Eli ongelmani on seuraavanlainen. Ajatuksenani olisi tehdä laskin järjettömän suurille luvuille. Luvut talletetaan argv[] ("taulukkoon" ;)
Ajattelin muuntaa joka luvun erikseen "luvuksi", koska char taulukossahan on talletettu ascii koodi luvun sijasta. SEn jälkeen laskisin yhteenlaskun yms. Ennen tätä lausetta olen tehnyt virheentarkituksen joka valittaa jos luku onkin kirjain ja se näyttää toimivan hyvin. Mutta onko tämä ajattelu mitä olen tässä koettanut tehdä täysi susi vai onko siinä virhe? Atoi:ta ei voi käyttää yksittäisen luvun muuttamiseen
for ( a = 0 ; a < strlen(argv[1]) ; a ){
argv[1][a] = argv[1][a] - '0';
printf("%c\n", argv[1][a]);
}
C: Char ascii muunnosta
5
943
Vastaukset
- ärgeebeetteri
BIG INTEGER C: llä
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=big integer c&btnG=Hae&meta=
BIGINTEGER C: llä saa kuukletettuna lisää tosin osin samoja hittejä, jotka voivat tässä tapauksessa nekin olla hyödyllisiä- ongelmallinen
Eli kysymyshän oli miten muutan yksittäisistä muistipaikoista tuon arvon. Ja että käykö se tuolla kuvaamallani tavalla. Eli yritän tässä oppia mahdollisimman paljon tämän yhden ohjelman kanssa taistellessani ja teen sen pitkällä tavalla kaiken itse että tiedän mitä mikäkin osa tekee.
- ärgeebeellä
ongelmallinen kirjoitti:
Eli kysymyshän oli miten muutan yksittäisistä muistipaikoista tuon arvon. Ja että käykö se tuolla kuvaamallani tavalla. Eli yritän tässä oppia mahdollisimman paljon tämän yhden ohjelman kanssa taistellessani ja teen sen pitkällä tavalla kaiken itse että tiedän mitä mikäkin osa tekee.
c-ohjelmoinnista vaiko järjettömän suurista luvuista?
- Cooseri
Moi!
Ihan hyvältähän tuo idea minusta vaikuttaa. Mikäli tarkoitat argv[]:llä ohjelmalle annettavaa argumenttitaulukkoa, niin tarvinnet jonnekin muualle lisätilaa jonne sijoitat lopputuloksen.. - toinen ongelmallien
Kait sen saisi suoraan muutettua, ascii arvot luvuille 0-9 on 48-57, niin vähenetämällä tuon 48 asciiluvusta joka on char talukossa saisi siitä suoraan numeron.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024218
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463778Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat993157Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431589Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191448Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341380Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251375Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161130Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151053