punk=anarkismia?

onttopuu

mikä on anarkismin ja punkin välinen suhde toisiinsa? mitä eroavaisuutta näissä kahdessa aatteessa on?

3

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anarkiaa!!!

Anarkismilla ja punk-musiikilla ei ole (nykyään) juurikaan tekemistä toistensa kanssa. Anarkismi on lähinnä satukirjoista tuttu yhteiskuntamuoto, jossa jokainen yksilö on "vapaa", punk-musiikki on yksi pop-musiikin kaupallisimmista esiintymismuodoista, jota kuuntelevat lähinnä kapitalistien pullalla ruokitut mukulat lievittääkseensä omaa "tuskaansa", vaikka nämä oikeasti ovatkin kultalusikka suussaan syntyneitä ja kaiken mahdollisen saaneet. Naurettavia vitsejä kummatkin!

• nappi-naksu

ja turhan yleinen...
        media toki ruokkii tätä käsitystä.

mutta eikö näin voisi sanoa oikeastaan minkä tahansa aatteen kannattajista?

da.

olen anarkisti. syntynyt kohtuu köyhään perheeseen, mutta se ei missään vaiheessa ole ollut syy poliittiseen tyylisuuntaukseeni.
        heh, tässä vaiheessa alkaa aina tämä "sossupummiksi" haukkuminen... no enpä oikeastaan kyllä elä kelon rahoilla, vaan ihan omillani.

tutkintokin on kohta alla.

ps. olen hyvinkin onnellininen ihminen, enkä kuuntele punk.musiikkia "lievittääkseni tuskaa" jota nyt ei satu olemaan.

pps.anarkismissa ei ole mielestäni mitään naurettavaa.

• Ovat kulkeneet pitkän matkan sormet toistensa persreijissä.:)

anarkismi on saanut potkua kolmisointukapinasta, punk puolestaan on impannut yhteiskunnanvastaista "aateliimaa", samalla kun on piirrellyt anarkia symbooleja nahkarotsiinsa.

Punkin anarkismi on yleensä vain näennäistä retoriikkaa ja jotain epämääräistä kapinaa epämääräistä systeemiä vastaan, vaikka toki asiaan perehtyneitä, anarkismin nimeen vannomia punkkejakin löytyy.

Pelkkää retoriikkaa:

http://www.youtube.com/watch?v=4bM_l443VV4

Anarkopunkkia:

http://www.youtube.com/watch?v=2dbCeagk4NI

http://www.youtube.com/watch?v=m5uc1bvkKwM&feature=related

Eikä mustahuput tosiaankaan kuuntele Mattia ja Teppoa tai kantri-Seppoa ennen mellakointi-ilakointia, tai kommandopipon virkkausiltamia.

olennaisin ero on yksinkertaisesti se, että toinen on musiikityylilaji ja toinen aatesuuntaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2243
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      2166
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2044
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1578
    5. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      27
      1377
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1027
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      912
    9. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      894
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      34
      863
    Aihe