DNA ja kaksoissopimuksen arvoitus

Don Asiakas

Tässä taisteluni DNA-merkkistä tuulimyllyä vastaan.

Kävin tekemässä alkuvuonna 2007 laajakaistasopimuksen DNA:n kanssa(tuolloin myymälän kyljessä tosin luki vielä Lännen puhelin mutta siellä myytiin DNA-laajakaistaa). Myyjä kertoi normaalit tiedot, kuten hinnan, toimitusajan yms. muttei sanallakaan maininnut sopimuksen määräaikaisuudesta. Sain eteeni sopimuspaperin, jossa ei myöskään ollut mainintaa määräaikaisuudesta. Allekirjoitin sopimuksen, ja menin tyytyväisenä kotiin odottelemaan kaistaani. Kaista toimitettiin ajallaan ja kaikki näytti menneen hyvin.

Kesällä 2007 tuli kotiin lappu jossa mainittiin että Lännen puhelin on nyt osa DNA-konsernia yms, eli suomeksi: minusta tuli DNA:n asiakas. Ei vaikutusta laajakaistan toimintaan, luvattiin paperissa.

Loppuvuodesta 2007 menin irtisanomaan kaistaani samaan myymälään, josta sen ostinkin (nykyisin putiikin kyljessä lukee isolla DNA). Siellä minulle sitten sanottiin että ehei, ei onnistu irtisanominen, on määräaikainen sopimus. Leuka loksahti auki että mitähän kehveliä. Menin kotiin, etsin sopimuspaperit käsiini ja palasin putiikkiin. Näytin sopimuspaperia myyjälle ja pyysin tätä näyttämään missä kohdassa paperia lukee että kyseessä on määräaikaissopimus. Myyjä ei sitä kohtaa löytänyt (yllätys) ja näytti koneeltaan oman sopimuspaperinsa. Sopimus oli identtinen omani kanssa yhdellä pikkuisella erotuksella: myyjän sopimuspaperissa komeili kohta "12kk määräaikainen sopimus". Leukani loksahti toistamiseen. DNA siis oli tehnyt minulle, minun tietämättäni tai hyväksymättäni, määräaikaisen sopimuksen. Soitin tästä kuluttaja-asiamiehelle että mikäs nyt on meno. Kuluttaja-asiamies vastasi että se on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, koska asiakkaan paperissa näin lukee. Joten taas myymälään, siellä kerroin kuluttaja-asiamiehen terveiset ja sanoin laajakaistani irti. Luvattiin irtisanoa tämän kuluvan kuukauden 17pv mennessä.

DNA:lta tuli lasku (heillä on päiväkohtainen laskutus) koko kuukaudelta. Soitin aspaan ja kyselin että mitenkä tämä tämmöinen lasku on, että kun liittymän pitäisi katketa 17pv:n jälkeen. Yllätys, ettei irtisanomista sieltä koneelta sitten löytynytkään. Asiakasneuvoja sen siihen lupasi laittaa ja sanoi laskulle uuden summan ettei tarvitse koko laskua maksaa. Nyt sitten vaan jännittää että katkeaako se kaista silloin 17pv vai ei.

Onkos muilla vastaavia kokemuksia DNA:n kujeilusta? Ihme touhua minusta kun ei asioita voida hoitaa rehellisesti.

6

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dna hel

kyllä on samanlaisia kokemuksia ja taitaa olla jopa vielä pahempiakin.

minun sopimusehto lapussa luki sevästi että 12kk määräaikainen sopimus, no menin sitten vuoden jälkeen vaihtamaan operaattoria ja kas kummaa se ei onnistunut koska DNA:n omassa sopimuksessa lukee 24kk määräaikainen sopimus ja sanoivat että minun sopimuksessa on virhe.

soitin kuluttajaesimiehelle ja noin puolentunnin puhelin palaverin jälkeen sain vihdoin "asianajajan" jonka avulla sain purettua sopimuksen.

• seit

DNA:lla on nyt taas joku ihme vimma tuputtaa joka paikkaan sitä ihme mokkulaa vaikka periaatteessa se ei toimi laisinkaan.

sinä olet DNA:lla vain siksi kun avaustarjous kiinnosti ja muutekin asiakas on siellä puljussa kuin hyttysen paska

• EDN

on minullekkin DNA aiheuttanut harmia, mutta olen antanut kaikki anteeksi kun sain kuukauden ilman minkäänlaista maksua.

• jahsu
        EDN kirjoitti:

on minullekkin DNA aiheuttanut harmia, mutta olen antanut kaikki anteeksi kun sain kuukauden ilman minkäänlaista maksua.

lukekaa nyt kaikki omat sopimusehtonne ja raportoikaa tänne jos niissä on jotain mätää.

• dna and

minä ostin DNA laajakaistan marraskuussa ja sopimuksessa lukee selvästi 12kk määräaikainen sopimus. lisäksi sopimuksessa on pykälä jolla sopimuksen voi purkaa, eli pitää olla näyttöä operaattorille ettei ole tyytyväinen DNA laajakaistaan.

• Kajaanilainen

Voit olla "naimisissa" Dna:n kanssa vielä pitkään.. itsellä meni n.3kk ennenkuin sain sopimuksen purettua.
      Kyseessä oli matkanetti ja myyjän vakuutettua 3G-yhteyden toimivan, otin liittymän.
      Eipä vaan toiminutkaan ja pitkän tappelun ja lopulta kuluttaja-asiamiehen avustuksella liittymä irtisanottiin 5.12.
      Asiakkaat on todellakin altavastaajana tässä puljussa ja ihmeellistä kyllä, vasta kuluttaja-asiamies saa asioihin vauhtia.
      Onneksi voimme vielä valita.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      265
      9985
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      192
      5704
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      167
      5274
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      75
      4901
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      7
      3183
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      0
      2550
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      212
      2479
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      12
      2289
    9. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      355
      2049
    10. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      22
      1828
    Aihe