Vaikuttaako öljynvuoto katsastuksessa? Voiko autoa hylätä öljynvuodon takia?
Öljynvuoto katsastuksessa
23
15111
Vastaukset
- kkklll
jos aiheuttaa palovaaran tai ympäristöhaitan.
- autokoulu
vaikuttaa.jos suikka kastuu,niin hylkäys tulee.
- paljaspää
Vähättelet palovaaraa.....
Suikkaa ei enää käytetä.
Tiedoksi !
- lkjljljj
Käytännössähän vanhoissa autoissa tiivisteet kuivettuvat ja pieniä määriä öljyä vuotaa monesta kohdasta. Mitään haittaa tai vaaraa ei aiheudu, koska vuotaneen öljyn määrä on teelusikallinen per vuotokohta. Korjaaminen vaatisi moottorin purkamisen ja kaikkien tiivisteitten vaihtamisen.
Nykyisin kannattaa juuri ennen katsastukseen menoa pestä moottori rasvanpoistoaineella (saa biltemasta, jotain avfettnings...) ja vesilöetkulla sekä mennä sen jälkeen suoraan katsastuskonttorille.
Ei tarvitse kääydä saman asian takia jonottamassa kahdesti.- Katsuri ja nivel
Ei varmasti sinunkaan autoa hylätty moottorin öljyisyyden takia (varmaankin väljän nivelen takia). Eri asia olisi, jos moottori olisi vuotanut runsaasti öljyä, siis tiputtanut öljyä. Joillekin autoille (varsinkin ranskalaiset) on tyypillistä, että vanhemmiten moottori öljyyntyy. Sinulle se sitten on itkun paikka, kun se kehotetaan (AKE:n arvosteluperusteissa öljyinen moottori on korjauskehotus -asteinen vika, ei hylkäys) pesemään kerran vuodessa. Puhtaan moottorin pinnalla ei ole mitään palavaa, mutta jos moottori on öljyinen, on öljy jo sinällään paloturvallisuusriski, saa se sitten tulta mistä tahansa. Voihan mahdollisessa kolaritilanteessa sattua juuri niin, että auto palaa pahasti, ja nopeasti sen öljyisyyden takia. Entäpä jos siinä tilanteessa kuski tai matkustaja onkin auton sisällä vailla apua, miten käy? Saattaa liekit ehtiä ensin... Tällaisia esimerkkitapauksia on todella paljon! Eli pyritään pienillä asioilla minimoimaan riskejä.
Öljyinen moottori kerää myös pölyä, jolloin moottorin pinnalla on erityisen hyvin palava massa, joka vielä heikentää moottorin jäähdytystä.
Miten siis voit olla täysin varma, että siitä öljystä ei aiheudu mitään vaaraa?
On se vaikeaa. Kun sinun tapauksessakin riittäisi ainakin tällä kertaa pelkkä moottorin pesu (ilman isompaa remonttia). Voi itku. - toinen katsuri
Katsuri ja nivel kirjoitti:
Ei varmasti sinunkaan autoa hylätty moottorin öljyisyyden takia (varmaankin väljän nivelen takia). Eri asia olisi, jos moottori olisi vuotanut runsaasti öljyä, siis tiputtanut öljyä. Joillekin autoille (varsinkin ranskalaiset) on tyypillistä, että vanhemmiten moottori öljyyntyy. Sinulle se sitten on itkun paikka, kun se kehotetaan (AKE:n arvosteluperusteissa öljyinen moottori on korjauskehotus -asteinen vika, ei hylkäys) pesemään kerran vuodessa. Puhtaan moottorin pinnalla ei ole mitään palavaa, mutta jos moottori on öljyinen, on öljy jo sinällään paloturvallisuusriski, saa se sitten tulta mistä tahansa. Voihan mahdollisessa kolaritilanteessa sattua juuri niin, että auto palaa pahasti, ja nopeasti sen öljyisyyden takia. Entäpä jos siinä tilanteessa kuski tai matkustaja onkin auton sisällä vailla apua, miten käy? Saattaa liekit ehtiä ensin... Tällaisia esimerkkitapauksia on todella paljon! Eli pyritään pienillä asioilla minimoimaan riskejä.
Öljyinen moottori kerää myös pölyä, jolloin moottorin pinnalla on erityisen hyvin palava massa, joka vielä heikentää moottorin jäähdytystä.
Miten siis voit olla täysin varma, että siitä öljystä ei aiheudu mitään vaaraa?
On se vaikeaa. Kun sinun tapauksessakin riittäisi ainakin tällä kertaa pelkkä moottorin pesu (ilman isompaa remonttia). Voi itku...joissakin moottoreissa se öljyvuoto osuu tulikuuman pakosarjan tai katalysaattorin päälle.
Silloin se on AINA hylkäys ! - niin -
toinen katsuri kirjoitti:
..joissakin moottoreissa se öljyvuoto osuu tulikuuman pakosarjan tai katalysaattorin päälle.
Silloin se on AINA hylkäys !Miksi ?
- katsuri
niin - kirjoitti:
Miksi ?
Pakosarja ja katti voivat olla usean sadan asteen lämmössä.
Tulipalovaara on ilmeinen.
Moottoriöljy on palava neste. - vain niitä,
katsuri kirjoitti:
Pakosarja ja katti voivat olla usean sadan asteen lämmössä.
Tulipalovaara on ilmeinen.
Moottoriöljy on palava neste.jotka ovat hankkineet palovakuutuksen kärryynsä. Itellä niin vanha kärry,että palakoon jos syttyy,mutta ei tipu öljyäkään.
- Katsuritonttu
vain niitä, kirjoitti:
jotka ovat hankkineet palovakuutuksen kärryynsä. Itellä niin vanha kärry,että palakoon jos syttyy,mutta ei tipu öljyäkään.
Sillä lailla... Ja lasinpyyhkimet vaaditaan vain niiltä autoilta, joilla ajetaan sateessa...
Anteeksi vain, mutta asiakkaiden logiikka kyllä huvittaa joskus. Suosittelen ryhtymistä joulun viettoon. Hyvää joulua. - Anonyymi
Katsuri ja nivel kirjoitti:
Ei varmasti sinunkaan autoa hylätty moottorin öljyisyyden takia (varmaankin väljän nivelen takia). Eri asia olisi, jos moottori olisi vuotanut runsaasti öljyä, siis tiputtanut öljyä. Joillekin autoille (varsinkin ranskalaiset) on tyypillistä, että vanhemmiten moottori öljyyntyy. Sinulle se sitten on itkun paikka, kun se kehotetaan (AKE:n arvosteluperusteissa öljyinen moottori on korjauskehotus -asteinen vika, ei hylkäys) pesemään kerran vuodessa. Puhtaan moottorin pinnalla ei ole mitään palavaa, mutta jos moottori on öljyinen, on öljy jo sinällään paloturvallisuusriski, saa se sitten tulta mistä tahansa. Voihan mahdollisessa kolaritilanteessa sattua juuri niin, että auto palaa pahasti, ja nopeasti sen öljyisyyden takia. Entäpä jos siinä tilanteessa kuski tai matkustaja onkin auton sisällä vailla apua, miten käy? Saattaa liekit ehtiä ensin... Tällaisia esimerkkitapauksia on todella paljon! Eli pyritään pienillä asioilla minimoimaan riskejä.
Öljyinen moottori kerää myös pölyä, jolloin moottorin pinnalla on erityisen hyvin palava massa, joka vielä heikentää moottorin jäähdytystä.
Miten siis voit olla täysin varma, että siitä öljystä ei aiheudu mitään vaaraa?
On se vaikeaa. Kun sinun tapauksessakin riittäisi ainakin tällä kertaa pelkkä moottorin pesu (ilman isompaa remonttia). Voi itku.Oletko vajaa?
- Anonyymi
Ölijy on kova sana ruostetta vastaan , antaa vaan vähän tihkua!
- RTT
varmasti tökkää katsastus, öljyvuotoon. ja edellisille kirjoittajille, ei öljy pala. pese kone ennen leimaa, menee läpi jossei ihan lorisemalla vuoda.
- tuli
Joo, 12 vuotta vanha Voyager on kokoajan tiputellut öljyä. Aikoinaan revittiin kone auki ja tiivisteet ja stefat vaihdettiin. Eípä auttanut. Parituhatta egee meni "korjaukseen",tehtiin kyllä muutakin.
4 kertaa katsastettu aiemmin ilman että mitään kummempia olisi sanottu. Nyt 5 kerralla hylsyä.Aika mielivaltaista touhua. No tyhmä olin kun en pessyt vehkeitä kunnolla ennen katsastusta. Mutta mitään monen tonnin koneremppaa en rupea vanhaan autoon tekemään sen takia, että muutama tippa öljyä tuli katsastuslukaalin lattialle.- Muualla
? Aattelepa ite!
- tuli
Muualla kirjoitti:
? Aattelepa ite!
No viikonloppuna tutkin asiaa. Alusta koneen alle ja auto käymään 10 min. Tulos ei yhtään tippaa öljyä alustalla. En väitä, etteikö kone vuotaisi öljyä, mutta kysymys onkin kuinka paljon se sitä vuotaa. Tehdyn testin perusteella hylkäys on mielestäni aiheeton.Tai sitten saa liikenteestä poistaa tuhansia autoa sillä verukkeella,että tiputtelevat öljyä.
- Nuemo
tuli kirjoitti:
No viikonloppuna tutkin asiaa. Alusta koneen alle ja auto käymään 10 min. Tulos ei yhtään tippaa öljyä alustalla. En väitä, etteikö kone vuotaisi öljyä, mutta kysymys onkin kuinka paljon se sitä vuotaa. Tehdyn testin perusteella hylkäys on mielestäni aiheeton.Tai sitten saa liikenteestä poistaa tuhansia autoa sillä verukkeella,että tiputtelevat öljyä.
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
- on se
Nuemo kirjoitti:
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
Joillekin kaikki vaan on niin vaikeaa, sinullekin.
- Nuemo
on se kirjoitti:
Joillekin kaikki vaan on niin vaikeaa, sinullekin.
Mikä mielestäsi on minulle tässä niin kovin vaikeaa?
- hylsyä
Nuemo kirjoitti:
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
sorry, mut ku jäi toi amiksen autopuoli käymättä.
- Anonyymi
Nuemo kirjoitti:
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
Sinä nuemo et ymmärrä itse mistäänmitään...
- Autoilijaaaaa
Itse sain korjauskehoituksen kun moottori vuotaa öljyä jostain tiivisteestä sylinterikannen ja jakopään kotelon välistä. Melkoinen purkaminen tuon takia ja hintakin rempalle liikkeen mukaan ~1500€.
- Anonyymi
Vuotava kampiakselin tiiviste johti hylkyyn. Noin 2500€ arvoinen auto nollasi arvonsa, kun kustannusarvioksi sai 2200€, No onneksi tämä tapahtui romutuskampanjan aikaan 2018, joten auton arvo ei oikeasti tippunutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1113644Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv2852509Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02150Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k431931Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91689- 1001162
Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle801091No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5970Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu77927- 51912