Gigantti!

varoitus!

Älä ikinä osta ainakaan mielijohteesta kännykkää kyseisestä kaupasta, sillä sinulla ei ole mitään mahdollisuutta purkaa kauppaa.

En edes salaa kurkistanut pakkauksen sisään, saatikka, että olisin hiukan hipaissut sitä. Ei auta. En ole aikaisemmin törmännyt tietoon mahdottomuudesta mitätöidä ostos.

Näin joulunalusaikaan niitä kännyköitä menee varmaan tuhottomasti joten minusta olisi oikeus ja kohtuus jos myyjä sanoisi asiakkaalle, että

JOS NYT OSTAT TÄMÄN, NIIN MUISTA ETTET VOI PURKAA KAUPPAA MILLÄÄN KOSTILLA!


ps.
Kuinkahan moni on tiennyt asiasta?

23

3852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahjaostoksille menossa

      Kiitos vinkistä.
      Olimme menossa ostamaan enolle kännykkää lahjaksi ja nimenomaan Gigantissa oli tarkoitus käydä.
      Menemmekin sitten muualle, kiitos varoituksesta.
      Olisi aika kurjaa, jos ei olisikaan minkäänlaista mahdollisuutta vaihtaa, jos hän ei tykkääkään mallista (ikää 70).

      • on lain

        mukaan ainoastaan etämyynnissä. Oikeasta kaupasta ostettaessa virheettömän tuotteen vaihto- tai palautusoikeus on sitten myyjän hyväntahtoisuutta.


      • ei hyväntahtoisuutta
        on lain kirjoitti:

        mukaan ainoastaan etämyynnissä. Oikeasta kaupasta ostettaessa virheettömän tuotteen vaihto- tai palautusoikeus on sitten myyjän hyväntahtoisuutta.

        Ei se ole pelkästään myyjän hyväntahtoisuutta.
        Kutsuisin sitä etenkin joulukaupassa asiakaspalveluksi. Jos jolululahjakännykkää ei voi vaihtaa / palauttaa jostain syystä on todellakin syytä ostaa lahjat toisesta paikasta.

        Huono asiakaspalvelu vie asiakkaat kilpailijalle.


      • Kuisma-
        ei hyväntahtoisuutta kirjoitti:

        Ei se ole pelkästään myyjän hyväntahtoisuutta.
        Kutsuisin sitä etenkin joulukaupassa asiakaspalveluksi. Jos jolululahjakännykkää ei voi vaihtaa / palauttaa jostain syystä on todellakin syytä ostaa lahjat toisesta paikasta.

        Huono asiakaspalvelu vie asiakkaat kilpailijalle.

        Ota huomioon, että kyseinen "palvelu" on pakko huomioida tuotteen katteessa ja siten suoraan hinnoittelussa.

        Ehei, sinä painut suoraan sinne 199e kauppaan edes vilkaisematta 239e kaupan suuntaan.

        Markkinoilla kysyntä ja tarjonta löytävät hyvin äkkiä toisensa. Asiakkaat ovat itse itsellensä tällaisen kulttuurin ostaneet.


      • juuri on
        Kuisma- kirjoitti:

        Ota huomioon, että kyseinen "palvelu" on pakko huomioida tuotteen katteessa ja siten suoraan hinnoittelussa.

        Ehei, sinä painut suoraan sinne 199e kauppaan edes vilkaisematta 239e kaupan suuntaan.

        Markkinoilla kysyntä ja tarjonta löytävät hyvin äkkiä toisensa. Asiakkaat ovat itse itsellensä tällaisen kulttuurin ostaneet.

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta, että asiakkaiden massat ostavat enimmäkseen sieltä, mistä halvimmalla saavat. Jos palvelulla sun muulla olisi vielä sellainen merkitys kuin jotkut väittävät sillä olevan, niin joka paikkahan olisi väärällään joka alan kivijalkapuoteja, koska pikkuliikkeetkin eläisivät. Mutta eihän se niin ole, vaan pääasiassa asiakkaat roudaavat rahansa gigantteihin ja muihin, jotka mainostavat nimenomaan hinnalla. Joku voi joskus ottaa jostain huonosta palvelusta nenäänsä, mutta saattaapa silti valita toisen samanlaisen halpuudella markkinoivan sen sijaan, että valitsisi kalliimman ja palvelevamman.


    • jussi2240

      Minkä takia yleensä ostat jotain minkä haluatkin sitten heti palauttaa?!?

      Toisekseen.. Jokaisessa gigantissa lukee seinillä selvällä suomenkielellä ettei palautusoikeus koske puhelimia.

      Joten kenenköhän vika mahtaa olla?

      • on sitten

        mennyt hyvin jos jokainen ostoksesi on ollut täydellisesti harkittu. Se on hieno juttu.

        Minä olisin halunnut perua kaupan koska ostin sen lahjaksi ja sain liian myöhään tietää, että sitä ei tarvita enää.
        Jos olisin ostanut jonkin toisen tuotteen olisi palautus onnistunut.

        Tarkoitukseni oli kertoa mahdollisesti muille jotka eivät ole ymmärtäneet katsella liikkeiden seiniä.(tuo tieto oli muuten minulle uusi!)

        En myöskään yritä syyllistää vaan ehdotin voisiko hyvään kauppatapaan liittää myös tiedon ettei kyseistä tuotetta voi palauttaa.


      • kuningaskuluttaja-asiamies
        on sitten kirjoitti:

        mennyt hyvin jos jokainen ostoksesi on ollut täydellisesti harkittu. Se on hieno juttu.

        Minä olisin halunnut perua kaupan koska ostin sen lahjaksi ja sain liian myöhään tietää, että sitä ei tarvita enää.
        Jos olisin ostanut jonkin toisen tuotteen olisi palautus onnistunut.

        Tarkoitukseni oli kertoa mahdollisesti muille jotka eivät ole ymmärtäneet katsella liikkeiden seiniä.(tuo tieto oli muuten minulle uusi!)

        En myöskään yritä syyllistää vaan ehdotin voisiko hyvään kauppatapaan liittää myös tiedon ettei kyseistä tuotetta voi palauttaa.

        Laki ei takaa palautusoikeutta. Miksi se pitäisi erikseen mainita? Siksi että sinä, kuluttaja, et tunne lakia.


      • jussi2240
        kuningaskuluttaja-asiamies kirjoitti:

        Laki ei takaa palautusoikeutta. Miksi se pitäisi erikseen mainita? Siksi että sinä, kuluttaja, et tunne lakia.

        Eikä lain kuulukkaan sitä taata.

        Miettikääpä ihmiset joskus itsenne kauppiaan asemaan ja myös harkitkaa mitä ostatte joskus kauemmin kuin mikrosekunnin.

        Ja todellakaan ei ole koskaan itselle tullut tarvetta palauttaa mitään mitä olen ostanut.


      • Ostan mitä haluan ja tiedän...
        on sitten kirjoitti:

        mennyt hyvin jos jokainen ostoksesi on ollut täydellisesti harkittu. Se on hieno juttu.

        Minä olisin halunnut perua kaupan koska ostin sen lahjaksi ja sain liian myöhään tietää, että sitä ei tarvita enää.
        Jos olisin ostanut jonkin toisen tuotteen olisi palautus onnistunut.

        Tarkoitukseni oli kertoa mahdollisesti muille jotka eivät ole ymmärtäneet katsella liikkeiden seiniä.(tuo tieto oli muuten minulle uusi!)

        En myöskään yritä syyllistää vaan ehdotin voisiko hyvään kauppatapaan liittää myös tiedon ettei kyseistä tuotetta voi palauttaa.

        Jos minulle kassalla alkaisi maksaessa myyjä erikseen sanoa "Tiedäthän että et voi palauttaa tätä" niin vaikuttaisi todella oudolta. Minusta tuntuisi että myyjä pitää minua jotenkin tyhmänä, sillä miksi ihmeessä luulisin että minulla voisi olla oikeus palauttaa jotain ostamaani (siis jos siinä ei ole mitään vikaa)?! Mitä hyötyä tuollaisia itsestäänselvyyksiä on edes sanoa?

        Ehkä Gigantin kannattaisi siirtyä tapaan, jossa heille ei saa palauttaa mitään ostettua (tämähän olisi täysin lain mukaista), jos tavara olisi virheetön ja ostaja olisi vain muuttanut mielensä. Tällä tavalla vältettäisiin nämä tilanteet, jossa ostajat ovat tottuneet siihen että tavaraa saa palauttaa vapaasti, ja olettavat että se koskee aivan kaikkia tavaroita.


      • siinä
        jussi2240 kirjoitti:

        Eikä lain kuulukkaan sitä taata.

        Miettikääpä ihmiset joskus itsenne kauppiaan asemaan ja myös harkitkaa mitä ostatte joskus kauemmin kuin mikrosekunnin.

        Ja todellakaan ei ole koskaan itselle tullut tarvetta palauttaa mitään mitä olen ostanut.

        asiassa kanssasi eri mieltä, että kauppias toivoisi asiakkaan harkitsevan kovin pitkään ostopäätöstään.
        Eiköhän jo tuotteiden asettelussa pyritä motivoimaan mahdollisimman paljon heräteostoksiin.


      • kuitenkin
        Ostan mitä haluan ja tiedän... kirjoitti:

        Jos minulle kassalla alkaisi maksaessa myyjä erikseen sanoa "Tiedäthän että et voi palauttaa tätä" niin vaikuttaisi todella oudolta. Minusta tuntuisi että myyjä pitää minua jotenkin tyhmänä, sillä miksi ihmeessä luulisin että minulla voisi olla oikeus palauttaa jotain ostamaani (siis jos siinä ei ole mitään vikaa)?! Mitä hyötyä tuollaisia itsestäänselvyyksiä on edes sanoa?

        Ehkä Gigantin kannattaisi siirtyä tapaan, jossa heille ei saa palauttaa mitään ostettua (tämähän olisi täysin lain mukaista), jos tavara olisi virheetön ja ostaja olisi vain muuttanut mielensä. Tällä tavalla vältettäisiin nämä tilanteet, jossa ostajat ovat tottuneet siihen että tavaraa saa palauttaa vapaasti, ja olettavat että se koskee aivan kaikkia tavaroita.

        luulen, että meitä on monia jotka eivät ole mieltäneet asiaa niin kuin sinä.
        Olemme esimerkiksi tottuneet yleensä hyvin esillä olevaan kylttiin:
        Alennustuotteita ei voi palauttaa tai vaihtaa.

        Mitä jos Gigantti laittaisi määrättyjen tuotteidensa luokse myös kyltin:
        Ei palautus tai vaihtomahdollisuutta.

        Toivoin viestini tavoittavan sen ihmisen joka ei tiedä asiasta ja en oleta koskaan, että se asia mikä on toiselle itsestäänselvyys olisi sitä jokaiselle.


      • ei kaupassa käyvä
        kuitenkin kirjoitti:

        luulen, että meitä on monia jotka eivät ole mieltäneet asiaa niin kuin sinä.
        Olemme esimerkiksi tottuneet yleensä hyvin esillä olevaan kylttiin:
        Alennustuotteita ei voi palauttaa tai vaihtaa.

        Mitä jos Gigantti laittaisi määrättyjen tuotteidensa luokse myös kyltin:
        Ei palautus tai vaihtomahdollisuutta.

        Toivoin viestini tavoittavan sen ihmisen joka ei tiedä asiasta ja en oleta koskaan, että se asia mikä on toiselle itsestäänselvyys olisi sitä jokaiselle.

        Ostan nykyään lähes kaiken netin kautta.
        Lähinnä siksi, että on paremmat oikeudet palauttaa ostamansa tuote. Usein esimerkiksi kaupassa cd-levyissä on juuri kappalelistan päälle lätkäisty hälytintarra. Tee siinä sitten ostopäätös.

        Olen ostanut kaikki tämänvuotisetkin joululahjat nettikaupoista. Parempi ja turvallisempi olo, kun tietää, että lahjan voi vaihtaa. Lisäksi hintoja pystyy vertailemaan aivan eri tavalla kuin myymälöitä kierrellessä. Gigantin olen yleensä kiertänyt kaukaa jo muutenkin.


      • oikeassa...
        kuningaskuluttaja-asiamies kirjoitti:

        Laki ei takaa palautusoikeutta. Miksi se pitäisi erikseen mainita? Siksi että sinä, kuluttaja, et tunne lakia.

        Ei ole kyse laista vaan asiakaspalvelusta.
        Asiakas joka palauttaa ostamaansa tuotteen tulee myös takaisin.
        Asiakas joka ei onnistu palauttamaan tuotetta jolle ei jostain syystä(esim lahja) olekkaan käyttöä ei varmasti samaan liikkeeseen enään tule.
        Vaikkei mitään laittomuutta ole tapahtunutkaan.

        Asiakkaalle jää huono fiilis kaupasta ja seuraavat ostokset tehdään muualla.

        Ihan perus myyntikauraa...


      • tepposkal
        ei kaupassa käyvä kirjoitti:

        Ostan nykyään lähes kaiken netin kautta.
        Lähinnä siksi, että on paremmat oikeudet palauttaa ostamansa tuote. Usein esimerkiksi kaupassa cd-levyissä on juuri kappalelistan päälle lätkäisty hälytintarra. Tee siinä sitten ostopäätös.

        Olen ostanut kaikki tämänvuotisetkin joululahjat nettikaupoista. Parempi ja turvallisempi olo, kun tietää, että lahjan voi vaihtaa. Lisäksi hintoja pystyy vertailemaan aivan eri tavalla kuin myymälöitä kierrellessä. Gigantin olen yleensä kiertänyt kaukaa jo muutenkin.

        et sä sitä voi vaihtaa voit sen palauttaa 14 vrk tuotteen vastaanottamisesta , kun sen joku pukin kontista saa ja 14 vrk on kulunut ei sitä oteta nettikauppaankaan takaisin.


      • nyt kuitenkin
        oikeassa... kirjoitti:

        Ei ole kyse laista vaan asiakaspalvelusta.
        Asiakas joka palauttaa ostamaansa tuotteen tulee myös takaisin.
        Asiakas joka ei onnistu palauttamaan tuotetta jolle ei jostain syystä(esim lahja) olekkaan käyttöä ei varmasti samaan liikkeeseen enään tule.
        Vaikkei mitään laittomuutta ole tapahtunutkaan.

        Asiakkaalle jää huono fiilis kaupasta ja seuraavat ostokset tehdään muualla.

        Ihan perus myyntikauraa...

        Mikään ei takaa että asiakas tulisi takaisin jos saa palauttaa tuotteen. Eikä lakikaan velvoita purkamaan tässä tilanteessa myyjää. En purkaisi minäkään, tuotehan on ollut nähtävillä ja asiakkaalla on ollut riittävä mahdollisuus tutustua tuotteeseen joten jos kaupat on tehty ne on tehty riittävästi harkiten. Ei ole mitään järkeä että ostetaan-palautetaan, nimittäin sitä yritetään paljon eikä ihmisillä ole hajuakaan kuinka laki toimii näissä jutuissa.


