Ruotsalainen animaatiofilmi

70-luvun helmiä

Hei!

Nyt tarvittaisiin tosi gurua että tietäisi tähän kysymykseen vastauksen!
Etsin ja olen etsinyt jo vuosia silloin tällöin erästä vanhaa ruotsalaista animaatio/oikeita näyttelijöitä-leffaa joka on valmistunut joskus 70-luvulla ja joka Suomessa tullessaan elokuvissa oli nimeltään "Tuulihattu".

Muistaako kukaan??
Tuulihattu ja kaverinsa olivat piirrettyjä hahmoja ja muut olivat ihan oikeita ja leffassa myös pyörittiin oikeissa maisemissa.

Olen nähnyt filmin viimeksi lapsena ja se oli mielestäni ihan hirveän hyvä. Haluaisin ihan hirveästi nähdä sen uudestaan mutta kun mistään ei löydy. Tarvitsisin elokuva originaalin nimen eli sen mikä se ruotsiksi sitten onkaan,sillä ilman en etene mitenkään.Mitkään hakusanat eivät ole oikeita.

Tietkääkö kukaan tuota nimeä på Svenska?
Mä olisin niiiin onnellinen!
Mä haluan jo etukäteen kiittää häntä joka osaa vastata ja muistaa leffan!!!

7

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas
    • 70-luvun helmiä

      HEI!

      Olin melko varma ettei täältä(kään) kukaan löydä vastausta kysymykseeni,mutta niin upeaa kuin tämä nyt olikin niin veikkauksesi Dundergubbenista vai mikä tuo nyt olikaan,oli aivan OIKEIN!! JÄTTE suuri kiitos sulle linkistä myös You Tubesta! Mä yritin ja yritin googlettaa vaikka millä hakusanoilla mutten vaan osunut oikeaa käyttämään.
      Olin niin innoissani You Tubea katsoessani että laitoin sen kesken ja tulin kirjoittamaan sinulle!! Ihanaa! Mahtavaa! Melkein tuli kyyneleet silmiin kun pääsin oikein katsomaan pätkää leffasta! Ja olihan noita siellä useampikin. Nyt lähden katsomaan NE ja toivotan sulle superhyvää joulua ja uuttavuotta! PS.
      Nyt kun sain leffan orgisnimen aion myös löytää koko filmin ja jotenkin hankkii sen itselleni DVD:lle tai jotakin...

      • NoJopas

        Oleppa hyvä. :)

        Tässä pari linkkiä josta dvd:n voisi saada, tosin suomitekstejä ei taida olla dvd:llä olemassa:

        http://www.discshop.fi/shop/ds_film.php?lang=&id=45694&lang=fi&subsite=movies&&ref=

        http://www.megastorefinland.fi/template/next,Product.vm?itemid=1477922

        Kiva että oikea elokuva löytyi, pistin vain googleen Tuulihattu Ruotsi ja sitä kautta löysin ohjaajan nimen ja sitä kautta itse elokuvan. Täytyy tuon tyypin elokuviin itsekin perehtyä, näyttävät hauskoilta. Eli kiitos sinulle tiedosta että tuommoisia elokuvia on. :D


      • 70-luvun helmiä
        NoJopas kirjoitti:

        Oleppa hyvä. :)

        Tässä pari linkkiä josta dvd:n voisi saada, tosin suomitekstejä ei taida olla dvd:llä olemassa:

        http://www.discshop.fi/shop/ds_film.php?lang=&id=45694&lang=fi&subsite=movies&&ref=

        http://www.megastorefinland.fi/template/next,Product.vm?itemid=1477922

        Kiva että oikea elokuva löytyi, pistin vain googleen Tuulihattu Ruotsi ja sitä kautta löysin ohjaajan nimen ja sitä kautta itse elokuvan. Täytyy tuon tyypin elokuviin itsekin perehtyä, näyttävät hauskoilta. Eli kiitos sinulle tiedosta että tuommoisia elokuvia on. :D

        He hee...- Ei mutta ihan tosi..olen katsonut uudestaan ja uudestaan noita Dunderklumpenin pätkiä YouTubesta! Kerrassaan hyvä. En kyllä muistanut että siinä laulettiin noin paljon.
        Animaatiojälki kyllä korvaa silti kaiken.Diggaan ihan satasella tuota 70-luvun tyyliä animoida.
        Huomasitko muuten että ilkeä,synkkä tyyppi joka pyöräilee fillarirotiskolla filmillä muistuttaa täysillä Andy McCoyta siinä sen omassa leffassa kun se fillaroi kanssa yhdessä kohtaa? Onkohan Andy saanut juuri Dunderklumpenista tuon kohtauksen ideaan?? Tuli vaan mieleen.

        IHANSUPERHYPER-KIITOS myös noista linkeistä!! Toiseen kirjauduin jo ja mietin että ostanko netistä ton dvd:n....tai tietty ostan!! Ei haittaa mitään onko suomenkielistä textiä vai ei,se on niin hyvä ettei tarvitse textiä.
        Tuo sun hakusanasi Tuulihattu Ruotsi oli yllättävän iisi.Mä en vaan tuota tullut hoksanneeksi! Kokeilin kaikkia muita..niinku just Tuulihattua,sweden films,sweden barnen films,ruotsalaiset lastenelokuvat,jne.
        Kyllä kannatti tänne kirjoittaa,sillä löytyihän se guru!!

        Siistiä että mäkin olin avuksi sulle samantien,niin että säkin voit nyt nauttia tästä filmistä.Hyvä kun sattusit tykkäämään säkin!=)
        Hyvääääää jatkoa sulle!!


      • 70-luvun helmiä
        NoJopas kirjoitti:

        Oleppa hyvä. :)

        Tässä pari linkkiä josta dvd:n voisi saada, tosin suomitekstejä ei taida olla dvd:llä olemassa:

        http://www.discshop.fi/shop/ds_film.php?lang=&id=45694&lang=fi&subsite=movies&&ref=

        http://www.megastorefinland.fi/template/next,Product.vm?itemid=1477922

        Kiva että oikea elokuva löytyi, pistin vain googleen Tuulihattu Ruotsi ja sitä kautta löysin ohjaajan nimen ja sitä kautta itse elokuvan. Täytyy tuon tyypin elokuviin itsekin perehtyä, näyttävät hauskoilta. Eli kiitos sinulle tiedosta että tuommoisia elokuvia on. :D

        Sellaista vielä mitä on jäänyt lapsuudesta mieleen Dunderklumpenista...joo,ensinnäkin pikkulikkana tietty se pieni hippityttö ja se pieni leijona lökäpöksyissä oli mun suosikkihahmoni koko höskässä. Näytti vieläkin muuten tosi söötiltä.Muistan että äitini osti jopa aiheeseen liittyneen tarrankin joskus!
        Myös leffan synkkä tunnelma ja kalsakat scandinaaviset maisemat ovat jääneet unohtumattomasti mieleen! Tuntuu vieläkin että leffassa on jotenkin maaginen tunnelma.

        T.sama...tyttö..joka on jo kohta 40-vuotias!


      • NoJopas
        70-luvun helmiä kirjoitti:

        Sellaista vielä mitä on jäänyt lapsuudesta mieleen Dunderklumpenista...joo,ensinnäkin pikkulikkana tietty se pieni hippityttö ja se pieni leijona lökäpöksyissä oli mun suosikkihahmoni koko höskässä. Näytti vieläkin muuten tosi söötiltä.Muistan että äitini osti jopa aiheeseen liittyneen tarrankin joskus!
        Myös leffan synkkä tunnelma ja kalsakat scandinaaviset maisemat ovat jääneet unohtumattomasti mieleen! Tuntuu vieläkin että leffassa on jotenkin maaginen tunnelma.

        T.sama...tyttö..joka on jo kohta 40-vuotias!

        En oo vielä perehtynyt noihin videoihin kovin tarkasti, on äänen kanssa juuri nyt ongelmia. :/

        Mutta kun sen saan kuntoon niin täytyy katsoa, on nimittäin ruotsin tasokoe taas tulossa, jos vaikka tuulihatun avustuksella pääsisin siitä vihdoin låpi. :D

        Oon yrittänyt löytää ohjaajasta lisää tietoa, mutta varsinkin suomeksi löytyy tosi huonosti. Mutta se selvisi että hän on ohjannut myös Mikko Mallikas animaatio-sarjan, siitä tykkään kovasti. Ei vaikuta yhtään turhalta hepulta.

        Sen verran mitä oon ehtinyt tuota Tuulihattua silmäillä tykkään "oikean" taustan yhdistämisestä animaatiohahmoihin. Toimii tuossa hienosti. Ja luulisin ymmärtäväni mitä sanoit synkästi tunnelmasta ja kalsakoista maisemista. :D Tykkään ja ihanaa katsoa vaihteeksi Pohjoismaista animaatiota, Ei noita liikaa ole, tulee äkkiä mieleen Pekka Töpöhäntä (ruotsi) Pilvikallion vauhtikisat (norja) ja Viidakkovekara Juuso (tanska). Ja Röllin Sydän on vielä näkemättä. :)


      • 70-luvun helmiä
        NoJopas kirjoitti:

        En oo vielä perehtynyt noihin videoihin kovin tarkasti, on äänen kanssa juuri nyt ongelmia. :/

        Mutta kun sen saan kuntoon niin täytyy katsoa, on nimittäin ruotsin tasokoe taas tulossa, jos vaikka tuulihatun avustuksella pääsisin siitä vihdoin låpi. :D

        Oon yrittänyt löytää ohjaajasta lisää tietoa, mutta varsinkin suomeksi löytyy tosi huonosti. Mutta se selvisi että hän on ohjannut myös Mikko Mallikas animaatio-sarjan, siitä tykkään kovasti. Ei vaikuta yhtään turhalta hepulta.

        Sen verran mitä oon ehtinyt tuota Tuulihattua silmäillä tykkään "oikean" taustan yhdistämisestä animaatiohahmoihin. Toimii tuossa hienosti. Ja luulisin ymmärtäväni mitä sanoit synkästi tunnelmasta ja kalsakoista maisemista. :D Tykkään ja ihanaa katsoa vaihteeksi Pohjoismaista animaatiota, Ei noita liikaa ole, tulee äkkiä mieleen Pekka Töpöhäntä (ruotsi) Pilvikallion vauhtikisat (norja) ja Viidakkovekara Juuso (tanska). Ja Röllin Sydän on vielä näkemättä. :)

        Tosi hienoa kuulla että sinäkin tykkäät näistä pohjoismaalaisista animaatioista!!
        Mäkään en ole vielä nähnyt Rölliä.;)
        Pilvikallion Vauhtikisat muista kyllä myös hyvin lapsuudestani.Sitä mentiin oikeen elokuvateatteriin katsomaan,samoin kuin Tuulihattuakin.Ja monta muuta leffaa.Silloin oli vielä upeita vanhoja ja suuria leffateattereitakin. Pilvikallion Vauhtikisoissakin oli muuten aika hyvä skandinaavinen tunnelma.

        Tuosta Tuulihatun ohjaajasta en tiedä minäkään mitään sanoa,mutta vakuuttava ohjaaja kyllä on minustakin.Toivottavasti löydät hänestä tietoa jotenkin lisää!

        Ja tietty toivotan sulle myös menestyksekästä Ruotsin koetta!! Muistan itse omat Ruotsin kokeeni ja opiskeluni hyvin,koska olin siinä aika hyvä.Peruskoulun jälkeen vaan mentiin kuitenkin töihin ja kieltä jäi päähän mitä jäi.Mutta edelleen se karttuu viikoittain vähän kaksikielisessä kaupungissa täällä kun asutaan.
        Hyvää uutta vuotta!

        PS:Mikko Mallikas on mennyt minulta ihan ohi=O!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe