Telkku.comin sivuilta katsoin joulun tv-ohjelmistoa, ja petyin jälleen pahasti. Missä kaikki ihanat jouluiset lastenohjelmat, sydämmelliset, ihanat joulupiirretyt, joista jokainen varmasti saa viimeistään sen joulumielen? Nyt tarjolla on mm. Barbien tietokonein väsätty hengetön animaatioelokuva, sekä samaa luokkaa oleva Shrekin joululeffa! Kaskun ei jotain Digimonin joulujaksoa pukata ruutuun!
Olenko ihan ainoa joka ei tuollaisia ohjelmia halua nähdä vilaukseltakaan jouluaattona, vaan niitä ihania lämminhenkisiä joulupiirrettyjä mitä ainakin omassa lapsuudessani aina näytettiin? Olen 19v. ja edelleen olisi ihana katsella tuollaisia joulumielen tuovia piirrettyjä..
Kakkoselta tulee joulupukin kuumaa linjaa ainakin muutaman tunnin verran, muttei tuolla lue mitään sen aikana esitettävistä lastenohjelmista, tuleeko niitä edes? Ennen ainakin juuri tuon aikana näytettiin monia eri piirrettyjä, vaikka itse pukki kuumine linjoineen on aina ollut melko masentava tyyppi, mistä lie revitty sellainen mutrusuu, vissiin kyllä jo vaihdettu?..
SubTV Juniorilta sentään tulee ihana Petteri Punakuono-leffa, mutta uskomatonta ettei silläkään kanavalla paljon sitten muuta hyvää näytä tulevan..
Joulupyhien SURKEA tv-ohjelmisto!!!
32
5650
Vastaukset
- alkup.
Unohtui sanoa että onneksi sentään näyttävät ainakin Mauri Kunnaksen iki-ihanan Joulupukki ja Noitarumpu -elokuvan, tuollaisia lisää!!
- Nainen 24 .....
Voisin kysyä ihan samaa!
Miksei näytetä Walt Disneyn Akua, Mikkiä, Hessua ym? Maantiekiitäjää?, Väiskiä...
Voi kyllä meidän lapsuudessa oli piirretyt paljon parempia!
Ja sitten nuo joulun ajan elokuvat. Yksin kotona leffat pyörii ja Kiviset ja Soraset. Voi elämä.
Kaunareitakin näytetään.
- dille..........
http://video.google.com/videoplay?docid=-2923265131556505501
- Aina Jouluilo
Syy on siinä että nyky lapsia ei enää kiinnosta katsoa semmoisia piirettyjä kuin meitä silloin 10 vuotta taakse päin. Jos miettii vaikka ihan arjenkin lasten ohjelmia. Ne ei ole samoja kuin meillä. Missä ovat muumit, halinallet ja luppakorva?
Jotkut jouluperinteet pysyy, mutta osa muuttuu ajan mukaan.
Näyttääkö ne edes Lumiukkoa?- littlewitch89
aattoaamuna tuon edellä mainitun asian takia joulupiirretyt pitikin tilata cdon.comista
- alkup.
Omat pikkusisarukseni (kolme 5-10 vuotiasta)katsovat paljon mieluummin joulupiirrettyjä, joita minun lapsuuteni ajoilta on nauhoitettu tekkarista vhs:lle, kuin nykyajan tietokoneanimaatioita. Eli uskoisin, että kyllä katsoisivat nykyajan lapset noita jos niitä näytettäisiin. Mutta aina on keksittävä jotain uudempaa ja modernimpaa, seuraavaksi varmaan joku "Robottien joulu" -leffa tiedossa..
Onko ihme kun lapsista tulee mitä sekopäisempiä kun telkkarit tungetaan täyteen ties mitä ihmeen pokemoneja ja digimoneja sun muita kummallisuuksia...
KUNNON PIIRRETTYJÄ TELKKARIIN! - alkup.
Omat pikkusisarukseni (kolme 5-10 vuotiasta)katsovat paljon mieluummin joulupiirrettyjä, joita minun lapsuuteni ajoilta on nauhoitettu tekkarista vhs:lle, kuin nykyajan tietokoneanimaatioita. Eli uskoisin, että kyllä katsoisivat nykyajan lapset noita jos niitä näytettäisiin. Mutta aina on keksittävä jotain uudempaa ja modernimpaa, seuraavaksi varmaan joku "Robottien joulu" -leffa tiedossa..
Onko ihme kun lapsista tulee mitä sekopäisempiä kun telkkarit tungetaan täyteen ties mitä ihmeen pokemoneja ja digimoneja sun muita kummallisuuksia...
KUNNON PIIRRETTYJÄ TELKKARIIN! - LipsMix
alkup. kirjoitti:
KUNNON PIIRRETTYJÄ TELKKARIIN!HÖM!
Joulupukin Kuumalinja on varsinainen ja todellinen legenda!On ihana katsoa kun ohjelmaan soittavat lapset,välillä ne laulavatkin ja puhuvat.
Joulupukki vastaa ja aina tulee sellainen olo kun katsoo tuota ohjelmaa että illalla se tulee.
Silloin tekee mieli juosta koko kortteli ympäri monta kertaa ja huutaa ''JOULU ON TULLUT!!''.
Mulla tulee ainakin hyviä muistoja Ostoskanavasta jota tuli jouluna/aattona!Herättiin aikaisin ja katsottiin ostoskanavaa ja valmisteltiin tietysti jouluun,esim viimeisteltiin viimeiset joulutyöt!!
Sitten Tv-Ohjelmiin:
Ykköseltä lähettävät joskus 13.15 Heinähattua ja vilttitossua,miten ne voivat lähettää tuota kesäistä elokuvaa JOULUAATTONA!
Tuleehan ykköseltä toki Jouluohjelmaakin kuten vaikka Joulu Halosenniemessä,mutta mitä järkeä on katsella illalla jotain jouluruoan syömistä ja Ismo Alankoa...Ei kiitos!
Kakkonen jo parantaa Jouluohjelmistoaan lähettämällä Joulupukin Kuumaa Linjaa Ja samassahan tulee tietysti niitä kaipaamianne piirrettyjä.
Klo 11.15 Tulee Jokajouluinen Lumiukko-elokuva..Aina tulee haikea olo kun katselee tuota,silti tulee mieleen että nyt on joulu!Pakkohan tuo Lumiukko elokuva on nauhoittaa!
Sen jälkeen tulee jonkunlaista jouluohjelmaa,mutta 19.35 tulee valo-elokuva,olen nähnyt kyseisen elokuvan.Oikein hävettää että miten kehtaavat näyttää tuommoista ''Sotaajan''Elokuvaa Jouluaattona...Huh Huh...
Kakkosen Yössä ei sitten tulekaan enään jouluisia juttuja,pelkästään Mobiilipelejä.
MTV3.Selta tuleekin sitten jo parempaa ohjelmaa,mutta ei se silti voita kakkosen Joulupukin kuumaa linjaa.
:D
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! - <3<3<3
LipsMix kirjoitti:
HÖM!
Joulupukin Kuumalinja on varsinainen ja todellinen legenda!On ihana katsoa kun ohjelmaan soittavat lapset,välillä ne laulavatkin ja puhuvat.
Joulupukki vastaa ja aina tulee sellainen olo kun katsoo tuota ohjelmaa että illalla se tulee.
Silloin tekee mieli juosta koko kortteli ympäri monta kertaa ja huutaa ''JOULU ON TULLUT!!''.
Mulla tulee ainakin hyviä muistoja Ostoskanavasta jota tuli jouluna/aattona!Herättiin aikaisin ja katsottiin ostoskanavaa ja valmisteltiin tietysti jouluun,esim viimeisteltiin viimeiset joulutyöt!!
Sitten Tv-Ohjelmiin:
Ykköseltä lähettävät joskus 13.15 Heinähattua ja vilttitossua,miten ne voivat lähettää tuota kesäistä elokuvaa JOULUAATTONA!
Tuleehan ykköseltä toki Jouluohjelmaakin kuten vaikka Joulu Halosenniemessä,mutta mitä järkeä on katsella illalla jotain jouluruoan syömistä ja Ismo Alankoa...Ei kiitos!
Kakkonen jo parantaa Jouluohjelmistoaan lähettämällä Joulupukin Kuumaa Linjaa Ja samassahan tulee tietysti niitä kaipaamianne piirrettyjä.
Klo 11.15 Tulee Jokajouluinen Lumiukko-elokuva..Aina tulee haikea olo kun katselee tuota,silti tulee mieleen että nyt on joulu!Pakkohan tuo Lumiukko elokuva on nauhoittaa!
Sen jälkeen tulee jonkunlaista jouluohjelmaa,mutta 19.35 tulee valo-elokuva,olen nähnyt kyseisen elokuvan.Oikein hävettää että miten kehtaavat näyttää tuommoista ''Sotaajan''Elokuvaa Jouluaattona...Huh Huh...
Kakkosen Yössä ei sitten tulekaan enään jouluisia juttuja,pelkästään Mobiilipelejä.
MTV3.Selta tuleekin sitten jo parempaa ohjelmaa,mutta ei se silti voita kakkosen Joulupukin kuumaa linjaa.
:D
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!nykyajan ohjelmat ovat täyttä paskaa ja potaskaa....olen vihannut niitä jo pienenä (silloni tuli ensimmäisiä)....arkisinkin tulee ihan hirveitä lastenohjelmia, jossa niillä on kamalan korkeet äänet.....ei kiitos....lumiukko ja joulupukin kuua linja on joka vuosi katsottava.....moneltako ja miltä kanavalta tulee se maurikunnaksen noitarumpu?? se on erittäin hyvä
- Nahkatuuba
<3<3<3 kirjoitti:
nykyajan ohjelmat ovat täyttä paskaa ja potaskaa....olen vihannut niitä jo pienenä (silloni tuli ensimmäisiä)....arkisinkin tulee ihan hirveitä lastenohjelmia, jossa niillä on kamalan korkeet äänet.....ei kiitos....lumiukko ja joulupukin kuua linja on joka vuosi katsottava.....moneltako ja miltä kanavalta tulee se maurikunnaksen noitarumpu?? se on erittäin hyvä
voinut käyttää sen ajan, mitä et käyttänyt television katsomiseen, vaikkapa oikeinkirjoituksen harjoittelemiseen.
- TAAS!
Maikkari näyttää taas Harry Potter ja viisasten kiven?? Samaa elokuvaa on pyöritetty muutamana viime pääsiäisenä ja kaikki on sen jo varmasti nähny!! Näyttäisivät jo seuraavia elokuvia tai jättäisivät potterit kokonaan pois!!!!
- Svedut
osaa sentään näyttää kansalle,mitä kansa haluaa: siis Kalle Ankan.Ja se tulee tasan klo 15.00.JOKA VUOSI ja koko kansa liimautuu ruudun ääreen.Parasta jouluviihdettä mitä voi olla.
Eli God Jul vaan kaikkille!- Telkuntöllääjä
Täytyypä katsoa, jos moinen ohjelma tulee SVT Europalta, siis siitä mikä näkyy Suomessakin PöusTV:n kortilla. Kiitos vinkistä!
- 2008-2028
IHMEELLINEN ON ELÄMÄ
SPEDE-SHOW
BEETHOVEN-ELOKUVAT
JOULUPUKKI JA NOITARUMPU
VIHDOINKIN YHDESSÄ
UUNO-FILMIT
- ..........
joihin on ikuiset oikeudet, eivät panosta ohjelmistoon, koska joulupyhät eivät houkuttele mainostajia.
Mutta kyllä kai luulisi jouluna muutakin tekemistä olevan kuin telkkaria katsoa. - piirretyt
mäkin olen 19v ja jouluaamuna on kiva herätä aikasin ja kattoa piirrettyjä! harmi vaan tosiaan jos ne ei näytä enää niitä vanhoja:( tuleekohan se lumiukko tarinakaan enään....se on pakko katsoa joka joulu=)
- Telkuntöllääjä
Puhut asiaa. Joulussa on usein ollut sekin hyvä puoli että paitsi ihanaa aikaa niin televisiostakin tulee silloin todella jouluista ja hyvää ohjelmaa! Leffatarjonta oli mulle kanssa suurelta osin pettymys, Maikkarikaan ei kai osaa esittää kuin sitä ensimmäistä Harry Potteria, ja pääsiäisleffan asemesta se on nyt myös näemmä joululeffa. Tosi leffa (ja kirja)sarjan faneilla on elokuvat jo DVD:nä, mutta silti.
Olen muuten 37-vuotias, ja varmasti ymmärrät että koen pikkasen sua vanhempana samaa ikävää kun niitä ihania joulupiirrettyjäkään ei todella ollut. Melkein samaa humppaa kuin muutenkin.
Sentään, joitain jouluperinteitä ei ole tuhottu. Lumiukko-piirretty on hieno, se sentään tulee aattona. Samoin sellainen vanhemmanpuoleinen leffa kuin "Ihmeellinen on elämä". Se tulee joka joulu, olen tosin onnistunut näkemään sen vain kerran :) se on sympaattinen leffa.
SubTV Juniorin tarjonta oli oikeasti todella pettymys.- faneilla
ei ole Potter-elokuvia DVD:llä, koska ne ovat ihan päin vittua. Jossain leffassa vihjasivat jopa että Dumbledore olisi muka hetero! Ei kirjoissa mitään sellaista ole sanottu.
- Telkuntöllääjälesbo
faneilla kirjoitti:
ei ole Potter-elokuvia DVD:llä, koska ne ovat ihan päin vittua. Jossain leffassa vihjasivat jopa että Dumbledore olisi muka hetero! Ei kirjoissa mitään sellaista ole sanottu.
Elokuva ei ole koskaan kirja kuvitettuna. Tai okei, on joskus, mutta silloin se on hemmetin huono elokuva. Kirjojen ylistys nyt on pelkkää diivailua, jolla ihminen yrittää esittää hemmetin kultivoitunutta. Elokuva on oma taidemuotonsa, kirja omansa. Mä en ole kyllä kirjoista tai leffoistakaan sen kummemmin etsinyt hetero- tai homoviitteitä, olen kai sen verran terve että ajattelen muullakin kuin alapäälläni.
- telkuntöllääjäjuntti
Telkuntöllääjälesbo kirjoitti:
Elokuva ei ole koskaan kirja kuvitettuna. Tai okei, on joskus, mutta silloin se on hemmetin huono elokuva. Kirjojen ylistys nyt on pelkkää diivailua, jolla ihminen yrittää esittää hemmetin kultivoitunutta. Elokuva on oma taidemuotonsa, kirja omansa. Mä en ole kyllä kirjoista tai leffoistakaan sen kummemmin etsinyt hetero- tai homoviitteitä, olen kai sen verran terve että ajattelen muullakin kuin alapäälläni.
Kirja ja elokuva kaksi eri asiaa, tietenkin - ja juuri siksi elokuvista ei tarvitse pitääkään.
Mitä hahmon seksuaalisuuteen tulee, elokuvan ei tulisi vääristää asiaa, koska silloin hahmon identiteettiäkin on vääristelty. Oikeastaan hahmo ei ole enää sama. Kirjoissa ei ole asiaa suoraan mainittu (Dumbbiksen seksuaalinen suuntautuminen selvisi myöhemmin), joten miksi elokuviin täytyy tehdä omat päätelmänsä asiasta? Ne samat typerät oletukset, joista saa arkielämässäkin kärsiä.
Mitä tulee kommenttiin "olen kai sen verran terve että ajattelen muullakin kuin alapäälläni" - ei liity. Viestin kirjoittaja on aseksuaali.
- Tonttu Jukkis
Joulun paras lasten ja vähän muidenkin ohjelma on lumiukko. Tullut todella monta vuotta, ja Tarjakin on laulanut tunnuslaulun entisen bändin kanssa. Suosittelen.
- muumifani
Muistaako ketään sellaista hieman erilaista muumitarinaa, joka esitettiin aattona jokunen vuosi sitten? En muista kyseisestä jaksosta muuta, kuin että (pikkumyy??) joutui pölynimuriin tj?:D Se ei ollut sellainen tavallinen muumilaakson tarinat vaan piirosjälki oli hyvin erilainen. Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään kun kukaan ei muista kyseistä ohjelmaa!:D ..ja olen aivan varma että sellainen on esitetty jouluaattona!
- Tiia----
Tarkoitat varmaan muumipeikko ja pyrstötähti-ohjelmaa? Tullut ainakin monena jouluna..
- muumifani
Tiia---- kirjoitti:
Tarkoitat varmaan muumipeikko ja pyrstötähti-ohjelmaa? Tullut ainakin monena jouluna..
Ei, en tarkoita muumipeikkoa ja pyrstötähteä. Se muumitarina, jota tarkoitan on hyvin erilailla piiretty kuin muumipeikko ja pyrstötähti tai tavalliset muumit. Muistaakseni siinä oli viellä jokin kertojaääni taustalla? Eikä siinä tainnut esiintyä muista kuin muumimamma, muumipeikko ja pikkumyy..varma en ole
- alkup.
Minä muistan tuon muumin! Jouluna tosiaan tullut joskus ajat sitten, kertojan äänenä taisi toimia vissiin pikkumyyn ääninäyttelijä? Samanoloinen ääni, voi muistan ton niin hyvin! Sehän taisi olla piirretty vähän samaan tyyliin kuin Tove Janssonin vanhat muumisarjakuvat, muistan hyvin tuon kun pikkumyy joutui sinne, oliko se nyt hemulin imurin sisälle? Äitini aikoinaan nauhoitti sen videollekin ollesani lapsi, mutta video taitaa olla jo hävinnyt :( Varma en ole, pitäisi etsiä kunnolla!
- panen pilkkua
"Muistaako ketään muumeja" ei tarkoita mitään. Luulen, että tarkoituksesi oli sanoa "muistaako KUKAAN muumeja?".
Nussin pilkkua, but after all: that's what christmas is all about.
- bubo bubo
et ole ainoa joka kaipaa kunnon jouluohjelma kuten kunnon piirretytym.
- MMJKLMS
MTV3
KUUMA PIIRI
KOIRA HAUDATTUNA
ÖHMANIN TAVARATALO
MIAMI VICE
MANITBOIS
MANITBOIS
KESÄ 69
MCGYVER
VESKU-SHOW JOULUSPESIAALIT
KAIKKI 60-70.70-80.80-90 L TV-NÄYTELMÄT
DER FAHDER
- Nyt ainskitulee
Että täl hetkellä tulee Heinähattu ja Vilttitossu, hassun hauska elokuva. Muistelen kaiholla vaimoni viemiä lapsiani.
- Josuli
Et todella ole ainoa jota harmittaa suunnattomasti että nykyään joulu-ohjelmat (ja lasten ohjelmat ylipäätään) ovat menneet varsin kehnoksi. Toista ne olivat minun lapsuudessani (ikää minulla on nyt 28). Onneksi edes Lumiukko tulee, eipä taida muuta katselemisen arvoista tulla. Katselin myös Heinähatun ja Vilttitossun, ja se oli oikein kiva elokuva vaikkei mitenkään joulu aiheinen. Haikailen myös vanhojen hyvien joulukalenteri ohjelmien perään kuten Histamiini. Voi olla ettet sitä muista kun olet ollut silloin niin pieni.
- ollut
minunkaan mieleen ohjelmatarjonta joulun aikana. Kun joulun aikaan ollaan perheen kanssa vapaalla ja kerkiäisi katsomaan hyviä ohjelmia, niin niitä ei sitten tule. Meidän mieltymyksenä olisi ehdottomasti kotimaisia ohjelmia, esim. sarjat, elokuvat, lasten ohjelmat. Siis koko perheen kotimaista katseltavaa. Olisi edes yksi kanava joka ei tuutin täydeltä suolla ulkomaalaista pullamössöpotaskaa.
- apuaa
Tää tulee vähän myöhässä, mutta kuinkas sitten kävikään on se jossa pikku myy menee pölyimuriin. :D muistaakos kukaan semmoista piirrettyä missä pikku enkeli yrittää löytää paikkaa mihin kuuluu, koittaa olla pipari ja kaikkea ja sitten lopulta löytää oman paikkansa semmoisesta enkeli kynttilästä. Toi on niin ihana mutta en löydä mistään että mikä se on. :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850