Jaguar keskustelu

SS-Type

Jaguaarin omistaja olen seurannut näitä "keskusteluja" tällä palstalla hieman ihmeissäni. Yleensä keskustelun aloittajan aiheena tuntuu olevan vakuuttaa kaikille kuinka huonosti Jaguaari toimii,että oikeasti se on vain Mondeo,kuinka kukaan ei suostu myydessä hyvittämään siitä mitään ja muuta vastaavaa. Kun taas taas todellisuudessa,ainakin itseni kohdalla palaute,jota autosta tulee(ja sitä tulee paljon),on lähes yksinomaan myönteistä(upean näköinen,taitaa kulkea hyvin,ym.). Ihmettelenkin sitä,että ovatko nämä,jotka tänne kirjoittelevat,naamat vastakkain ollessa aivan hiljaa ja sitten takanapäin purkavat pahaa mieltään(kateutta?) tänne,vai mistä oikein on kysymys?

16

1655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja samaa mieltä

      Mutta varmaankin me molemmat olemme vain pikkupoikia, jotka oikeasti kadehtivat täällä olevia "oikeita Jaguar-kuljettajia".

    • tämä on

      Jaguar on varmasti hieno auto, tosin omani rehellisyyden nimissä joskus huonokin.
      Mutta yksi asia on tullut lähiaikojen viestiketjuista surullisen selväksi. On turha enää elätellä sellaista harhakuvaa, että Jaguar olisi herrasmiesten merkki.
      Niin, rahallahan niitä saa.

      • tällä palstalla

        erittäin harvalla on Jaguar.


    • tietoViisas........

      Keskustelun olematon taso johtunee siitä, että tällä palstalla ei ole sheriffiä, joka poistaisi asiattomuudet. Asiakeskustelu käydään ihan muualla.

    • se ei tajua olevansa sika

      Teille ei mahdu kuin yksi asia päähän : kateus. Se kertoo kaiken näillä "reemiumilla" ajavista henkilöistä. Henkilöt luulevat olevansa jotenkin parempia kun alla on "reemiumi". Tämä näkyy idioottimaisena liikennekäyttäytymisenä. Ohitellaan kaheleissa paikoissa, työnnetään sentin päässä edellä ajavan takapuskurista, koukataan ohituksen jälkeen 50 centin päähän eteen että varmasti kaikki paskat lentää ohitetun päälle. Ohituskaistalla jo valmiiksi ylinopeudella meneville valkytellään valoja, soitetaan torvea ja ajetaan 0.5 sentin päässä takapuskurista.

      Porvaririuteen ilmeisesti olennaisena osana kuuluu olla sika. Porvari nauttii sitä enemmän mitä enemmän vähäosaisempia pystyy kyykyttämään.

      Ja kun joku asiasta jollain tavalla mainitsee/vittuilee, ei porvarin päähän mahdu muu asia kuin kateus. Ei se tajua että kyseessä ei ole kateus vaan se että olet sika.

      Pikkupojat ja henkisesti vähälahjaisemmat varmasti kadehtivat jollain ökyautolla ajavia. Normaalijärkiselle asialla ei ole mitään merkitystä, maailmassa yksi vähiten merkittävistä asioista on se millaisella autolla kukakin ajelee. Ja jos joku hirveän kalliilla autolla ajelee niin hyvä niin, siitä kun on maksettu kauhea määrä veroja yhteiskunnalle.

      Kyse ei ole siis autosta vaan sen kuskista.

      • Borvari

        Eli sinä siis kadehdit Jaguaarien omistajia.


      • johtopäätös
        Borvari kirjoitti:

        Eli sinä siis kadehdit Jaguaarien omistajia.

        Ei edellisestä tekstistä voi tuollaista johtopäätöstä tehdä, paitsi jos tunnistaa siitä itsensä.
        Mutta sellaista ehdotan mietittäväksi, että sian yleisnimittäminen porvariksi on näköalatonta ja aikansa eläneeseen luokkatietoisuuteen kuuluva totaalisen kulahtanut mantra .

        Sika on sika ja ansaitsee paheksunnan, olipa hän porvari tai ei.


      • kommunistin

        kateellinen vuodatus.


      • Borvari
        johtopäätös kirjoitti:

        Ei edellisestä tekstistä voi tuollaista johtopäätöstä tehdä, paitsi jos tunnistaa siitä itsensä.
        Mutta sellaista ehdotan mietittäväksi, että sian yleisnimittäminen porvariksi on näköalatonta ja aikansa eläneeseen luokkatietoisuuteen kuuluva totaalisen kulahtanut mantra .

        Sika on sika ja ansaitsee paheksunnan, olipa hän porvari tai ei.

        Välillä oikein ihmettelee,ovatko nämä kirjoittelijat todella näin yksinkertaisia vai esittävätkö he vaan?


      • kantaan!
        Borvari kirjoitti:

        Välillä oikein ihmettelee,ovatko nämä kirjoittelijat todella näin yksinkertaisia vai esittävätkö he vaan?

        Toden totta, olet kirjaimellisesti asian ytimessä. Ja ihan vahingossa!


    • tavallinenpulliainenvain

      Millainen naapurin auto saisi minut kateelliseksi? Mietitäänpä sitä. Mikä tahansa tavallinen "premium" varmaankin. Mutta vieläkin varmemmin Jaguar, Porsche tai Maserati. Mersu ja Lexus ovat kans aika pahoja. Moni autoista kiinnostunut innostuu tällaisia harvinaisia herkkuja nähdessään, mutta jos joku on taipuvainen kadehtimaan (kuten minä), niin näillä sen tunteen saa herätettyä paljon paremmin kuin esim. Volvolla tai Audilla. Autoja, jotka eivät kateusmittaria saa värähtämään, ovat esim. Volkkari, Toyota, Pösö, Opel, jne. Hyviä varmaan kaikki, mutta kadehtia niitä ei tarvitse. Ai niin, itse ajan vanhaa halpaa ranskalaista, joka uutenakaan ei kenessän ulkopuolisessa herätä mitään tunteita... tai korkeintaan sääliä :)

    • ekipeki

      Aivan samaa mieltä. Alfojen kanssa irvailijoita riitti. Muka vikoja vai? Höh, kun kunnolla osaa huoltaa ja pitää, niin tosi tyytyväinen olen ollut kaikkiin 5 Alfaani. Nyt hankin Jaggen S-type 3.0. 50tkm ajettu ilman mitään ongelmia. Tätäkin pidän kuin kukkaa kämmenellä. Nämä "asiantuntijat" ovat tod.näk. Kateellisia kypsymättömiä märkäkorvia, jotka keskittyvät muiden arvostelemiseen sen sijaan, että hoitaisivat omaa autoaan kuten pitää. Toiset autot vaativat hieman enemmän, niin Alfakin ja Jagge, mutta mitäs siitä väliä, kun ne antavat hiton paljon enemmän! Siinähän se pointti on.

      • yhdestä ongelmamerkistä.

        Hohhoijaa, toki maailmaan typeryyksiä mahtuu. Normaaleille ihmisille autot on tehty ajamista varten. EI YLIMÄÄRÄISTÄ työtä varten. Nuo merkit ovat vain harrasteautoja, siellä niitä sormia kuuluukin pestä rasvasta.


      • ekipeki
        yhdestä ongelmamerkistä. kirjoitti:

        Hohhoijaa, toki maailmaan typeryyksiä mahtuu. Normaaleille ihmisille autot on tehty ajamista varten. EI YLIMÄÄRÄISTÄ työtä varten. Nuo merkit ovat vain harrasteautoja, siellä niitä sormia kuuluukin pestä rasvasta.

        Tottakai auto on käyttöä varten. En kai aivan taukki ole. Kysymys onkin, minkälaista autoa ajat ja mitä autoltasi haluat. Minulle autot ovat käyttöä varten sekä oivallisena harrastuksena. kumpaankin kelpuutan vain laatuautoja, kuten Jaguar.


    • S-type diesel

      Jaguar on todella hyvä auto ajaa, mutta dieselin ongelmat ovat moottorissa. Minulla on 2006 vuoden S-type, ja nyt olen ajanut sillä145000km. Ensimmäinen kone hajosi 75000km:n kohdalla, kun toisesta sylinterilohkosta sulivat kaikki männät, ja takuuna tuli uusikone. Nyt tämä toinen kone kesti vain 70000km, niin männäntappi tai kiertokangen yläpään laakeri hajosi ja rikkoi männän. Eli autolla nyt ajettu 145000km, ja kolmas moottori menossa paikalle, eli en itse kyllä voi enään mitenkään jaguaria kehua. Moottorin sylinterilohkoon ei saa mitään osia, ei tehtaalta eikä maahantuojalta, ja pelkkä sylinterilohko maksaa maahantuojalla 12000e, jossa on tietysti kiinni kampiakseli, kiertokanget ja männät, mielestäni aivan kohtuuton hinta, kun vika on muutaman euron laakerissa/ männäntapissa, ja miksi mämä koneet ei kestä?
      Kaikki huollot ja öljyn vaihdot on tehty ajallaan.
      Pitää ilmeisesti ruveta vaihtamaan öljyjä 10000km:n välein, vaikka huoltonäyttö käskee vaihtamaan öljyt noin 24000-25000 km:n välein?
      En tiedä auttaako mitään, koska luulen että vika on moottorin ohjausyksikössä?
      Luulen että on viisaampi vaihtoehto vaihtaa koko auto toiseen merkkiin?
      Ostin auton uutena Turusta.
      Miettikää tarkkaan minkä auton ostatte, ja ottakaa selvää merkin tyyppivioista?

    • kuhipää

      Juu, aika kurjaa luettavaa ed. viesti S-typestä. Ostan vielä yhden uuden Jaggen ja jos ei hyvä niin sitten Toyota tai Lexus, ne kestää ja toimii.
      Lexus ainakin tosi premium eikä sitä solvata täällä kuten Jaggea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe