Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

RAVURIT

hortzze

Ravureitahan haukutaan ja niitä pidetään huonoina hevosina. Yhdellä tallilla oli ravuri ja se oli huono käytöksinen. Millaisia teidän on? Ovatko ne yhtä kilttejä ja rauhallisia, kuin muutkin hevoset?

4

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CrystalCinnamon

      Ravureita haukutaan joo, valitettavasti. Niitä haukkuvat sellaiset ihmiset, jotka niistä eivät tiedä mitään.

      Meikäläisen entinen hevonen (suokkitamma) oli sekä ratsu että ravuri, ja se oli aivan yhtä hyväkäytöksinen kuin muutkin hevoset. Samoin kaksi lämppäriravurihoitsuani ovat täysin kilttejä, toinen niistä on myös sekä ratsu että ravuri.

      Tutustukaa ihmiset ravureihin, ennen kuin tuomitsette ne. On jo alkanu kyrsimään kun jokapaikassa mietitään kummat on parempia, ratsut vai ravurit. Se on säälittävää ja täysin turhaa! Aivan yhtä ihania ovat kummatkin.

    • Papillonia

      Yhden hevosen tiedoilla ei yleisesti tehdä yhtään mitään. Jos jollakin tallilla on huonokäytöksinen ravuri, se ei voi leimata kaikkia ravureita. Sen käytökselle löytynee takuulla syy, miksi se on sellainen.

      Minulla ei ole kokemuksia useasta ravihevosesta, mutta olen hoitanut kahta lämppäriä jotka ovat olleet ex-ravureita. Molemmilla aivan ihana luonne loppupeleissä, mutta lämppäri on lämppäri, se on herkkä ja tulinen. Siksikös kai luonne muka vikainen joidenkin mielestä. Varsinaisesti huonokäytöksistä ei ainakaan omalle kohdalleni ole vielä sattunut.

      Jos hevonen kuin hevonen käyttäytyy huonosti, minusta silloin on historiassa vikaa - tai nykyisessä asuinpaikassa.

      • lv,n omistaja

        mulla on ex-ravuri ja siitä valitetaan että se on päästään vialla ku se ei käy ihan kelle tahansa ratsuna mutta kiltti ku mikä hoitaessa ja muuten... ja se on sen takia ratsastaessa vaikee ku on huonostikohdeltu ja pidetty mutta jos kokenut menee sillä toimii kuin unelma.... että ei kannata todellakaan tuomita ravureita ja ex-ravureita onhan nekin hevosia muiden joukossa ja onhan niitä tulisia ratsujakin....


      • ihanat

        Joo tohon olisin kyllä antanu eriävän mielipiteen suokkinuorikkojan kohdalla...Sillä kohtelulla on ilmeisesti paljon vaikutusta sillä yhtään huonostikäyttäytyvää suokkia en o tavannu en nuorta enkä vanhaa.

        Ittellä ollu 1,2 ja 4v suokit ja koskaan ei tarvinnu edes ääntään korottaa.Vanha(nyt 21v) suokkiori,joka elämänsä aikana ollut 10 eri omistajalla(mulla ollu 10v), myös surullisenkuuluisilla mustalaisilla joilta sai raippaa reilusti kun juoksu ei kulkenut tarpeeksi nopeasti... mutta,mutta... hyvällä kohtelulla siitä vasta saatukkin unelmahevonen johon voi luottaa 110%:sti vaikka ori onkin niin koskaan ole ollut ongelmia käsittelyssä.

        Lämppäri puolelta taas hiemen huonompi kuva käyttäytymisen suhteen mutta ei voi moittia että eteen olisi tullut ylitsepääsemättömiä vaikeuksia...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe