään väärin kirjoitettu joltakin osin.

      Muutenkin täytyy olla kyse jostain aivan ihmeellisestä viinikummajaisesta - "red semi sweet" näet tarkoittaa puolimakeata punaviiniä, mikä on ilmiönä lähes rikollista noin "viinillisessä" mielessä, ja kummastuttaa suuresti, miksi haluaisit juoda jotakin sellaista kammotusta!

      Tuskin löytyy mitään vastaavaa - ainakaan oikeana viininä eli rypäleestä tehtynä. Suomalaiset marja"viinit" ovat sitten asia erikseen.

      • alk.peräinen kirj.

        kyse on tosiaankin kummajaisesta, sain pullon tätä tuliaiseksi.. ja ajattelin jos joku tietäisi asiasta.

        Googlea on koitettu, ja törmäsin samaan.. ei löydy ei. mutta nimi on oikein, kuin putelin kyljessä, tottahan olen etiketin säästänyt. Ei ole tyhmiä kysymyksiä....


      • lukee
        alk.peräinen kirj. kirjoitti:

        kyse on tosiaankin kummajaisesta, sain pullon tätä tuliaiseksi.. ja ajattelin jos joku tietäisi asiasta.

        Googlea on koitettu, ja törmäsin samaan.. ei löydy ei. mutta nimi on oikein, kuin putelin kyljessä, tottahan olen etiketin säästänyt. Ei ole tyhmiä kysymyksiä....

        valmistusmaa? Kerro se.


      • ex-teu
        alk.peräinen kirj. kirjoitti:

        kyse on tosiaankin kummajaisesta, sain pullon tätä tuliaiseksi.. ja ajattelin jos joku tietäisi asiasta.

        Googlea on koitettu, ja törmäsin samaan.. ei löydy ei. mutta nimi on oikein, kuin putelin kyljessä, tottahan olen etiketin säästänyt. Ei ole tyhmiä kysymyksiä....

        Kuten joku jo kysyikin, niin valmistusmaa olis ihan kiva havainnollistaja. Italiasta löytyy muutamia nimellä Montecristo, kuten esim. tämän etiketin omistaja http://images.snooth.com/wine/3/e/a/wine_140194.jpeg


      • hannelinoma

        saksa on mulla Bollino Sweet Rosson 3l pönikän valmistusmaa...


    • Juomanlatkija

      Olen ihmetellyt, keitä varten Alko pitää valikoimissaan tällaista tuotetta:
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/004246

      Punaviini, jossa sokeria 50 grammaa litrassa! Minä punaviinin suuri ystävä ja kuluttaja en mokomaa alas saisi, mutta makujahan sanotaan olevan monia.

      Eipä silti, kyllä minulla kahvikupillinenkin jää juomatta, jos joku on ehtinyt sen pilata panemalla sekaan yhdenkin palan sokeria. Join kahvini sokeroituna vuoteen 1968 saakka. Jätin sitten sokerin kokeeksi joksikin aikaa pois, ja kahden viikon kuluttua huomasin juuri sen sokeroidun olevan juomakelvotonta.

    • Kävin itse Tallinnassa ja ostin laivalta tuota Chateau Monte Cristoa, vuosikerta 2003. Tummaherukkainen. Ajattelin tuo sopii hyvin näin joulun alla.
      Veinkin sen tuliaisena jouluvierailulle mennessäni ja nautiskelimme sen ihan seurajuomana. Oli todella niin hyvää, että nyt olen metsästänyt sitä täältä netin kautta...-ei löydy. Alko-kierros on vielä tekemättä, josko saisivat tilattua.
      En ole mikään viini-asiantuntija, joten ostin juoman vähän kuin "sian säkissä", kerrankin onnistunut ostos :)

      • sinultakaan

        saisi millään nyhdettyä irti tietoa tuon viinin VALMISTUSMAASTA!!!???
        Kun ei tuo aloittajakaan ymmärrä sitä meille MILLÄÄN kertoa.


      • sinultakaan kirjoitti:

        saisi millään nyhdettyä irti tietoa tuon viinin VALMISTUSMAASTA!!!???
        Kun ei tuo aloittajakaan ymmärrä sitä meille MILLÄÄN kertoa.

        Löytyy yksi viini tällä nimellä: Chateau Monte Cristo, Saint Emilion eli siis Bordeauxin alue. Eikä mikä tahansa viini siis - lieneekö sama kuin kysyttiin?

        Minulle tuntematon, mutta näyttää olevan erityisesti vientiviini jenkkeihin.

        Jos ei ole tämä, niin sitten on kyseessä pelkkä kaupallinen nimike ilman mitään erityistä alkuperää. Tuo "semi sweet" kyllä viittaisi johonkin tällaiseen.


      • sinultakaan kirjoitti:

        saisi millään nyhdettyä irti tietoa tuon viinin VALMISTUSMAASTA!!!???
        Kun ei tuo aloittajakaan ymmärrä sitä meille MILLÄÄN kertoa.

        se selvisi kun sain nyt viestin sieltä kyläpaikasta jonne sen tuliaisina vein.... onneksi olivat muistaneet säilyttää tyhjän pullon. -Ranskalaista.
        ...Enkä vieläkään ole päässyt käymään Alkossa :/


    • todella makeeta

      Punaviinimäistä ja makeaa, olen saanut jossakin maistaa, itse en ostaisi, on liian makeaa. Kokeile, jos makeasta punaviinistä pidät.

    • ihmettelijäulpu

      kun sain pullo nlahjaksi ja tämä ketju pomppasi ekana . ihan hirveää mehulitkua, sokerista marjamehua.... Meneehän tämä mutta ei tämä kyllä alkuunkaan punaviinille maistu!

      Joulujuomaksi menisi varmasti kuten joku yllä ehdotti!

    • selvennys

      Monte Cristo Sweettiä saa mm. Viking expressin Tallinnan lähtöterminaalista eikä kyseistä marjaviiniä luultavasti löydy suomen alkosta.

      • Kuivaa, kiitos!

        Aloituksessa on näköjään kysytty punaviiniä. Tarjoat samannimistä kuohuviiniä (valkoista). Tuottaja voi olla sama.

        Jos aloittaja vielä lukee tätä palstaa, niin tulkoon sanotuksi, että makean punkun ystäville (sellaisia kuulemma on sinun lisäksesikin!!!) on tarjolla ainakin Medinet-nimistä ranskalaista punaviiniä. Näin sitä viimeksi Viking XPRS:n myymälässä Helsingin ja Tallinnan välillä muutama viikko sitten.

        Itselleni makeus punaviinissä (jäännössokeria enemmän kuin muutama gramma litrassa) on kammotus! Nämä Hannibalit, Monte Cristot ja Medinetit jäävät taatusti ostamatta ja juomatta.


    • Anonyymi

      EI MAISTUNUT MARJAMEHULTA OLI IHAN PASKAAA MAISTUU IHAN VIINILTÄ VARASTIN VANHEMMILTA T: 15-vuotias tyttö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      57
      2996
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2838
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      36
      1999
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1932
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1735
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1452
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      94
      1214
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe