Sosionomin palkasta...

ihmejuttu...

Miksi sairaanhoitajat tienaavat niin paljon enemmän kuin sosionomit tai oikeasti vaikean koulun käyneet yliopistososiologit? Ja kaiken lisäksi sairaanhoitajia arvostetaan enemmän vaikka koulutus täsmälleen samantasoinen ja asiakkaat usein hankalia...

7

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta kuin

      teette niin kuin nämä valkoiset sisaret, eli uhkaatte jättää hoitamatta vaikeat asiakkaanne. Se vaan ei liikuta ketään, sillä valkoiset sisaret hoitavat (muka) kaikkia säätyyn ja rotuun katsomatta..... haha.

    • Sosionomiksi (ehkä) haluava

      Mitä tuo 'perus' sosionomi sitten tienaa? Eikö se riipu täysin siitä missä on töissä? Sosionomi voi ymmärtääkseni työskennellä aika monessa paikassa..

      • sosionomi

        "peräkylässä" mennnään täysin taulukkopalkkojen mukaan (koska tekijöitä kyllä riittää jos palkasta alat narisemaan..). Yksityisellä puolella G21 (jotain 1800e pintaan peruspalkka, jota itsekin nautin..) kunnallisella riippuu hommasta. Olen tehnyt myös lto:n työtä ja alle 2000e palkkoja. Nuo siis ilman kokemuslisiä (alle 5v. työelämässä) Tämän hetkinen yö on erittäin haastavaa ja henkisesti raskasta, joten kyllä meinaa tilipäivänä itku päästä... siitä kun vähentää lapsen hoitomaksun 200e niin aika plus miinus nolla verrattuna jos liiton rahoilla olisin.

        Että harkitkaa kahdesti. Lukion käyneenä ja siihen päälle 3,5v koulutusta verrattuna esim mieheni rakennusalan palkkaan (peruskoulun jälkeen pari vuotta koulutusta) niin huh huh...


      • kuin mene
        sosionomi kirjoitti:

        "peräkylässä" mennnään täysin taulukkopalkkojen mukaan (koska tekijöitä kyllä riittää jos palkasta alat narisemaan..). Yksityisellä puolella G21 (jotain 1800e pintaan peruspalkka, jota itsekin nautin..) kunnallisella riippuu hommasta. Olen tehnyt myös lto:n työtä ja alle 2000e palkkoja. Nuo siis ilman kokemuslisiä (alle 5v. työelämässä) Tämän hetkinen yö on erittäin haastavaa ja henkisesti raskasta, joten kyllä meinaa tilipäivänä itku päästä... siitä kun vähentää lapsen hoitomaksun 200e niin aika plus miinus nolla verrattuna jos liiton rahoilla olisin.

        Että harkitkaa kahdesti. Lukion käyneenä ja siihen päälle 3,5v koulutusta verrattuna esim mieheni rakennusalan palkkaan (peruskoulun jälkeen pari vuotta koulutusta) niin huh huh...

        ukkos perässä raksalle töihin - jotkut rakennusalan ammattilainen - sillä sitä rahaa riittää - sitten jos tulee lama niin perustatte vaikka remonttifirman ihan vaan omaksi iloksenne! Jaaha, sh.t lopetti niin sossut alottaa............ Menkää lakkoon vaan, syökää sikaa...........


      • sosionomi
        kuin mene kirjoitti:

        ukkos perässä raksalle töihin - jotkut rakennusalan ammattilainen - sillä sitä rahaa riittää - sitten jos tulee lama niin perustatte vaikka remonttifirman ihan vaan omaksi iloksenne! Jaaha, sh.t lopetti niin sossut alottaa............ Menkää lakkoon vaan, syökää sikaa...........

        sitä tässä ollaan pari kertaa harkittukkin!!


    • kaks ihan eri asiaa!

      sosiologia=Sosiologia on yleinen yhteiskuntatiede
      sosionomi=
      "Sosionomi on tutkintonimike, jota käytetään kahdesta eri tutkinnosta.

      1. Nykyään nimikettä sosionomi (amk) käytetään sosiaali- ja terveysalan (ja aluksi myös kasvatusalan) ammattikorkeakoulututkinnosta.
      2. 1990-luvun alkupuolelle saakka sosionomi oli alempi yhteiskuntatieteellinen korkeakoulututkinto, joka suoritettiin yliopistossa. Vanhempi nimike tutkinnolle oli sosiaalihuoltajatutkinto. Näiden tutkintojen myöntäminen lopetettiin 1990-luvun alkuun mennessä.

      Huolimatta yhteisestä tutkintonimikkeestä kyseessä on kaksi eri tutkintoa, jotka antavat eri kelpoisuudet."

      • Kirjoittaja ilmeisesti tarkoittaa sosiaalityöntekijöitä, jotka valmistuvat yliopistossa. Heidän pääaineensa ei kuitenkaan ole sosiologia, vaan sosiaalityö. Sosiaalityön pääaineopinnot suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut on pätevä sosiaalityöntekijä (tietenkin esim. vanhat sosiaalihuoltajat ovat edelleenkin päteviä, mutta sellaista tutkintoa enää ole). Sosiologiaa pääaineena opiskelleet päätyvät muualle.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe