Viasatin tekstitys

onnetonta.....

Muistakaapa tilatessanne Viasatin paketteja, että edelleen tekstitys häröilee ja edelleen Viasat pitää tekstiensä alla häiritsevää mustaa pohjaa, joka on niin iso, että se syö kuvaruudusta leijonan osan.

9

2615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laitteista

      Tuo tekstityksen ulkoasu riippuu aivan digiboksin kyvystä näyttää teksti-tv tekstityksiä. Esim. Handan ei näytä Viasatilla mustia taustapalkkeja.

      Samanlaista tekstitystä käyttää myös Canal kaapeli- ja satelliittilähetyksissään.

      • niin satelliitissa

        sillä ei ole minkäänlaisia palkkeja tekstin taustalla. Aikoinaan kun Canal oli Filmnet ja oli vielä analogisia satelliittivastaanottimia ja lähetykset D2-Macina niin silloin oli Filmnetillä tekstin taustana musta palkki.

        Nyt, digisatelliittiaikana ei.

        Eli tietääkseni tekstiä ei polteta Canal kanavissa satelliittipuolella kuvaan, sen sijaan antennipuolen lähetyksissä Canal kanavien tekstitykset ON poltettu suoraan kuvaan jolloin tekstivalintoihin ei voi vaikuttaa ja antenniverkossa ainakin Handan DVB-T5000 näyttää erittäin haalean harmaan palkin mutta onneksi lähes läpinäkyvän jolloin se ei niinkään häiritse jos vertaa vaikka analogisiin Filmnet-lähetyksiin.

        Kaapelista mie en ossaa sannoo mitään mutta luulen että siinä on samat systeemit kuin satelliitissakin.


      • sitten ymmärtänyt
        niin satelliitissa kirjoitti:

        sillä ei ole minkäänlaisia palkkeja tekstin taustalla. Aikoinaan kun Canal oli Filmnet ja oli vielä analogisia satelliittivastaanottimia ja lähetykset D2-Macina niin silloin oli Filmnetillä tekstin taustana musta palkki.

        Nyt, digisatelliittiaikana ei.

        Eli tietääkseni tekstiä ei polteta Canal kanavissa satelliittipuolella kuvaan, sen sijaan antennipuolen lähetyksissä Canal kanavien tekstitykset ON poltettu suoraan kuvaan jolloin tekstivalintoihin ei voi vaikuttaa ja antenniverkossa ainakin Handan DVB-T5000 näyttää erittäin haalean harmaan palkin mutta onneksi lähes läpinäkyvän jolloin se ei niinkään häiritse jos vertaa vaikka analogisiin Filmnet-lähetyksiin.

        Kaapelista mie en ossaa sannoo mitään mutta luulen että siinä on samat systeemit kuin satelliitissakin.

        eli Canal kanavilla on sama teksitysjärjestelmä kuin Viasatilla käytössä (kaapelissa ja satelliitissa). Antenniverkossa on poltetut tekstit ja niihin ei voi vaikuttaa. Kuten jo mainitsin myös Viasatilla ei näy mustia palkkeja KAIKILLA bokseilla (esim. Handan). Jos sinulla on käytössä Canalin comboboksi niin myös se on sisuksiltaan Handanin valmistama ja softa suodattaa taustalta mustat palkit.


      • on totta, että
        sitten ymmärtänyt kirjoitti:

        eli Canal kanavilla on sama teksitysjärjestelmä kuin Viasatilla käytössä (kaapelissa ja satelliitissa). Antenniverkossa on poltetut tekstit ja niihin ei voi vaikuttaa. Kuten jo mainitsin myös Viasatilla ei näy mustia palkkeja KAIKILLA bokseilla (esim. Handan). Jos sinulla on käytössä Canalin comboboksi niin myös se on sisuksiltaan Handanin valmistama ja softa suodattaa taustalta mustat palkit.

        Handan ei näytä mustia palkkeja, niin kiitän vinkistä, mulla on yks ylimääräinen Comboboxi!
        Kokeilenpa... kiitos!


      • vaihtaa..

        osassa bokseja voi fontin valita millaiseksi haluaa. itsellä on dreambox kaapelissa ja olen tekstitv-tekstitykseen laittanut tiresias-fontin mustalla kehyksellä. siis näyttää tekstitys nyt aivan samalta kuin ylen dvb-tekstitys.


    • sen sanon

      Viasatilla tekstitys ei häröile millään tavalla. Tekstitys toimii yhtä hyvin kuin millä tahansa muulla kanavalla. Kaikkia dokumentteja ei ole teksitetty suomeksi, piste.

      Viasatin ja Canalin tekstitykset toimivat samalla tavalla, kuten on tässä ketjussa jo todettu.

      • Joulupukki

        Nyt ei ole kahteen päivään ollut tekstejä sateelliitti puolella ja ohjelma tiedotkaan ei näy informaatio palkissa.

        Kaikki kunnossa aikaisemmin, nyt vään pätkii jostain syystä tuo tekstitys ja onjelmatiedot. PRRR!

        Ja näin jouluna viel ottaa päähän viel enemmän kun tätä tää on tehnyt aika ajoin. Samaa on valitellut kaapeli asiakkaan kun olen kysellyt!

        Satuja kerrot:

        Taidat olla itse töissä viasatilla kun noin puolustelet.
        Ei ole kuule mukava maksaa täyttä hintaa palvelsuta joka toimii joka toinen päivä, lähinnä nyt tarkoitan noita TV1000 kanavia joihin kyllä haluan palvelun joka kuuluu ja josta MAKSAN! Miltein 40e / kk.

        Kuluttajaneuvojalle vaan postia niin lähtee asiat rullaamaan eteenpäin. Itse laitoin jo äsken.


      • kaapelissa..
        Joulupukki kirjoitti:

        Nyt ei ole kahteen päivään ollut tekstejä sateelliitti puolella ja ohjelma tiedotkaan ei näy informaatio palkissa.

        Kaikki kunnossa aikaisemmin, nyt vään pätkii jostain syystä tuo tekstitys ja onjelmatiedot. PRRR!

        Ja näin jouluna viel ottaa päähän viel enemmän kun tätä tää on tehnyt aika ajoin. Samaa on valitellut kaapeli asiakkaan kun olen kysellyt!

        Satuja kerrot:

        Taidat olla itse töissä viasatilla kun noin puolustelet.
        Ei ole kuule mukava maksaa täyttä hintaa palvelsuta joka toimii joka toinen päivä, lähinnä nyt tarkoitan noita TV1000 kanavia joihin kyllä haluan palvelun joka kuuluu ja josta MAKSAN! Miltein 40e / kk.

        Kuluttajaneuvojalle vaan postia niin lähtee asiat rullaamaan eteenpäin. Itse laitoin jo äsken.

        elisan kaapelissa ainakin toimii tekstit ihan moitteetta gSubilla.

        Ja eikös elisa ainakin streamin tiedoista päätellen ota tuon suoraan satelliitista?

        Stream InformationService Name:   TV1000
        Service Provider:   Viasat
        Service Reference:   1:0:1:474:4:0:0:0:0:0:
        VPID:   0475h (1141d)
        APID:   047ah (1146d)
        PCRPID:   0475h (1141d)
        TPID:   047bh (1147d)
        TSID:   0004h
        ONID:   0000h
        SID:   0474h
        PMT:   1900h
        Video Format:   720x576 16:9 25 fps
        Namespace:   0000h
        Supported Crypto Systems:   4a70h Dream Multimedia TV (DreamCrypt)
        Used Crypto Systems:   0b00h: Conax (Norwegian Telekom)
        Frequency:   306 MHz
        Symbol Rate:   6900 KSymbols/s
        Inversion:   No
        Modulation:   128-QAM
        FEC:   Auto


      • en ole kokenut
        Joulupukki kirjoitti:

        Nyt ei ole kahteen päivään ollut tekstejä sateelliitti puolella ja ohjelma tiedotkaan ei näy informaatio palkissa.

        Kaikki kunnossa aikaisemmin, nyt vään pätkii jostain syystä tuo tekstitys ja onjelmatiedot. PRRR!

        Ja näin jouluna viel ottaa päähän viel enemmän kun tätä tää on tehnyt aika ajoin. Samaa on valitellut kaapeli asiakkaan kun olen kysellyt!

        Satuja kerrot:

        Taidat olla itse töissä viasatilla kun noin puolustelet.
        Ei ole kuule mukava maksaa täyttä hintaa palvelsuta joka toimii joka toinen päivä, lähinnä nyt tarkoitan noita TV1000 kanavia joihin kyllä haluan palvelun joka kuuluu ja josta MAKSAN! Miltein 40e / kk.

        Kuluttajaneuvojalle vaan postia niin lähtee asiat rullaamaan eteenpäin. Itse laitoin jo äsken.

        Kaapelissa en ole koskaan törmännyt minkäänlaisiin ongelmiin Viasatin kanavien kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe