AD OMNIA PARATUS lukee Ruotsin vaakunassa, nykyisessäkin, jossa ei enää ole kuvattu kiihotustilassa olevia sukuelimiä. Eli se ei enää olekaan "Aina valmiina"
Göteborgsposten-lehti kirjoittaa:
"Ennen ja jälkeen
Naiset saivat leijonan kuohittua.
Pohjoismaisessa taisteluryhmässä on naissotilaita, se on ruotsalainen ulkomaanvoimat. Silloin ei voi olla hihamerkissä kuvaa leijonasta, jolla on penis pystyssä.
Leijonankuva kastroitiin, ettei se häiritsisi puolustusvoimien pyrkimyksiä tasa-arvoon. Naissotilaat olivat valittaneet EU-tuoomioistuimeen. Nyt puolustusvoimat on tyytyväinen, mutta ei taiteilija Vladimir A Sagerlund. Heraldisena taiteilijana valtionarkistssa vuodesta 1994 hän on ollut expertti siitä, kuinka vaakunat ja muut sen sellaiset tulee muotoilla taiteellisesti.
-Heraldinen leijona on voimakas ja ylpeä hahmo pystyssä olevine peniksineen, enkä voi seisoa leikatulle kuvalle, hän sanoo pettyneenä.
Puolustusvoimien perinneneuvosto teki muutoksen ilman minun hyväksymistäni. Puolustusvoimat on tietämätön vaakunatieteestä.Vaakunakilvet leijonan kanssa, jolla ei ole sukuelimiä, annettiin ennen niille, jotka olivat pettäneet Kruunun.
- Me saimme tehtäväksi katsoa, että penis katoaa, sanoo Christian Braunstein, Puolustusvoimien Perinneyhdistyksestä.
Mutta hän on samaa mieltä, että vaikutelma on vähemmän hyvä.
Puolustusvoimien puolelta asia on loppuun käsitelty. Uutta merkkiä käytetään jo nyt panostusjoukkojen sotilaiden taholla. Se istuu uusissa uniformuissa hihoissa.
- Me olimme pakotetut leikkaamaan snoppi pois leijonalta tietokonedatan avulla, jatkaa Christian Braunstein. Naiselliset sotilaat valittivat alkuperäisestä symbolista ja tapaus meni EU:hun. Siihen sotaan emme halunneet ryhtyä.
Kyseinen leijona pitää oliivinoksaa toisessa tassussa ja miekkaa toisessa ja on takajaloillaan.
Leijona on vaakunatieteen tavallisin symbolieläin ja se on mm. ruotsalaisessa valtionvaakunassa ja Göteborgin kuntavaakunassa.
Vladimir A Sagerlund ei voi käsittää, miksi puolustusvoimien perinneyhditys meni tekemään muutoksen hänen tekemäänsä vaakunaan ja asettaa kyseenalaiseksi, saako niin tehdä.
- Kirjoitan kirjeen ja lähetän sen, mutta se tuskin auttaa, koska uusi kuva on jo käytössä. Koskaan ennen ei ole tapahtunut, että joku olisi hyökännyt minun heraldista työtäni vastaan ja minähän olen piirtänyt symboleja puolustusvoimille monta kertaa aiemmin."
AD OMNIA PARATUS
"munat pois"
0
1098
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791