Miksi kokeilla selibaattia?

Sinde vm. -82

Selibaattia kannattaa kokeilla ajoittain, jotta tietää miten seksistä pidättäytyminen vaikuttaa joka päiväiseen toimintaamme esim. mielialoihin, virikkeisiin ja mielikuvitukseen ja muihin oloihin. Selibaatin tulisi aina perustua molemmin puoliseen ymmärrykseen, mitä voi olla joskus vaikea saavuttaa. Toisaalta selibaatti taas tukee seksuaalisuutta ja seksuaalisuudesta saatavia voimia. Luin just selibaatin olevan osoitus heikkoudesta, mutta ei se ole lainkaan näin. Ihmiskeho ja -mieli ovat hirvittävän hauraita, mutta ei seksuaalisuus niitä tuhoa eikä heitä turmion tielle. Pääsanoma tässä on, että selibaattia kannattaa kokeilla eikä siihen kyllästy koskaan eikä edes seksiin, vaikka olisikin elänyt selibaatissa. Seksihän on, katsoi asiaa ihan miten tahansa päin, kehon tai mielen kannalta, suuri purkaus kehossa.

3

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen mies

      Miksi ihmeessä tarvisi edes kokeilla selibaattia kun takuulla jokainen on joskus selibaatissa elänyt? Selibaatin ihannointi on osoitun omasta heikosta libidosta. Jos sinua ei seksi aina napostele niin mitä sitten, ei sinun sitä selitellä tarvitse...ainakaan meille.

      • aikuinen nainen

        Olemme viisikymppinen aviopari, jolla seksiasiat ovat kunnossa. Nuorempana halusin seksiä 3-4 kertaa viikossa, mutta nyt vauhti on vähentynyt. Mieheni ei sitä itse huomannut, ja kerroin hänelle haluavan vähän harvemmin. En tiedä miksi, mutta haluan aina miehen määräävän seksiasioissa. Olen se passiivinen puoli. Sovimme, että hän sitten päättää, koska saan seksiä. Välipäivinä tyydytän hänet suullani. Tavaksi on tullut naiminen viikonloppuisin, mutta aika usein "sanomalehdessa on niin paljon luettavaa, ettei nyt ehdi tehdä muuta." Olen silloin vähän pettynyt, mutta parin, joskus kolmenkin viikon selibaatti nostaa kummasti kiinnostustani seksiin. Olenhan terve nainen. Minun mielestäni näin on hyvä, ja perjantaina jo alan jännittää, että miten käy viikonloppuna ja täytyykö taas odottaa vielä yksi viikko.


    • tuntuu hyvältä

      Olemme nelikymppinen aviopari, ja vaimo halusi seksisuhteeseen jotain jännitystä. Sovimme, että hän joutuu odottelemaan naimista. Se oli meille hyvä päätös, sillä vaimo on tosi kiihkeä sängyssä, kun saa panna, ja vielä kiihotan häntä välipäivinä kuin olisi menossa kunnon esileikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe