Jaguar S-type Kiinnostaa

Ehkä Jagge kuski

Tiedustelisin tässä Jaguar kuskeilta hieman tietoa ko.automerkistä. Eli minulla on kiikarissa Jaguar S-type 4.0 V8 vm.2001. ajettu 125tkm ja hinta mielestäni suurin piirtein kohdallaan eli pyyntihinta 26900euroa. Olisin kysellyt lähinnä sitä miten Jaguar sopii suomen oloihin, ajettavuus, eteneminen liukkaalla ja lumella? Toki koeajoin jo auton ja sehän oli unelma ajaa, hiljainen, vakaa ja potkua riitti. Lisäksi haluaisin tietää mitä ko.autoon maksaa esimerkiksi huollot, vakuutukset jne. Kaikki tieto tässä vaiheessa tarpeen. Toisena vaihtoehtona nykyisen citikka C5:n tilalle on Volvo S60 2.4T 4wd. Joten kommentoikaa. Kiitoksia näin etukäteen...

9

12112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jagge...

      Oliko kyseinen auto myynnissä porin seudulla? Saiko helposti koeajoon?

      • Ehkä jagge kuski

        Kyllä kyseinen auto myynnissä Pelttarilla Porissa. Sain auton koeajoon helposti eli henkilötiedot yms.tarkistettiin. Se ei ollut pääpointti vaan nuo tiedot ja kokemukset ko.automerkistä.


    • Styperisti

      Niin kuin olet varmaan huomannut,jaguuarin omistajat eivät paljon pyöri tällä palstalla.
      Jos haluat asiallista tietoa jaguaarista niin poikkea Kissakulmassa,sieltä saa oikeaa tietoa kysymyksiisi. http://www.jagclub.net/foorumi/

    • eppu99

      Tuollasella 99 mallisella olen reilun vuoden ajellut ja olen ollut S-typeen tyytyväinen. Mukava ja hiljainen auto. Erottuu massasta ja potkua riittää. Kulutus on kuitenkin näin isolle autolle ihan kohtuullinen. Luistoneston ja tasapainoisen alustan alustan ansiosta ihan hyvä ajaa talvella kitkarenkaillakin. En noita huoltojakaan niin kalliina pitäisi, samaa luokkaa kuin ylipäätään tämän luokan autoissa. Voin kyllä suositella, ei ole pahaa sanottavaa.

    • erkki kivinen

      Olen itse juuri vaihtamassa autoa(BMW 325Cia vm 07) vm 05 Jaguar S-type 3.0v6:een. Ajettu alle 50tonnia. Aikaisemmin on ollut 5 Alfa Romeota (nytkin 166:n harrasteautona). Kyllästyin Bemariin (jo toinen coupéni. Alfa ja Jagge ovat ihan eri luokkaa. Varsinkin LAADUSSA! Alfoissani ei ole koskaan ollut mitään varsinaista vikaa mutta Bemari menee huomenna jo 4:n kerran Laakkoselle tämän vuoden aikana. Nyt Abs rikki ja kattoluukku. HS:n Jaggen vikalista on tosi lyhyt. Niin Alfankin, toista on Bmw ja Mersu. Listaa piisaa. Osta vaan Jagge.

      • S tyypillinen

        Niinpä, mies voi lähteä Jaguaarista, mutta Jaguar ei koskaan lähde miehestä. Taas vaihtamassa Jaguaaria uuteen S-typeen. Minullakin ollut kaiken maailman roppeloita aiemmin, volvot hondat ja nissuttimet wolkkarit ja bemut. Tähtinokkakin siellä välissä, ja jokaisessa vikalistaa enemmän kuin Jaggessa, jota ei ole tarvinnut kuin huoltaa.
        Ja taas mitä tulee ajo-ominaisuuksiin, niin ainakin mulle tämä S-type on kuin hanska käteen. Ja ei kun baanalle.


      • ekipeki
        S tyypillinen kirjoitti:

        Niinpä, mies voi lähteä Jaguaarista, mutta Jaguar ei koskaan lähde miehestä. Taas vaihtamassa Jaguaaria uuteen S-typeen. Minullakin ollut kaiken maailman roppeloita aiemmin, volvot hondat ja nissuttimet wolkkarit ja bemut. Tähtinokkakin siellä välissä, ja jokaisessa vikalistaa enemmän kuin Jaggessa, jota ei ole tarvinnut kuin huoltaa.
        Ja taas mitä tulee ajo-ominaisuuksiin, niin ainakin mulle tämä S-type on kuin hanska käteen. Ja ei kun baanalle.

        Samaa mieltä on helppo olla. Vaihdoin Bmw 325 Coupe`sta S-Typeen ja tyytyväinen olen. Kyyti on ylellisen pehmeää ja voimaa riittää ihan kotitarpeiksi. Jaggessa on hieno laadun leima. Bensaa voisi kuluttaa kohtuullisemmin mutta eihän sitä miksikään taloudellisuuskisojen voittajaksi ole tehtykkään. Pelkkä auton paino ja etu-ja takapään pitkähköt ylitykset jousituksen kanssa tekevät yhdessä äänettömyyden kanssa ajosta nautittavaa.


      • ekipeki
        S tyypillinen kirjoitti:

        Niinpä, mies voi lähteä Jaguaarista, mutta Jaguar ei koskaan lähde miehestä. Taas vaihtamassa Jaguaaria uuteen S-typeen. Minullakin ollut kaiken maailman roppeloita aiemmin, volvot hondat ja nissuttimet wolkkarit ja bemut. Tähtinokkakin siellä välissä, ja jokaisessa vikalistaa enemmän kuin Jaggessa, jota ei ole tarvinnut kuin huoltaa.
        Ja taas mitä tulee ajo-ominaisuuksiin, niin ainakin mulle tämä S-type on kuin hanska käteen. Ja ei kun baanalle.

        Sorry, kun vasta nyt vastaan, mutta totta puhut. Useiden erilaisten autojen jälkeen voin vain itse todeta tulleeni "perille" eli löytänyt auton, joka vastaa toiveitani aivan erinomaisesti. Eli S-type. On ollut 5 Alfaa (paljon hyvää niissäkin) ja 2 coupé Bmw:tä pari Mersua jne. Jotain on aina jäänyt kaipaamaan. Milloin nitisee tai natise tai tehot eivät ihan kohdallaan jne. Jaggessa kaikki kohdallaan. Lisäksi ajaminen tuntuu mielittävän rauhoittavalta ja seesteiseltä. Ei turhia nykimisiä tai vastaavaa. Mitään (ei pientäkään) tekniikkaongelmaa ei ole ollut. Viimeisin Bemarini (vm 2007/92 oli Laakkoselle 3 kertaa 4KK:ssa) ja edellisessäkin oli milloin mitäkin. Hyvää kesää vaan.


    • kissafanijagge

      Hei,
      hankin n 5 vuotta vanha s-type 3.0 veekutosen viime perjantaina. Edellinen ajokki oli hyrsleri 2.4 automaatti eli chrysler pt cruiser.Jenkkiin olin siihenkin tyytyväinen - mutta kyllä jagge on aivan jotain muuta! Se on nautinto. Jos yhtään autoista tykkää niin voi kyllä sanoa että tämä auto on unelmien ajokki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9789
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4226
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2936
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2614
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      212
      2613
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1823
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1667
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe