Onko vw autoissa vikoja

epätiet

Olen kiinnostunut tietämään onko vw autot täydellisiä vai ei??

34

6444

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........................

      Siinä missä muissakin. Miten tämä liittyy öljypalstan aiheisiin, en käsitä, mutta varsinaista öljyaihetta sivuten VW on ilmoittanut että tuotteidensa öljynkulutus ei ole vika perinteisestä ja yleisestä teknisestä käsityksestä poiketen, vaan ominaisuus joka mahdollistaa pitkät "Longlife"- öljynvaihtovälit, takaporttina ajatus siitä että öljynkulutuksen vaatima moottoriöjyn lisääminen vaihtovälillä vastaa itseasiassa sitä että öljy tulee vaihdetuksi moneen kertaan "normaalin" kulutuksen puitteissa.

      • vw auto uskollinen

        Mul on vw eikä ole tarvinnu lisätä öljyä Longlife välillä.


      • entistäjä

        Tosin kyllähän "Long-Life"ohjelma on käytössä myös BMW:llä ja Volvolla. Enyway, lyhyitähän nämä ns. "Long-Life"välit on jos tulee oikein kilometrejä, esim. yhdellä sukulaispojalla tulee 2 kuukaudessa n. 10 000 km. Eli säästö hultokuluissa on melkoinen. Raskaalla puolella on jo vuosikaudet ajettu 50 000 ja jopa 100 000 km vaihtoväleillä. Tämän vuodatuksen pääpointti on siinä että on halvempaa lisätä öljyä kuin tehdä määräaikaishuoltoja.


      • koneeseen turhaa öljyä
        vw auto uskollinen kirjoitti:

        Mul on vw eikä ole tarvinnu lisätä öljyä Longlife välillä.

        Osta golf tai seat 1.4 tai 1.6 ni saat lisätä öljyä lopun auton iän .Ku se on kerran (huohotin) jäätynyt ja sylkässyt öljyt pihalle.Tunnusmerkit on että kylmänä nakuttaa yläpää ja muutaman tuhannen päästä saat ostaa uuden koneen...


      • LongLife3
        koneeseen turhaa öljyä kirjoitti:

        Osta golf tai seat 1.4 tai 1.6 ni saat lisätä öljyä lopun auton iän .Ku se on kerran (huohotin) jäätynyt ja sylkässyt öljyt pihalle.Tunnusmerkit on että kylmänä nakuttaa yläpää ja muutaman tuhannen päästä saat ostaa uuden koneen...

        Siinä vasta tietäjä. VAGin 1.4l vapareissa on ollut ongelmia jäätyvien huohotinputkien kanssa, kun ajetaan lyhyttä pätkä ajoa talvisin. Ongelmaa ei ole ollut muissa moottorimalleissa ja 1.4l vapareista siitä pääsee eroon kun asennuttaa vastuksen tuonne huohotinputkeen tai ajaa muutakin kuin 1km pätkä ajoa. Niin ja tehdashan on pidentänyt noille ongelmallisille moottoreille takuuaikaa useampaan vuoteen normaalin takuun jälkeenkin.

        Ja bensa vapareissa juuri ei ole tuota öljynkulutus ongelmaa - sitä esiintyy enemmän ahdetuissa koneissa, joissa aina osa öljystä menee välijäähdyttimeen ja sitä kautta päätyy palamaan moottorissa. 1-2l lisääminen ensimmäisillä pitkillä huoltoväleillä ei ole mikään ihmeellinen asia kun sitä vertaa vaikka Tojon huoltohintoihin - 30tkm mennessähän Tojoon on vaihdettu jo kolmasti öljyt - olisi kumma jos sitä ehtisi edes kulumaan tuossa vaihtojen välissä :)

        Mutta tätähän ei esson-baarissa kerrota tarinoina, se kun ei sovi kateellisten baari keskusteluun :)


      • toinen on
        LongLife3 kirjoitti:

        Siinä vasta tietäjä. VAGin 1.4l vapareissa on ollut ongelmia jäätyvien huohotinputkien kanssa, kun ajetaan lyhyttä pätkä ajoa talvisin. Ongelmaa ei ole ollut muissa moottorimalleissa ja 1.4l vapareista siitä pääsee eroon kun asennuttaa vastuksen tuonne huohotinputkeen tai ajaa muutakin kuin 1km pätkä ajoa. Niin ja tehdashan on pidentänyt noille ongelmallisille moottoreille takuuaikaa useampaan vuoteen normaalin takuun jälkeenkin.

        Ja bensa vapareissa juuri ei ole tuota öljynkulutus ongelmaa - sitä esiintyy enemmän ahdetuissa koneissa, joissa aina osa öljystä menee välijäähdyttimeen ja sitä kautta päätyy palamaan moottorissa. 1-2l lisääminen ensimmäisillä pitkillä huoltoväleillä ei ole mikään ihmeellinen asia kun sitä vertaa vaikka Tojon huoltohintoihin - 30tkm mennessähän Tojoon on vaihdettu jo kolmasti öljyt - olisi kumma jos sitä ehtisi edes kulumaan tuossa vaihtojen välissä :)

        Mutta tätähän ei esson-baarissa kerrota tarinoina, se kun ei sovi kateellisten baari keskusteluun :)

        Avenkin huoltoväli on 30tkm, jos ajaa vähintään vuodessa sen verran, minä enemmän.
        Ne ketkä ajavat vähemmän, niin taitaa volsun huoltolamppu kutsua öljynvaihtoon ennen 30tkm:ia.

        Ja enpä ole paikallista volsupajaa kuullut kehuttavan toyoa halvemmaksi, joten mikä on reaali pointtisi?


      • LongLife3
        toinen on kirjoitti:

        Avenkin huoltoväli on 30tkm, jos ajaa vähintään vuodessa sen verran, minä enemmän.
        Ne ketkä ajavat vähemmän, niin taitaa volsun huoltolamppu kutsua öljynvaihtoon ennen 30tkm:ia.

        Ja enpä ole paikallista volsupajaa kuullut kehuttavan toyoa halvemmaksi, joten mikä on reaali pointtisi?

        Olen sitten pahoillani, kun paikallinen Tojo-kauppias antoi kesällä väärää tietoa miten huollot menevät nykyisin - eli edelleen väitti ensi huollon tulevan eteen 1tkm ajon jälkeen ja sen jälkeen 15tkm välein öljynvaihto. Kiitos kun korjasit tietämystäni, pitänee kertoa tämä Tojo-kauppiaalle kun ei tuntunut tietävän miten automerkkinsä huollot nykyisin menevät :)

        Ja eri lehtien vertailuista jos katsot niin Tojojen huollot ovat järjestään olleet kalliimpia suurilla paikkakunnilla kuin mitä esim. VW:n.
        Jos sinulla on jotain parempaa tietoa niin kannattanee tästäkin infota näitä kotimaisia autolehtiä, että ovat väärässä :)


      • meillä
        LongLife3 kirjoitti:

        Siinä vasta tietäjä. VAGin 1.4l vapareissa on ollut ongelmia jäätyvien huohotinputkien kanssa, kun ajetaan lyhyttä pätkä ajoa talvisin. Ongelmaa ei ole ollut muissa moottorimalleissa ja 1.4l vapareista siitä pääsee eroon kun asennuttaa vastuksen tuonne huohotinputkeen tai ajaa muutakin kuin 1km pätkä ajoa. Niin ja tehdashan on pidentänyt noille ongelmallisille moottoreille takuuaikaa useampaan vuoteen normaalin takuun jälkeenkin.

        Ja bensa vapareissa juuri ei ole tuota öljynkulutus ongelmaa - sitä esiintyy enemmän ahdetuissa koneissa, joissa aina osa öljystä menee välijäähdyttimeen ja sitä kautta päätyy palamaan moottorissa. 1-2l lisääminen ensimmäisillä pitkillä huoltoväleillä ei ole mikään ihmeellinen asia kun sitä vertaa vaikka Tojon huoltohintoihin - 30tkm mennessähän Tojoon on vaihdettu jo kolmasti öljyt - olisi kumma jos sitä ehtisi edes kulumaan tuossa vaihtojen välissä :)

        Mutta tätähän ei esson-baarissa kerrota tarinoina, se kun ei sovi kateellisten baari keskusteluun :)

        turha puhua 30 000 km VW öljynvaihdosta
        meillä se tapahtui vain ensimmäisellä kerralla,

        seuraavilla on alkanut pyytämään huoltoon jo 22-23 tuhatta km ajettuna, vaikka ajetaan pitkää matkaa.


        ns. 120 000 huoltoon oli pakko mennä jo 104 000 lasissa, vaikka jokaisella ajettiin yli sallitun kutsuajan.

        Ja 90 000 kohdalla tuli jo Avensiksen pitäminen halvemmaksi, kuin Golffin.

        Vain ensimmäinen 60 000 km oli kaikilla VW meillä todella halpaa,
        mutta sitten tule jo 400 € laskuja ja siten 600 € huh huh.


    • esim.

      AKE:n lahjomattomia (?) katsastustilastoja ja takaisinkutsuja.

      Tosiasia on se että viatonta automerkkiä tai brändiä ei ole olemassakaan.

      • ....

        Löytyykö julkisesta netistä jostakin? AKE:n kotisivuilta? Linkki?


      • LongLife3
        .... kirjoitti:

        Löytyykö julkisesta netistä jostakin? AKE:n kotisivuilta? Linkki?

        Eikö tosiaan sen vertaa osaa itse klikata linkkejä, että löytäisit AKEn sivuilta tuon itse?
        Jos on niin ylitse pääsemätöntä löytää sitä suoraan AKEn sivuilta niin kirjoita vaikka hakukoneeseen "ake takaisinkutsut" - ja kas ensimmäinen linkki googlessa onkin AKEn sivuille ja suoraan asiaan.

        Tiedä mikä on usein nykyisin niin vaikeata netinkäyttäjälle ajatella edes hieman itse.


      • ei takaisinkutsuja
        LongLife3 kirjoitti:

        Eikö tosiaan sen vertaa osaa itse klikata linkkejä, että löytäisit AKEn sivuilta tuon itse?
        Jos on niin ylitse pääsemätöntä löytää sitä suoraan AKEn sivuilta niin kirjoita vaikka hakukoneeseen "ake takaisinkutsut" - ja kas ensimmäinen linkki googlessa onkin AKEn sivuille ja suoraan asiaan.

        Tiedä mikä on usein nykyisin niin vaikeata netinkäyttäjälle ajatella edes hieman itse.

        Tuossa on kyllä takaisinkutsut mutta kyselinkin katsastustilastojen perään.


    • 3 iskä vaa

      eihän mikään täydellinen ole,

      meillä vw on hyvin kestäneet, mutta jos on tullut vikaa, se on usein hankala ja kallis korjata.

      on olut jo kymenkunta, kuplasta 1950 alkaen,
      tällä hetkellä on 3 kpl 2003 ja 2004 malleja vw golffia ja passatti

      • 20 vuotta VW

        Ensi vuonna tulee 20 vuotta täyteen volkkareilla ajoa, enkä ole koskaan joutunut lisäämään öljyä niihin.


      • he.
        20 vuotta VW kirjoitti:

        Ensi vuonna tulee 20 vuotta täyteen volkkareilla ajoa, enkä ole koskaan joutunut lisäämään öljyä niihin.

        Ensi vuonna tulee 20 vuotta täyteen volkkareilla ajoa, enkä ole koskaan joutunut lisäämään öljyä niihin.
        -------------------------------------

        kerropa mihin vw malliin ei ole tarvinnut lisätä
        vuonna 1987 öljyä ?

        eikä nytkään kaikki syö, ei joka kymmeneskään,
        mutta se alkaa usein todella nopeasti,
        on jopa kilahtanut koneita kun öljyn korkeuden varoitussysteemi ei olekaan toiminut.

        ETKÖ ole miettinyt miksi Vw on erilainen öljyjen suhteen, kuin muut yleisesti ?

        On öljyn pinnan korkeusvalo, sekä öljypullo mukana kun uuden auton ostat.

        MISSÄ muussa merkissä on nuo kaksi ominaisuutta ???


      • LongLife3
        he. kirjoitti:

        Ensi vuonna tulee 20 vuotta täyteen volkkareilla ajoa, enkä ole koskaan joutunut lisäämään öljyä niihin.
        -------------------------------------

        kerropa mihin vw malliin ei ole tarvinnut lisätä
        vuonna 1987 öljyä ?

        eikä nytkään kaikki syö, ei joka kymmeneskään,
        mutta se alkaa usein todella nopeasti,
        on jopa kilahtanut koneita kun öljyn korkeuden varoitussysteemi ei olekaan toiminut.

        ETKÖ ole miettinyt miksi Vw on erilainen öljyjen suhteen, kuin muut yleisesti ?

        On öljyn pinnan korkeusvalo, sekä öljypullo mukana kun uuden auton ostat.

        MISSÄ muussa merkissä on nuo kaksi ominaisuutta ???

        Ensinnäkin kirjoitat jostain korkeusvalosta ja korkeuden varoitussysteemistä. Mitään korkeuteen liittyvään varoitussysteemiä ei ole missään VAG moottorissa - öljyn tilaa tarkkaillaan sen lämpötilamuutoksilla. Mitä vähemmän öljyä on sitä kuumempana se käy, joten siitä voidaan päätellä matemaattisilla kaavoilla paljonko koneessa on öljyä. Anturi joka mittaa tätä on usein öljypohjassa, eikä se yllä mittaamaan mitään pintaa tms mitä väität.
        Lisäksi on toinen anturi joka mittaa painetta - moottoririkon aikaan saamiseksi molemmat anturit pitää mennä rikki tai öljyn pitää kadota nopeasti. Nopeasti öljyt saa pihalle esim. halkaisemalla öljypohjan tai jos huohotinputki jäätyy niin ne tulevat paineella öljytikun reiästä ulos.
        Näissä tapauksissa on kiinni käyttäjän reagoinnista onko seurauksena konerikko.

        Niin ja vastaavaa öljyn tarkkailua on kaikissa muissakin automerkeissä, vai mitä tarkoitit kahdella ominaisuudella? Kyllä jokainen autovalmistaja jotain tarkkailutoimintoja moottoriöljyä varten on rakentanut, ei moottoria voi ilman öljyä kuitenkaan kauaa käyttää :)

        Ja tämä on taas tätä valitusta - aivan kuten valitettiin aiemmin että miksi VW:hen joutuu aina ostamaan radio/cd:n erikseen - no nyt valitetaan kun ovat vakiona, että miksi niistä joutuu turhaan maksamaan. Näyttää sama pätevät öljyyn eli kun annetaan lisäyspurkki kaupan päälle niin valitetaan, että auton on pakko olla huono. Mikä valitus siitä tulisikaan jos ei annettaisi - ainahan pitää valittaa jotain naapurin automerkistä - sehän on kateellisen luonne :)


      • "moottorivika"
        LongLife3 kirjoitti:

        Ensinnäkin kirjoitat jostain korkeusvalosta ja korkeuden varoitussysteemistä. Mitään korkeuteen liittyvään varoitussysteemiä ei ole missään VAG moottorissa - öljyn tilaa tarkkaillaan sen lämpötilamuutoksilla. Mitä vähemmän öljyä on sitä kuumempana se käy, joten siitä voidaan päätellä matemaattisilla kaavoilla paljonko koneessa on öljyä. Anturi joka mittaa tätä on usein öljypohjassa, eikä se yllä mittaamaan mitään pintaa tms mitä väität.
        Lisäksi on toinen anturi joka mittaa painetta - moottoririkon aikaan saamiseksi molemmat anturit pitää mennä rikki tai öljyn pitää kadota nopeasti. Nopeasti öljyt saa pihalle esim. halkaisemalla öljypohjan tai jos huohotinputki jäätyy niin ne tulevat paineella öljytikun reiästä ulos.
        Näissä tapauksissa on kiinni käyttäjän reagoinnista onko seurauksena konerikko.

        Niin ja vastaavaa öljyn tarkkailua on kaikissa muissakin automerkeissä, vai mitä tarkoitit kahdella ominaisuudella? Kyllä jokainen autovalmistaja jotain tarkkailutoimintoja moottoriöljyä varten on rakentanut, ei moottoria voi ilman öljyä kuitenkaan kauaa käyttää :)

        Ja tämä on taas tätä valitusta - aivan kuten valitettiin aiemmin että miksi VW:hen joutuu aina ostamaan radio/cd:n erikseen - no nyt valitetaan kun ovat vakiona, että miksi niistä joutuu turhaan maksamaan. Näyttää sama pätevät öljyyn eli kun annetaan lisäyspurkki kaupan päälle niin valitetaan, että auton on pakko olla huono. Mikä valitus siitä tulisikaan jos ei annettaisi - ainahan pitää valittaa jotain naapurin automerkistä - sehän on kateellisen luonne :)

        totta, on se kyllä todella erikoista antaa öljypurkki uuden auton mukana,
        kyllä se jostain viasta kertoo.

        vai onko kaikki muut automerkit väärässä ja vw yksin oikeassa.



        "huohotinputki jäätyy niin ne tulevat paineella öljytikun reiästä ulos. "

        ei kai missään enää huohotinputket jäädy


      • LongLife3
        "moottorivika" kirjoitti:

        totta, on se kyllä todella erikoista antaa öljypurkki uuden auton mukana,
        kyllä se jostain viasta kertoo.

        vai onko kaikki muut automerkit väärässä ja vw yksin oikeassa.



        "huohotinputki jäätyy niin ne tulevat paineella öljytikun reiästä ulos. "

        ei kai missään enää huohotinputket jäädy

        Huohotinputken jäätymisiä oli aikanaan 1.4l vapari bensoissa kun niissä ei ollut tehtaalla asennettu vastusta huohotinputkeen. Tämä toki edellytti että käyttäjä ajoi pätkäajoa tyyliin 1km kylmällä säällä kerrallaan, jolloin moottori ei ehtinyt lämmetä ja huohotinputkeen kertyi moskaa joka sitten lopulta jäädytti sen umpeen.
        Nykyisin noita ei pitäisi olla koska huollon pitäisi asentaa tuo vastus sinne automattisesti jos sitä ei ole.

        Niin muuten onko sekin mielestäsi vika autossa, jos saa täyden tankin polttoainetta kaupantekijäisinä :)

        Öljypulloja on VAGineissa ollut mukana jo iät ja ajat. Lyhyillä huoltoväleillä jotka Suomessakin oli vielä ennen vuotta 2002 ei sitä purkkia edes tarvinnut, mutta silti se oli siellä mukana.

        Nykyisin kun vaihtovälit ovat jopa 50tkm niin on se kumma jos öljyä ei kulu lainkaan - aiemminhan 5tkm vaihtovälillä ei ihmetelty vaikka kului 0.5l-1l öljyä, nyt on sitten kauhea poru kun menee vaikka 30tkm vaihtovälillä 1-2l öljyä, vaikka se on huomattavasti vähemmän kuin aiemmin 5tkm vaihtovälillä yleisesti normaalina pidetty 'kulutus' :)


      • oli,
        he. kirjoitti:

        Ensi vuonna tulee 20 vuotta täyteen volkkareilla ajoa, enkä ole koskaan joutunut lisäämään öljyä niihin.
        -------------------------------------

        kerropa mihin vw malliin ei ole tarvinnut lisätä
        vuonna 1987 öljyä ?

        eikä nytkään kaikki syö, ei joka kymmeneskään,
        mutta se alkaa usein todella nopeasti,
        on jopa kilahtanut koneita kun öljyn korkeuden varoitussysteemi ei olekaan toiminut.

        ETKÖ ole miettinyt miksi Vw on erilainen öljyjen suhteen, kuin muut yleisesti ?

        On öljyn pinnan korkeusvalo, sekä öljypullo mukana kun uuden auton ostat.

        MISSÄ muussa merkissä on nuo kaksi ominaisuutta ???

        VW Golf -88 ja 1.3 koneella johon ei ollut koskaan tarvetta lisätä öljyä kuten ei muihinkaan VW autoihin mitä olen omistanut. Siihen aikaan oli muistaakseni öljynvaihto 15 tonnin välein. Silloin ei edes ollut sitä öljypulloa takakontissa.
        Edellisessä VW:ssä oli 5 vuotta se sama öljypurkki takakontissa, korkkaamattomana.
        Uusimmalla olen ajanut nyt 15 tonnia eikä minkäänlaista öljynlisäystarvetta ole vielä näköpiirissä, veikkaan ettei öljyä lisätä ennen 30 tonnin öljynvaihtoa.


      • 80t
        oli, kirjoitti:

        VW Golf -88 ja 1.3 koneella johon ei ollut koskaan tarvetta lisätä öljyä kuten ei muihinkaan VW autoihin mitä olen omistanut. Siihen aikaan oli muistaakseni öljynvaihto 15 tonnin välein. Silloin ei edes ollut sitä öljypulloa takakontissa.
        Edellisessä VW:ssä oli 5 vuotta se sama öljypurkki takakontissa, korkkaamattomana.
        Uusimmalla olen ajanut nyt 15 tonnia eikä minkäänlaista öljynlisäystarvetta ole vielä näköpiirissä, veikkaan ettei öljyä lisätä ennen 30 tonnin öljynvaihtoa.

        meilläkin on päästy autoillamme 3 80 000 km ennen kuin on lainkaan kuluttanut,
        mutta aivan yllättäen alkion nopeaan tahtiin kuluttamaan,
        nyt 100 000 km lasissa, menee litra kymppitonnilla.

        On huollettu 15 000 välein.


      • kolme merkkiä
        "moottorivika" kirjoitti:

        totta, on se kyllä todella erikoista antaa öljypurkki uuden auton mukana,
        kyllä se jostain viasta kertoo.

        vai onko kaikki muut automerkit väärässä ja vw yksin oikeassa.



        "huohotinputki jäätyy niin ne tulevat paineella öljytikun reiästä ulos. "

        ei kai missään enää huohotinputket jäädy

        Ranskalaisista olen kuullut ainakin Citroenin tehneet juuri noin


      • Mercedesisti I
        LongLife3 kirjoitti:

        Ensinnäkin kirjoitat jostain korkeusvalosta ja korkeuden varoitussysteemistä. Mitään korkeuteen liittyvään varoitussysteemiä ei ole missään VAG moottorissa - öljyn tilaa tarkkaillaan sen lämpötilamuutoksilla. Mitä vähemmän öljyä on sitä kuumempana se käy, joten siitä voidaan päätellä matemaattisilla kaavoilla paljonko koneessa on öljyä. Anturi joka mittaa tätä on usein öljypohjassa, eikä se yllä mittaamaan mitään pintaa tms mitä väität.
        Lisäksi on toinen anturi joka mittaa painetta - moottoririkon aikaan saamiseksi molemmat anturit pitää mennä rikki tai öljyn pitää kadota nopeasti. Nopeasti öljyt saa pihalle esim. halkaisemalla öljypohjan tai jos huohotinputki jäätyy niin ne tulevat paineella öljytikun reiästä ulos.
        Näissä tapauksissa on kiinni käyttäjän reagoinnista onko seurauksena konerikko.

        Niin ja vastaavaa öljyn tarkkailua on kaikissa muissakin automerkeissä, vai mitä tarkoitit kahdella ominaisuudella? Kyllä jokainen autovalmistaja jotain tarkkailutoimintoja moottoriöljyä varten on rakentanut, ei moottoria voi ilman öljyä kuitenkaan kauaa käyttää :)

        Ja tämä on taas tätä valitusta - aivan kuten valitettiin aiemmin että miksi VW:hen joutuu aina ostamaan radio/cd:n erikseen - no nyt valitetaan kun ovat vakiona, että miksi niistä joutuu turhaan maksamaan. Näyttää sama pätevät öljyyn eli kun annetaan lisäyspurkki kaupan päälle niin valitetaan, että auton on pakko olla huono. Mikä valitus siitä tulisikaan jos ei annettaisi - ainahan pitää valittaa jotain naapurin automerkistä - sehän on kateellisen luonne :)

        Mercedes-Benz:ssa ei ole öljynpaineen merkkivaloa eikä öljynpainemittariakaan enää ole ollut. Aiemmin kun oli vanhempaa tekniikkaa ja huonompia öljyjä ja muutenkin koko öljy ja moottori -asiat erilaisia, niin Mercedeksissä oli öljynpainemittari vakiona, siitä pystyi kyllä seuraamaan hyvin, että millaisessa kunnossa öljy on ja millaista öljyä on tullut laitettua koneeseen. Esim. täyssynteettisillä Shell Helixeillä oli öljynpaine aina ihan tapissa, eli 3 barissa, AD:n täyssynteettisellä öljyllä tyypillisesti paine oli n 2 baria mittarissa. Kerran erehdyin laittamaan vanhaan vm 1980 W123 2,3litran ruiskukoneeseen (136hv, 2,3l ruisku vm 1980, eli W123 230E) täyssynteettisen kuluneen öljyn sekaan, jolla paine n. 2bar ja öljyn taso mittatikusta katsoen oli alarajoilla, puolisynteettistä öljyä ja sekoituksen määrä oli siis mittatikun ylärajaan: seurauksena öljynpaine laski heti 1,5 bariin mittarissa. Niillä öljyillä sitten kesäkuumalla valoihin pysähtyessä ölynpaine laski kerran alle 1 barin, noin 0,5-0,8 baria ja nokka-akselille ei enää öljyä riittänyt jolloin valoissa kone rääkäisi pahasti, mutta äkkiä lisää kaasua tyhjäkäynnillä ja paine nousi takaisin n. 1,3 baria ja taas voitelu pelasi nokka-akselia myöten.

        Mutta siis asiaan: nykyisessä mersussani ei ole öljynpainemittaria, eikä myöskään öljynpaineen varoitusvaloa. Öljymäärän varoitusvalo on, jos öljyn taso laskee alle mittatikun minimitason, niin valo syttyy ja sitten olisi hyvä lisätä öljyä esim. 0,5-1 litraa. Koskaan tuo öljyntasovalo ei ole syttynyt, n. 22.000km ajossa öljyä kulunut arviolta 2 desilitraa, eli juuri tikusta huomaa että pinta hivenen huvennut muutamalla millimetrillä. Sekin vasta kun öljyn vaihto lähestyy eli vanhoilla 20.000km ajetuilla öljyillä kovempaa ajaessa selvästi muutama desi kuluu viimeisen 2000-3000km ajolla. Öljy pysyy purkista otetun kirkkaana koko 20.000km öljynvaihtovälin kyllä, koneella ajettu nyt 160.000km. Uusimmissa mersuissa ei ole öljytikkua ollenkaan eikä öljynpainemittaria eikä öljynpaineen varoitusvaloa, ainoastaan öljyn määrän huomautusvalo, eli jos valo syttyy tai mittaristo ilmoittaa että öljyn taso laskenut alle minimin, niin voi käydä valtuutetussa Mercedes-Benz huoltokorjaamossa lisäyttämässä/tarkistuttamassa öljyt, itse ei ole syytä mennä öljyihin koskemaan, koska helposti tulee laitettua liikaa öljyä ja uhkana siitä johtuvat ongelmat.

        Juuri sen takia Mercedes poisti malleistaan öljytikut, että tikusta oli enempi haittaa kuin hyötyä: asiakkaat tekivät tuhoa koneille menemällä itse sotkemaan öljyjen kanssa, liikaa öljyä ja koneelle haittoja: parempi että asiakas ei mene itse sähläämään. Samaan on päätynyt BMW myös, ei niissäkään ole enää öljytikkuja.

        Mercedes on katsonut siis myös öljynopainemittarin ja öljynpaineen merkkivalon turhiksi, moottorit ovat niin luotettavia, että tuollaisia ei tarvita laisinkaan, eikä öljytikkuakaan, asiakkaan ei pidä itse mennä öljyihin koskemaan mitenkään. Jos autolla vain ajaa ja sen käyttää huollossa kun huoltonäyttö ilmoittaa huollon ajankohdan, niin autolla voi ajaa Mercedeksen arvion mukaan huoletta moottorin puolesta kuitenkin 700.000-800.000km (bensa) ja noin 900.000-1.200.000km (diesel), joten ei muuta kuin tavallista ajoa ja jos merkkivalo syttyy tai kone ilmoittaa että aja huoltoon, niin sinne ajetaan, ääriharvoin ehkä 1 / 10.000 autoa saattaa öljymäärä olla alskenut huoltovälillä siten että auto kehottaa menemään huoltoon hakemaan lisää öljyä.


    • Asiantuntija ..

      Monet VW:n koneet syövät öljyä kohtuuttomasti. Veikkaan huonoa laadunvalvontaa.

      Jakopää hihnalla ??? Riskialtis ja vaihto töineen maksaa sikapaljon.

      Alapallonivelet aika heikkoja.

      Jarrur ruostuu ja jumittaa.

      • 20 vuotta VW

        Autojen keski-ikä vaihdettaessa on ollut 6,5 vuotta ja kilometrejä 130 tkm.
        - yksikään ei syönyt öljyä
        - yhtään alapalloniveltä ei vaihdettu
        - levyjarrujen säännöllinen huolto ehkäisee niiden jumittumista (koskee kaikkia autoja)
        - nykyisessä autossa jakopää ketjulla


      • HEH.
        20 vuotta VW kirjoitti:

        Autojen keski-ikä vaihdettaessa on ollut 6,5 vuotta ja kilometrejä 130 tkm.
        - yksikään ei syönyt öljyä
        - yhtään alapalloniveltä ei vaihdettu
        - levyjarrujen säännöllinen huolto ehkäisee niiden jumittumista (koskee kaikkia autoja)
        - nykyisessä autossa jakopää ketjulla

        nykyisessä autossa jakopää ketjulla,
        se ontotta, muta Vw ketju vain kovalla ylihinnalla olevissa moottoreissa.


        Pidä hyvät paffit niissä nokkaketjullisissa, jotta ei pakkasella -10 astetta lennä öljyt pihalle.


      • olla,
        HEH. kirjoitti:

        nykyisessä autossa jakopää ketjulla,
        se ontotta, muta Vw ketju vain kovalla ylihinnalla olevissa moottoreissa.


        Pidä hyvät paffit niissä nokkaketjullisissa, jotta ei pakkasella -10 astetta lennä öljyt pihalle.

        liikaa hintaa vain sun kukkarolle!
        Ja pahvia taitaa löytyä sun päästä. Laita talveksi pipo tiukalle, ettei märkä pahvi vain pääse jäätymään.


      • luvulla.
        olla, kirjoitti:

        liikaa hintaa vain sun kukkarolle!
        Ja pahvia taitaa löytyä sun päästä. Laita talveksi pipo tiukalle, ettei märkä pahvi vain pääse jäätymään.

        noin minäkin olisin kirjoittanut varmaan -70 luvulla,
        kun oli ostettu vasta pari uutta autoa.
        Nyt on niitä noin 15 ostettu, eikä rahapussi määrää mitään,
        voi kertoa todellisia mielipiteitä.

        Kyllä minusta on Vw taloudellisemmat ja uutuusmallit olleet kovin kalliita ja
        nykyään niissä on ollut myös suunniteltuvikoja, ei -51—80 luvulla,
        jolloin todella ei ollut mitään vikaa/häiriötä 150 000 km mennessä.

        Vaikka on kaksi VW, voin kertoa että ovat kyllä todella kalliita ylläpitää 2-3 vuoden,
        60 tkm – 80 tkm km jälkeen, jos reippaasti/normaalisti ajaa.

        Huolto on todella kallista ja kaikenlaisia vikoja häiriöitä alkaa tulemaan,
        jo alle 100 tkm ajetuissa.
        Ei kaikissa merkeissä ole mitään häiriöitä 5 vuoteen ja 150 000 km mennessä.


        Mekin siirsimme Vw papoille ja mammoillemme, koska kori kestää,
        kun 100 000 km kohdalla alkoi olla jo niin paljon häiriöitä.

        He ajavat vähän ja rauhallisesti joten heillä ne kestävät ja
        he tarvitsevat erityisen hyviä ajo-ominaisuuksia ja
        erinomaisen hyvää ulospäin näkyvyyttä,
        tarkoitan kun passatti farkussa on niin suuret ikkunat.

        ( meillä ei ole nokalla pahvia, meillä on sälekaihdin joita ohjataan kaukosäätimellä,
        on kaikissa muissakin autoissamme)


      • kallis kuin mikä
        luvulla. kirjoitti:

        noin minäkin olisin kirjoittanut varmaan -70 luvulla,
        kun oli ostettu vasta pari uutta autoa.
        Nyt on niitä noin 15 ostettu, eikä rahapussi määrää mitään,
        voi kertoa todellisia mielipiteitä.

        Kyllä minusta on Vw taloudellisemmat ja uutuusmallit olleet kovin kalliita ja
        nykyään niissä on ollut myös suunniteltuvikoja, ei -51—80 luvulla,
        jolloin todella ei ollut mitään vikaa/häiriötä 150 000 km mennessä.

        Vaikka on kaksi VW, voin kertoa että ovat kyllä todella kalliita ylläpitää 2-3 vuoden,
        60 tkm – 80 tkm km jälkeen, jos reippaasti/normaalisti ajaa.

        Huolto on todella kallista ja kaikenlaisia vikoja häiriöitä alkaa tulemaan,
        jo alle 100 tkm ajetuissa.
        Ei kaikissa merkeissä ole mitään häiriöitä 5 vuoteen ja 150 000 km mennessä.


        Mekin siirsimme Vw papoille ja mammoillemme, koska kori kestää,
        kun 100 000 km kohdalla alkoi olla jo niin paljon häiriöitä.

        He ajavat vähän ja rauhallisesti joten heillä ne kestävät ja
        he tarvitsevat erityisen hyviä ajo-ominaisuuksia ja
        erinomaisen hyvää ulospäin näkyvyyttä,
        tarkoitan kun passatti farkussa on niin suuret ikkunat.

        ( meillä ei ole nokalla pahvia, meillä on sälekaihdin joita ohjataan kaukosäätimellä,
        on kaikissa muissakin autoissamme)

        Tosi kalliiksi on "Volkswagen" muuttunut. Nimi pitäisi vaihtaa.


      • The Rat
        luvulla. kirjoitti:

        noin minäkin olisin kirjoittanut varmaan -70 luvulla,
        kun oli ostettu vasta pari uutta autoa.
        Nyt on niitä noin 15 ostettu, eikä rahapussi määrää mitään,
        voi kertoa todellisia mielipiteitä.

        Kyllä minusta on Vw taloudellisemmat ja uutuusmallit olleet kovin kalliita ja
        nykyään niissä on ollut myös suunniteltuvikoja, ei -51—80 luvulla,
        jolloin todella ei ollut mitään vikaa/häiriötä 150 000 km mennessä.

        Vaikka on kaksi VW, voin kertoa että ovat kyllä todella kalliita ylläpitää 2-3 vuoden,
        60 tkm – 80 tkm km jälkeen, jos reippaasti/normaalisti ajaa.

        Huolto on todella kallista ja kaikenlaisia vikoja häiriöitä alkaa tulemaan,
        jo alle 100 tkm ajetuissa.
        Ei kaikissa merkeissä ole mitään häiriöitä 5 vuoteen ja 150 000 km mennessä.


        Mekin siirsimme Vw papoille ja mammoillemme, koska kori kestää,
        kun 100 000 km kohdalla alkoi olla jo niin paljon häiriöitä.

        He ajavat vähän ja rauhallisesti joten heillä ne kestävät ja
        he tarvitsevat erityisen hyviä ajo-ominaisuuksia ja
        erinomaisen hyvää ulospäin näkyvyyttä,
        tarkoitan kun passatti farkussa on niin suuret ikkunat.

        ( meillä ei ole nokalla pahvia, meillä on sälekaihdin joita ohjataan kaukosäätimellä,
        on kaikissa muissakin autoissamme)

        > Huolto on todella kallista ja kaikenlaisia vikoja häiriöitä alkaa tulemaan

        Tästä ymmärtäisin, että ihan perushuolto on kallista, ja sen lisäksi tulee niitä vikoja ja häiriöitä?

        Itselläni on toki vähänlaisesti kokemusta volkkareista, kun vasta yhdessä huollossa (ja yhdessä takuuhuollossa ja yhdessä vakuutuksen kustantamassa korjauksessa) käynyt. Vioista en muuta tiedä, kuin että tilastojen valossa aika vähävikaisia ovat olleet...

        Mutta ne huoltojen hinnat. Ainakin edelliseen menovehkeeseen verrattuna, ovat huollot suorastaan halpoja. Ensimmäinen huolto-ohjelman mukainen huolto maksoi luokkaa 350 euroa. Meinasin tipahtaa lattialle kun hinnan kuulin. Rapeaa ranskalaista ei merkkiliikkeessä edes vilkaistu alle viidensadan... :)

        Juu, seuraava on luultavasti kalliimpi, mutta eiköhän sekin jää alle viidensadan. Siis halpa huolto. Ja saattaa olla viimeinen huolto merkkiliikkeessä, takuu kun on noissa lyhyt.

        Vertaa sitten joihinkin deltan tarjoamiin 7v takuisiin ja huoltoihin jotka ovat tuplaten kalliimmat... Ei tunnu pahalta, ei.


      • saat
        The Rat kirjoitti:

        > Huolto on todella kallista ja kaikenlaisia vikoja häiriöitä alkaa tulemaan

        Tästä ymmärtäisin, että ihan perushuolto on kallista, ja sen lisäksi tulee niitä vikoja ja häiriöitä?

        Itselläni on toki vähänlaisesti kokemusta volkkareista, kun vasta yhdessä huollossa (ja yhdessä takuuhuollossa ja yhdessä vakuutuksen kustantamassa korjauksessa) käynyt. Vioista en muuta tiedä, kuin että tilastojen valossa aika vähävikaisia ovat olleet...

        Mutta ne huoltojen hinnat. Ainakin edelliseen menovehkeeseen verrattuna, ovat huollot suorastaan halpoja. Ensimmäinen huolto-ohjelman mukainen huolto maksoi luokkaa 350 euroa. Meinasin tipahtaa lattialle kun hinnan kuulin. Rapeaa ranskalaista ei merkkiliikkeessä edes vilkaistu alle viidensadan... :)

        Juu, seuraava on luultavasti kalliimpi, mutta eiköhän sekin jää alle viidensadan. Siis halpa huolto. Ja saattaa olla viimeinen huolto merkkiliikkeessä, takuu kun on noissa lyhyt.

        Vertaa sitten joihinkin deltan tarjoamiin 7v takuisiin ja huoltoihin jotka ovat tuplaten kalliimmat... Ei tunnu pahalta, ei.

        MINÄ putosin penkiltä kun luin viestisi loppuun,

        "Ensimmäinen huolto-ohjelman mukainen huolto maksoi luokkaa 350 euroa. Meinasin tipahtaa lattialle kun hinnan kuulin. Rapeaa ranskalaista ei merkkiliikkeessä edes vilkaistu alle viidensadan... :)"

        Jos pidät 350 € halpana, olet kyllä tottunut suuriin hintoihin.
        Meillä eka huolto oli 140 € Golfilla ja ns. 60 000 km huolto 220 €.
        Ne ovat kohtuuhintaisia, mutta ei edullisia.
        _____sinulla liene Diesel, minulla bensa ______





        Meillä ei olut takuuaikana, noin 3v 75 000 km saakka mitään muuta vikaa kun vaihteistoon vaihdettiin 2 kertaa öljyt ja pari sytytyspuolaa.


        60 000 km asti oli ajo vielä paljon halvempaa kuin Corollalla, Avensiksella, Astralla, Stilo, Volvolla, Primeralla,

        Mutta siten tuli vanhuudenvaivoja, ovat ei auenneet, takalasin pyyhin vuosi tavaratilaan yms.

        Nyt kun on noista neljällä 90 000 km ylitetty on niiden ylläpitäminen halvempaa, tojotoiden useita satasia, koska mitään ei ole korjattu ml. 130 000km.

        Tytär joutui viemään 90 000 km huoltoon, kun ei kannattanut/ollut aikaa ajaa 250 km päähän kotiin,
        165   huolto       
        84   öljy       
        7   suodin       
        2   tiiviste    
        2   jätemaksu   
        44   sytytystulpat    
        23   ilmasuodin   
        11   raitisilmasuodatin.
        27   polttoaine puhdistus       
        0   
        158   Jarrujen herkistys osia
        180   Oven lukkojen korjaus   
        65   Takalasinpyhin
        32   jarrunesteen vaihto       
        10   j-neste      
        810 € yhteensä   korjaus huolto

        Corolla on koko 0-90 000 km halvempi.      

        Niin jos olisin köyhä, en kertosi huollon kalleutta, jotta pääsisin joskus eroon autostani hyvällä hinnalla,
        mutta kun ei ole rahasta kiinni, voin vaikka lahjoittaa asuton pois.

        On vain kysymys järjettömistä hinnoista ja
        siitä kun tulee kalliita vikoja jo ennen kuin 100 000 km on lasissa.

        Kaiken pahinta on sytyspuolien jatkuva pettämien, eka oli 1600 km , nyt on jo 6-7 vaihdettu.
        Ja onneksi meillä on jättänyt sopivaan aikaan, mitä jos joskus pimeään ja kylmään pienten lasten kanssa. ?

        JK.
        Nyt on Stilo ja Primera menossa pois ja tulossa Kaksi Kiaa, 7-v takuulla, tammikuussa.
        Et sillai meillä ajatellaan.


      • huoltohintoja
        saat kirjoitti:

        MINÄ putosin penkiltä kun luin viestisi loppuun,

        "Ensimmäinen huolto-ohjelman mukainen huolto maksoi luokkaa 350 euroa. Meinasin tipahtaa lattialle kun hinnan kuulin. Rapeaa ranskalaista ei merkkiliikkeessä edes vilkaistu alle viidensadan... :)"

        Jos pidät 350 € halpana, olet kyllä tottunut suuriin hintoihin.
        Meillä eka huolto oli 140 € Golfilla ja ns. 60 000 km huolto 220 €.
        Ne ovat kohtuuhintaisia, mutta ei edullisia.
        _____sinulla liene Diesel, minulla bensa ______





        Meillä ei olut takuuaikana, noin 3v 75 000 km saakka mitään muuta vikaa kun vaihteistoon vaihdettiin 2 kertaa öljyt ja pari sytytyspuolaa.


        60 000 km asti oli ajo vielä paljon halvempaa kuin Corollalla, Avensiksella, Astralla, Stilo, Volvolla, Primeralla,

        Mutta siten tuli vanhuudenvaivoja, ovat ei auenneet, takalasin pyyhin vuosi tavaratilaan yms.

        Nyt kun on noista neljällä 90 000 km ylitetty on niiden ylläpitäminen halvempaa, tojotoiden useita satasia, koska mitään ei ole korjattu ml. 130 000km.

        Tytär joutui viemään 90 000 km huoltoon, kun ei kannattanut/ollut aikaa ajaa 250 km päähän kotiin,
        165   huolto       
        84   öljy       
        7   suodin       
        2   tiiviste    
        2   jätemaksu   
        44   sytytystulpat    
        23   ilmasuodin   
        11   raitisilmasuodatin.
        27   polttoaine puhdistus       
        0   
        158   Jarrujen herkistys osia
        180   Oven lukkojen korjaus   
        65   Takalasinpyhin
        32   jarrunesteen vaihto       
        10   j-neste      
        810 € yhteensä   korjaus huolto

        Corolla on koko 0-90 000 km halvempi.      

        Niin jos olisin köyhä, en kertosi huollon kalleutta, jotta pääsisin joskus eroon autostani hyvällä hinnalla,
        mutta kun ei ole rahasta kiinni, voin vaikka lahjoittaa asuton pois.

        On vain kysymys järjettömistä hinnoista ja
        siitä kun tulee kalliita vikoja jo ennen kuin 100 000 km on lasissa.

        Kaiken pahinta on sytyspuolien jatkuva pettämien, eka oli 1600 km , nyt on jo 6-7 vaihdettu.
        Ja onneksi meillä on jättänyt sopivaan aikaan, mitä jos joskus pimeään ja kylmään pienten lasten kanssa. ?

        JK.
        Nyt on Stilo ja Primera menossa pois ja tulossa Kaksi Kiaa, 7-v takuulla, tammikuussa.
        Et sillai meillä ajatellaan.

        3v/60 tkm (kokonaishinta sisältäen öljyt, tarvikkeet ja työn)

        Fiat Grande Punto 1 010,54
        Ford Fiesta 481,82
        Kia Rio 1 242,06
        Mitsubishi Colt 648,94
        Peugeot 207 506,00
        Renault Clio III 714,42
        Toyota Yaris 580,30
        Volkswagen Polo 531,59


      • huolloista
        saat kirjoitti:

        MINÄ putosin penkiltä kun luin viestisi loppuun,

        "Ensimmäinen huolto-ohjelman mukainen huolto maksoi luokkaa 350 euroa. Meinasin tipahtaa lattialle kun hinnan kuulin. Rapeaa ranskalaista ei merkkiliikkeessä edes vilkaistu alle viidensadan... :)"

        Jos pidät 350 € halpana, olet kyllä tottunut suuriin hintoihin.
        Meillä eka huolto oli 140 € Golfilla ja ns. 60 000 km huolto 220 €.
        Ne ovat kohtuuhintaisia, mutta ei edullisia.
        _____sinulla liene Diesel, minulla bensa ______





        Meillä ei olut takuuaikana, noin 3v 75 000 km saakka mitään muuta vikaa kun vaihteistoon vaihdettiin 2 kertaa öljyt ja pari sytytyspuolaa.


        60 000 km asti oli ajo vielä paljon halvempaa kuin Corollalla, Avensiksella, Astralla, Stilo, Volvolla, Primeralla,

        Mutta siten tuli vanhuudenvaivoja, ovat ei auenneet, takalasin pyyhin vuosi tavaratilaan yms.

        Nyt kun on noista neljällä 90 000 km ylitetty on niiden ylläpitäminen halvempaa, tojotoiden useita satasia, koska mitään ei ole korjattu ml. 130 000km.

        Tytär joutui viemään 90 000 km huoltoon, kun ei kannattanut/ollut aikaa ajaa 250 km päähän kotiin,
        165   huolto       
        84   öljy       
        7   suodin       
        2   tiiviste    
        2   jätemaksu   
        44   sytytystulpat    
        23   ilmasuodin   
        11   raitisilmasuodatin.
        27   polttoaine puhdistus       
        0   
        158   Jarrujen herkistys osia
        180   Oven lukkojen korjaus   
        65   Takalasinpyhin
        32   jarrunesteen vaihto       
        10   j-neste      
        810 € yhteensä   korjaus huolto

        Corolla on koko 0-90 000 km halvempi.      

        Niin jos olisin köyhä, en kertosi huollon kalleutta, jotta pääsisin joskus eroon autostani hyvällä hinnalla,
        mutta kun ei ole rahasta kiinni, voin vaikka lahjoittaa asuton pois.

        On vain kysymys järjettömistä hinnoista ja
        siitä kun tulee kalliita vikoja jo ennen kuin 100 000 km on lasissa.

        Kaiken pahinta on sytyspuolien jatkuva pettämien, eka oli 1600 km , nyt on jo 6-7 vaihdettu.
        Ja onneksi meillä on jättänyt sopivaan aikaan, mitä jos joskus pimeään ja kylmään pienten lasten kanssa. ?

        JK.
        Nyt on Stilo ja Primera menossa pois ja tulossa Kaksi Kiaa, 7-v takuulla, tammikuussa.
        Et sillai meillä ajatellaan.

        Kaikki huoltokustannukset 3 vuoden aikana ja 60 tkm ajettuina:
        Fiat Grande Punto 1 010,54
        Ford Fiesta 481,82
        Kia Rio 1 242,06
        Mitsubishi Colt 648,94
        Peugeot 207 506,00
        Renault Clio III 714,42
        Toyota Yaris 580,30
        Volkswagen Polo 531,59


      • ei huolto
        huolloista kirjoitti:

        Kaikki huoltokustannukset 3 vuoden aikana ja 60 tkm ajettuina:
        Fiat Grande Punto 1 010,54
        Ford Fiesta 481,82
        Kia Rio 1 242,06
        Mitsubishi Colt 648,94
        Peugeot 207 506,00
        Renault Clio III 714,42
        Toyota Yaris 580,30
        Volkswagen Polo 531,59

        "Toyota Yaris 580,30
        Volkswagen Polo 531,59"

        Nuo on teoreettisia huoltohintoja, kyllä meillä on koko ylläpito ainakin olut toisinpäin.
        Halpoja tosin molemmat ovat.

        Toyota Yaris ei tehty yhtikäs mitään ylimääräistä ei 3vuoteen, ei 4 vuoteen, nyt on 95 000 km lasissa.

        Volkswagen Poloon tehtiin jo ylimääräistä jokin polttoaine järjästelmän puhdistus 32 € jarrujen herkistys käsijarrun korjaus, ym.
        Vw oli 2,5 vuotias ja 58 000 km lasissa,
        korjaukset oli tarpeellisia, mutta tuo polttoainejärjestelmän puhdistus tehtiin kysymättä, en osannut kieltää.

        Nyt on Vw ollut jo 3 kertaa vikakoodit luettavana kun häiriövaloja syttyy ml. 80 tkm
        Samoin hieman täristää, jarrulevyt kai kierot.


        Eli totta on kyllä Yaris on paljon halvempi ajaa ja käyttää kuin Polo, vie vähemmän ainettakin aina.


    • ja öljyn kulutusta

      Kyllä sitä joka autosta vikoja löytyy kun ovat kaikki ihmisten tekemiä. Itsellä on kokemusta aika monesta automerkistä eikä niissä ole missään ollut esim. ylisuurta öljyn kulutusta, kunnossa kun ovat olleet. Ei edes tässä nykyisessä vw:ssä. Kun katselee noita toisten maksamia huolto hintoja niin kyllä hirvittää. Eikö tosiaan kukaan löydä kohtuu hinnoiteltua paikkaa. Itse en ole koskaan tuollaisia hintoja maksanut enkä maksa. Ja kunnon huolloissa olen käynyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2238
    2. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1853
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

      Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1480
    4. Viulu vaiennut

      Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1454
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

      Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1153
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1134
    7. Kyllä tekee kipeää

      Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1086
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

      Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1064
    9. Luotatko kaivattuusi?

      Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      919
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

      siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      912
    Aihe