Olen kirjoittamassa ohjelmaa, joka ottaa käyttäjältä tiedon ostajan kokonaisostosten summasta, tarkistaa onko ostaja oikeutettu alennukseen (kuuluttava tiettyyn ryhmään saadakseen alen), laskee tuon mahdollisen alen, lisää päälle alvin (alennettuun hintaan) ja tallentaa tekstitiedostoon tiedon ostosten (alentamattomasta) kokonaissummasta, mahdollisesta alennusprosentista, alennetusta kokonaissummasta(ei-alv:tä), alv:n määrästä euroina sekä lopullisen summan, jossa on siis alennus huomioitu ja alv lisätty.
En vielä ole käsitellyt tiedostoja paljoakaan. Minulla on ohjelmassa tallenna_tiedot funktio, joka ottaa argumentteina edellämainitut kuittiin tulevat tiedot ja tallentaa ne sitten tiedostoon. Olen määritellyt toisen funktion, tulosta_kuitti, jonka tarkoitus siis on avata tiedosto, lukea sen sisältö ja tulostaa sisältö näytölle.
Varsinainen pulma on siinä, että minulle on epäselvää, että mitä argumentteja tulosta_kuitti funktiolle tulisi viedä. Voinko viedä tuon tekstitiedoston argumenttina vai miten?
Selityksestä tuli hieman pitkä ja ehkä sekavakin mutta olen todella kiitollinen kaikista neuvoista joita annatte tässä asiassa. :)
Funktioiden ja tiedostojen käsittely
filepihvi
2
324
Vastaukset
- varmistus vain
Jos olet käsittelemässä rahoja niin reaalilukujen käyttö on sitten kiellettyä!
Fakta jonka kai tiesit
mutta jos et tiennyt teet aivan väärää hommaa (kun edes perusasiat eivät ole hanskassa)!- on perusteet hallussa
Ihme veikkonen olet kun hyökkäät tuolla tavalla...
voit tallentaa tiedostonnimen (char *) globaaliin muuttujaan jota molemmat funktiot käyttää, tai viedä tiedostonimi argumenttina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 437437
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543703Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu473556- 623318
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/523060- 513004
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod352825Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint302484IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk1941896- 471551