Miksi kokeilla selibaattia?

Sinde vm. -82

Selibaattia kannattaa kokeilla ajoittain, jotta tietää miten seksistä pidättäytyminen vaikuttaa joka päiväiseen toimintaamme esim. mielialoihin, virikkeisiin ja mielikuvitukseen ja muihin oloihin. Selibaatin tulisi aina perustua molemmin puoliseen ymmärrykseen, mitä voi olla joskus vaikea saavuttaa. Toisaalta selibaatti taas tukee seksuaalisuutta ja seksuaalisuudesta saatavia voimia. Luin just selibaatin olevan osoitus heikkoudesta, mutta ei se ole lainkaan näin. Ihmiskeho ja -mieli ovat hirvittävän hauraita, mutta ei seksuaalisuus niitä tuhoa eikä heitä turmion tielle. Pääsanoma tässä on, että selibaattia kannattaa kokeilla eikä siihen kyllästy koskaan eikä edes seksiin, vaikka olisikin elänyt selibaatissa. Seksihän on, katsoi asiaa ihan miten tahansa päin, kehon tai mielen kannalta, suuri purkaus kehossa.

3

1085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen mies

Miksi ihmeessä tarvisi edes kokeilla selibaattia kun takuulla jokainen on joskus selibaatissa elänyt? Selibaatin ihannointi on osoitun omasta heikosta libidosta. Jos sinua ei seksi aina napostele niin mitä sitten, ei sinun sitä selitellä tarvitse...ainakaan meille.

• aikuinen nainen

Olemme viisikymppinen aviopari, jolla seksiasiat ovat kunnossa. Nuorempana halusin seksiä 3-4 kertaa viikossa, mutta nyt vauhti on vähentynyt. Mieheni ei sitä itse huomannut, ja kerroin hänelle haluavan vähän harvemmin. En tiedä miksi, mutta haluan aina miehen määräävän seksiasioissa. Olen se passiivinen puoli. Sovimme, että hän sitten päättää, koska saan seksiä. Välipäivinä tyydytän hänet suullani. Tavaksi on tullut naiminen viikonloppuisin, mutta aika usein "sanomalehdessa on niin paljon luettavaa, ettei nyt ehdi tehdä muuta." Olen silloin vähän pettynyt, mutta parin, joskus kolmenkin viikon selibaatti nostaa kummasti kiinnostustani seksiin. Olenhan terve nainen. Minun mielestäni näin on hyvä, ja perjantaina jo alan jännittää, että miten käy viikonloppuna ja täytyykö taas odottaa vielä yksi viikko.

• tuntuu hyvältä

Olemme nelikymppinen aviopari, ja vaimo halusi seksisuhteeseen jotain jännitystä. Sovimme, että hän joutuu odottelemaan naimista. Se oli meille hyvä päätös, sillä vaimo on tosi kiihkeä sängyssä, kun saa panna, ja vielä kiihotan häntä välipäivinä kuin olisi menossa kunnon esileikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      366
      1986
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1316
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1310
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      136
      1183
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      84
      1053
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      90
      936
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      870
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      120
      867
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      808
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      760
    Aihe