RoadRunner 44 ja

mac-osoite

Minulla on RoadRunner 44 ADSL lankamodeemi, jonka koko liikenne kulkee reitittimen SMC Barricade SMCBR14UP-EU kautta. Nettiyhteys on Elisan kautta.

Pari päivää sitten tapahtui niin, että RoadRunner (tai Elisa) ei jostain syystä enää suostunutkaan muodostamaan yhteyttä nettiin, jollei Barricade valehtele mac-osoitettaan. RoadRunner alkoi äkkiä vaatia, että Barricaden mac-osoite on sama kuin erään kotikoneeni ethernetkortin mac-osoite. Barricade sisältää onneksi http-asetussivun, joka osaa kopioida tämän kyseisen mac-osoitteen Barricaden fake-osoitteeksi, jonka jälkeen Barricade 'esiintyy' tuona verkkokorttina ja kaikki toimii.

Ongelmana on, että kyseinen kotikone on pois heitettävien listalla ja pian tuota osoitetta ei enää voi 'kloonata' Barricadeen ja RoadRunner tekee pysyvän stopin, jos Barricade resetoidaan.

Olen sekä resetoinut että sammuttanut RoadRunnerin useaan kertaan, jotta se käynnistyessään poimisi Barricaden oman mac-osoitteen rekisteriinsä vahdittavakseen, mutta ilman tulosta.

Itse asiassa en tiedä sitäkään, onko tilanteeseen syypää RoadRunner vaiko Elisa. Soitin Elisan vikapalveluunkin, mutta sieltä vastattiin, että Elisa hyväksyy minkä tahansa mac-osoitteen. Vikapalvelu ei kuitenkaan tarkistanut mikä on todellinen tilanne minun linjani kohdalla ja asia jäi vikapalvelun väitteen varaan.

Onko kellään kokemusta tällaisen vian korjaamisesta? Miten voin tarkistaa, onko vika RoadRunnerissa vai Elisassa? Kyseinen RoadRunner on vieläpä Elisasta ostettu. Jos vika on RoadRunnerissa, niin miten se voidaan pakottaa hyväksymään Barricaden oma mac-osoite?

1

585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

> Minulla on RoadRunner 44 ADSL lankamodeemi, jonka koko liikenne kulkee reitittimen SMC Barricade SMCBR14UP-EU kautta. Nettiyhteys on Elisan kautta.

> Pari päivää sitten tapahtui niin, että RoadRunner (tai Elisa) ei jostain syystä enää suostunutkaan muodostamaan yhteyttä nettiin, jollei Barricade valehtele mac-osoitettaan. RoadRunner alkoi äkkiä vaatia, että Barricaden mac-osoite on sama kuin erään kotikoneeni ethernetkortin mac-osoite. Barricade sisältää onneksi http-asetussivun, joka osaa kopioida tämän kyseisen mac-osoitteen Barricaden fake-osoitteeksi, jonka jälkeen Barricade 'esiintyy' tuona verkkokorttina ja kaikki toimii.

> Ongelmana on, että kyseinen kotikone on pois heitettävien listalla ja pian tuota osoitetta ei enää voi 'kloonata' Barricadeen ja RoadRunner tekee pysyvän stopin, jos Barricade resetoidaan.

> Olen sekä resetoinut että sammuttanut RoadRunnerin useaan kertaan, jotta se käynnistyessään poimisi Barricaden oman mac-osoitteen rekisteriinsä vahdittavakseen, mutta ilman tulosta.

> Itse asiassa en tiedä sitäkään, onko tilanteeseen syypää RoadRunner vaiko Elisa. Soitin Elisan vikapalveluunkin, mutta sieltä vastattiin, että Elisa hyväksyy minkä tahansa mac-osoitteen. Vikapalvelu ei kuitenkaan tarkistanut mikä on todellinen tilanne minun linjani kohdalla ja asia jäi vikapalvelun väitteen varaan.

> Onko kellään kokemusta tällaisen vian korjaamisesta? Miten voin tarkistaa, onko vika RoadRunnerissa vai Elisassa? Kyseinen RoadRunner on vieläpä Elisasta ostettu. Jos vika on RoadRunnerissa, niin miten se voidaan pakottaa hyväksymään Barricaden oma mac-osoite?

Viasta on kokeilemalla löytynyt uutta tietoa. Näyttääkin siltä, että RoadRunner (tai Elisa) kieltäytyy hyväksymästä vain Barricaden aitoa alkuperäistä mac-osoitetta. Barricadeen voi siis 'kloonata' tai 'spoofata' minkä tahansa muun osoitteen ja RoadRunner päästää siltä tulevan liikenteen netiin.

Hyvin omituinen RoadRunnerin (tai Elisan) vika, jota ei saa pois resetoimalla eikä virta sammuttamalla. Onko kellään tietoa siitä, miten moinen vika korjataan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe