Olen hankkimassa Tucsonin diesel-koneella.
Mitä vinkkejä ja kokemuksia on autosta, huolloista sekä mahdollisista takuukorjauksista?
Tucson kiinnostaa
18
4950
Vastaukset
- Arizonasta
-dieselinä ja bensakoneena erittäin janoinen
-kalliit huollot
-ei ulkolämpömittaria
-ei lampunpesimiä
-lyhyelle hankala nousta autoon likaamatta vaatteitaan...ainakin naisen
-ME-auton ylivalta-asema pääkaupunkiseudulla
Muutoin laadukas ja toimiva kokonaisuus.- janoinen ?
Onko todella se pikkumaasturin dieselkone janoinen...siis mikä on vertailukohtasi. Ulkolämpömittarin puute on korvattavissa lisävarusteella ja lampunpesurit saa Hellan varustepakettina asennettuna jopa alle 300 euron. Kulutus on ollut noin 7,5 litraa (diesel - manuaali). Siis ihan ok auto. Täytyy myös muistaa se hankintahinta.....
- Hyundailla
Kyllä Hyundailla on aivan "normaalihintaiset"
huollot.Kohtuuhinnoissa pysytään.Kialla sensijaan
on kalliit huollot. - tarkoitat
Mitä tarkoitat ylivalta-asemalla pääkaupunkiseudulla?
- dieselistä?
Se alkuperäinen diesel oli janoinen, mutta ei kai tämä uusi kuusivaihteisella vaihdelaatikolla varustettu 2.0 CRDi erityisen janoinen ole - eli mihin väitteesi perustui?
Huollot eivät ole erityisen kalliit.
Onko totta, ettei ulkolämpömittaria ole? Rinnakkaismallissa Kia Sportagessa ainakin on.
Autoon nousu itseään likaamatta ei ole vaikeaa, joskaan hameesta ei ole kokemuksia... - on tuo
dieselistä? kirjoitti:
Se alkuperäinen diesel oli janoinen, mutta ei kai tämä uusi kuusivaihteisella vaihdelaatikolla varustettu 2.0 CRDi erityisen janoinen ole - eli mihin väitteesi perustui?
Huollot eivät ole erityisen kalliit.
Onko totta, ettei ulkolämpömittaria ole? Rinnakkaismallissa Kia Sportagessa ainakin on.
Autoon nousu itseään likaamatta ei ole vaikeaa, joskaan hameesta ei ole kokemuksia...vanhemmalla CRDi:llä oleva Sportage, siihen on tullut päivitys moottorinohjaukseen ja nykyisellään keskikulutus siinä 8 l/100 km manuaali. Uudella pitäisi päästä melkein litran vähemmällä. Minua kiinnostaisi kuulla kunka paljon edullisempia on Tucsonin huollot omaani verrattuna.
- Hyundailla
on tuo kirjoitti:
vanhemmalla CRDi:llä oleva Sportage, siihen on tullut päivitys moottorinohjaukseen ja nykyisellään keskikulutus siinä 8 l/100 km manuaali. Uudella pitäisi päästä melkein litran vähemmällä. Minua kiinnostaisi kuulla kunka paljon edullisempia on Tucsonin huollot omaani verrattuna.
Sinullahan on mahdollisuus käyttää myös Hyundain huoltopalveluita takuuta menettämättä. Muistat vain käyttää auton kerran vuodessa Deltassa maksuttomassa korin ruostetarkastuksessa.
Huoltohintojen erohan ei tule huolto-ohjelmasta (jos nyt unohdetaan suosiolla se Kian huoltokirjaan merkitty 7500 km välein tehtävä öljynvaihto, jota ei todellakaan tarvitse tehdä), vaan huoltopaikan hinnoittelusta. - eroja
Hyundailla kirjoitti:
Sinullahan on mahdollisuus käyttää myös Hyundain huoltopalveluita takuuta menettämättä. Muistat vain käyttää auton kerran vuodessa Deltassa maksuttomassa korin ruostetarkastuksessa.
Huoltohintojen erohan ei tule huolto-ohjelmasta (jos nyt unohdetaan suosiolla se Kian huoltokirjaan merkitty 7500 km välein tehtävä öljynvaihto, jota ei todellakaan tarvitse tehdä), vaan huoltopaikan hinnoittelusta."Huoltohintojen erohan ei tule huolto-ohjelmasta (jos nyt unohdetaan suosiolla se Kian huoltokirjaan merkitty 7500 km välein tehtävä öljynvaihto, jota ei todellakaan tarvitse tehdä), vaan huoltopaikan hinnoittelusta."
Äkkiseltään vilkaistuna huolto-ohjelmissa ei ole paljoakaan samaa. Kiassa diesel-suodatimen vaihtoväli tiuhempi. Perä- ja vaihteistoöljyillä, jäähdytysnesteellä, jakohihnalla jne. eri vaihtovälit. Hyundain huolto-ohjelmassa tarkastus-/huoltokohteita näyttäisi olevan merkitty karkeasti puolet vähemmän. - tämä on uutta
eroja kirjoitti:
"Huoltohintojen erohan ei tule huolto-ohjelmasta (jos nyt unohdetaan suosiolla se Kian huoltokirjaan merkitty 7500 km välein tehtävä öljynvaihto, jota ei todellakaan tarvitse tehdä), vaan huoltopaikan hinnoittelusta."
Äkkiseltään vilkaistuna huolto-ohjelmissa ei ole paljoakaan samaa. Kiassa diesel-suodatimen vaihtoväli tiuhempi. Perä- ja vaihteistoöljyillä, jäähdytysnesteellä, jakohihnalla jne. eri vaihtovälit. Hyundain huolto-ohjelmassa tarkastus-/huoltokohteita näyttäisi olevan merkitty karkeasti puolet vähemmän.Tiedän ettei huolto-ohjelma ole yksi yhteen, mutta se että eroja olisi noin merkittävästi, on kyllä yllättävää. Jakohihnan vaihtovälin erosta olen kuullut.
Joka tapauksessa hintataso on Hyundain puolella edullisempi, vaikka tehdään Kian huolto-ohjelman mukaan. Varaosatkin on hinnoiteltu halvemmiksi. - piilokas
janoinen ? kirjoitti:
Onko todella se pikkumaasturin dieselkone janoinen...siis mikä on vertailukohtasi. Ulkolämpömittarin puute on korvattavissa lisävarusteella ja lampunpesurit saa Hellan varustepakettina asennettuna jopa alle 300 euron. Kulutus on ollut noin 7,5 litraa (diesel - manuaali). Siis ihan ok auto. Täytyy myös muistaa se hankintahinta.....
Sonata 2l 9-10 litraa satasella pääosin maatietä.getz 1.1 6-7 l satasella,pääosin maantieajoa.En tiedä uusimasta i30 miten sitten se,pitääkö lähellekkään ilmoitettuja.
- varmaankin
Hyundailla kirjoitti:
Huoltohintojen erohan ei tule huolto-ohjelmasta (jos nyt unohdetaan suosiolla se Kian huoltokirjaan merkitty 7500 km välein tehtävä öljynvaihto, jota ei todellakaan tarvitse tehdä), vaan huoltopaikan hinnoittelusta.on, mutta pääkaupunkiseudulla ainakaan Herttoniemen ME-Auto ei ottanut Sportagea huollettavakseen. EVA-Car taas puhui jotain testerin vai tarkan huolto-ohjelman puutteesta joten jäi viemättä. AD-Autokorjaamo olisi huoltanut, mutta Deltan hinta oli halvempi.
- outo juttu
varmaankin kirjoitti:
on, mutta pääkaupunkiseudulla ainakaan Herttoniemen ME-Auto ei ottanut Sportagea huollettavakseen. EVA-Car taas puhui jotain testerin vai tarkan huolto-ohjelman puutteesta joten jäi viemättä. AD-Autokorjaamo olisi huoltanut, mutta Deltan hinta oli halvempi.
Oulun Hyundai -huolto kyllä suostuu huoltamaan Sportagea.
- olla että
outo juttu kirjoitti:
Oulun Hyundai -huolto kyllä suostuu huoltamaan Sportagea.
Täällä pääkaupunkiseudulla on joku "hiljainen" sopimus noiden merkkiliikkeiden kanssa.
- puoleen hintaan..
...ja ihan samat toimet tehdään, kun viet merkkihuoltoon. Ainakin Tallinnasta ja Tartosta löytyy huoltopisteet! Takuuseen ei ole vaikutusta. Olen selvittänyt asian ja itse aionkin asioida matkailun ohessa siellä.
- pk-seudulla
puoleen hintaan.. kirjoitti:
...ja ihan samat toimet tehdään, kun viet merkkihuoltoon. Ainakin Tallinnasta ja Tartosta löytyy huoltopisteet! Takuuseen ei ole vaikutusta. Olen selvittänyt asian ja itse aionkin asioida matkailun ohessa siellä.
Olen huomannut Hyundain myyntiverkostosta, että pääkaupunkiseudun ydinalue on todellakin vallattu ME-Auton myyntipisteillä. Mutta huomasin myös, että noin 50 km länteen löytyi Lohjalta Volvo-kauppias, joka myy myös Hyundaita. Tuo näyttää olevan nimeltään Lohjanportin Auto.
Siis ei täällä mitään ME monopolia ole. - juuri eilen
puoleen hintaan.. kirjoitti:
sähköpostissa kyselyn Tallinnan Kia pisteeseen Sportagen huollosta, kun olisi tuo jakopään hihnan vaihto seuraavaksi. Eivät ole ainakaan vielä mitään vastanneet. Pistin kyllä viestin ihan suomen kielellä, mahtavatkohan tajuta.
- Virossa..
juuri eilen kirjoitti:
sähköpostissa kyselyn Tallinnan Kia pisteeseen Sportagen huollosta, kun olisi tuo jakopään hihnan vaihto seuraavaksi. Eivät ole ainakaan vielä mitään vastanneet. Pistin kyllä viestin ihan suomen kielellä, mahtavatkohan tajuta.
..löydät seuraavasta linkistä http://www.hyundai.ee/index.php?lang=est&main_id=4
Itse asioin Tartossa ja hinnat ovat todellakin melko tarkasti puolet Suomen vastaavasta.
Aika hyvin naapurissa osataan suomea. Minulla on tosin onneksi tuo kieli hallinnassa, joten sikälikin asiointi on helppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733