siili nimeltä Piikkis...............

hei
mun nimeni on Piikkis olin semmoinen 150g painava
siilin rääpäle kun lämmin käsi otti minut piha kivetykseltä sisälle
nenäni vuoti ja minulla oli aivan hillitön yskä
ja taisi olla noita matojakin paria lajia ainakin
ainakin se sinitakkinen väitti niin ja pisti minuun 2piikiä minkä jälkeen oloni kummasti alkoi kohentua
sain sitten oman laatikon ja myöhemmin pääsin saunaneteiseen asumaan missä asun vieläkin
painan nyt jo yli 800g ja olen hyvin känkäränkä
siitä jos minut tullaan herättämään kesken unien
sen lämpimän käden annan silittää kuonoani kun se tuntuu niin mukavalle
narurotan kanssa otan joskus öisin vähän yhteen
se kun mokoma on jostain ilmestynyt minun reviirilleni

6

2016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh.

      hauskaa jos sulla oikeesti on oma siili :D ja vielä sellanen minkä ite pelastit :)

    • Hamlet, ystävien kesken Hamlu

      Minun rotuni on Arfikasta, mutta olen syntynyt suomessa Vantaankoskella. Olen noin puoli kiloa painava vanttera, harmaa urossiili. Tykkään löhötä fleeceisessä paikassa emäntäni sylissä. Juoksupyöräilykin on kivaa.

      Muistakaa kuitenkin, että meitä afrikkalaisia kääpiösiilejä saa kasvattajilta osoitteesta www.suomensiiliyhdistys.fi, ja että luonnonvaraisia siilejä ei saa koskaan ottaa kotiinsa, elleivät ne ole loukkaantuneita. :)

      • piikkis oli sairas ja se olis kuollut ilman meidän apua
        eläilääkäriarvioi et se olis elänyt korkeintaan ehkä muutaman päivän
        se oli näitä onnettomia syyspoikasia jotka ei ehdi kasvaa ajoissa tarpeeksi isoiksi ja tehdä talvipesää
        se painoi syyskuulla v ielä vain 150g ja siilin täytyy talvi unilleen mennessä painaa vähintään 800g et se selviää talvesta hengissä
        ei siitä mitään kesyä sylisiiliä tehdä vaan piikkis päästetään keväällä ulos luontoon takaisin


      • TeiniX2
        pikkukatti kirjoitti:

        piikkis oli sairas ja se olis kuollut ilman meidän apua
        eläilääkäriarvioi et se olis elänyt korkeintaan ehkä muutaman päivän
        se oli näitä onnettomia syyspoikasia jotka ei ehdi kasvaa ajoissa tarpeeksi isoiksi ja tehdä talvipesää
        se painoi syyskuulla v ielä vain 150g ja siilin täytyy talvi unilleen mennessä painaa vähintään 800g et se selviää talvesta hengissä
        ei siitä mitään kesyä sylisiiliä tehdä vaan piikkis päästetään keväällä ulos luontoon takaisin

        Mulla oli vähän aikaa "lemmikki" orava. Kissa nappas, mutta päätettiin antaa sille mahdollisuus, kun ei ollun sillee mitään pahoja haavoja tai muuta, Ruokittiin n.parintunnin välein maidolla pipetin avulla. Poikasella ei ollu viel silmätkään auennu ;(. Sit se oli ollu pari päivää, niin koululla oli joku "eläin asiantuntija" ja sano mulle et se ei voi selvitä ja kaikkee tällästä. Et se kuolee varmaa tänäyönä jne. Mutta Snicers (annettiin nimeksi) eli viikon, mutta sitten pikkuinen menehtyi :( Oli oikein suloinen


      • TeiniX2
        TeiniX2 kirjoitti:

        Mulla oli vähän aikaa "lemmikki" orava. Kissa nappas, mutta päätettiin antaa sille mahdollisuus, kun ei ollun sillee mitään pahoja haavoja tai muuta, Ruokittiin n.parintunnin välein maidolla pipetin avulla. Poikasella ei ollu viel silmätkään auennu ;(. Sit se oli ollu pari päivää, niin koululla oli joku "eläin asiantuntija" ja sano mulle et se ei voi selvitä ja kaikkee tällästä. Et se kuolee varmaa tänäyönä jne. Mutta Snicers (annettiin nimeksi) eli viikon, mutta sitten pikkuinen menehtyi :( Oli oikein suloinen

        korjaan, äidinmaidon vastikkeella ruokittiin ;) Lämmitettiin ekaksi!


      • SÖPÖLIIINI ON SIIILI

        Hei! myyttekö vielä sitä siiliä? jos myytte niin monella? ja haluaisin kysyä kuinka kauan se elää? ja onko se tyttö vaiko poika? ja montako se on ollu jo teillä? JA OLEN TOSI HYVÄ HOITAMAAN ELÄIMIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe