liian vaaleapaahtoiset

kahvit suomessa

Niin minkä ihmeen takia Suomessa melkein kaikki myytävä suodatinkahvi(tätä useimmat juovat, siksi valitsin sen tähän) on aina niin vaaleapaahtoista?

Joka paikassa kerrotaan, että Suomessa juodaan todella korkealaatuista kahvia, mutta miksi ihmeessä paahtoaste pitää olla niin matala?
Tummempaan paahtoon tottuneena en voi enää mitenkään vaihtaa takaisin siihen vaaleimpaan, joka on paljon hapokkaamman makuista.

Nykyisin käytän Presidentti tumma paahtoa, koska sitä saa lähes kaikista kaupoista.
Sekään ei mitään tosi tummaa kyllä ole.

Onko täällä muita joille vaaleat kahvit ei maistu?

7

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaffettelija

      minäkinpidän tummapaahtoisesta kaffeesta ja tilaan sitä suoraan Italiasta. Kun se ei aikaisemmin ollut mahdollista tullisäännösten vuoksi, niin ostin kahvini täysin valkoisina papuina ja paahdoin itse paistinpannulla.

    • ....

      En tiedä miksi kitkerää happokahvia niin paljon juodaan. Itse en pysty juomaan vaaleapaahtoisia, tumma Presidentti menee ehkä jotenkin alas, mutta jos suodatinkahvia ostan itse niin valitsen jonkin ulkomaalaisen tummapaahtoisen kahvin jostain kahviputiikista.

    • Gogol

      En minäkään voi sietää vaaleapaahtoista kahvia. Olen lopettanut kahvinjuonnin työpaikalla ja sellaisissa paikoissa, joista ei muuta kuin vaaleata saa.
      Ihmettelen myös minä, kun kehutaan Suomessa käytettäviä kahvilajikkeita maailman parhaiksi, mutta sitten paahtimot menevät pilaamaan.
      Itse keitän vain espressoa (ostin juuri uuden espressokeittimen). Joskus vaimon kanssa aamiaisella kelpuutan suodatinkahvia, mutta sekin tummasta keitettynä. Tumman Presidentin lisäksi saa Lidlistä halvalla hyvää tummaa "normaalikahvia". Ja kannattaa kokeilla myös Pauligin Café Parisien -kahvia tavallisessa suodatinkeittimessä valmistettuna. Parisien on aika pikimustaa.
      Ulkomaille on siksikin niin mukava mennä, kun tietää yleensä saavansa kunnollista hyvää kahvia "automaattisesti" paikassa kuin paikassa. Hirveä šokki tulla takaisin Suomeen täkäläisten litkujen pariin.

    • vaaleapaahto,yök!X-P

      Niiden alhainen pH pistää meikäläisen mahan ihan sekaisin.Niistä tulee kerta kaikkiaan kamalaa ja aromitonta kahvia.Miksi tosiaan täällä myytävästä suodatinkahvista 99% on oltava vaaleinta paahtoastetta eli ykköstä?En ymmärrä!Vaihdoin itse tummaan paahtoon pari kuukautta sitten ärhentelevän vatsan takia ja vaaleapaahdon kamalan maun takia,ja kyllä nyt taas aamuinen kahvikupillinen maistuu hyvältä eikä vatsakaan mene sekaisin!:) Ostan aina kotoa melkein vastapäätä olevasta Valintatalosta Tumma Mocca -nimistä kahvia ja voin sanoa,ettei Juhla Mokkaan ym.tylsiin vaaleapaahtolilluihin ole palaamista.Tumma Mocca maksaa 2,89 e/500 g eli se ei nyt ole aivan halvimmasta päästä(ei nyt hirveän kalliskaan),mutta on se vain hintansa väärtti,ellei enemmänkin.Siitä tulee aivan ihanaa kahvia!:)Ostin varastoon K-marketista Presidentin tummaa paahtoa,se kun maksoi plussatarjouksena 5 e/2 pkt(yleensä Pressa on tajuttoman kallista),ja kokeilen sitä kohta ensimmäistä kertaa.Onkohan sen paahtoaste kolmonen riittävä,saapi nähdä... :D Vaaleapaahtoinen Pressa on ollut minulla kokeilun alla joskus aikaisemmin eikä se poikkea muista ällöistä vaaleapaahdoista sanottavasti.

    • Presidenttiä

      Olen pitänyt Presidenttiä vaaleampana tai ainakin miedompana, pehmeämpänä kuin Juhla-Mokkaa, jossa on karvas maku. Olenko oikeassa?

      Siksi en ymmärrä, miksi jotkut vaatii työpaikalle Juhla-Mokkaa, vaikka sen tv-mainokset ovatkin hyviä. Ei pidä olla mainonnan uhri. Presidentti ei taida tarvita mitään mainontaa; vai onko se sitten syy, ettei ihmiset tajua, että se on parempaa. Makukysymys silti.

      Mutta kyllä Juhla-Mokka on karvasta, ei siitä mihinkään pääse.

    • Anonyymi

      Tumma pressa on välillä niin poltettua, että poikani kysyy joskus, mikä täällä
      palaa

      tumma pressa !!!

    • Anonyymi

      Lidlin tumma ihan ok, paahto kai 5 , mutta parempia on ruotsalaisten tummat Zolgas, Wilson yms. paahtoaste jotain 7. Kallista kahvi nyt on paahdettua tai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe