Löytyykös täältä muita kohtalontovereita joilta sais neuvoa.Olen sis vko:lla 12 ja vaivanani ovat kivuliaat ja erittäin epämiellyttävät alaselän kivut.Olisiko vinkkejä mietn oloa vois helpottaa ja onko tämä näin alussa yleistä?Raskauteni on toinen ja on ollut alunpitäenkin aivan erilainen kuin eka.Työtstä ei tiennyt juuri mitään, mut nyt on pahoinvointia,kipuja ja kolotuksia sekä jatkuva palelu joka onneksi alkaa jo helpottaa.Lisäksi mieli alkaa menee jo aika matalaksi ku jatkuvasti särkee jostain.Tiedän että kuulostaa kamalalta ruikuttamiselta..Olen NIIN iloinen raskaudestani mutta olisi kiva myös nauttiakkin tästä mutta vaikea olo on kyllä vienyt hehkun koko hommasta..Pääasia on kuitenkin että lapsi on terve.Onnellista odotusta kaikille!
alaselkäkivut rv 12,kohtalontovereita?
6
6623
Vastaukset
- ongelmat
Tuttu juttu nuo oireet. Tilannetta pahentaa puolivuotias esikoinen, joka ei vielä liiku kunnolla omin voimin joten kannan jatkuvasti joka paikkaan. Lämmin kylpy ja suihku auttavat kivasti kipeään selkään. Voit myös ottaa lämminvesipullon sänkykaveriksi. Jos ei ole pulloa, laita vettä muovipussiin. Varoksi kannattaa laittaa toinen vielä ympärille, ettei tule vesivahinkoja. Tsemppiä!
- rv14+5
En tiedä millaista tuo sun alaselkäkipu on, mutta itselläni muutaman viikon ajan selkä kipeytynyt töissä todella herkästi jos vähän väärässä asennossa kumartuu. Mutta kipu kyllä menee sitten kotosalla ohi kun hetken pötköttelee. Olen miettinyt että liittyykö raksauteen vai onko vaan sattumalta selkä alkanut taas reistailemaan. Lihakset tieten niin heikos kunnos...Ja mitenkä niitä nyt raskauden aikana vahvistaisi?!?!
- Jaanas
mulla menossa rv13 1 ja selkä todella huonossa kunnossa. Kahdessa edellisessä raskaudessa ei selkävaivoja ole ollut eikä mulla muutenkaan ole koskaan ollut selän kanssa ongelmia. Mulla ei varsinaisesti ole alaselkäkipua vaan koko selkä välillä tulessa. Todennäköisesti lihakset päässyt "retkahtamaan" kun viimeiset pari kuukautta mennyt pahoinvoinnin takia lähes vaaterissa maaten... Ensi viikolla lääkärineuvola, kyselen sieltä apuja.
- oli kans..
samaa tossa ihan alussa eli joskus viikoilla 6-7 ja nyt sitten taas sama homma viime viikolla eli 22. ilmeisesti siellä muksu tekee ittelleen tilaa ja siitä sitten vaan paikat kipeytyy. mulla kun ei edes masu ole esiin vielä tullut, vaikka sf-mittakin oli 21cm ja veden määrät ym. ok. en ole oikeastaan millään yrittänyt päästä noista kivuista eroon kun ekalla kerrallakin hävisivät ihan ittekseen, mutta eiköhän särkylääkkeen voi napata jos tilanne tuntuu ihan sietämättömältä. enemmän ahistaa nuo muksun potkut kun tahtoo pitää jotain rumpupoljentaa iltasin pari tuntia mun rakon tienoilla. siis ihan sellasta kunnon rynkytystä, tuntuu että häppärit vaan heiluu ku toinen ryskyää :D
- oli kans..
Ehkä joskus rv 14-15 iski kamalat alaselkäkivut, kävin ihan hakemassa saikkua kun on fyysistä työtä. Ja viikon olinkin niiden takia saikulla.. Neuvolassakin mainitsin asiasta, niin ehdotti jotain fys.ter. ryhmäjumppaa odottaville ja synnyttäneille äideille.
Yhä edelleen selkä välillä niin kipeä, ettei sängystä tahdo ylös päästä, nyt rv 20 menossa. Ja nykyään ei suositella enää lepoa, vaan liikuntaa selän hoitoon, eli kävelylle vaan ja jos vähän saat venyteltyä varovasti. Ja Mobilat on kanssa mitä kannattaa kokeilla! Parempaa odotuksen jatkoa! :) - kolottaa,kolottaa
rv. 12 2. palellu kanssa koko ajan, aamulla ainoastaan siedettävä olo jolloin ei niin paljoa palele. (nukuttuani yön villasukat jalasa ja kahden peiton alla). Selkäkipujen takia olen ollut viikon saikullakin. Lääkäri totesi että selkälihakset jumiksessa, eikä liity mitebkään raskauteen. Itse mietin että paleleminen voi olla yksi syy selkäkipuihin, koska palellessa lihakset jännittyy ja jumittuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759