Meille tulossa aika iso talli/varastorakennus n.60 neliöö. Jos se otettaisiin elementteinä sieltä mistä tuleva talopakettikin, niin hinta pyörii aluskateasennuksena siinä 25 000 € (sis. tiilikateen) molemmin puolin. Ja perustukset ym. siihen päälle. Timpuriltammekin ootellaan tarjousta, jos hän tekisi (meidän avustamana) sen pitkästä, mutta ei ole ehtinyt sitä tarjousta vielä tehdä, joten ei tiiä tuleeko paljonkin halvemmaksi.
Ootteko tehnyt miten ja paljonkos on kustantanut?
Autotalli - pitkästä vai paketti?
11
13862
Vastaukset
- mikko s
hei
pyydä puutalokympiltä tarjous, jos sinulla valmiit kuvat lähetä tehtaalle.- tee pitkästä
Pitkästä tehtynä kokonais kustannus 15000€
- kustannusarvio
tee pitkästä kirjoitti:
Pitkästä tehtynä kokonais kustannus 15000€
Itse tein 6x9m lämpimän autotallin niin sanotusti pitkästätavarasta.Hintaa sille tuli noin 14k€.Lattialämmitys,seinissä 20cm eristys,automaattinosto-ovi,tiilikatto ja lautavuoraus.
- tein
puutalokympin suurennetusta kp52 paketista. Neliöitä
tuli 62.5 ja kokonaishinta ei todellakaan ollu lähelläkään 25t.
http://koti.mbnet.fi/juv/tallikuvat/ - Rauno Kangas
1) AT on aina kalliimpi kuin uskallat kuvitella
2) Talopakettifirma ei välttämättä edes tarjoa sitä
3) Pitkästä tulee aina "oikein tehdessä" halvempi- heittään
kustannusarviota 44m2 tallille n.1000€ tarkkuudella pitkästä tehden siis pelkät tarvikkeet.aattelin ite että 10 000€ riittäis
- Rauno Kangas
heittään kirjoitti:
kustannusarviota 44m2 tallille n.1000€ tarkkuudella pitkästä tehden siis pelkät tarvikkeet.aattelin ite että 10 000€ riittäis
...kirjoitukseni kohtaan 1 ennustelisin, etti kymppi riitä mitenkään. Jos ostat tarvikkeet ja hankit sähköt viiteentoista tonnin ja teet maatöitä yms. muutamalla tonnilla, niin kaksi kymppiä on lähempänä totuutta.
- kustannukset?
Miten osaamme laskea loput kustannukset? Meillä on jo puutavara ostettuna, joten sitä ei tarvitse laskea ja siitä tulee tallin runko. Miten osaisi arvioida loput kustannukset, jotta tietäisi, paljonko rahaa pitää talliin varata?
Talli reilu 60 neliötä. Ulkoseiniin tulee tiili (sama kuin taloon). Talliin tulee vesikiertoinen lattialämmitys. Perustukset ja lattia tehdään betonista valamalla ja tilataan valmista betonia. Lattiaan tulee umpikaivo. Talliin tulee tavallinen ovi ja autolle nosto-ovi ja neljä pientä ikkunaa riviin. - rakentaja rami
Ihan sellaista haluaisin tiedustella että onko näihin teidä pitkänpuun laskelmiin laskettu tekijälle/tekijöille tuntipalkka mukaan? itse olin rakentamassa tallia mutta löysin villiruusu talotehtaan tallit ja kysyin tarjouksen ja kaverit olisi tehneet sen muuten valmiiksi mutta maalaus sähköttyöt ja konetunnit olisi tullut päälle niin se olisi maksanut 21000e ja laskin että jos olisn itse sen tehnyt niin en olisi päässyt lähellekään niin vaivattomasti tallin omistajaksi. kaikkiaan talli tuli maksamaan 24000 euroa.
- Rauno Kangas
rakentaja rami kirjoitti:
Ihan sellaista haluaisin tiedustella että onko näihin teidä pitkänpuun laskelmiin laskettu tekijälle/tekijöille tuntipalkka mukaan? itse olin rakentamassa tallia mutta löysin villiruusu talotehtaan tallit ja kysyin tarjouksen ja kaverit olisi tehneet sen muuten valmiiksi mutta maalaus sähköttyöt ja konetunnit olisi tullut päälle niin se olisi maksanut 21000e ja laskin että jos olisn itse sen tehnyt niin en olisi päässyt lähellekään niin vaivattomasti tallin omistajaksi. kaikkiaan talli tuli maksamaan 24000 euroa.
...kerrotaan, mitä niihin sisältyy.
- ylimääräisenä
Minulla olisi uusia puurunkoisia lämpö elementtejä ylimääräisenä kooltaan 1200mm kertaa 3400mm. 56 kpl. Löytyy niihin sopivat lämpölasit, ja käyntiovi Voisin luopua sopuhintaan koko läjästä. P: 050-3527770
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti9715044Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2332525Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori832106Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141945- 991538
Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241526Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821470Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2291211- 541196
- 311115