VIHAAN JOULUA!!!

joku

Vihaan koko joulua!!! Minun toivejouluni, se ei ole sukulaisten mielistelyä eikä teennäistä lahjojen vaihtoa, ei ärsyttävää joulumusiikkia eikä mukamas niin vaatimatonta ja kilttiä olemusta, ei kiitos mitään tekopyhää, ei mitään cocacola joulupukkeja eikä kauppojen sylkeviä tavaratuutteja, ei hm:n alusvaatemainoksia, ei mitään typeriä perheleffoja, ei jouluähkyä ei suklaan pakkosyöntiä ei hirveää morkkista joulun jälkeen, ei täysiä roskiksia ei törkyä joulun jälkeen eikä alennusmyyntiä.

Minun jouluni, sellainen se olisi että voisin piiloutua peiton alle unelmieni miehen kanssa ja rakentaa sinne yhteisen lemmenpesän ja olla siellä typerän joulun ohi, piilossa typerältä joululta ja juopua vain rakkaudesta ja syödä vain lemmenhelmiä. Ja kuunnella rakkauden kielen sulosointuja.

Minun jouluni, voisinko kerrankin viettää sellaisen joulun kuin itse haluan? Harmi vaan että se unelmien mies vielä puuttuu, menen peiton alle siis yksin jurottamaan.

138

19834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama täällä!

      en vihaa, mutta toi kaupallisuus ja tekopyhyys tökkii. Mukavin joulu on yksin rauhassa , tai just unelma sussun kainalossa.

      • tuo

        jotenkin muuten menee, kun sais kierrettyä ne kaks karmeinta joulurenkutusta: varpunen jouluaamuna ja sylvianjoululaulu, niitä en siedä vaan saan migreenin.


      • ihan omalla tyylillä

        Ole vahva ja reipas. Vietä joulu ihan sellaisena kuin haluat ja tee se pää pystyssä. Älä katso miten muut viettävät äläkä ärsyynny muiden tohinoista.
        Kunnioita omaa viettotapaa niin paljon, että muiden tavat ei jää sua ärsyttämään.
        Ei sun tartte mennä piiloon, lähde reippaalle lenkille ulos.
        Huom! jos olet kuntosalin asiakas mene sinne.
        Kuntosalilla oli hyvin tilaa, olin yksin siellä; MIKÄ juhlallinen tunne, pistin musaa kuulumaan ja eiku liikkumaan.


      • 77789555555555555555
        tuo kirjoitti:

        jotenkin muuten menee, kun sais kierrettyä ne kaks karmeinta joulurenkutusta: varpunen jouluaamuna ja sylvianjoululaulu, niitä en siedä vaan saan migreenin.

        Varpunen jouluaamuna on minustakin yksi niitä lauluja sanojenkin osalta jonka yletön hehkutus on sietämättömänkin imelää, samoin 'sydämmeeni joulun teen' myös 'joluyö juhlayö' sekä monet muutkin. En oikein ymmärrä miksi nämä tällaiset laulut ovatkin niiin suosittuja, ehkä se imelyyksiinkin menevä hehkutus nimenomaan on se joka vetoaa moniin ihmisiin. 'En etsi valtaa loistoa' sanoitus taasen on ristiriitainen ja sikäli ihan hyväkin. Siinähän ei nimenomaan paljon pyydetä, joskin se 'ei paljon' eli 'maja rauhaisa ja lasten joulupuu' on itse asiassa niin paljon, että se niin monelta jää saavuttamatta.

        Sitävastoin jotkut reippaat perinteiset renkutukset on ihan mukavia kuten 'kulkuset, kulkuset' ja 'kilisee kilisee kulkunen', versiosta ja laulajasta riippuen ihan hyviäkin. Uusista Leskisen 'sika' tyypin joululauluista en myöskään pidä alkuunkaan.

        Sylvian joululaulu taasen on minusta sanoituksen osalta niitä harvoja hartaampia joululauluja joista pidän. Minua ei haittaa se kotimaan ylistyskään siinä, kun en itse sitä sillä tavoin omalta kohdaltani kielteisenä tulkitse. Sen häkin ja vankilan tulkitsen siis linnun häkiksi jossa lintu vankina on. Sitten 'ja vaiennut vaikerrus on vankilan, ken murheita muistaa nyt vois laulajan' Siinä on tulkinnanvaraista, mutta minä en tätä vankilaa ainakaan tavalliseksi ihmisten vankilaksi tulkitse, minusta se viittaa siihen linnun häkkiin vankilana ja siinä on symboliikkaa, ja murheet on siinä laulajalla, mutta onko laulaja itse se vangittu lintu, siinä menee sanoitus vaiketulkintaiseksi tai ristiin. 'Maa on niin kaunis' on toinen näistä hartaista joululauluista joista pidän, siinä on hyvä sanoitus, joka taasen on selkeä eikä siis monitulkintainen.


      • Anonyymi
        ihan omalla tyylillä kirjoitti:

        Ole vahva ja reipas. Vietä joulu ihan sellaisena kuin haluat ja tee se pää pystyssä. Älä katso miten muut viettävät äläkä ärsyynny muiden tohinoista.
        Kunnioita omaa viettotapaa niin paljon, että muiden tavat ei jää sua ärsyttämään.
        Ei sun tartte mennä piiloon, lähde reippaalle lenkille ulos.
        Huom! jos olet kuntosalin asiakas mene sinne.
        Kuntosalilla oli hyvin tilaa, olin yksin siellä; MIKÄ juhlallinen tunne, pistin musaa kuulumaan ja eiku liikkumaan.

        Tuo olis upeaa,itsellä ei ole kuntosalikorttia,mutta voisikin joulun viettää siellä kera noccojen💓


    • oma joulu

      Joulu onkin parhaimmillaan omaa aikaa ja jokainen saa tehdä joulusta omannäköisensä. Jos joku yrittää luoda "ainoan aidon joulun" määritelmiä, hänellä taitaa olla itsellään joulu kadoksissa.

      Olen viettänyt "omaa joulua" jo 20 vuotta, eikä ole kiire ja ahdistus painanut. Parasta on tosiaan joulu oman kullan kanssa - nimittäin sellaisen, joka osaa myös ottaa joulun lomana, eikä stressaavana suoritusten sarjana.

      Hauskaa Omaa Joulua kaikille! :))))

      • Nektar

        Hyvä Joulu! Täysin samaa mieltä edellisen kaa. Ite vain olen jouluhullu, mut jokaisella on oikeus rakentaa joulustaan omanlaisensa. Myös kokemukset aiemmista joluista muokkaa kuvaa joulustamme yleensä. Mulla on ollut onni viettää onnelliset lapsuuden joulut ja siitä kai se jouluhulluus on jääny, kun muistikuvat on niin onnelliset.

        Terveempää joulu on mustakin viettää peiton alla kullan kaa, ku suorittaa se läpi markkinavoimien määräysten mukaan.

        Toivon, et sä joulua vihaava löydät jo täksi jouluksi sinne peiton alle jonkun oikein ihkun. Ja hyvää Joulua kaikille muillekkin! :3)


    • joulufani

      Se on hassua, että aina kun joku sanoo vihaavansa joulua, niin sitten siihen perään tulee ihmeellinen lista asioista. Siis ihmeellinen siksi, että minä joka rakastan joulua ja vietän sitä joka vuosi innolla, en omassa joulussani koskaan ole kärsinyt listan asioista.

      Näitä tarkoitan:

      sukulaisten mielistelyä
      = en minä mielistele sukulaisia jouluna, en vietä joulua niiden kanssa joista en pidä ja joiden edessä en voi olla oma itseni

      teennäinen lahjojen vaihto
      = eihän siinä ole mitään teennäistä, jos haluaa ilahduttaa sukulaistaan tai ystäväänsä antamalla tälle lahjan, ja sama toistepäin

      ärsyttävä joulumusiikki
      = makuasia, jouluna voi kuunnella myös klassista musiikkia tai virsiä jos kauppojen renkutukset ärsyttää

      mukamas vaatimaton ja kiltti olemus
      = siis täh?
      Eihän noi todellakaan kuulu jouluun, jouluna saa olla täysin oma itsensä eikä tartte teeskennellä mitään - ei ole mikään joulunvieton ehto että pitäisi olla vaatimaton. Mutta ei saa tietenkään olla vaativainenkaan, kuten ei muulloinkaan. Ei sellaisista ihmisistä yleensä pidetä, oli joulu tai ei. Kiltti tietysti pitää olla, ei saa olla toisille ilkeä, mutta samahan koskee jokaista päivää vuodessa, ei vain joulua.

      cocacola joulupukit
      = ei kuulu meikäläisen jouluun, lahjat kun katsos voi vaan laittaa kuusen alle, ei siinä mitään pukkeja tarvita

      kauppojen sylkevät tavaratuutit
      = eihän sitä joulua kaupassa vietetä vaan kotona rakkaitten ihmisten luona ja hyvässä seurassa, kyllä siinä kaupat unohtuvat. Ja jos kaupallisuutta tarkoitat, niin onhan joulussa paljon muutakin kuin vain tavaroiden ostaminen... siis paljon muuta sillä joulun ydinhän on jotain vallan muuta

      hm:n alusvaatemainokset
      = en minäkään niistä pidä, mutta eivät ne minun joulunviettooni vaikuta

      typerät perheleffat
      = jos ei miellytä niin elä katso. Vuokratkaa vaikka kauhuleffoja katsokaa niitä yhdessä, tai jos joku haluaa ehdottomasti katsoa perheleffan, niin vetäydy sinä hyvän joululahjakirjan kanssa muualle siksi aikaa. Ei ole pakko katsoa.

      jouluähky ja suklaan pakkosyönti
      = ovat täysin sinusta itsestäsi kiinni, mitäs syöt itsesi ähkyyn ja mitäs syöt suklaata, ei siihen kukaan pakota. Minunkin jouluuni kuuluvat suklaakonvehdit siinä mielessä, että näen niitä paljon syötävän ja joka paikassa niitä tyrkytetään, mutta itse en niihin koske. Ihme juttuja sulla, pakkosyöntiä muka...

      joulun jälkeinen hirveä morkkis
      = jos on niin jotain on mennyt joulun vietossa pieleen.

      täydet roskikset
      = roskikset voi olla täydet, mutta ethän sinä roskiksessa asu, joten ei luulisi pilaavan elämääsi.

      alennusmyynnit
      = siis niiden takiako sinä joulua vihaat ja annat mokoman asian vaivata? Katsos kun alennusmyynneissä on se hieno asia, että niihin ei ole pakko mennä jos ei halua, kierrä vaan alet kaukaa niin olet onnellisempi ja vähemmän katkera ihminen ja voit alkaa viettää iloisia jouluja

      Väkisinkin tulee tunne, että tässä nyt täytyy oikein keksimällä keksiä syitä miksi vihata joulua. Uskon kyllä että joku voi vihata sitä, tai mitä muuta tahansa asiaa, mutta miksei tunnusta suoraan sitä todellista syytä.

      Ja jos kerran tiedät mikä on unelmiesi joulu, niin mikset sitten vietä sitä. Jokainen saa viettää juuri sellaisen joulun kuin itse haluaa, paitsi lapsena tietty ei. Kukaan ei pakota yhtään mihinkään.

      Kyllähän minäkin tykkään kyhjätä unelmieni miehen kanssa täkin alla, mutta teen sitä noin niinkuin ympäri vuoden. Jouluna tykkään taas tehdä jotain erilaista, tehdä ja kokea jotain erityistä. Jouluna haluan ilahduttaa miestäni ja perhettäni ja muita läheisiäni ihanilla lahjoilla ja viettää yhdessä kaunista ja perinteistä joulua. Meidän joulussamme juovutaan ainoastaan lämpimästä ja kiireettömästä tunnelmasta, ei mistään muusta.

      • jouluimmeinen henkeen ja ve...

        Kiitos, tässä tuli ihan kaikki se mitä itsekin ajattelin mutten olisi jaksanut näin pitkälti kirjoittaa!
        Oikein ihanaan joulunaikaa - kaikille - myös niille "joulujurottajillekin"! :-)


      • <3

        tota mieltä mäkin olen...eid'n jouuun kuuluu yhdessä olo.....huyvää joulua


      • Nimetön

        joulu ei merkitse minulle mitään muuta kuin muutamaa ylimääräistä vapaapäivää.Voin aivan hyvin ohittaa koko joulun aivan kivuttomasti,ilman yksinjäämisen tuskaa tai tms.Minusta joulu on enemmänkin lapsia varten.
        Joulu on muuten hirvittävän hyvää aikaa niille rästiinjääneille asioille ja opiskelulle sillä silloin on yleensä vähemmän meteliä kaupungeissakin.Itse tein joskus ammattiini liittyviä opintotehtäviä joulunpyhinä ja joulu sujahti kuin huomaamatta ohi.
        Juhlin sitten aikanaan ihan omia jouluttomia juhliani.
        Viihdyn siis hyvin yksin myös jouluna.
        terveisin minä


      • Josuli

        Juuri noin se on! En itsekään käsittänyt aloittajan motiivia, ja ne kaikki väitökset olivat vähintään kyseenalaisia.


      • mikado75
        Nimetön kirjoitti:

        joulu ei merkitse minulle mitään muuta kuin muutamaa ylimääräistä vapaapäivää.Voin aivan hyvin ohittaa koko joulun aivan kivuttomasti,ilman yksinjäämisen tuskaa tai tms.Minusta joulu on enemmänkin lapsia varten.
        Joulu on muuten hirvittävän hyvää aikaa niille rästiinjääneille asioille ja opiskelulle sillä silloin on yleensä vähemmän meteliä kaupungeissakin.Itse tein joskus ammattiini liittyviä opintotehtäviä joulunpyhinä ja joulu sujahti kuin huomaamatta ohi.
        Juhlin sitten aikanaan ihan omia jouluttomia juhliani.
        Viihdyn siis hyvin yksin myös jouluna.
        terveisin minä

        mulle ei oo joulussa mitään muuta merkitystä ku et se on Jeesuksen syntymäpäivä mut siit on tullu jotain ihan muuta. itse mä oon ollu aivan sairaan masentunu jo pitkän aikaa, mä pelkään et mä palan loppuun lopullisesti ja teen itselleni joptain lopullista, tuli jo tossa yritettyäkin mut ei onnex onnistunu, sai mut paikattua sairaalassa kuntoon. säästyin sentään ikuisuudelta helvetissä. mä en todellakaan tiedä mitä mä teen ? ottakaa kantaa !


      • ..........

        "ärsyttävä joulumusiikki
        = makuasia, jouluna voi kuunnella myös klassista musiikkia tai virsiä jos kauppojen renkutukset ärsyttää"

        "teennäinen lahjojen vaihto
        = eihän siinä ole mitään teennäistä, jos haluaa ilahduttaa sukulaistaan tai ystäväänsä antamalla tälle lahjan, ja sama toistepäin"

        Unohdat vaan, että lähes aina ne lahjat on sellasta turhanpäivästä krääsää jota lahjan saaja ei olisi itse itselleen koskaan ostanut. Turhanpäivästtä tuihlausta ja kulutusta tavaroihin joita kukaan ei halua.

        Sulla on aika kieroutunut maku. Nuop klassiset musiikit ja virret ne vasta ärsyttäviä onkin.

        "cocacola joulupukit
        = ei kuulu meikäläisen jouluun, lahjat kun katsos voi vaan laittaa kuusen alle, ei siinä mitään pukkeja tarvita"

        Joulukuusi on kans yksi älyttömimmistä keskinnöistä. Kaadetaan kokonaisia metsiä vaan jonkun hihhulijuhlan tkia ja sitten ne puut viskataan katopaikalle joulun jälkeen. mitä iohmeen järkeä siinä on?

        "täydet roskikset
        = roskikset voi olla täydet, mutta ethän sinä roskiksessa asu, joten ei luulisi pilaavan elämääsi."

        Ja vähät maapallosta sitten? Joulu on oikea länsimaisen himokulutuksen ja vastuuttoman saatutuksen ylistysjuhla.


      • ........
        .......... kirjoitti:

        "ärsyttävä joulumusiikki
        = makuasia, jouluna voi kuunnella myös klassista musiikkia tai virsiä jos kauppojen renkutukset ärsyttää"

        "teennäinen lahjojen vaihto
        = eihän siinä ole mitään teennäistä, jos haluaa ilahduttaa sukulaistaan tai ystäväänsä antamalla tälle lahjan, ja sama toistepäin"

        Unohdat vaan, että lähes aina ne lahjat on sellasta turhanpäivästä krääsää jota lahjan saaja ei olisi itse itselleen koskaan ostanut. Turhanpäivästtä tuihlausta ja kulutusta tavaroihin joita kukaan ei halua.

        Sulla on aika kieroutunut maku. Nuop klassiset musiikit ja virret ne vasta ärsyttäviä onkin.

        "cocacola joulupukit
        = ei kuulu meikäläisen jouluun, lahjat kun katsos voi vaan laittaa kuusen alle, ei siinä mitään pukkeja tarvita"

        Joulukuusi on kans yksi älyttömimmistä keskinnöistä. Kaadetaan kokonaisia metsiä vaan jonkun hihhulijuhlan tkia ja sitten ne puut viskataan katopaikalle joulun jälkeen. mitä iohmeen järkeä siinä on?

        "täydet roskikset
        = roskikset voi olla täydet, mutta ethän sinä roskiksessa asu, joten ei luulisi pilaavan elämääsi."

        Ja vähät maapallosta sitten? Joulu on oikea länsimaisen himokulutuksen ja vastuuttoman saatutuksen ylistysjuhla.

        Tähän vastaus jäi jostain syystä puuttumaan:

        "ärsyttävä joulumusiikki
        = makuasia, jouluna voi kuunnella myös klassista musiikkia tai virsiä jos kauppojen renkutukset ärsyttää"


        Nuohan ne vasta rasittavia onkin. Joku klassinen musiikki ja etenkin hihhuleiden virsiulinat raastaa korvia ja kun niitä saa kuunnella joka tuutista koko joulun, niin tekee mieli hommata pesäpallomaila ja nuijia hiljaiseksi kaikki mistä tuota ulinaa kuuluu.


      • ........ kirjoitti:

        Tähän vastaus jäi jostain syystä puuttumaan:

        "ärsyttävä joulumusiikki
        = makuasia, jouluna voi kuunnella myös klassista musiikkia tai virsiä jos kauppojen renkutukset ärsyttää"


        Nuohan ne vasta rasittavia onkin. Joku klassinen musiikki ja etenkin hihhuleiden virsiulinat raastaa korvia ja kun niitä saa kuunnella joka tuutista koko joulun, niin tekee mieli hommata pesäpallomaila ja nuijia hiljaiseksi kaikki mistä tuota ulinaa kuuluu.

        oikeasti taidat etsiä syitä miksi vihata joulua.

        Musiikkia ei ole pakko kuunnella, kuusta ei tarvitse hankkia, lahjat voi itse vaikka askarrella jos ei tahdo ostaa tai sitten ei anna niitä ollenkaan. Miksi valitat, ei sinun tarvitse tehdä mitään mitä et halua.


      • Josuli
        mikado75 kirjoitti:

        mulle ei oo joulussa mitään muuta merkitystä ku et se on Jeesuksen syntymäpäivä mut siit on tullu jotain ihan muuta. itse mä oon ollu aivan sairaan masentunu jo pitkän aikaa, mä pelkään et mä palan loppuun lopullisesti ja teen itselleni joptain lopullista, tuli jo tossa yritettyäkin mut ei onnex onnistunu, sai mut paikattua sairaalassa kuntoon. säästyin sentään ikuisuudelta helvetissä. mä en todellakaan tiedä mitä mä teen ? ottakaa kantaa !

        Minullekin joulu merkkaa nimenomaa Jeesuksen syntymäpäivää (sehän on joulun alkuperäinen syy). Jos oikeasti haluat jutella jonkun kanssa, niin laita vaikka sähköpostia minulle jos haluat: [email protected].


      • Lalalalalallaaaa
        Josuli kirjoitti:

        Minullekin joulu merkkaa nimenomaa Jeesuksen syntymäpäivää (sehän on joulun alkuperäinen syy). Jos oikeasti haluat jutella jonkun kanssa, niin laita vaikka sähköpostia minulle jos haluat: [email protected].

        Jeesus synty 25 päivä.


      • joulu pannaan

        miksi tässäkin keskustelussa nähdään vain vaihtoehdot viettää normijoulu tai viettää omannäköisensä joulu? onko joku pakko viettää joulua ylipäätään? hiiteen koko joulu. kyllä minä peruna- ja porkkanalaatikot teen ja glögiä juon, mutta muuten en ensi vuonna joulua vietä. sovimme, ettemme osta lahjoja.

        harmi että kaupassa on käytävä jos ruokaa haluaa, ja kuunneltava niitä hirveitä joululauluja. ärsytti niin paljon viimeksikin, että olin jo kiivetä hyllyä pitkin hajottamaan ne kaiuttimet.

        eihän ne perheleffat muuten haittaisi, mutta kun tv:stä tulee niiden vuoksi entistä vähemmän siedettävää ohjelmaa.

        en kyllä käsitä, miksi roskikset pitää täyttää jollakin niin turhalla kuin lahjapaperilla. sitä ei yleensä voi edes kierrättää! typerintä mitä voi olla. mutta jos on tottunut tuollaisiin turhuuksiin, ei niistä osaa luopua.

        ja lahjoista: eikö ole parempi, että jokainen valitsee itse kaupasta mitä haluaa, eikä vastaanota jotain typerää krääsää muilta?

        ja onhan se tietynlainen oletus, että jouluna ollaan hyväntuulisia ja kilttejä. sehän se on joulurauhan julistuksenkin sanoma. ei saa suuttua, vaan pitäisi teeskennellä olevansa tyytyväinen.

        suurimmalle osalle kuitenkin joulu on pelkkää kulutusjuhlaa ja suklaa/kinkkuähkyä, eli ihan typerä juhla.

        ja että vihaan tuota lässytystä "jouluun kuuluu yhdessäolo"! saatana se kuuluu jokaiseen päivään, olette vissiin jotain hiton "laatuaika"-mussuttajia, jotka ei oikeasti välitä kenestäkään ja vain näön vuoksi esittävät onnellista perhettä tms.

        ja sitten vielä se hitonmoinen jeesustelu mikä alkaa jo marraskuussa, mihinkään ei sitä pakoon pääse...

        ja kyllä nämä jouluperinteet haittaavat, vaikka niistä itse ei pitäisikään kiinni, sillä kaatopaikkojen täyttyminen yms on ihan kaikkien ongelma.

        se hyvä puoli joulussa sentään on, että saa vapaata keskellä lukuvuotta ja voi tehdä rästiin jääneitä kouluhommia.

        joulun sijaan juhlisin mieluummin vaikka talvipäivänseisausta, vuoden pimeintä päivää.

        minulla joulumuistot ovat hyviä, on perhe ja avomies, mutta ei silti joulu kiinnosta. joten turha väittää että jos joulua vihaa niin on yksinäinen tai surullinen!

        joulu on lapsille varmaan ihan kiva, mutta ei kai aikuisten siitä tarvitse vouhottaa niin hirveästi?


      • JB81
        mikado75 kirjoitti:

        mulle ei oo joulussa mitään muuta merkitystä ku et se on Jeesuksen syntymäpäivä mut siit on tullu jotain ihan muuta. itse mä oon ollu aivan sairaan masentunu jo pitkän aikaa, mä pelkään et mä palan loppuun lopullisesti ja teen itselleni joptain lopullista, tuli jo tossa yritettyäkin mut ei onnex onnistunu, sai mut paikattua sairaalassa kuntoon. säästyin sentään ikuisuudelta helvetissä. mä en todellakaan tiedä mitä mä teen ? ottakaa kantaa !

        Joulupäivä 25.12. on nimenomaan Voittamattoman Auringon eli Sol Invictuksen päivä. Jeesuksen syntymäjuhla siihen yhdistettiin 350-luvulla.

        Jeesuksen syntymäpäivää ei taideta raamatussa mainita, mutta Luukkaan evankeliumissa sanotaan paimenien olleen laitumella yöllä. Tämä viittaa siihen ettei kyseessä ollut ainakaan joulukuu, sillä se on niillä seuduilla kylmä ja sateinen kuukausi, jolloin karja vietiin katettuun suojaan yöksi.

        Käytännössä kaikkien "kristillisten" juhlien ajankohta on asetettu jonkin vanhemman pakanajuhlan päälle, esim. juhannus (Johannes kastajan päivä) oli Suomessa alunperin Ukko ylijumalan päivä, jolla haluttiin varmistaa hyvä sato ja hedelmällisyys.

        Mikäli siis kristinuskon juhlat eivät kiinnosta, voi aina juhlia alkuperäisiä juhlia :)


      • ipero..
        <3 kirjoitti:

        tota mieltä mäkin olen...eid'n jouuun kuuluu yhdessä olo.....huyvää joulua

        kaikkee kräsää.Kaupallista, onneksi nyt pääsee pakoon suomen joulua pariksi viikoksi ulkomaille ihanaa.Valmiiseen pöytään ja näkee kenties jotain erillaistakin.
        Onneksi pian suomen joulut saattaa vaihtua ulkomaisiin jouluihin muutenkin, suomesta jää muisto vaan.


      • sdad
        Lalalalalallaaaa kirjoitti:

        Jeesus synty 25 päivä.

        Ja silloin joulua vietetäänkin, urpo. :)


      • adsfsadfsad
        joulu pannaan kirjoitti:

        miksi tässäkin keskustelussa nähdään vain vaihtoehdot viettää normijoulu tai viettää omannäköisensä joulu? onko joku pakko viettää joulua ylipäätään? hiiteen koko joulu. kyllä minä peruna- ja porkkanalaatikot teen ja glögiä juon, mutta muuten en ensi vuonna joulua vietä. sovimme, ettemme osta lahjoja.

        harmi että kaupassa on käytävä jos ruokaa haluaa, ja kuunneltava niitä hirveitä joululauluja. ärsytti niin paljon viimeksikin, että olin jo kiivetä hyllyä pitkin hajottamaan ne kaiuttimet.

        eihän ne perheleffat muuten haittaisi, mutta kun tv:stä tulee niiden vuoksi entistä vähemmän siedettävää ohjelmaa.

        en kyllä käsitä, miksi roskikset pitää täyttää jollakin niin turhalla kuin lahjapaperilla. sitä ei yleensä voi edes kierrättää! typerintä mitä voi olla. mutta jos on tottunut tuollaisiin turhuuksiin, ei niistä osaa luopua.

        ja lahjoista: eikö ole parempi, että jokainen valitsee itse kaupasta mitä haluaa, eikä vastaanota jotain typerää krääsää muilta?

        ja onhan se tietynlainen oletus, että jouluna ollaan hyväntuulisia ja kilttejä. sehän se on joulurauhan julistuksenkin sanoma. ei saa suuttua, vaan pitäisi teeskennellä olevansa tyytyväinen.

        suurimmalle osalle kuitenkin joulu on pelkkää kulutusjuhlaa ja suklaa/kinkkuähkyä, eli ihan typerä juhla.

        ja että vihaan tuota lässytystä "jouluun kuuluu yhdessäolo"! saatana se kuuluu jokaiseen päivään, olette vissiin jotain hiton "laatuaika"-mussuttajia, jotka ei oikeasti välitä kenestäkään ja vain näön vuoksi esittävät onnellista perhettä tms.

        ja sitten vielä se hitonmoinen jeesustelu mikä alkaa jo marraskuussa, mihinkään ei sitä pakoon pääse...

        ja kyllä nämä jouluperinteet haittaavat, vaikka niistä itse ei pitäisikään kiinni, sillä kaatopaikkojen täyttyminen yms on ihan kaikkien ongelma.

        se hyvä puoli joulussa sentään on, että saa vapaata keskellä lukuvuotta ja voi tehdä rästiin jääneitä kouluhommia.

        joulun sijaan juhlisin mieluummin vaikka talvipäivänseisausta, vuoden pimeintä päivää.

        minulla joulumuistot ovat hyviä, on perhe ja avomies, mutta ei silti joulu kiinnosta. joten turha väittää että jos joulua vihaa niin on yksinäinen tai surullinen!

        joulu on lapsille varmaan ihan kiva, mutta ei kai aikuisten siitä tarvitse vouhottaa niin hirveästi?

        "harmi että kaupassa on käytävä jos ruokaa haluaa, ja kuunneltava niitä hirveitä joululauluja. ärsytti niin paljon viimeksikin, että olin jo kiivetä hyllyä pitkin hajottamaan ne kaiuttimet."

        Miljoona kertaa ärsyttävämpää on se poppipaska, joka soi kaupoissa sitten loput vuodesta. Ei yleisillä paikoilla koskaan soi hyvää musiikkia. Miksi siis joulumusiikista valitetaan niin paljon? Siksikö, koska valtaväestön mielestä ne Lady Gagat sun muut ovat hyviä? Tsiisus, hankkikaa musiikkimaku.

        Ärsytys kuuluu elämään. Harmi, että elääkseen on käytävä ihmisten ilmoilla, vaikka ihmiset ärsyttävät ja tekisi mieli mennä hajottamaan ihmisten päät aina kaupungilla kulkiessa. Ei voi mitään.

        Niin ja vain siksi koska sinä satut joulua vihaamaan ja olet sitä mieltä, että joulu on lasten juhla, se ei tarkoita että muiden pitäisi olla samaa mieltä. Vouhottakoon jos vouhotuttaa; itseäni vituttaa enemmän se, miten aikuiset tykkäävät vuoden ympäri ryypiskellä, naida ja tehdä kaikkea kuvottavaa paskaa. Siinäpähän tekevät, vaikka ei tarvitsisi.


    • jouluputki

      antaa nyrkkiä jouluisin viinapullon jälkeen kun tuollaisia puhelet. :(:(:(

      • joku

        ..todellakaan mitään isäpuolta, luojan kiitos. Lapsuuteni joulut on aina olleet mukavia, siinähän se ongelma juuri onkin. Ärsyttää, koska nykyään kaikki tuntuu niin paljon turhemmalta, aion jurottaa koko joulun eikä kukaan voi sille mitään. Tiedän että omaan huonon asenteen, mutta jos muu elämä on päin seiniä, ei siitä joulustakaan voi nauttia. No, ensi vuonna aloitan korjaustalkoot ja teen elämästäni oman näköiseni. En ole varmasti ainoa yksinäinen jouluna, yksinäinen vaikka ympärillä on ihmisiä. Ja olo on tyhjä. Mutta kaikesta huolimatta hyvää joulua niille jotka joulua rakastavat (ja kaikille muillekin), ehkä minäkin löydän taivaalta pienen tähtösen jonka tuike saa pienen hymyn tapaisen huulille, joka pian häipyy arasti pois.


      • ***
        joku kirjoitti:

        ..todellakaan mitään isäpuolta, luojan kiitos. Lapsuuteni joulut on aina olleet mukavia, siinähän se ongelma juuri onkin. Ärsyttää, koska nykyään kaikki tuntuu niin paljon turhemmalta, aion jurottaa koko joulun eikä kukaan voi sille mitään. Tiedän että omaan huonon asenteen, mutta jos muu elämä on päin seiniä, ei siitä joulustakaan voi nauttia. No, ensi vuonna aloitan korjaustalkoot ja teen elämästäni oman näköiseni. En ole varmasti ainoa yksinäinen jouluna, yksinäinen vaikka ympärillä on ihmisiä. Ja olo on tyhjä. Mutta kaikesta huolimatta hyvää joulua niille jotka joulua rakastavat (ja kaikille muillekin), ehkä minäkin löydän taivaalta pienen tähtösen jonka tuike saa pienen hymyn tapaisen huulille, joka pian häipyy arasti pois.

        .. ja miten sinulla elämä menee päin "seiniä"?


      • joku
        *** kirjoitti:

        .. ja miten sinulla elämä menee päin "seiniä"?

        siksi kun se ei ole sellaista kuin haluan. Jouluna kaikki kärjistyy, kun on aikaa ajatella. Tuntuu tyhjältä ja siltä ettei ketään oikeasti edes kiinnosta, kai ihmiset on lopulta itsekkäitä. Ja ei kukaan huomaa, sitä pystyy hyvin näyttelemään hymyilevää pelleä :)


      • ...
        joku kirjoitti:

        siksi kun se ei ole sellaista kuin haluan. Jouluna kaikki kärjistyy, kun on aikaa ajatella. Tuntuu tyhjältä ja siltä ettei ketään oikeasti edes kiinnosta, kai ihmiset on lopulta itsekkäitä. Ja ei kukaan huomaa, sitä pystyy hyvin näyttelemään hymyilevää pelleä :)

        ettet varmaankaan vihaa joulua, vaan omaa elämääsi. Jouluna tosiaan se kärjistyy. Siksi monet yksinäiset vanhukset eivät tykkää joulusta kun yksinäisyyden tunne kärjistyy jouluna, koska sen pitäisi olla perheen ja yhteisen lämmön tunnetta. Täytyy myöntää, että jos en olisi omaa elämään tyytyväinen, en varmaan tykkäisi joulusta. Se toisi kaikki epämukavat tunteet pintaan tavallista enemmän. Mutta eihän se silti joulun syy ole...


      • kuin onnen valtakunta
        ... kirjoitti:

        ettet varmaankaan vihaa joulua, vaan omaa elämääsi. Jouluna tosiaan se kärjistyy. Siksi monet yksinäiset vanhukset eivät tykkää joulusta kun yksinäisyyden tunne kärjistyy jouluna, koska sen pitäisi olla perheen ja yhteisen lämmön tunnetta. Täytyy myöntää, että jos en olisi omaa elämään tyytyväinen, en varmaan tykkäisi joulusta. Se toisi kaikki epämukavat tunteet pintaan tavallista enemmän. Mutta eihän se silti joulun syy ole...

        Näin juuri. Jokainen viettäköön Jouluaan niinkuin kykenee tai haluaa. Joskus tietysti perhetilanne tai elämäntilanne vaatii epäitsekkyyttä.
        Parisuhteessa on muuten aikamoista elää jos toinen on "jouluihminen" henkeen ja vereen eikä toinen siitä piittaa tai on lähes jouluvastainen. Siinä jompi kumpi ahdistuu, yleensä se vastainen.
        Itse en piittaa Joulusta, koin lapsena sellaisia lapsen pettymyksiä joita ei voi painaa villaisella. Ne istuvat takaraivossani vaikka miten niitä sieltä häätäisin. Isä ja äiti riitelivät suurimmat riitansa aina Joulun alla ja sitten aattoilta ja joulupäivä teeskenneltiin että meilläpä on niin harmoninen perhe.
        Viime Jouluna jännitin meille yövieraaksi tulevaa kehitysvammaista "sukulaista" kovasti. Stressasin suotta, niin vähästä iloiseksi tulevaa henkilöä en ole pitkään aikaan tavannut. Kaikki meni hyvin ja oli kiva katsella pikkutädin lapsen riemua :)
        Tänä Jouluna on kaikki toisin ja oikeastaan kaipaan tuota erilaista ihmistä joka ei varmaankaan ymmärrä miksi hänellä ei ole Jouluksi paikkaa minne mennä. Miksi hänet on unohdettu?
        Me terveet kyllä pärjäämme.
        Nyt laitan pienen lapsen vuoksi Joulua. Ei meillä ole varaa joulupukkiin eikä hienoihin lahjoihin. Tapaamme, syömme ja katselemme telkkua lapsen ja hänen äitinsä kanssa. Meitä on siis 3 sukupolvea pienimuotoisen Joulun ympärillä. Mikäs siinä, ennen oli kaksi ja ensi vuonna meitä on jo neljä.
        Olen ollut jossain vaiheessa elämäänäi tuossa jouluhössötyksessä entisenä kauppiaana täysillä mukana. Joulumyynti oli vuoden kohokohta :) Rahaa tuli ja myytävää ei aina riittänyt.
        Joka Joulu kuitenkin voin pahoin.
        Ja pahemmaksi meni kun sukulaiset jättivät minut yksin hyvin sairaana, soittelivat kuinka ihanaa heillä on eikä kukaan tullut edes katsomaan. Kyllä se vähän kirpaisi. Lapsi oli tuolloin ulkomailla isänsä luona.
        Ainakin omien sukulaisien kohdalla olen tullut tulokseen ettei minun tarvitse vaivautua. Esittäkööt näytelmäänsä, eihän heillä muutakaan ole. Mikä minä olen sitä heiltä pois vaatimaan? Pitävät minua nykyään erikoisena eivätkä näe itsessään minkäänlaista uudelleen arvioitavaa.
        Jonakin päivänä, jos onvat terveellä järjellä varustettuja aikuisia, havahtuvat siihen ettei tarvitse esittää niin paljon, että Joulu voi olla yksi pyhä muiden pyhien joukossa eikä tarvitse ottaa mallia naapurin joulutavoista. Tai että Joulusta voi nauttia monin eri tavoin. Voi ulkoilla, käydä haudoilla, saunoa. Voi tehdä hyvää ruokaa tai ommella. Voi viedä tyhjiä pulloja roskakatoksiin, jos joku vähäosainen saisi niistä hiukan iloa.
        Joulunvihaajat ja me välinpitämättömät: meille Joulu voi olla puhtautta, tuoksuja, ovikoriste ja aikaa jaettavaksi vaikka lapsille, lastenlapsille, ystäville ja itselle. Tai voi vain nukkua. Minä kaipaan oikeita läheisiäni joka päivä enkä vain Jouluisin. Kunnon joulumakaronilaatikkokin maistuisi :)


      • Rakastunut =>
        kuin onnen valtakunta kirjoitti:

        Näin juuri. Jokainen viettäköön Jouluaan niinkuin kykenee tai haluaa. Joskus tietysti perhetilanne tai elämäntilanne vaatii epäitsekkyyttä.
        Parisuhteessa on muuten aikamoista elää jos toinen on "jouluihminen" henkeen ja vereen eikä toinen siitä piittaa tai on lähes jouluvastainen. Siinä jompi kumpi ahdistuu, yleensä se vastainen.
        Itse en piittaa Joulusta, koin lapsena sellaisia lapsen pettymyksiä joita ei voi painaa villaisella. Ne istuvat takaraivossani vaikka miten niitä sieltä häätäisin. Isä ja äiti riitelivät suurimmat riitansa aina Joulun alla ja sitten aattoilta ja joulupäivä teeskenneltiin että meilläpä on niin harmoninen perhe.
        Viime Jouluna jännitin meille yövieraaksi tulevaa kehitysvammaista "sukulaista" kovasti. Stressasin suotta, niin vähästä iloiseksi tulevaa henkilöä en ole pitkään aikaan tavannut. Kaikki meni hyvin ja oli kiva katsella pikkutädin lapsen riemua :)
        Tänä Jouluna on kaikki toisin ja oikeastaan kaipaan tuota erilaista ihmistä joka ei varmaankaan ymmärrä miksi hänellä ei ole Jouluksi paikkaa minne mennä. Miksi hänet on unohdettu?
        Me terveet kyllä pärjäämme.
        Nyt laitan pienen lapsen vuoksi Joulua. Ei meillä ole varaa joulupukkiin eikä hienoihin lahjoihin. Tapaamme, syömme ja katselemme telkkua lapsen ja hänen äitinsä kanssa. Meitä on siis 3 sukupolvea pienimuotoisen Joulun ympärillä. Mikäs siinä, ennen oli kaksi ja ensi vuonna meitä on jo neljä.
        Olen ollut jossain vaiheessa elämäänäi tuossa jouluhössötyksessä entisenä kauppiaana täysillä mukana. Joulumyynti oli vuoden kohokohta :) Rahaa tuli ja myytävää ei aina riittänyt.
        Joka Joulu kuitenkin voin pahoin.
        Ja pahemmaksi meni kun sukulaiset jättivät minut yksin hyvin sairaana, soittelivat kuinka ihanaa heillä on eikä kukaan tullut edes katsomaan. Kyllä se vähän kirpaisi. Lapsi oli tuolloin ulkomailla isänsä luona.
        Ainakin omien sukulaisien kohdalla olen tullut tulokseen ettei minun tarvitse vaivautua. Esittäkööt näytelmäänsä, eihän heillä muutakaan ole. Mikä minä olen sitä heiltä pois vaatimaan? Pitävät minua nykyään erikoisena eivätkä näe itsessään minkäänlaista uudelleen arvioitavaa.
        Jonakin päivänä, jos onvat terveellä järjellä varustettuja aikuisia, havahtuvat siihen ettei tarvitse esittää niin paljon, että Joulu voi olla yksi pyhä muiden pyhien joukossa eikä tarvitse ottaa mallia naapurin joulutavoista. Tai että Joulusta voi nauttia monin eri tavoin. Voi ulkoilla, käydä haudoilla, saunoa. Voi tehdä hyvää ruokaa tai ommella. Voi viedä tyhjiä pulloja roskakatoksiin, jos joku vähäosainen saisi niistä hiukan iloa.
        Joulunvihaajat ja me välinpitämättömät: meille Joulu voi olla puhtautta, tuoksuja, ovikoriste ja aikaa jaettavaksi vaikka lapsille, lastenlapsille, ystäville ja itselle. Tai voi vain nukkua. Minä kaipaan oikeita läheisiäni joka päivä enkä vain Jouluisin. Kunnon joulumakaronilaatikkokin maistuisi :)

        >>>> Niin ennen sai nauttia joulusta, vaikka meitä oli viisi lasta äiti yksin joulua tekemässä. Silti oltiin iloisia äitin jaksamiselle. Nykypäivänä ei todellakaan ole sitä joulun tunnetta kuin ennen oli.. Miksi??? Siksi kun me itse teemme joulusta sen minkä teemme ja kaupallisuus on tullut kaiken edelle.... Ostakaa ,ostakaa,, Toivon sinulle yksinäinen kaikkea hyvää elämääsi ja niinkuin pistin nimimerkiksi Rakastunut, olen todellakin löytänyt netin kautta maailman ihanimman ihmisen lokakuussa ja nyt olemme jo kihloissa olleet yli kuukauden. Harmi vaan,kun hän olosuhteiden pakosta joutuu vielä asumaan kaukana minusta joten aaton olemme erillään,mutta joulupäivänä saa hänet kainalooni. Voimia sinulle myös kyllä se vielä jostain sinunkin kainaloon ilmestyy. Mä odotin 44 v sitä oikeeta ja toivon,että tämän kanssa saan olla sit vielä vanhempanakin kiikkustuolis muistelemas mitä ... silloin nuorena... tehtiin...Minulla on kymmenen vuotias poika, jonka kanssa joulun aion viettää... Joulu on vain kerran vuodessa ja päiviä joista voimme nauttia on joka päivä...


      • vanne
        Rakastunut => kirjoitti:

        >>>> Niin ennen sai nauttia joulusta, vaikka meitä oli viisi lasta äiti yksin joulua tekemässä. Silti oltiin iloisia äitin jaksamiselle. Nykypäivänä ei todellakaan ole sitä joulun tunnetta kuin ennen oli.. Miksi??? Siksi kun me itse teemme joulusta sen minkä teemme ja kaupallisuus on tullut kaiken edelle.... Ostakaa ,ostakaa,, Toivon sinulle yksinäinen kaikkea hyvää elämääsi ja niinkuin pistin nimimerkiksi Rakastunut, olen todellakin löytänyt netin kautta maailman ihanimman ihmisen lokakuussa ja nyt olemme jo kihloissa olleet yli kuukauden. Harmi vaan,kun hän olosuhteiden pakosta joutuu vielä asumaan kaukana minusta joten aaton olemme erillään,mutta joulupäivänä saa hänet kainalooni. Voimia sinulle myös kyllä se vielä jostain sinunkin kainaloon ilmestyy. Mä odotin 44 v sitä oikeeta ja toivon,että tämän kanssa saan olla sit vielä vanhempanakin kiikkustuolis muistelemas mitä ... silloin nuorena... tehtiin...Minulla on kymmenen vuotias poika, jonka kanssa joulun aion viettää... Joulu on vain kerran vuodessa ja päiviä joista voimme nauttia on joka päivä...

        kyllä oli kiva lukea tuota niin suloista tekstiä että olet löytänyt 24 kautta ihmisen ja jonka kanssa olet kiirehtinyt jo kihloihin asti, voipi paistaa katkeruus mutta oli nin lutuista luettavaa,ei muuta kuin hyvää joulua vain, itse nautin kyllä joulusta tämän harmaan syksyn keslellä, vaikka sitten hampaat irvessä...


      • Pitäisikö oikeasti
        ... kirjoitti:

        ettet varmaankaan vihaa joulua, vaan omaa elämääsi. Jouluna tosiaan se kärjistyy. Siksi monet yksinäiset vanhukset eivät tykkää joulusta kun yksinäisyyden tunne kärjistyy jouluna, koska sen pitäisi olla perheen ja yhteisen lämmön tunnetta. Täytyy myöntää, että jos en olisi omaa elämään tyytyväinen, en varmaan tykkäisi joulusta. Se toisi kaikki epämukavat tunteet pintaan tavallista enemmän. Mutta eihän se silti joulun syy ole...

        Että joulun pitäisi olla jotain, joku juhla? Huomaatko miten aivopesty olet?

        Minä juhlin silloin kun on juhlimisen aihetta. Joulussa sitä ei ole yhtään.


    • Paikannäyttäjä

      Hieno teksti, saat jotkut dorkat uskomaan tuohon
      kirjoittamaasi tarinaan. Joulusiivouksen lomassako vai lepomisen jälkeen tuon kirjotit.
      Hoida sinä lapsiasi kunnolla muuten et saa joululahjoja, sillä pukki tietää kuka sinä olet.

      • joku

        saa uskoa mihin haluaa. Jos et usko niin se on oma asiasi.


    • joulu on mukavaa aikaa

      Tuollaselta se osin tuntuu masentuneen henkilön joulu, tiedän tunteen:(
      Vaikka ärsyttää minuakin Joulun kaupallisuus. Mutta Joulustaan voi tehdä juuri niin kaupallisen kuin haluaa, ei ole pakko ostaa mitään jos ei tahdo.

    • taas.

      Olen sinkku ja rahaakaan ei oikein ole. Olen yksin jouluna, ei joulumusiikkia, lahjoja, koristeita, toista ihmistä.

      Jospa kun joskus on rahaa ja joku toinen ihminen tulee parempi joulun vietto. Nyt voi olla hetken joulumieli.

    • joulufani2

      Voi sääli!!! ku voi inhota joulua? sehän on just parasta aikaa vuodesta!!! suklaan syöntihän on mukavaa!!! OON SAMAA MIELTÄ JOULUFANIN KANSSA!!!

      • damned x-mas

        tietääkseni suklaa maistuu aika samalta vuodenajasta riippumatta...itse asiassa jouluna se maistuu huonommalta koska sitä tuputetaan joka suunnasta:p


      • antifani

        Mikä joulun suklaassa on niin kummallista. Suklaata voi syödä milloin tahansa. Joulu on tekopyhien valloitus kun ei rakkauus toisillemme riitä arjen työssä niin miksi teeskennellä jouluna. Näyttäkää köytännöllistä Herran rakkauutta toisillemme minä vuodenaikana tahansa. Kyllä hän paheksuu tätä ihmislasten hirveetä joulun menoa, mässäämistä ja yltäkylläisyyttä... Ja rakkauuden puutetta.


      • klingklang
        antifani kirjoitti:

        Mikä joulun suklaassa on niin kummallista. Suklaata voi syödä milloin tahansa. Joulu on tekopyhien valloitus kun ei rakkauus toisillemme riitä arjen työssä niin miksi teeskennellä jouluna. Näyttäkää köytännöllistä Herran rakkauutta toisillemme minä vuodenaikana tahansa. Kyllä hän paheksuu tätä ihmislasten hirveetä joulun menoa, mässäämistä ja yltäkylläisyyttä... Ja rakkauuden puutetta.

        Moni ahdistuu ja stressaantuu joulun takia, koska pitää yrittää toteuttaa kliseemäistä perheidylliä. Jos kaikki ei sitten menekään piirustustusten mukaan, niin voi suru, koko maailma romahtaa. Sitten on vielä tätä kilpavarustelua ja vertailua, "että mitä meinaatte jouluna tehdä, syödä ja tarjota/ mitä sait joululahjaksi" jne.

        Minä kyllästyin teennäiseen jouluun pari vuotta sitten ja nyt viettänyt joulua kaikes rauhas niinkuin parhaaksi olen katsonut. Esim. viime vuonna kävin fillarilenkillä ja avantouimas saunaseuran avannos, koska oli aurinkoinen ja lämmin ( 13 c) päivä.

        Tänä jouluna söin joulaterian ittekseni ja nukuin univelat pois! Jouluna pitäis nimenomaan rauhoittua ja rentoutua, eikä ottaa stressiä. Joulu ei ole suorituslaji. Hyvää joulunaikaa kuitenkin kaikille : D


    • Joulunvihaaja

      Minä vihaan myös joulua. Olen ollut työtön jo vuodesta 1993 saakka, joten mitään lahjoja tässä perheessä ei jaeta niin kuin ei viime vuonnakaan jaettu. Hyvä kun saadaan jotain syötävää. nämä kaikki mainokset ja ihmisten hysteria ärsyttävät. En näe mitään syytä joulun viettoon. Haulan vain olla ihan rauhassa. Heitän kaikki joulukortitkin roskikseen. Raivostuttaa ihmisten tyhmyys kun eivät ymmärrä olla lähettämättä niitä. Joulu on raivostuttavin ja masentavin aika vuodesta.

      • ristiriistaisten

        Tunteiden ja puheiden aikaa.

        Hehkutetaan koko ajan lähimmäisenrakkautta, yhdessäolon merkitystä jne.

        Karu todellisuus on jotain aivan muuta!

        Yksinäisyyttä, työttömyyttä, unohtamista, arvostelua, hylkäämistä jne.


      • palkkio kohdallaan

        Olet varmaan erittäin yritteliäs kun olet ollut vasta 14v työttömänä mutta ehdotan kuitenkin käy Joulupukiksi saat joulumieltä sekä vähän rahaakin palkaksi mutta voihan se olla että olet jo promilleissa niin se siitä.


    • onko kulta hukassa?

      Jokainenhan itse päättää, miten joulunsa viettää. Ei Jeesus käskenyt syntymäpäiväänsä vietää, joten joulu on ihmisten tekemä juhla. Voit aivan hyvin suvussasi aloittaa uuden käytännön.

