Tuli tossa mieleen kun kävin Nipalla syömässä, että onko Torkkari (lihaski katajansavu viipaleilla)ihan paikallinen keksintö. Ite en ole matkoillani törmännyt vastaavaan. Jos jollain on tietoa niin olis kiva kuulla millä eri nimillä sitä kutsutaan muilla paikkakunnilla.
Torkkari
epätietoinen...
2310026
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 23
Vanhimmat
Parasta krapularuokaa mitä löytyy, ja maistuu vaik ei oo krapulakaan.. Mausteiks tietenkin neloset..
oot oikeassa et torkkari ja varsinkin tupla sellane on parasta.Myös lihipiirakka höyrymakkaralla on tosi hyvää ko paikasta
hmm,en ole aivan täysin varma,
mutta mielestäni inksan legendaarisisella "luxulla", sama setti menee nimellä grillin erikoinen. Siinä tietty on juusto/kananmuna lisänä, mutta muuten käsittääkseni aivan sama. Ja pirun kova :)
nipalla parhaat ruuat! lisäksi siel uus mahtavan näkönen mimmi tekemässä niitä ruokia!
piirakkaa??
haluisin piirakkaa vaikka heti
"Ja pirun kova :)"
Vuosia tai siis vuosikymmeniä olen syönyt Kouvolassa Nipan grillillä. Hyvin usein lihapiirakan höyrylenkillä jos en muuta millään keksi. Aina on ollut hyvää ja pehmeää. Inksassa muuten hyviä mutta parilointiin tottumattomalle "pirun kovia". Olenkin yrittänyt aina muistaa sanoa etteivät pariloisi sitä lihistä. ja sitten se on pehmeä. Huom! se makkara Inksassa on puolet pienempi ja jotain muuta kuin Nipalla HK Sininen.
Nuolin äsken kermapiirakkaa. Ahhh...uhhhh...ohhh...ahhh...ohhh...keskivartalosta sojottavasta ulokkeestani valui samalla miähnä.
Torkkari on erittäin hyvää. Mutta nyt rehellisyyden nimissä onko vielä olemassa katajansavumakkaraa. Perinteisesti torkkari siihen tehtiin mutta katajansavumakkaran valmistus käsittääkseni lopetettu jo vuosia sitten. Jos joku tietää niin vastausta odotellen..
ja vedetään nakit silmille :-p
Kävin minäkin Nipalla tässä eräänä päivänä Kouvolan ohi ajaessani. Surkeaksi on mennyt. Lihapiirakkaa ei koko paikassa edes ole, jotain mitä kutsutaan keitinpiirakaksi. Tulkaa Helsinkiin maistamaan Eromangan lihapiirakoita. Tämän jälkeen tiedätte, mikä on lihapiirakka. Nipalta ei sellaisia saa...
Nipan Grillillä on ollut vuodesta 1970 asti sama Koppasen Leipomon leipoma lihapiirakka. Eihän siinä ole koskaan ollut älyttömän paljoa jauhelihaa, mikä on ihan hyvä. Mutta sen makuhan on tärkeä. Ei niitä muuten myytäisi satoja joka ikinen päivä. Ja se torkkari kruunan sen perinteisillä mausteilla. Tuplatorkkari kuudella makkaraviipaleella on jotakin niin hyvää, että siinä kalpenee koko Suomen lihapiirakkavalikoima.
Katajansavu makkara on Kotkasta kotoisin Wahlroosin tehdas valmisti aikoinaan.
Karjaportin ,Lhapiirakat ja Lauantai makkaraa , tuuman siivu väliin, niin kyllä lähtee nälkä....
Pelkkää paskaa. Niin nälkä ei tule ikinä että moista sontaa söisin.
Sinä näytät olevan niin sekaisin, että ethän sinä raukka ole ikinä edes oikeaa ruokaa syönyt. Hahhhha
on tornionmäkeläinen.
Ai saatana kun alkoi tekemään mieli tuplatorkkaria, ei pitäisi dietillä lueskella näitä juttuja.
Torkkari on alun perin ollut Dorgari koska kouvolalaiset on niin dorgaa jengiä. Dorgari väännettiin kouvolan pösilöiden toimesta Torkkariksi.
No oliko tämä edesmenneen Penan grillin lihis myös Koppasen?
Ei ku se oli Penan. Siis ennenku se myi sen. Asiakkaalle. Sinapil ja ketsupil. Ne mausteet.
Juu, Helsingin lössöpiirakat tiedetään. Sitä paskaa ei maalaiset syö.
Nipalta saa aika huonosti gluteenittomia tuotteita, joten Luksun Grilli on hyvä vaihtoehto.