Vaikuttaako öljynvuoto katsastuksessa? Voiko autoa hylätä öljynvuodon takia?
Öljynvuoto katsastuksessa
23
12713
Vastaukset
- kkklll
jos aiheuttaa palovaaran tai ympäristöhaitan.
- autokoulu
vaikuttaa.jos suikka kastuu,niin hylkäys tulee.
- paljaspää
Vähättelet palovaaraa.....
Suikkaa ei enää käytetä.
Tiedoksi !
- lkjljljj
Käytännössähän vanhoissa autoissa tiivisteet kuivettuvat ja pieniä määriä öljyä vuotaa monesta kohdasta. Mitään haittaa tai vaaraa ei aiheudu, koska vuotaneen öljyn määrä on teelusikallinen per vuotokohta. Korjaaminen vaatisi moottorin purkamisen ja kaikkien tiivisteitten vaihtamisen.
Nykyisin kannattaa juuri ennen katsastukseen menoa pestä moottori rasvanpoistoaineella (saa biltemasta, jotain avfettnings...) ja vesilöetkulla sekä mennä sen jälkeen suoraan katsastuskonttorille.
Ei tarvitse kääydä saman asian takia jonottamassa kahdesti.- Katsuri ja nivel
Ei varmasti sinunkaan autoa hylätty moottorin öljyisyyden takia (varmaankin väljän nivelen takia). Eri asia olisi, jos moottori olisi vuotanut runsaasti öljyä, siis tiputtanut öljyä. Joillekin autoille (varsinkin ranskalaiset) on tyypillistä, että vanhemmiten moottori öljyyntyy. Sinulle se sitten on itkun paikka, kun se kehotetaan (AKE:n arvosteluperusteissa öljyinen moottori on korjauskehotus -asteinen vika, ei hylkäys) pesemään kerran vuodessa. Puhtaan moottorin pinnalla ei ole mitään palavaa, mutta jos moottori on öljyinen, on öljy jo sinällään paloturvallisuusriski, saa se sitten tulta mistä tahansa. Voihan mahdollisessa kolaritilanteessa sattua juuri niin, että auto palaa pahasti, ja nopeasti sen öljyisyyden takia. Entäpä jos siinä tilanteessa kuski tai matkustaja onkin auton sisällä vailla apua, miten käy? Saattaa liekit ehtiä ensin... Tällaisia esimerkkitapauksia on todella paljon! Eli pyritään pienillä asioilla minimoimaan riskejä.
Öljyinen moottori kerää myös pölyä, jolloin moottorin pinnalla on erityisen hyvin palava massa, joka vielä heikentää moottorin jäähdytystä.
Miten siis voit olla täysin varma, että siitä öljystä ei aiheudu mitään vaaraa?
On se vaikeaa. Kun sinun tapauksessakin riittäisi ainakin tällä kertaa pelkkä moottorin pesu (ilman isompaa remonttia). Voi itku. - toinen katsuri
Katsuri ja nivel kirjoitti:
Ei varmasti sinunkaan autoa hylätty moottorin öljyisyyden takia (varmaankin väljän nivelen takia). Eri asia olisi, jos moottori olisi vuotanut runsaasti öljyä, siis tiputtanut öljyä. Joillekin autoille (varsinkin ranskalaiset) on tyypillistä, että vanhemmiten moottori öljyyntyy. Sinulle se sitten on itkun paikka, kun se kehotetaan (AKE:n arvosteluperusteissa öljyinen moottori on korjauskehotus -asteinen vika, ei hylkäys) pesemään kerran vuodessa. Puhtaan moottorin pinnalla ei ole mitään palavaa, mutta jos moottori on öljyinen, on öljy jo sinällään paloturvallisuusriski, saa se sitten tulta mistä tahansa. Voihan mahdollisessa kolaritilanteessa sattua juuri niin, että auto palaa pahasti, ja nopeasti sen öljyisyyden takia. Entäpä jos siinä tilanteessa kuski tai matkustaja onkin auton sisällä vailla apua, miten käy? Saattaa liekit ehtiä ensin... Tällaisia esimerkkitapauksia on todella paljon! Eli pyritään pienillä asioilla minimoimaan riskejä.
Öljyinen moottori kerää myös pölyä, jolloin moottorin pinnalla on erityisen hyvin palava massa, joka vielä heikentää moottorin jäähdytystä.
Miten siis voit olla täysin varma, että siitä öljystä ei aiheudu mitään vaaraa?
On se vaikeaa. Kun sinun tapauksessakin riittäisi ainakin tällä kertaa pelkkä moottorin pesu (ilman isompaa remonttia). Voi itku...joissakin moottoreissa se öljyvuoto osuu tulikuuman pakosarjan tai katalysaattorin päälle.
Silloin se on AINA hylkäys ! - niin -
toinen katsuri kirjoitti:
..joissakin moottoreissa se öljyvuoto osuu tulikuuman pakosarjan tai katalysaattorin päälle.
Silloin se on AINA hylkäys !Miksi ?
- katsuri
niin - kirjoitti:
Miksi ?
Pakosarja ja katti voivat olla usean sadan asteen lämmössä.
Tulipalovaara on ilmeinen.
Moottoriöljy on palava neste. - vain niitä,
katsuri kirjoitti:
Pakosarja ja katti voivat olla usean sadan asteen lämmössä.
Tulipalovaara on ilmeinen.
Moottoriöljy on palava neste.jotka ovat hankkineet palovakuutuksen kärryynsä. Itellä niin vanha kärry,että palakoon jos syttyy,mutta ei tipu öljyäkään.
- Katsuritonttu
vain niitä, kirjoitti:
jotka ovat hankkineet palovakuutuksen kärryynsä. Itellä niin vanha kärry,että palakoon jos syttyy,mutta ei tipu öljyäkään.
Sillä lailla... Ja lasinpyyhkimet vaaditaan vain niiltä autoilta, joilla ajetaan sateessa...
Anteeksi vain, mutta asiakkaiden logiikka kyllä huvittaa joskus. Suosittelen ryhtymistä joulun viettoon. Hyvää joulua. - Anonyymi
Katsuri ja nivel kirjoitti:
Ei varmasti sinunkaan autoa hylätty moottorin öljyisyyden takia (varmaankin väljän nivelen takia). Eri asia olisi, jos moottori olisi vuotanut runsaasti öljyä, siis tiputtanut öljyä. Joillekin autoille (varsinkin ranskalaiset) on tyypillistä, että vanhemmiten moottori öljyyntyy. Sinulle se sitten on itkun paikka, kun se kehotetaan (AKE:n arvosteluperusteissa öljyinen moottori on korjauskehotus -asteinen vika, ei hylkäys) pesemään kerran vuodessa. Puhtaan moottorin pinnalla ei ole mitään palavaa, mutta jos moottori on öljyinen, on öljy jo sinällään paloturvallisuusriski, saa se sitten tulta mistä tahansa. Voihan mahdollisessa kolaritilanteessa sattua juuri niin, että auto palaa pahasti, ja nopeasti sen öljyisyyden takia. Entäpä jos siinä tilanteessa kuski tai matkustaja onkin auton sisällä vailla apua, miten käy? Saattaa liekit ehtiä ensin... Tällaisia esimerkkitapauksia on todella paljon! Eli pyritään pienillä asioilla minimoimaan riskejä.
Öljyinen moottori kerää myös pölyä, jolloin moottorin pinnalla on erityisen hyvin palava massa, joka vielä heikentää moottorin jäähdytystä.
Miten siis voit olla täysin varma, että siitä öljystä ei aiheudu mitään vaaraa?
On se vaikeaa. Kun sinun tapauksessakin riittäisi ainakin tällä kertaa pelkkä moottorin pesu (ilman isompaa remonttia). Voi itku.Oletko vajaa?
- Anonyymi
Ölijy on kova sana ruostetta vastaan , antaa vaan vähän tihkua!
- RTT
varmasti tökkää katsastus, öljyvuotoon. ja edellisille kirjoittajille, ei öljy pala. pese kone ennen leimaa, menee läpi jossei ihan lorisemalla vuoda.
- tuli
Joo, 12 vuotta vanha Voyager on kokoajan tiputellut öljyä. Aikoinaan revittiin kone auki ja tiivisteet ja stefat vaihdettiin. Eípä auttanut. Parituhatta egee meni "korjaukseen",tehtiin kyllä muutakin.
4 kertaa katsastettu aiemmin ilman että mitään kummempia olisi sanottu. Nyt 5 kerralla hylsyä.Aika mielivaltaista touhua. No tyhmä olin kun en pessyt vehkeitä kunnolla ennen katsastusta. Mutta mitään monen tonnin koneremppaa en rupea vanhaan autoon tekemään sen takia, että muutama tippa öljyä tuli katsastuslukaalin lattialle.- Muualla
? Aattelepa ite!
- tuli
Muualla kirjoitti:
? Aattelepa ite!
No viikonloppuna tutkin asiaa. Alusta koneen alle ja auto käymään 10 min. Tulos ei yhtään tippaa öljyä alustalla. En väitä, etteikö kone vuotaisi öljyä, mutta kysymys onkin kuinka paljon se sitä vuotaa. Tehdyn testin perusteella hylkäys on mielestäni aiheeton.Tai sitten saa liikenteestä poistaa tuhansia autoa sillä verukkeella,että tiputtelevat öljyä.
- Nuemo
tuli kirjoitti:
No viikonloppuna tutkin asiaa. Alusta koneen alle ja auto käymään 10 min. Tulos ei yhtään tippaa öljyä alustalla. En väitä, etteikö kone vuotaisi öljyä, mutta kysymys onkin kuinka paljon se sitä vuotaa. Tehdyn testin perusteella hylkäys on mielestäni aiheeton.Tai sitten saa liikenteestä poistaa tuhansia autoa sillä verukkeella,että tiputtelevat öljyä.
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
- on se
Nuemo kirjoitti:
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
Joillekin kaikki vaan on niin vaikeaa, sinullekin.
- Nuemo
on se kirjoitti:
Joillekin kaikki vaan on niin vaikeaa, sinullekin.
Mikä mielestäsi on minulle tässä niin kovin vaikeaa?
- hylsyä
Nuemo kirjoitti:
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
sorry, mut ku jäi toi amiksen autopuoli käymättä.
- Anonyymi
Nuemo kirjoitti:
Et näköjään ymmärrä öljyvuodoista ja niiden ilmenemisolosuhteista mitään, joten jätä arviointi ammattilaiselle.
Sinä nuemo et ymmärrä itse mistäänmitään...
- Autoilijaaaaa
Itse sain korjauskehoituksen kun moottori vuotaa öljyä jostain tiivisteestä sylinterikannen ja jakopään kotelon välistä. Melkoinen purkaminen tuon takia ja hintakin rempalle liikkeen mukaan ~1500€.
- Anonyymi
Vuotava kampiakselin tiiviste johti hylkyyn. Noin 2500€ arvoinen auto nollasi arvonsa, kun kustannusarvioksi sai 2200€, No onneksi tämä tapahtui romutuskampanjan aikaan 2018, joten auton arvo ei oikeasti tippunutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042