Pitkän etsimisen jälkeen lähes mieleinen venemalli löytyi vapaa-ajan kalastukseen ja lyhyeen matkailuun. Vene olisi malliltaan Castello Afrodite (poistunut jo tuotannosta pari vuotta sitten) tai sitten Castello Amazon.
Ongelmani on se, että venemallit ovat kohtuullisen harvinaisia ja niiden ominaisuudet eivät ole yleisesti tunnettuja. Josko täältä löytyisi joku, jolla on kokemusta näistä veneistä.
Mieltäni askarruttaa lähinnä veneen ajo-ominaisuudet (hyvät ja huonot puolet) sekä veneen yleinen käytettävyys (tilojen ja varusteiden suhteen).
Sitten vielä. Onko kokemusta, kun esim. Afrodite on varustettu targakaarella kalasteluun? Lisäksi tavoite olisi joka kerta nostaa vene trailerille -elikkäs toimiiko tässä suhteessa mitenkään, erityisesti tuo painavampi Amazon?
Niin. Ja jos jollakin on käytettynä myytävänä, niin otan mielelläni tietoja vastaan.
Mukavia veneilykelejä Kaikille.
Tapani
Castello Afrodite tai Amazon
10
5516
Vastaukset
- jalmari
tuota noin, annan vinkin eli satsaa vähän enemmän rahaa niin saat hyvän veneen. noi on ihan sika etupainoisia ja kiikkeriä. ite en uskaltais lähteä reissuun tuollaisella.
jalmari- 6020C
Venepörssin esittely extrassa esim v.2002 noi on ainakin esitelty (ja paljon muita veneitä) josta löytyy kuvausta ominaisuuksista. Etupainoisuudesta olen minäkin lukenut, ja koska veneen maine on mitä on, minäkin katsoisin muita veneitä niinkuin edellä kirjoittanut suosittelee.
- Juke
6020C kirjoitti:
Venepörssin esittely extrassa esim v.2002 noi on ainakin esitelty (ja paljon muita veneitä) josta löytyy kuvausta ominaisuuksista. Etupainoisuudesta olen minäkin lukenut, ja koska veneen maine on mitä on, minäkin katsoisin muita veneitä niinkuin edellä kirjoittanut suosittelee.
Afrodite on mainittu etupainoiseksi, mutta Amazonin etupainoisuudesta ei ollut mainintaa, päin vastoin. Minusta Venepörssin extra ei mitenkään haukkunut venettä, enkä siitä ole muutenkaan mitään negatiivista kuullut. Kertoisitko mitä tarkoittaa Amazonin kohdalla kirjoittamasi "koska veneen maine on mitä on"?
- Tapani
Heh - no kertokaas oikeat kalamiehet tälläiselle viikonloppuharrastajalle, että mikä on paras vene niin tilojen, ajettavuuden, kuin käyttömukavuudenkin suhteen. Lähinnä ajattelin sitä uistelukalastusta. Veneen mitta pitäisi pyöriä tuolla viiden metrin tuntumissa (jotta sen saa kuljetettua tavan henkilöautolla).
- Tapani
Heh - No kertokaas sitten parempia ehdotuksia, eli mikä noin 5 metrinen vene olisi parempi viikonloppukalastuskäyttöön?
- ricce
Ainakun puhutaan Castello Amazonista, niin tulee varmat kommentit veneen etupainoisuudesta, vaikkei kukaan tunnusta sitä ajaneensa (en ole itsekkään ajanut Amazonia). Meinasin sanoa tämän asian jo ennen ekaa kommettia ;-)
Venepalsta koeajoi Afroditen ja sanoi sen olevan etupainoinen paikallaan ollessa (laineet saattoi lyödä etukannelle jossakin tilanteessa, mutta silti hyvä ajettava, ei sitä erityisemmin haukuttu siinä se etupainoisuus on vain yksi ominaisuus, jolla saatiin vene hyväkulkuseksi. Joten ei Afroditekään ole välttämättä huono valinta.
Amazon on kuitenkin aivan toinen vene, johon Afroditen ominaisuuksia ei voi verrata hyvässä eikä pahassa.
Amazoniin on laitettu myös 175hv jetti, joten uskoakseni siinä riittänee ajo-ominaisuuksia.
En muista paljon Amazoneja on myyty, mutta en muista kuin pari käytettyä näkyneen liikkeellä, joten ostajat eivät ole olleet ilmeisesti pettyneitä.
Traileri-veneeksi uskon sen olevan parhaasta päästä, tuota vetää autolla jarruttomallakin autolla eikä tapa autoa ihan heti. -Joten mene koeajamaan vene Amazon voisi olla juuri hyvä.
Kevyemmässä veneessä on hyvät ja huonot puolensa kuten raskaamallakin. Trailerikäytössä keveys on kyllä ehdoton valtti. - Tepi
Olen uistellut lähes 5 vuotta ko. veneellä. Muihin vastaavan kokoiseen en ole päässyt tutustumaan/vertaamaan.
Itse olen ollut tyytyväinen. Toi etupainoisuus oli minulle aivan uusi asia. Jos sillä sitä tarkoitetaan että kovalla kelillä iso aalto lyö yli katon, niin olen kuullut muilla vastaavillakin tapahtuvan.
Kiikkeryydestä, olen n 14 m/s tuulella ollut merellä, pressu täytyi vetää päälle, koska aallon kärjen murtuessa vesi yritti tulla laidan yli.
Nyt veneessäni on 50 koneen rinnalla 4 hp uistelukoneena, ja minusta painoa tarttis saada enemmän etupäähän.
Vene on trailerin päällä ellen ole kalassa, helppo nostaa ja laskea yksinkin, kunhan on kunnollinen traileri.
T: Tepi - eki1773
aivan surkeita veneitä itse en moiseen paattiin enään koskaan astu.
- IKE1773
Nythän oli EKI pistänyt ikivanhaan keskusteluun erittäin asiasisältöisen kommentin. Tais aloituspostaajan ongelma ratketa tähän :D
- MinullaOn Afrodite
Traiderin päällä ( jarrut )
Olen ollut tyytyväinen juuri samat vaatimukset kun sulla. n 10 v
Poikani haluaisi vaihtaa.( minä taas lopettaa )
Oliskohan viimeinenkesä minulle ?
Siinä 50 Honda ( säätöpotkurilla )
Elmeri ( navikaattori ) kartat : Viipurista - Turun saaristo
Päijänne ja " Ruotsalainen" Lahdesta - Heinolaan .
Todella helppo kuljettaa ( mulla kulutus 9L / 100
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904