      • miksi pitää
        tepposkal kirjoitti:

        et sä sitä voi vaihtaa voit sen palauttaa 14 vrk tuotteen vastaanottamisesta , kun sen joku pukin kontista saa ja 14 vrk on kulunut ei sitä oteta nettikauppaankaan takaisin.

        mennä ostamaan jollekin joululahjaksi esim. kännykkä, jos ei tiedä että kelpaako se sille? Itse en osta mitään vaatteita kännyköitä tai mitään ihan sen takia, hitostako minä tiedä mikä kelpaa/sopii kellekään!! Lahjakortti sopivaratkaisu jos pakko ostaa jokin tietty. Ihmisillä kun on omat mieltymyksensä..


    • Hyvä että varoitit. Muistelen kyllä nähneeni juuri Gigantin kännykkähyllyssä selvän tekstin, että niitä ei vaihdeta. Vai olisiko se sittenkin ollut jossakin muussa kaupassa?

      Mielestäni olisi kyllä reilua, että edes avaamattoman myyntipakkauksen saisi edes vaihtaa toiseen samanhintaiseen tuotteeseen tai välirahaa maksamalla kalliimpaan. Jos itselle tulisi tuollainen tarve eteen ja vaihdosta kieltäydyttäisiin, en kyllä ostaisi siitä liikkeestä enää koskaan mitään. Vastaavasti, kun olen saanut rahat takaisin Lidlissä ja Claes Ohlsonilla huonosti harkituista ostoksista ilman minkäänlaista riitaa tai kerjäämistä, kyllä siitä tuli niin hyvä mieli, että mielelläni olen tehnyt molemmissa paikoissa myöhemminkin paljon ostoksia.

      • on sama

        fiilis. Hyvä palvelu ja palaan varmasti.

        Olen myös sitä mieltä, että tyytyväinen asiakas on se arvokkain ja tärkein mainos jokaiselle liikkeelle.

        Hyvää joulun odotusta sinne jonnekkin.


    • missä.

      anna luettelo.

      haluaisitko ostaa kännykän joka on ollut jo jonkun kotona, ties vaikka pudotellut pari kertaa ?

      Ei kännyköitä, kameroita ym saisi koskaan palauttaa,
      niin paljon olen kuullut ongelmallisista kameroista ja huolto on siten väittänyt että on pudoteltu.

      PITÄÄPÄ MENNÄ ostamaan Gigantti:sta perheen kännykät, jotta tietää että ne ovat uusia-

      • Yusef

        Kummallista vinkumista ja Gigantin solvaamista. Ostakaa hyvät ihmiset sieltä mistä haluatte. Jos joku kauppias ottaa vastaan harkitsemattomia ostoksia, niin ostakaa sieltä. Lapsellista edellyttää, että Gigantti myy sekä edullisilla hinnoilla että parhailla palautusoikeuksilla.


      • sinun kirjoituksesi
        Yusef kirjoitti:

        Kummallista vinkumista ja Gigantin solvaamista. Ostakaa hyvät ihmiset sieltä mistä haluatte. Jos joku kauppias ottaa vastaan harkitsemattomia ostoksia, niin ostakaa sieltä. Lapsellista edellyttää, että Gigantti myy sekä edullisilla hinnoilla että parhailla palautusoikeuksilla.

        on turhaa vinkumista.


    • Liliuy

      Gigantista en kyllä enään ikinä lähde hakemaan m inkäänlaista kännykkää. Ensinnäkin sivustoilla luki että haluamaani kännykkää oli saatavilla mutta yllätys yllätys paikanpäällä ilmoitettiinkin että saisin odottaa kännykkää vielä kaksi viikkoa.
      No, kaksi viikkoa meni eikä haluamastani kännykästä kuulunut puhelimen soittoa vaan lehteen ilmestyi mainos jossa ilmoitettiin haluamani kännykän olevan alennuksessa. Eikä siinä vielä kaikki, kännykkäni oli jo maksettu valmiiksi.
      Kauppa saatiin ONNEKSI peruttua naurettavan touhun takia. Huhhu, enään en katsele kännyköitä Gigantin suunnalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1590
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1062
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1049
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      153
      839
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      752
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      719
    7. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      644
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      640
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      620
    Aihe