      Minä olen jo aloittanut, sillä vietän sapattia lauantaina 52 kertaa vuodessa. Siinä on minun jouluni. Paras päivä viikossa levätä ja nauttia vapaa-ajasta ja levosta.

      Aikaahan sinulla nyt on, joten mieti mitä teet.

      • kun muillakin on

        Tiedäthän, jos naapurin Kalle saa Joulupukilta stigan, ja Vesakin saa. Stiga on oltava meidän hepulla että ei jäisi yksin pihaleikkeihin. Se on sellainen ketjureaktio. Vähän niinkuin Joulukin.


    • IhateJoulu

      Joulu on perseestä.

    • TheGuardian

      Itse en usko mihinkään raamatun höpökertomuksiin ja siksi joulu ei olekaan minulle millään tavalla samanlainen juhla kuin monelle muulle, ennemminkin pakollinen velvollisuus. En pidä ihmeemmin kaikesta "asiaankuuluvasta" hössötyksestä, joululauluista, lahjanostopaineista sun muista. Unelmajouluni ei eroakaan millään tavalla muista vapaapäivistä.

      Teinkin sukulaisille selväksi etten aio lähettää tänä vuonna joulukortteja, en osta lahjoja enkä myöskään itse odota niitä saavani. Vietän joulun yksin kaikessa hiljaisuudessa ja otan iisisti, saunon ja juon olutta. Latailen akkuja. Sen verran saatan perinteitä kunnioittaa, että jonkinlaisen kinkun paistan uunissa ja syön kyytipoikana perunoita ja porkkanalaatikkoa.

      Paradoksaalista kyllä, kuten alussa sanoin, en uskovainen ole, mutta silti näköjään vietän joulua huomattavan paljon "kristillisemmin" kuin monet kirkkoon kuuluvat. Niinsanotusti ymmärrän pyhittää lepopäivän.

    • toivon sähkökatkoja

      Suomalaiset juoksevat kaupasta kauppaan ostamassa ja kuluttamassa "visalle" kiitos. Just näin millään ei ole enää mitään väliä, syödään kuin siat itsensä ähkyyn, juodaan kotona viinaa pää täyteen ja sitten tapellaan. Ei ihme jos on pelastuslaitoksella taas kiire. Suomalainen jouluperinne on menettänyt täysin merkityksensä. Pahaa oloa ja heikkoa itsetuntoa kohotetaan ostamalla lahjoja sekä kuluttamalla. Ihmisten pitäisi kulutuksen sijasta hoitaa suhteitaan toisiin kuntoon ja laittaa se kännykkä kiinni. Ollaan tekopyhästi sukulaisten luona käymässä, mutta samalla puhutaan vain puhelimeen, varsinaista tekopyhää porukkaa.
      Ajetaan PK-seudulta ympäri Suomen tukka putkella, ja ei sillä mitään väliä vaikka kerkiää olla vain vähän aikaa paikanpäällä kun pääasia on vain mennä massojen mukana ja näyttää että kaikki on hyvin! Toivon todella laajoja sähkökatkoja, toivon että kännykkäverkot kaatuvat ja ihmiset juotuvat oikeasti ja aidosti ottaa muutakin juttuaihetta kuin maksamattomat kännykkälaskut, niitä laskuja siirretään jokaisella yrityksellä asiakkaiden toimesta eteenpäin monta kuukautta, miksi? Kun pitää kuluttaa vaikka järki sanoo, että laskut pitää maksaa. Tämä kansa on niin hullua, että hullummaksi on vaikea tulla. Sairaalat täyttyvät ähkyyn kuolemaisillaan olevista juopoista, kun karkeasti 25 prosenttia poliklinikka käynneistä on juomisen takia. Jokainen voi miettiä sitä, että mitä tarttis tehdä. NO jos joku ehdottaa että pitäisi varmaan ottaa vastuuta omasta elämästä on sossujen tädit huutamassa ei saa ihmisoikeudet tulee mukaan. Aivan ihmisoikeudet mutta ei ehdoin tahdoin, koska meidän on päästävä pois sellaisesta hyysäävästä menttaliteetista ja ihmisten pitää itse mennä peilineteen katsomaan kenessä se vika on.
      Sitten nämä hullut finnairin koneessa, miksi heitä ei saada jätetty kylmästi vain kentälle ja kunnon lasku perään? Turhaa hyysäämistä, kun kuluttajavirasto vois katsoa myös asiaa siltä suunnalta mitä asiakkaan vastuuseen kuuluu.
      Portti kiinni jos ei tötteröt tajua tulla portilla ja se ei ole jatkolento. Turhaa näitä hyysätään. Tulee se kansalaiset sellainen aika melko pian, että sähkön hinta nousee sekä autoilu kallistuu. On tuettava julkista liikennettä ja annettava kaikki julkisten liikennepalvelujen kk-kortit suoraan verovähenyksenä mutta ei oman auton käyttöä vaan sen käytön omavastuuta on lisättävä. Itse ajan vain todella tärkeät matkat kun katson että julkinen liikenne suurimmissa kaupungeissa on toimiva. Vuokra-asuntoja lisää, jotta tämä omistamisen tuska saadaan näiltä hulluilta suomalaisilta kuriin.
      Ainakin itse alan saada tarpeekseni tästä rikollisten, juoppojen ja valittajien hyysäämisestä, mene kansalainen peilin eteen ja vietä joulu siis vanhanajan joulu! Mutta ei sosialistijoulua.

      • kerrankin

        JOKU PUHUU TÄYTTÄ ASIAAA !
        Tarkotan siis tätä suomalaisten hullujen joulu juttua.


    • inhoan

      inhoan joulua. inhoan sitä kuinka ihmiset ryysivät kaupoissa ja joka paikassa on tungosta. inhoan sitä että saa väkisin keksiä ihmisille lahjoja..varsinkin ihmisille jotka eivät tarvitse yhtään mitään lahjoja sillä heillä on jo kaikkea. inhoan sitä joulun teennäisyyttä. inhoan sitä että kaikki hössöttävät ihan hulluna ennen joulua eikä kellään ole aikaa tehdä mitään muuta. jos jollekin lahjan haluaisin antaa niin antaisin sellaiselle joka on köyhä, jolla ei ole varaa ostaa lahjoja, ruokaa, vaatteita.
      joka ikinen vuosi postiluukustani tipahtaa lukematon määrä joulukortteja, siitäkin huolimatta että itse en ole lähettänyt joulukortteja enää vuosiin. en hyväksy joulun kaupallisuutta enkä sitä tavaramäärää mikä joululahjoina ostetaan. ainoa mukava asia jouluna on se että saa olla yhdessä läheistensä kanssa. mutta sitä haluan tehdä ympäri vuoden enkä vain jouluna. joulu ei merkitse minulle mitään.

    • uttta

      Hullut suomalaliset viettävät joulua:
      kulutetaan, juodaan, tapellaan, matkustetaan hullun lailla pitkin suomea, laskut jätetään roikkumaan ja valitetaan jaka asiasta. Visa vinkuu vaikkei olis rahaahaan tulossa, mutta pitää olla tekopyhä paskiainen. Toivon sähkökatkoja, liukkaita kelejä, kännykkäverkon alasajoa, sekä ongelmia maksuliikenteessä. Miksi?
      Sen takia että tajuisitte ettei tällainen kulutuskulttuuri voi jatkua vuodesta toiseen!
      Antaa aikaa läheisille älkääkä kulutukselle.

      Suomalainen joulu on typerän kansan typeryyden huipentuma jossa muumimamma lässyttää telkkarissa.

    • se ihana mies

      Mene seurakunnan joulutapahtumiin.
      Siellä tutustut raittiisiin uskovaisiin miehiin jotka eivät juokse viinan perässä vaan haluavat jakaa joulun sinun kanssaasi.
      Iloista jeesuksen syntymäjuhlaa!

    • mmjkkllöms

      MÄ NAUTIN SIIS JOULUSTA JA TÄSSÄ ON KIERRETTY KAUPPOJA MUN UNELMAJOULU OIS JOSKUS SE KUN MIES YLLÄTTÄISI TULEMALLA SAKSASTA AATONAATTONA SUOMEEN MERSULLA JA SITTEN AJAISI SEN JA SITTEN VIELÄ MONIEN KATEUDEKSI E430 AMG < KORTIN KERA JA SITTEN VIELÄ SUKULAISTEN JA TUTTUJEN YLLÄTYKSEKSI JA SITTEN VIELÄ SEURAAVANA JOULUNA CL 500 BRABUKSEN KERA SUOMEEN 17.12 - 21.12 JA SITTEN MIES AJAISI AUTON SUOMEEN LAIVASTA KELLO 8.30 JA SITTEN VIELÄ SATAMASTA LÄNSIMÄKEEN

    • minä ja kinkku

      ole onnellinen siitä että sulla on se oma kultsi, kaikilla ei ole. joillakin ei ketään...

    • vihaan vihaan vihaan

      kaikki suomen nuoriso pitäis teljetä vankilaan uudenvuoden päivänä!

      • ..........

        kaikki suomen yli 40-v ikäiset pitäis teljetä vankilaan vuoden jokaisena päivänä.


      • ...........

        Taidat vaan olla kateellinen kun nuoret jaksa pitäöä hauskaa ja itse olet jo niin vanha ettet enää jaksa.

        Nuoret sentään osaa pitää hauskaa, te keski-ikäiset ja vanhemmat taas tyypillisesti vietätte joulun ja uuden vuoden näin:

        1) Juodaan ihan tolkuton känni ilman että on ees alkuunkaan hauskaa, jurotetaan vaan
        2) Pahoinpidellään lapset ja puoliso sairaalakuntoon
        3) juodaan vielä lisää ja jurotetaan
        4) puukotetaan joku vastaantuklija hengiltä
        5) Juodaan vielä lisää
        6) Sammutaan ojaan

        Nuoret sentään osaa olla kännissä silleen että pidetään hauskaa, te vanhukset ette sitä osaa vaan pelkästään örvellätte ja lopputuklos on sitten se mikä se on.


      • Vanhus vasta 90 v
        ........... kirjoitti:

        Taidat vaan olla kateellinen kun nuoret jaksa pitäöä hauskaa ja itse olet jo niin vanha ettet enää jaksa.

        Nuoret sentään osaa pitää hauskaa, te keski-ikäiset ja vanhemmat taas tyypillisesti vietätte joulun ja uuden vuoden näin:

        1) Juodaan ihan tolkuton känni ilman että on ees alkuunkaan hauskaa, jurotetaan vaan
        2) Pahoinpidellään lapset ja puoliso sairaalakuntoon
        3) juodaan vielä lisää ja jurotetaan
        4) puukotetaan joku vastaantuklija hengiltä
        5) Juodaan vielä lisää
        6) Sammutaan ojaan

        Nuoret sentään osaa olla kännissä silleen että pidetään hauskaa, te vanhukset ette sitä osaa vaan pelkästään örvellätte ja lopputuklos on sitten se mikä se on.

        mutta joulu tuo piristystä ja valoa tähän säkkipimeään aikaan, kun ei luntakaan ole.
        Miksi 40 v on vanhus?
        Minä olen 60 v ja olen ajatellut olevani vanhus vasta 90 v.
        Nytkin on kirja kirjoitettu ja jouluu järjestetty ihan perinteiseen tyyliin. Kivaa!


      • Nahkatuuba
        ........... kirjoitti:

        Taidat vaan olla kateellinen kun nuoret jaksa pitäöä hauskaa ja itse olet jo niin vanha ettet enää jaksa.

        Nuoret sentään osaa pitää hauskaa, te keski-ikäiset ja vanhemmat taas tyypillisesti vietätte joulun ja uuden vuoden näin:

        1) Juodaan ihan tolkuton känni ilman että on ees alkuunkaan hauskaa, jurotetaan vaan
        2) Pahoinpidellään lapset ja puoliso sairaalakuntoon
        3) juodaan vielä lisää ja jurotetaan
        4) puukotetaan joku vastaantuklija hengiltä
        5) Juodaan vielä lisää
        6) Sammutaan ojaan

        Nuoret sentään osaa olla kännissä silleen että pidetään hauskaa, te vanhukset ette sitä osaa vaan pelkästään örvellätte ja lopputuklos on sitten se mikä se on.

        pitäisi olla nukkumassa jo Pikku Kakkosen jälkeen. Hyi hyi, vai että ihan kännissä hillut ympäriinsä!


    • ei uskovainen

      Iha hölynpölyä koko joulu. Suurta valhetta, joka menee kansaan kuin häkä.
      Minä haluun juosta joulun en mitää tekopyhiä lahjoja enkä temppeissä kumarteluja.
      Joulu on valon juhla, pidettäköön se semmoisena. Kirkko vaa ominnu joulun palvemaan tekopyhiä tarkoitusperiään.

    • vesatu

      Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Uskon, että useammat meistä ajattelevat samalla tavalla. Miksi juuri Jouluna pitää muistaa, ostaa turhanpäiväsiä lahjoja ja mielistellä kaikkia ylipäänsä? Voihan sitä muulloinkin tehdä jos haluaa ja antaa aikaa lähimmäisille. Voisin tosiaan tulla Sinun kanssasi peiton alle ystäväiseni ja unohtaa tämä älytön kiire, hössötys ja tressi. A-P-U-V-A !

    • Hiljalleensa

      Teen ihan kaikkee muuta joka ei liity jouluun koska en vietä Joulua ku nän yksin elelee. Niin siinä se sittten vaan pikkuhiljaa meneilee ohitse ihan huomaamatta.

    • Tule kaveriksi, niin tehdään kaikkea mitä ei saa joulurauhan aikaan tehdä.

      Itselläni on tarkoitus käydä ainakin pilkillä ja jänismetsällä.

      Joulupöydässäkin on itse pyydettyä riistaa ja possut kiittää.

      Auringon laskettua meinaan katsoa televisiosta Sergio Leonen perheleffoja.

    • töissä!!

      mä rakastan joulua, sitä että saa olla monta pyhää tuplaliksalla kattomatta kaikkia arjen ***naamoja ja nauttia kaikista suklaista yms joita asiakkaina olevat mummukat tarjoo! ja mä voin haistattaa pitkät sukulaisille eikä ne ees tajua sitä! "joo, tosi ikävää että TAAS arpa osu mun kohdalle ja joudun jouluks töihin.." ja ihan vahingossahan sitä on joka joulu töissä, muka.

      • joulupukki

        Olen marraskuun alusta asti tehnyt joulua, kirjoittanut kortit ja ostanut sadoilla euroilla lahjoja. Vihaan joulua enkä jaksaisi sitä enää valmistaa. Aikuinen lapseni ilmoitti tulevansa lapsensa kanssa meille. Sen jälkeen joka kerta tavatessamme "luuleksä, et me teille jouluna tullaan. No kai meiän on pakko, ei o muutakaan paikkaa..." ja " Ei teille saa kunnon joulua". nyt oon ihan loppu ja haluaisin juoda itseni kuoliaaksi glögillä, vaikka en muuten alkoholia pahemmin käytäkään. Vihaan joulua!


    • -------

      on niin yliarvostettu?-kaupallista.
      Joulu on kristinuskosta lähtöisin,mutta meikä on ollut jo 21vuotta sitten eronnut kirkosta vaikka rippikoulu on käyty,siitä huolimatta joulu on minun mielestäni vain niin kuin ihan mikä muukin päivä paitsi sitä ennen ihmisillä seuraa älytön joulu hössötys aika noin 2kuukautta pikkujoulut ym ja jokapuolelta tulvii tätä punaista joulu sanomaa postiluukusta joka ikinen päivä ja jokainen sanoo hyvää joulua jne plaa plaa plaa,se on vain kohteliaisuutta vai pakkomielle,joten miten vitussa jos haluat välttyä joulu sanaa että näät sen almanakassa joten eikö se riitä??? Tästä sanasta joulu on tehty niin paisuva taikina että sen alkuperäkin on jo raiskattu nussittu ja jäljelle on jäänyt vain iso kasa paskaa jonka ympärillä huudamme hoosiannaaa!!! En niinkään vihaa joulua,mutta näitä ihmisiä jotka tekevät tästä joulusta älyttömän SHOUN! ja jouluaattona kunnes kaikki lahja paketit on aukastu niin se on sitten joululle THE END! ja kysyn oliko sen arvoista tämä 2kuukautta kestävä hysteriä?häh!

      • nano-nano

        Katkeruus hohtaa läpi koko autereen tekstin, älä yritä levittää katkeruuttsi meille iloisille Juolun viettäjille, vaikka me yksin ilman lapsia taakkaamme kantaen, vaimo kuoli syöpään 18 vuotiaana, enkä ole uutta kehdannut hommata. Hyvää Joulua!


      • -----------
        nano-nano kirjoitti:

        Katkeruus hohtaa läpi koko autereen tekstin, älä yritä levittää katkeruuttsi meille iloisille Juolun viettäjille, vaikka me yksin ilman lapsia taakkaamme kantaen, vaimo kuoli syöpään 18 vuotiaana, enkä ole uutta kehdannut hommata. Hyvää Joulua!

        mitä ihmeen katkeruutta hohtaa tekstistä et oikein ymmärtänyt ihmettelen vain miksi ihmiset tekevät joulusta niin ison numeron ihan kuin elämässä ei olisi parempia päiviä Vappu,juhannus ym sauna illatkin on paljon rennompia ja ei mitään joulu paatosta tämä oli vain toteamus,mulla on ilo ja kunnia kun mulla elää monessa polvessa ihmisiä,joten en ole missään suhteessa katkera kenellekkään vaan päinvastoin huvittunut,mutta sulla on suru vielä silmässä joten hyvää joulua siullekkin!


    • Nahkatuuba

      hyvät ihmiset stressatko! Minäkään en ole stressannut itseäni suursiivouksella, ruoilla, lahjoilla tai muillakaan joulun höpönpöpönpöppöillä! Emme edes pystytä joulukuusta. Kukapa sitä olisikaan katsomassa, kun matkaamme sukuloimaan. Älkää siis ottako joulua niin henkilökohtaiseksi taakaksenne. Jos alitajuisesti pelkäätte muiden ihmisten halveksuntaa, kun ette vietä perinteistä joulua kiireellä ja stressillä kuorutettuna, niin muistakaa; eiköhän sellaiset asenteet ole jo karisseet viime vuosikymmenien aikana, jokainen haluaisi viettää laiskan joulun! Haistatelkaa pitkä pee kiireelle, jos teillä on lapsia, niin joulu on ennen kaikkea heidän ja koko perheen juhla!

    • mumma.

      En vihaa joulua,MUTTA minä olen passannut lapset ja lastenlapset jouluna,olen sitä mieltä että nämä "uusavuttomat"nuoret perheet voisi ajatella vähän enemmän,ei kun tukka putkella mennään tuhatta ja sataa,nyt on nuorten vuoro kutsua äidit isät muummot ja vaarit syömään jouluna!Ei paljon lahjoja vaan yhdessäoloa ja rakkautta.Tänä vuonna lähdemme me "vanhat"jouluristeilylle.Hyvvää joulua!

    • *sinkkuneiti*

      Joo-o. Kyllä tää jouluhössötys on niin ahdistavaa, varsinkin ku on sinkku ja saa vastata sukulaisten uskomattomiin kysymyksiin. Kaikista omituisinta on, että mut on nostettu jalustalle ja oletetaan, että ruodin kaikki asiani muille!? Tää ei kyllä ole ongelma vaan jouluna..

      Jos olen sinkkuna ensi jouluna (jo kuudetta vuotta), niin en vietä koko joulua enään ollenkaan.

      • Mummeli9999

        Ymmärrän sinua sinkkuneiti,minulla on aikuinen poika,"sinkkumies"hän ei voi sietää joulua,on kuulemma aivan pe.......Kuitenkin toivotan sinulle "hyvää"joulua.Kyllä aurinko paistaa joskus risukasalle.Jaksamista!


      • sinkku äijä

        tule jouluna baariin niin pidän sinua hyvänä siinä unohtuu sukulaiset ja joulut!


      • *sinkkuneiti*
        sinkku äijä kirjoitti:

        tule jouluna baariin niin pidän sinua hyvänä siinä unohtuu sukulaiset ja joulut!

        Joo, pari päivää tätä jouluhössötystä ja sit tapsanpäivänä perinteisesti baariin ja sieltä joulupukki jatkoille ;)


    • hyvä....

      ryyppyjuhla juhannuksen tapaan. vuoden toisella puolella. "tässä jo kaljapullon korkkasin ja joulunvieton aloitin" kuuluu minun joulurunoni.

    • katu-uskottava

      Toivon joululahjaksi hauskan joulun.
      Eli toivoisin, että tänä jouluna vältyttäisiin liiallisesta alkoholista ja riitelyistä.

      Jos tämä toteutuisi, en vihaisi enää joulua.

    • erilainen joulu..

      aina ennekin heti joulun jälkeen revin joulun alas, nyt en ole laittanut joulua ollenkaan.
      Muutaman pakollisen lahjan hankin.Mutta vähemmän rahaa tuhlasin kuin aiemmin ja veronpalautukset säästin.Kinkkua en syö..sillä juuri selvisin jostain pöpöstä joka aivan varmaan tuli lihasta.
      Ihana mies odottaa ja nauttii omassa kotonaan joulusta.

    • saa punastumatta

      Hoilottaa kirkossa, En etsi ,Valtaa Loistoa, En Kaipaa Kultaa kaan...Ahneet pyrkyrit vauhdissa.

    • x-mas

      no, tolla asenteella saat varmaan viettääkin, vaikka juhannuksen peitonalla ihan keskenäs.

    • Pora

      Pilattu juhla, ja vielä kristittyjen oikealta paikaltaan nyrjäyttämä. Itse juhlin
      Yulea talvipäivänseisauksena, kuten
      kuuluu. Tärkeä päivä se on juhli sitten
      tai ei.

      "Kokakola-joulu"-kulutusjuhla
      lähinnä ärsyttää, mutta onneksi ei
      tarvitse olla sen kanssa tekemisissä
      kuin marginaalisesti. Jos joku siitä
      nauttii niin nauttikoon.

      • lopettaisi

        joulun kokonaan, se on niin teeskentelyä koko vitun touhuu...että mä en voi kun vihata koko saatanan 3päiväistä kaupallista juhlaa...


    • nihilisti sotahullu

      Aloitetaan kolmas maailmansota!

      • rilääks

        Eikun lopetetaan vaihteeksi kaikki sotiminen!

        Annetaan aivan kaikkien olla rauhassa.

        Tyyneyttä Jouluksi ja Rauhaa vuodeksi 2008!


      • Turisti2
        rilääks kirjoitti:

        Eikun lopetetaan vaihteeksi kaikki sotiminen!

        Annetaan aivan kaikkien olla rauhassa.

        Tyyneyttä Jouluksi ja Rauhaa vuodeksi 2008!

        Merkityksensä.Se on surta lahjusten aikaa.Luulen että verottajalle ei kerrota joululahjojen arvoa?.Lahja annettiin jeesuslapselle mitä nyt matkitaan ikäänkuin me kaikki olisimme jeesuslapsia,,Lulen että puolet suomen kansasta ei verota saamistaan lahjoista vaan pimittää ne verottajalta,(jos arvo ylittää määrätyn arvon)lukuunottamatta joitakin suuria firmoja jotka ei halua menettää mainettaan...Haluan mainita myös että joulukuusen ostaminen on mielestäni rikos kun se tuhoaa kallisarvoista metsää mikä ei mielestäni kuulu jouluun,puhumattakaan sähkönkulutuksesta.Sillä enerkiamäärällä voisi korvata vaikka lentolippuihin suunnitellun päästöveron,,Listaa voisi jatkaa loputtomiin jos haluaa,mutta tässä tärkeimmät.


      • ihan vaikka vaan kiusallaan

        mua kans vituttaa ja vihaan ihan mielellään kaikkee joka liikkuu ja joka ei liiku, vihaan sitäki. Joulu on paskapäitten juhla joka sulkee lähimmäiset ulkopuolelle!


      • ja parempaa kaaosta vuodell...
        rilääks kirjoitti:

        Eikun lopetetaan vaihteeksi kaikki sotiminen!

        Annetaan aivan kaikkien olla rauhassa.

        Tyyneyttä Jouluksi ja Rauhaa vuodeksi 2008!

        enkä taistele maanmiesteni ja naisteni puolesta, TE meidät petitte!


    • ihan sama

      Joulu on hyvää aikaa ihmisille joilla on jo asiat hyvin..ystäviä ja ihminen josta pitää kiinni. Joulu on synkkää aikaa niille joilla ei ole ketään mistä pitää kiinni. "Joulu on rauhoittumisen ja yhdessäolon aikaa" niinhän kaikki sanovat..epäilen että mielenterveyspuhelimet ovat kumminkin aikatavalla tukossa juuri pyhien aikaan, kun vihdoin on aikaa pyöritellä asioita mielessä, eikä niitä voi enää haudata arkirutiinien alle.

      • jokelasta vasta

        muutama viikko ja nyt ollaan niin lässyn lässyn sönköttämäsää tekopyhää paskaa joka on valetta. Joulu on samaa paskaa kuin tuloerojen kasvu, jotkut saavat ja jotkut saavat jäädä ulkopuolisiksi.


    • sulla on sentään sukulaisia

      olet onnen pekka, tai eeva.

      Jollain ei ole edes sitäkään ja silti pitää mennä peiton alle yksinään. Olet varmaan maailman viimeisin nainen joka joutuu menemään yksikseen petiin!

      Vihataan yhessä joulua.

    • Menee hyvin??

      Tästä olen jo pidemään aikaa palstoilla puhunut. Välillä käyttänyt toistakin nimimerkkiä.

      Edessämme väijyy niin suunnaton lamapeikko, ettei toisesta väliä. Ihmisillä on hyvin lyhyt muisti ja viime laman opetukset eivät ole jääneet monenkaan mieleen. Monet kolmekymppiset ja hieman päällekin puristelivat vielä finnejä tuolloin eivätkä muista koko lamasta mitään. Minä muistan. Kävin sen läpi - onneksi toki vain opintovelka niskassani. Onneksi ei asuntovelkaa. Silloin juuri vihitty akateeminen nuoripari oli lähes puilla paljailla ja työt olivat vähissä. Sitä teki mitä pystyi, mutta onneksi Jumala auttoi vaikeiden aikojen yli. Sitten tuli 1999 ja alkoi valtava siunaus, mutta niistä asioista sitten joskus myöhemmin. Omalta kohtaa lama loppui kuin seinään.

      Mutta tämän hetken totuus on kylmä: Ehkä jo ensi tammikuun lopussa rytisee sillä lailla ettei milloinkaan ennen ole nähty.
      Pankkitalletukset eivät ole turvassa vaikka niin uskotellaan; edes sitä minimiä 25.000 euroa ei välttämättä tiukan paikan tullen kyetä maksamaan. Kiinteistöjen arvot putoaa raketin lailla, velkaneuvontajonot räjähtävät käsiin. Köyhyyttä, kerjäläisiä, avioeroja, prostituutiota, huumeita, rikollisuutta. Tähän olemme menossa. Velka on kaikkein pahin juttu silloin. Koita päästä eroon veloistasi kun vielä kerkiät. ÄLÄ MISSÄÄN nimessä osta nyt asuntoa -ainakaan velalla. Jos ostat, niin mielellään siten, että sinulla on 70-80% hinnasta omaa pääomaa ja aivn vähän velkaa. Paras vaihtoehto on, ettet ota velkaa ollenkaan, tai et osta nyt ollenkaan. Taatusti olet muutaman kuukauden päästä kiitollinen tästä neuvosta.

      Yksi tulevan katastrofin suurimpia syitä on ihmisten ahneus ja asuntokauppa. Syyllisiä on helppo etsiä, mutta mitä se auttaa vaikka luettelisi heidät jo nyt etukäteen:

      1) kiinteistönvälittäjät
      2) pankinjohtajat
      3) huonot sijoitusneuvojat....
      4) ja tietysti Sinä itse, se kaikkein tyhmin

      Kuitenkin nämä ihmiset ovat vain tehneet työtään voiton maksimointi mielessään. Aina kun osoittaa jotakuta sormella, niin kolme sormea osoittaa itseään. Perimmäinen syy on aina ihmisen oma ahneus. Aina!

      Itse möimme keväällä huikealla hinnalla ison omakotitalomme ja nyt olemme vuokralla. Rahat ovat sijoitettu parhaan ymmärryksemme mukaan, mutta nykypäivänä mikään sijoitus ei ole "pommin varmaa"

      Ohjeeni sinulle on: Sijoita Taivasten Valtakuntaan. Maksa tuloistasi 10% Jumalalle. Sijoita lähimmäisiisi, 90% heille.

    • maamimaa

      Vielä mahtavampaa on tässä lasten edessä esittää onnellista ja on joutunut järjestämään joulua kun olemme tehneet ero päätöksen ukon kanssa. Tämä nyt on ollut tulossa jo vuosia.
      Mutta, näin harmaata täällä jouluna. Itse eroa haluan. Mutta arvatkaas kuin on hankala olla samankaton alla.
      Arvatkaa kuinka vaikeaa on yrittää pahin olo peittää kasvoilta.

      Paskin joulu ikinä

      • onnelliset joulut takana

        joulua tehty monta viikkoa,tärkeä juhla aina ollut meillä.
        olen kaikkeni tehnyt joulun eteen ja kolme päivää ennen joulua jouduimme lähtemään kotoa pois miehen raivoamisen takia.Oli humalassa.
        Huusi lapselle että älä kyttää
        tai mä heitän sut ulos.Toinen lapsi meinasi
        tukehtua ruokaan,koska alkoi itkeä huutamista.
        Oltiin pois kaksi tuntia ja mies soitteli perään
        että pistää kämpän paskaks ja sulje kännykkäsi
        ettei poliisit paikallista sua,koska hän soittaa
        ne sun perään hakeen lapsia.
        Miehellä on narsistisia oireita ollut jo pitkään
        ja olen pyytänyt hoitoon mutta syyttää minua aina. En voi uskoa että meillä on tälläinen joulu.Tää ei voi olla totta ja silti on,ero on kai väistämätön ei tätä hiiri ja kissa leikkiä voi enää jatkaa.Mun tekee niin kipeää sattuu niin paljon,lapset vaistoo kyllä tilanteen.
        Haluaisin niin olla onnellinen,mutta en voi.
        Nukuin illalla kolme tuntia,aattoiltana,siitä jää
        lapsille varmaan kiva muisto,äiti nukkuu......
        Lapsille on vaikea esittää onnellista,he kyllä
        vaistoavat tilanteen. Se on totta ,kuinka vaikeaa
        on pahin olo PEITTÄÄ kasvoilta,onneksi en ole yksin,on muitakin samassa tilanteessa olevia.
        Se lohduttaa.


    • Anniina

      Kun on uurastettu hullun laella, melekeen tolokkua vaella koko vuos, niin nytpä tie äkkitoppi, joulun viettoon joka kloppi! Jos joku käsköö niin leiki kuuroo, mätä nuamaas joulupuuroo, makkoomaan mää kuusen alle, kuorsaus kuuluu kaekkialle. Herree vasta ku vuos on uus, sirkeet on silimäs ja naarussa suus. Rauhaisaa Joulunaikaa ja Onnea tulevalle vuodelle 2008.

      • %&amp;¤&amp;¤&amp;

        joulu on kerran vuodessa mutta kestää lähes 2kk.alkaen marraskuun puolesta välistä jolloin kuuset kynttilät ilmaantuvat ostoskeskuksiin ja loppiaisena päättyy


      • Hyvää Tapaninpäivää

        Hyvä. Elämään "huumoria". Auttaa vaikeinakin aikoina, Ainakaan ei ole niin pahaksi, kuin vatvoa kaikkia pahoja asioita, joita itse kullekin on sattunut. Toki täytyy monet asiat läpi käydä ja moneen kertaan. Oppia hyväksymään itsensä jne.


    • Suoraan sanoen olen vittuuntunut jouluun. Tekopyhiin joulukortteihin ja joululahjoihin, sairaaseen mässäilyyn yms. muuhun paskaan, mitä joulun aikana joka tuutti suoltaa ulos.

      Joulu ei merkitse minulle mitään. Pelkkä tekopyhä juhla, joka on onneksi pian tältäkin vuodelta ohi.

      • äippä

        no niin poikani, jota rakastan.tosi on!


    • tyhmis

      tässä elämä on,kuvitelmissa ja salaisissa suhteissa.ei ne omaa elämääsi korvaa.korjaa elämäsi ja ota oma osasi elämässäsi..turhaa taistella suhteiden kanssa.niilläkin oma elämänsä, ja loppupeleissä jäät tappiolle. näin se vain on. miehet haluu, tahtoo ja rakastuu, sitten ne häipyy ja selittää. Oli kysymys jumalan rakkauvesta tai mistä. selitystä löytyy.

    • toisen tavara

      Kauhein joulu ikinä.

      Toinen menee avaamaan toisen lahjan. Ei sellainen kuulu asiaan. Miten jollekin tulee mieleenkään.

      Lahjat pitää saada avata itse.

    • Kyllästynyt kaikkeen

      Siivoa, koska on pakko. Laita jouluruokaa, koska on pakko. Hymyile sukulaisille, koska on pakko. Pakollinen pukki käy. Ipanat alkavat valittamaan viimeistään joulupäivänä, että kaverit saivat enemmän ja/tai parempia lahjoja. V**TU ETTÄ OTTAA PANNUUN! Ensi jouluna heivaan kakarat vaikka isovanhemmille ja itse lähden hotelliin.

      • voi mahoton!!

        - Siivoaminen on pakko muulloinkin kuin jouluna
        - Ruoanlaitto on pakollista myös arkipäivinä
        - Täytyy olla melko paha olla, jos kokee sukulaisille hymyilemisen pakoksi
        - Joulupukki ei todellakaan ole pakollinen
        - Lahjoistaan valittavat ipanat ovat vain huonon kasvatuksen tulos. Mitä kylvää, sitä niittää

        Ai että oikein hotelliin? Ai niin... kukapa viithtyisi saastaisessa huushollissasi joka muistuttaa läävää.


    • joulunipas

      onkin vain yksi päivä muiden joukossa. Joulua ei todellakaan tarvitse vihata, kunhan muistaa ostaa riittävästi ruokaa, että saa sitä pyhinäkin.

      Joulu on lasten juhla, arvon mielipidevammainen.

    • Hagel82

      Ymmärrän fiiliksesi, mutta "Lumiukko" ja "Ihmeellinen on elämä" eivät kyllä oo mitään typeriä perheleffoja.

    • voi voi

      ei kuullosta hyvältä

    • sopeutuvainen

      Joulu on juhlista jaloin!

      • Rakasjoulu

        Asiaa!! Rakastan joulua ja se ei ole todellakaan mitään tekopyhää. Jos se on teidän angstien ihmisten mielestä sellasta niin muuttakaa vaikka kuuhun itkemään että oi voi kun on kamalaa. Mä rakastan joulua ja joulu on yhdessäolon sekä rakkauden aikaa. Menkää helvettiin te jotka valitatte joulusta. Masentuneet paskiaiset hankkikkaa ystäviä...


    • vihaanjouluamyöskin

      On se taas niin KIVA mennä huomenna töihin ja kuunnella happy familyjen joulustooreja ja kun kuitenkin siellä ollaan sukulaisissa tuskailtu ja irvistelty mutta kuvaahan pitää jaksaa kiillottaa myös arkena omissa yhteissöissään. Suomen avioerotilastot senkun nousee... kuinkahan moni vietti eronneena, sinkkuna tai yksinäisenä joulunsa tänäkin vuonna?

      Joka mainos suoltaa tekstiä ennen joulua miten hankit sitä ja tätä perheellesi ja ihanalle puolisollesi ja tulee perheohjelmaa ja muuta hempeää...

      Ei jaksa innostua.. Missä vietetään ensi vuonna Eronneitten, Sinkkujen ja Yksinäisten joulubileet?

    • Mrtapani

      Kennelläkään ei ole suurempaa rakkautta kuin se,että joku antaa sielunsa ystäviensä puolesta.

      • KLJLKJLJLJLKJLJLKJ

        Joo 24.12 vois pitää sinkkujuhlan. Mut ei mitään joulu teemaa eikä joululauluja eikä mitään muutakaan V****joulu pas***. Pelkkä sinkkubileen 24.12. Vois pitää valonajan pitenemis juhlaa Mut EI MITÄÄ PASK*** JOULUPUKKI JOULULAULU JOULU RUOKA PASK*** VAAN LAATU BILEET LAATU IHMISILLE.


      • joulunviettäjä....
        KLJLKJLJLJLKJLJLKJ kirjoitti:

        Joo 24.12 vois pitää sinkkujuhlan. Mut ei mitään joulu teemaa eikä joululauluja eikä mitään muutakaan V****joulu pas***. Pelkkä sinkkubileen 24.12. Vois pitää valonajan pitenemis juhlaa Mut EI MITÄÄ PASK*** JOULUPUKKI JOULULAULU JOULU RUOKA PASK*** VAAN LAATU BILEET LAATU IHMISILLE.

        Narsisteilla on vaikeata viettäää joulua, tai mitään mikä liittyy yhdessäoloon muiden kanssa. Varsinkin jos itse eivät saa olla kokoajan pääosassa. Mutta parasta onkin että narskut eivät tule pilaamaan muiden juhlaa.


      • joulu kotona
        joulunviettäjä.... kirjoitti:

        Narsisteilla on vaikeata viettäää joulua, tai mitään mikä liittyy yhdessäoloon muiden kanssa. Varsinkin jos itse eivät saa olla kokoajan pääosassa. Mutta parasta onkin että narskut eivät tule pilaamaan muiden juhlaa.

        Kyllä itselläkin kokoontuminen sukulaisten kanssa jouluksi tuntui monasti melkoiselta pakkopullalta. Turhien ja tarpeettomien lahjojen shoppailu 20-25 ihmiselle ei ollut sekään mitään herkkua... tuskin kenellekään. Sapuskoiden hankkimiseen ja valmistamiseen osallistuivat kaikki omalta osaltaan.

        Mutta kun lopulta päästiin aattona kokoontumaan mummolaan maaseudun hiljaisuuteen ja rauhaan, se oli aina upeaa. Siellä luettiin jouluevankeliumia ja/tai käytiin joulukirkossa, soitettiin, leikittiin ja laulettiin, syötiin hyvin, viihdyttiin ja illalla ennen kotiin lähtöä jaettiin lahjat. Juuri niin, ne tarpeettomat ja turhat joululahjat, joita kukaan ei halunnut shoppailla, mutta jotka on kuitenkin oli kiva saada, vaikka ilmankin olisi voinut elää.

        Vaikka ne kaikki joulun rituaalit eivät välttämättä ollutkaan minun juttuni, oli kuitenkin aina mukava tavata sukulaisia (jopa se vittumainen ja omahyväinen täti ja typerä kusipää-serkkukin), joita ei ollut tavannut aikoihin ja viettää aikaa heidän kanssaan.

        Aikanaan sekin loppui. Mummot ja vanhemmatkin on laskettu haudan lepoon ja sukulaisista vieraannuttu. Nykyisin asun ulkomailla, enkä ole tavannut ainuttakaan sukulaista 16 vuoteen. Vietän joulut vaimon kanssa kotona hyvän ruoan ja rentoutumisen merkeissä ja olen siihen järjestelyyn varsin tyytyväinen, mutta kyllä ne lapsuuden ja nuoruuden sukujoulut... ei niin että erityisemmin kaipaisin niitä, mutta kyllä ne elävät muistoissa ikuisesti oikein erityisellä paikalla.


      • no just...
        KLJLKJLJLJLKJLJLKJ kirjoitti:

        Joo 24.12 vois pitää sinkkujuhlan. Mut ei mitään joulu teemaa eikä joululauluja eikä mitään muutakaan V****joulu pas***. Pelkkä sinkkubileen 24.12. Vois pitää valonajan pitenemis juhlaa Mut EI MITÄÄ PASK*** JOULUPUKKI JOULULAULU JOULU RUOKA PASK*** VAAN LAATU BILEET LAATU IHMISILLE.

        nii sellainne joulu jossa kuunnellaa vaan lady gagaa ja juodaan kaljaa ja syödään burkereit!!! ja sit kännis kaikki saa hilpata toisii!


    • wefdsf

      Hyvä mies sitten etsii sen unelmien miehen ja viettää joulunsa haluamallaan tavalla. :)

      • klklklklklmmkmkmlkk

        Mä haluun sushii jouluna Sushipaikkoja auki Kampissa?????


      • mmmmllkkklklklkl
        klklklklklmmkmkmlkk kirjoitti:

        Mä haluun sushii jouluna Sushipaikkoja auki Kampissa?????

        Tää on paras viesti ketju tääl. Nyt vaan mietitään miten sais erilaisen vaihtoedon ihmiselle joille normaalijoulu on huono vaihtoehto. Ois kiva luoda uus vaihtoehto viettotapa.


    • Minäkin vihaan

      Tässä sitä tehdään kohta puoliin lähtöä poikamiesporukalla kapakka reissulle kapakan jälkeen ei mennä rillille vaan kinkun syöntiin ja sitte juuan vielä vähän lisää! Leevi and the leavings-Jouluaattona kännissä

      • <<<

        MUN UNELMAJOULU OIS SELLAINEN JONKA SAIS VIETTÄÄ ELÄMÄNSÄ NAISEN KANSSA ENSIN TYTTÖYSTÄVÄNSÄ JA SITTEN VAIMONSA KANSSA JA SITTEN AIKANAAN RVA JIIN < 6 LAPSEN ÄITI MYÖHEMMIN KANSSA


    • kauniiksi teen

      sama täällää, kaipaan rauhaa ja rakkauden kieltä, Ainoastaan yhdessä Joululaulussa lauletaan sointuja rakkaudesta.
      tämä Konsta jylhän joululaulu, vaikka onkin surullinen, sinun joulusi kauniiksi teen.

    • JouluHullu1590

      En niinku älyy mite joku halveeraa jouluu jos oonn niin kauheeta ni miks siit pitää kaikille tiedottaa ihanku jokista suomen tai minkään muun maan ihmisten tarvii sun asioita tietää joka mielipidettä. Vois kyll miettii mitä sanoo ite oon sellane jouluhullu joka rakastaa joulua ja lahjojen saanti on kivaa ja ilahduttaa ihmisii ku en niitä lahjoja melkeee ikinä muuten saa paitsi jonku pikku paketin syntymä päivänä et ei sun tarvii tulla valitttaa tänne jotain ihan päätöntä sun mielestä huonoja asioita joulussa!:(

    • Lailla kiellettvä

      En ymmärrä minäkään sitä ihmisten tapaa saada toteuttaa jotain hartaushetkiä joulun varjolla. Minkä hemmetin takia pitäisi ahtautua jonnekin kirkkoon laulamaan niitä kauheimpia joululauluja? Samat biisit prkl joka kerta.
      Tulee mieleen Eppu Normaalin biisi Ikävän pitämisestä.

      Muistan kun olin vielä naimisissa niin muija pyyteli kirkkoon lauluja lurittamaan. Totesin etten kilon kappaleina sinne lähde kärsimään. Rupesi itkemään. Ihan oikein sille.

      Koskahan ihmiset osaisi riistäytyä irti siitä roskasta mitä kaupallisuus ja ympäröivä ihmisyhteisö yrittää tuputtaa?

      Sanovat sitä perinteiden vaalimiseksi. Miksi niitä vaalia pitäisi ja kuka siihen pakottaa?

      • oletpa karski karju

        Vaimosi olisi halunnut käydä joulukirkossa, mutta sinä kieltäydyit koska kuvittelit että sinunkin on "pakko" ottaa virsikirja käteen ja veisata virsiä ja koska olet kuullut ne "biisit" niin moneen otteeseen että ne ovat alkaneet kyllästyttää?

        Sen sijaan että tuomitset toisen tavat ja tottumukset ja loukaat, olisiko se tappanut sinut, jos olisit lähtenyt mukaan edes seuraksi? Tunti-pari vuodessa ei ole paljoa.

        En itsekään voi sanoa olevani mikään ahkera kirkossa kävijä, mutta jos asia olisi vaimolleni oikein erityisen tärkeä, toki näkisin voivani lähteä mukaan edes kerran vuodessa.


      • 44455555566666666666

        " Koskahan ihmiset osaisi riistäytyä irti siitä roskasta mitä kaupallisuus ja ympäröivä ihmisyhteisö yrittää tuputtaa?"

        Mutta oletko tarkemmin miettinyt sitä mitä sinulle jäisi jos sinulta ympäriltäsi oikeasti vietäisiin se kaikki roska jota ihmisyhteisö yrittää sinulle tuputtaa.


    • älä läski rähjää

      Ongelmasi on että olet ylipainoinen, sinulla on ihmissuhde- ja asenneongemia, etkä pidä kenestäkään, eikä mikään ei ole kivaa, minkä eteen joutuu näkemään vähänkin vaivaa ja tekemään työtä.

      Jotenkin tuntuu, että tuolla asenteella saat vastaisuudessakin käpertyä yksin tunkkaiseen punkkaasi peiton alle jurottamaan ja räpläämään toosaasi., ellet sitten löydä sellaista unelmien miestä, joka pitää lihavista ja asennevammaisista kusipäistä.

      Suklaan "pakkosyönti"?? LOL!! Ainoa mikä tekee sen pakoksi on heikko tahdonvoimasi, pullukka.

      • kurkkuaan myöten tukossa

        Juuri näin, ootte vaan kaikki niin läskejä, että ette jaksa mennä kirkkoon ja halua syödä suklaata:D Ja sinä joka kirjoitit tämän alkuperäisen viestin taidat olla 55v mummeli jolla on jäänyt murrosikä päälle:D oikeesti mikä siinä joulussa on niin kauheeta ? Saa lahjoja ja saa ilahduttaa sukulaisia/kavereita. Pysykää siellä sängyssä älkääkä viniskö....ihan hävettää


    • entykkää

      No onneksi en ole ainoa joka vihaa joulua.Inhottaa kun se on juuri sitä paskan teennäistä lahjojen vaihtoa ja täyttä teeskentelyä muutenkin.Ja mieheni haluaa lisäksi aina tuoda sen kaikista suurimman kuusen joulukuuseksi meille, vaikka se ei oikein kunnolla mihinkään tunnu mahtuvankaan,i koska asuntomme on niin pieni ja ahdas jo muutenkin myös.Mutta kuusi pitää kuitenkin sisälle tuoda koska hän haluaa olla perinteiden orja.Ja sitten kuusiparka tuodaan sisälle kuivumaan ja kuolemaan.Ja kaiken lisäksi sen päälle ripustetann kaiken maailman hölmöt rihkamat joita kuusi ei varmastikaan haluaisi jos siltä siitä voisi kysyä.Minusta se on luonnon riistämistä eikä mitään muuta.Kuusien kuuluu saada elää rauhassa luonnossa omassa elementissään,mutta mitäpä ahne ihminen ei tekisi kunhan saa vaan toteuttaa omia itsekkäitä halujaan.Joten hyi helvetti näitä Jouluja en kyllä muuta sano!!!.Olisi varmaankin pitänyt syntyä kokonaan eri planeetalle eikä tänne maahan ollenkaan.

      • Yhyyy

        Voi voi on kauheaa...


      • Anonyymi

        Miksi elät miehen ehoilla. Eroa ja ole vapaa. T onnellinen sinkku.


    • merrychristmas

      mun mielestä joulu on lasten juhla. itse rakastin joulua lapsena. teini iässä ja nuorena aikuisena se ei muuten jaksanut kiinnosta muuten kun että sai hyvän jouluaterian. nyt kun itselläni on lapsi niin tottakai haluan tehdä kaiken perinteisen hänen vuokseen :). tuo ylenpalttinen joulu hössötys ja hirveä maisostaminen on mielestäni myös turhaa.

    • Rft

      OLET ILMEISESTI KOKENUT HUONON JOULUN JA PÄÄTTÄNYT VIHATA JOULUA. Se on sun ongelma😠

      • Anonyymi

        Vihaan joulua ja uskovaisia. Hahahahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihaan joulua ja uskovaisia. Hahahahaa.

        Ihan sama täällä!!!


    • Anonyymi

      Joulua ei tarvitse viettää ollenkaan, jos ei huvita. En minäkään omista joulukoristeita, en osta lahjoja ja olen kieltänyt muita antamasta lahjoja minulle, en ole ikinä lähettänyt joulukorttia, en tee jouluruokia, en siivoa erikseen joulua varten jne.

      Joulu on minulle vain vapaapäivä, ei yhtään mitään muuta. Ei tarvitse keksi ”vaihtoehtoista” joulunviettotapaakaan kun joulu on vain tavallinen päivä.

      • Anonyymi

        ...Casmir törkee jouluihminen, totuus tulee lapsen suusta ihan omin sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Casmir törkee jouluihminen, totuus tulee lapsen suusta ihan omin sanoin.

        Mitäs törkeää tuossa oli vai höpisitkö jostain muusta? Joulua voi viettää miten itseä huvittaa, myös olla kokonaan viettämättä ollenkaan kuten itse teen.


    • Anonyymi

      Mikset sitten skippaa joulua. Me ei ostella lahjoja,ei kyläillä. Ihan normaalisti tässä kotona.

    • Anonyymi

      Suomenämmä: En välitä joulumusiikista. Iskelmät ovat paljon parempia.

    • Anonyymi

      Antaa joulun olla. Itse käyn vanhemmillani syömässä ja that's it. Suvussamme ei ole kortteja tai lahjoja harrastettu kymmeniin vuosiin. Ihan tavallista aikaa se joulu on. Teini ei halunnut joulukalenteriakaan tänä vuonna. Torilla on kyllä kaunista jouluna. En vihaa joulua,mutta en hössötä siitä🙏

    • Anonyymi

      Joulu on mielikuvituksettomien ihmisten rutiininomaista toistoa. Nämä ihmislampaat ovat toimineet koko elämänsä periaatteella "koska muutkin, niin minäkin". Maailmasta tulee ilmeisesti entistä parempi paikka, kun teurastetaan yhtä päivää varten miljoonia eläimiä kodeissa notkuviin kliseisen kaavamaisiin joulupöytiin ja ostetaan pakonomaisesti "hyödyllisiä" lahjoja. Seuraavina arkipäivinä onkin taas hyvä palata normaaliin ja ihmetellä entistä heikompaa taloudellista tilannetta, kodin liiallista tavaravuorta ja ylensyönnin myötä paisunutta vartaloa. Onneksi olkoon, olet ansainnut sen pakonomaisen joulusi myötä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe