Alfa Romeon huolto

Deltako?

Missä kannattaa PK-seudulla käyttää Alfa 156 mallia huollossa? Onko Deltalla hyvä huolto täällä?

12

8055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä nyt naurata

Deltalla ei ole hyvää huoltoa missään. Sellainen ei kertakaikkiaan kuulu sen firman yrityskulttuuriin. Voit huollattaa autoasi esim. Malminkartanon ad-autohuollossa http://www.mkah.fi/, Alppilan Autohuollossa tai jossain muussa Bosch Car Servicessä http://www.boschcarservice.fi/default.asp?pageid=1221 tai jos haluat tyylitellä, niin Auto Milanossa http://www.automilano.fi/.

Delta-autoon ei kannata viedä kuin äärimmäisessä hädässä ja sittenkin vain, jos olet voittanut lotossa tai saamassa amerikantädiltä ison perinnön.

• kuitenkin

Virallisen maahantuojan valtuuttamalla korjaamolla ole parhaat edellytykset edustamansa merkin huoltoon.

Tuskin näillä pärnäsen korjaamoilla on yhteyksiä tehtaaseen, osallistuvat tehtaan koulutuksiin, on erikoistyökalut, kirjallisuus jne. On varmaan aika turha väittää, että joku pärnäsen korjaamo tietää jostain merkistä enemmän - mistä se tieto on peräisin.

Ehkä kannattaa pari kertaa miettiä mitä kirjoittaa. Tuolla peruteella tuot varmaan autosi vaikka minun autotalliin pajotettavaksi, kun mä oon niin pätevä jätkä ja voin väittää sulle että tiedän Alfoista kaiken - vaikka en autoista tiedä hölkäsen pöläystäkään. On mulla kuitnkin iso pajavasara jolla voidaan laittaa säädöt kohdalleen.

• Marxgf
        kuitenkin kirjoitti:

Virallisen maahantuojan valtuuttamalla korjaamolla ole parhaat edellytykset edustamansa merkin huoltoon.

Tuskin näillä pärnäsen korjaamoilla on yhteyksiä tehtaaseen, osallistuvat tehtaan koulutuksiin, on erikoistyökalut, kirjallisuus jne. On varmaan aika turha väittää, että joku pärnäsen korjaamo tietää jostain merkistä enemmän - mistä se tieto on peräisin.

Ehkä kannattaa pari kertaa miettiä mitä kirjoittaa. Tuolla peruteella tuot varmaan autosi vaikka minun autotalliin pajotettavaksi, kun mä oon niin pätevä jätkä ja voin väittää sulle että tiedän Alfoista kaiken - vaikka en autoista tiedä hölkäsen pöläystäkään. On mulla kuitnkin iso pajavasara jolla voidaan laittaa säädöt kohdalleen.

Jos kiinnostus asiaan puuttuu tai asenne on vastaan ei auta vaikka olisi kuinka hyvät edellytykset hyvän huoltopalvelun toteuttamiselle. Näin valitettavasti on. Onneksi silti löytyy myös huoltoja jotka ovat halukkaita palvelemaan ja tekemään työnsä hyvin. Ja kyllä ne tarvittavat käsikirjat ja työkalut löytyy muualtakin kuin vain merkkihuollosta. Oikeastaan ainoa järki syy merkkihuollossa pidättäytymiseen on halu vältää riitatilanteita takuuasioissa mihin kyseisellä merkkihuollolla näyttäisi taas olevan taipumuksia.

• periaatteessa
        kuitenkin kirjoitti:

..ne edellytykset ovat olemassa parhaiten sillä maahantuojan valtuuttamalla liikkeellä. Mistä sinne saataisiin asiantuntevia tekijöitä, jotka osaisivat hoitaa hommansa kunnolla ja omaisivat edes jonkinlaista ammattiylpeyttä.

Kannattaa myös miettiä, miksi D-A on vuodesta toiseen merkkikorjaamojen vertailussa viimeinen. Minä ainakin vien autoni mieluiten kunnolliseen huoltoon kuin D-A:lle "tohtoroitavaksi".

• Älä nyt naurata
        kuitenkin kirjoitti:

Edellytyksistä en nyt puhukaan, vaan siitä, missä on osaaminen, laitteet ja työmoraali.

Auto Milano on valtuutettu Alfa Romeo -huolto, jossa on tehtaan kouluttamat ja työn opettamat äijät töissä. Takuuaikanakin olen käyttänyt Alfaa Auto Milanossa, koska siellä on ollut uudempi versio korjaamopäätteestä kuin Konalan Deltassa. Kun erään aiemman Alfani kanssa olisin vieraillut Oulun Deltassa, siellä ei ollut korjaamopäätteessä lainkaan Alfa Romeon softaa!

Ja jos ei korjaamopääte osaa kertoa vaivan syytä, Milanossa osataan etsiä vikaa muutenkin. Deltassa ei. Sen lisäksi kyseisessä liikkeessä herrat osaavat myös korjata eivätkä vain vaihtaa osia.

Nyky-Alfoissa on Boschin elektroniikka. Mitä luulet, hallitaanko se paremmin Bosch Car Servicessä vai Delta-auton suojatyökeskuksessa?

Vanhempien Alfojen (33, 75 ja vanhemmat) korjaamista tai edes huoltoa on ihan turha yrittää teettää Delta-autossa, koska koko organisaatiossa ei ole näihin malleihin varaosia. Ei ole, eikä tule. Eivät edes tiedä, mistä sellaisia saisi. Auto Milanolla tai Auto Azzurrolla on huomattavasti paremmat kontaktit eurooppalaisiin tavarantoimittajiin kuin Delta-autolla. Varmastihan silläkin olisi edellytykset, mutta kun ei ole halua.

Malminkartanon ad-autohuollossa löytyy lukuisia osia hyllystä: moottorin osia, voimansiirron osia, alustan osia, peltiosia...
        Ja sieltä löytyy korjaamosofta uusimpiinkin malleihin ja vuosien kokemus italialaisista autoista.

Tekniikan Maailman huoltokorjaamojen vertailuissa Delta-Auto on paikkakunnasta riippumatta peränpitäjä. Vain yhdessä asiassa se on huipulla, siellä on huippuhinnat.

• ja pari muuta hassua juttua
        Älä nyt naurata kirjoitti:

Edellytyksistä en nyt puhukaan, vaan siitä, missä on osaaminen, laitteet ja työmoraali.

Auto Milano on valtuutettu Alfa Romeo -huolto, jossa on tehtaan kouluttamat ja työn opettamat äijät töissä. Takuuaikanakin olen käyttänyt Alfaa Auto Milanossa, koska siellä on ollut uudempi versio korjaamopäätteestä kuin Konalan Deltassa. Kun erään aiemman Alfani kanssa olisin vieraillut Oulun Deltassa, siellä ei ollut korjaamopäätteessä lainkaan Alfa Romeon softaa!

Ja jos ei korjaamopääte osaa kertoa vaivan syytä, Milanossa osataan etsiä vikaa muutenkin. Deltassa ei. Sen lisäksi kyseisessä liikkeessä herrat osaavat myös korjata eivätkä vain vaihtaa osia.

Nyky-Alfoissa on Boschin elektroniikka. Mitä luulet, hallitaanko se paremmin Bosch Car Servicessä vai Delta-auton suojatyökeskuksessa?

Vanhempien Alfojen (33, 75 ja vanhemmat) korjaamista tai edes huoltoa on ihan turha yrittää teettää Delta-autossa, koska koko organisaatiossa ei ole näihin malleihin varaosia. Ei ole, eikä tule. Eivät edes tiedä, mistä sellaisia saisi. Auto Milanolla tai Auto Azzurrolla on huomattavasti paremmat kontaktit eurooppalaisiin tavarantoimittajiin kuin Delta-autolla. Varmastihan silläkin olisi edellytykset, mutta kun ei ole halua.

Malminkartanon ad-autohuollossa löytyy lukuisia osia hyllystä: moottorin osia, voimansiirron osia, alustan osia, peltiosia...
        Ja sieltä löytyy korjaamosofta uusimpiinkin malleihin ja vuosien kokemus italialaisista autoista.

Tekniikan Maailman huoltokorjaamojen vertailuissa Delta-Auto on paikkakunnasta riippumatta peränpitäjä. Vain yhdessä asiassa se on huipulla, siellä on huippuhinnat.

"Auto Milano on valtuutettu Alfa Romeo -huolto, jossa on tehtaan kouluttamat ja työn opettamat äijät töissä."

Kuka sinulle on uskotellut, että Auto Milano on valtuutettu korjaamo? Satun tietämään, että Auto Milanolla ei ole v 2002 tai 2003 jälkeen ollut valtuutusta. Vai keksitkö paremman syyn miksi siirsivät lahden väylän puoleisella seinällä olleet Alfa-kyltit sisälle ikkunaludalle... No koska heillä ei ole oikeutta käyttää virallista Alfa-logoa (joka esim. kyseisissä kylteissä on) ja ovat saaneet useita huomautuksia siitä. Luigin on helppo aina siirtää kyltit ikkunalaudalta piiloon ja pistää ne taas parin kk päästä esiin kun "pöly on laskeutunut".

"Takuuaikanakin olen käyttänyt Alfaa Auto Milanossa, koska siellä on ollut uudempi versio korjaamopäätteestä kuin Konalan Deltassa. Kun erään aiemman Alfani kanssa olisin vieraillut Oulun Deltassa, siellä ei ollut korjaamopäätteessä lainkaan Alfa Romeon softaa!"

Mikähän tämä mystinen korjaamopääte muuten on...

"Nyky-Alfoissa on Boschin elektroniikka. Mitä luulet, hallitaanko se paremmin Bosch Car Servicessä vai Delta-auton suojatyökeskuksessa?"

Komponettivalmistaja taitaa aika usein olla Bosch, mutta entäs sitten kun kyseessä on ohjelmavirhe... Vähän sama kuin jos Acer-merkkisessä tietokoneessasi olisi Windows, jossa olisi bugi, niin vaikka se kuinka on asennettu vaikka Acer-merkkiseen koneeseen, niin Microsoftin hommia sen korjaaminen on.

"Vanhempien Alfojen (33, 75 ja vanhemmat) korjaamista tai edes huoltoa on ihan turha yrittää teettää Delta-autossa, koska koko organisaatiossa ei ole näihin malleihin varaosia. Ei ole, eikä tule. Eivät edes tiedä, mistä sellaisia saisi. Auto Milanolla tai Auto Azzurrolla on huomattavasti paremmat kontaktit eurooppalaisiin tavarantoimittajiin kuin Delta-autolla. Varmastihan silläkin olisi edellytykset, mutta kun ei ole halua."

Tiedätkös muuten mistä esim. nämä Azzurron vanhempien mallien osat ovat peräisin... Suuri osa taitaa olla aikanaan Italkonin (nyk. Delta Motor) lahjoittamaa varastossa maannutta "museotavaraa"... Että se niistä kontakteista.

• ja pari muuta hassua juttua kirjoitti:

"Auto Milano on valtuutettu Alfa Romeo -huolto, jossa on tehtaan kouluttamat ja työn opettamat äijät töissä."

Kuka sinulle on uskotellut, että Auto Milano on valtuutettu korjaamo? Satun tietämään, että Auto Milanolla ei ole v 2002 tai 2003 jälkeen ollut valtuutusta. Vai keksitkö paremman syyn miksi siirsivät lahden väylän puoleisella seinällä olleet Alfa-kyltit sisälle ikkunaludalle... No koska heillä ei ole oikeutta käyttää virallista Alfa-logoa (joka esim. kyseisissä kylteissä on) ja ovat saaneet useita huomautuksia siitä. Luigin on helppo aina siirtää kyltit ikkunalaudalta piiloon ja pistää ne taas parin kk päästä esiin kun "pöly on laskeutunut".

"Takuuaikanakin olen käyttänyt Alfaa Auto Milanossa, koska siellä on ollut uudempi versio korjaamopäätteestä kuin Konalan Deltassa. Kun erään aiemman Alfani kanssa olisin vieraillut Oulun Deltassa, siellä ei ollut korjaamopäätteessä lainkaan Alfa Romeon softaa!"

Mikähän tämä mystinen korjaamopääte muuten on...

"Nyky-Alfoissa on Boschin elektroniikka. Mitä luulet, hallitaanko se paremmin Bosch Car Servicessä vai Delta-auton suojatyökeskuksessa?"

Komponettivalmistaja taitaa aika usein olla Bosch, mutta entäs sitten kun kyseessä on ohjelmavirhe... Vähän sama kuin jos Acer-merkkisessä tietokoneessasi olisi Windows, jossa olisi bugi, niin vaikka se kuinka on asennettu vaikka Acer-merkkiseen koneeseen, niin Microsoftin hommia sen korjaaminen on.

"Vanhempien Alfojen (33, 75 ja vanhemmat) korjaamista tai edes huoltoa on ihan turha yrittää teettää Delta-autossa, koska koko organisaatiossa ei ole näihin malleihin varaosia. Ei ole, eikä tule. Eivät edes tiedä, mistä sellaisia saisi. Auto Milanolla tai Auto Azzurrolla on huomattavasti paremmat kontaktit eurooppalaisiin tavarantoimittajiin kuin Delta-autolla. Varmastihan silläkin olisi edellytykset, mutta kun ei ole halua."

Tiedätkös muuten mistä esim. nämä Azzurron vanhempien mallien osat ovat peräisin... Suuri osa taitaa olla aikanaan Italkonin (nyk. Delta Motor) lahjoittamaa varastossa maannutta "museotavaraa"... Että se niistä kontakteista.

Anteeksi, mutta ainakin minun 2003-mallisen Alfa Romeoni huoltokirjassa on luettelo valtuutetuista Alfa Romeo -huoltokorjaamoista ja tuolla listalla on myös Auto Milano. Ja vaikka ei olisikaan, olen myös vakuuttunut siitä, että että kyseinen paikka tekee parempaa työtä kuin ainakaan ne Delta-Autojen huollot, missä minä olen joskus erehtynyt autojani käyttämään (H:ki & Lahti).

Kallishan se AM:kin on, mutta ei ihan niin kallis kuin Delta-auto, joka lienee Suomen kallein korjaamo ...tai sanotaanko huoltamo. Onko teillä, muuten, minkälainen asema kyseisessä yhtiössä? Kannattaako käyttää kovinkin paljon energiaa sen asian todistelemiseen, että asiakas on väärässä?

• ews
        Jönsson kirjoitti:

Anteeksi, mutta ainakin minun 2003-mallisen Alfa Romeoni huoltokirjassa on luettelo valtuutetuista Alfa Romeo -huoltokorjaamoista ja tuolla listalla on myös Auto Milano. Ja vaikka ei olisikaan, olen myös vakuuttunut siitä, että että kyseinen paikka tekee parempaa työtä kuin ainakaan ne Delta-Autojen huollot, missä minä olen joskus erehtynyt autojani käyttämään (H:ki & Lahti).

Kallishan se AM:kin on, mutta ei ihan niin kallis kuin Delta-auto, joka lienee Suomen kallein korjaamo ...tai sanotaanko huoltamo. Onko teillä, muuten, minkälainen asema kyseisessä yhtiössä? Kannattaako käyttää kovinkin paljon energiaa sen asian todistelemiseen, että asiakas on väärässä?

Milanolla ei ole taida olla enää takuukorjauksiin oikeuksia, mitähän tuo valtuutettu edes tarkoittaa..
        Kuitenkin entisenä Ferrari huoltona uskoisin että homma toimii ja on toiminutkin erittäin hyvin.

• ajassa vai ei?
        Jönsson kirjoitti:

Kannattaa katsoa mikä painos kyseinen kirja on. Se kun on kerran painettu, niin siitä tulee uusi painos varmaan kerran 10 vuodessa.

Jos sen pohjalta lähtee vaikka keski-euroopasta etsimään korjaamoa, niin saattaapi korjaamon osoittesta löytyä vaikka poliisiasema... Puhelinnumeroita nyt ei viitsi mainitakaan.

• suosiolla

Stena-metallin romukeräykseen, älkääkä rasittako huoltohenkilökuntaa kaiken karvaisilla paskoillanne.

• Marxgf

Näköjään Deltan huoltohenkilöillä on jo internettikin

• Huono huolto

Hei

Ostin viime vuosikymmenen lopulla itselleni kolme Alfaa: ensimmäisen, viimeisen - ja ainoan. Kyseinen yksilö oli uusi ja olen siihen ollut sinänsä hyvin tyytyväinen. Alfa on tosiaan mainio auto vanhempanakin, kun sitä on hyvin käsitellyt ja hoitanut. Voisin muuten suositella merkkiä, mutta valitettavasti kokemukseni Delta-autosta ovat erittäin kielteisiä. Minulla on ollut erilaisia autoja jo yli neljännesvuosisadan aikana, mutta ainoastaan Delta herättää sellaista antipatiaa että viitsin tälle palstalle narista aiheesta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe