kevennys?

unohtanut

miten oikea kevennys olikaan? että ku hevosen jalka edessä niin oon ylhäällä ja kun takana niin istun. vai ????

32

16502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmälsäpää

      kun ulkojalka on edessä eli laidan puoleinen jalka että ku hevosen jalka edessä niin oot ylhäällä ja kun takana niin istut.

      • Nippu

        Se on juu siitä sisäjalasta mun tietääkseni.Just niin kuin selitit. :)


      • Anonyymi

        Kiitti täst oli iso apu! Unohan aina:D


    • kevennetään!!

      Eli kun ulko-etujalka on ilmassa, niin nouset ylös eli kevennät. Ja taas kun se on maassa niin istut alas. =) toivottavasti tästä olisi apua!! x)

      • Alkuperäinen.

        Ai se katsotaan siis ulkojalasta? Luulin että sisäjalasta.


      • mietiskelijä..
        Alkuperäinen. kirjoitti:

        Ai se katsotaan siis ulkojalasta? Luulin että sisäjalasta.

        Onko esim. maastossa mentäessä väliä kummin keventää, koska siellähän ei ole ns. radalla olevia sisä-ja ulko puolen jalkoja.. Vai onko ne muka jossakin kirjoissa ja kansissa määrätty että just vasen on sisä ja oikee ulko (tai toisinpäin)?? itse olen oppinut rats.opelta että kun selästä katsottuna vasemmanpuoleinen etujalka on maassa silloin olet satulassa? oliko oikein? Onko monta tapaa oppia kevennys..??


      • ...
        mietiskelijä.. kirjoitti:

        Onko esim. maastossa mentäessä väliä kummin keventää, koska siellähän ei ole ns. radalla olevia sisä-ja ulko puolen jalkoja.. Vai onko ne muka jossakin kirjoissa ja kansissa määrätty että just vasen on sisä ja oikee ulko (tai toisinpäin)?? itse olen oppinut rats.opelta että kun selästä katsottuna vasemmanpuoleinen etujalka on maassa silloin olet satulassa? oliko oikein? Onko monta tapaa oppia kevennys..??

        ei väliä kumman jalan kohdalla nouset.


      • Anonyymi
        mietiskelijä.. kirjoitti:

        Onko esim. maastossa mentäessä väliä kummin keventää, koska siellähän ei ole ns. radalla olevia sisä-ja ulko puolen jalkoja.. Vai onko ne muka jossakin kirjoissa ja kansissa määrätty että just vasen on sisä ja oikee ulko (tai toisinpäin)?? itse olen oppinut rats.opelta että kun selästä katsottuna vasemmanpuoleinen etujalka on maassa silloin olet satulassa? oliko oikein? Onko monta tapaa oppia kevennys..??

        Ei ole väliä itse istun harkkaravia maastossa mutta jos keventää niin ei ole väliä kummalla


    • ...

      Myönnän heti etten tiedä ratsastamisesta mitään ;) Kyselenkin nyt sitten tyhmänä, että miksi keventää? Mitä se hyödyttää? Se on vaan niin hassun näköistäkin...

      • jos

        joo eli kevennyshän on sitä varten, että jos hevosilla on todella pomputtava ravi, niin selässä on helpompi pysyä kevennyksesä. eli tasapainostahan siinä on kyse


      • Keba
        jos kirjoitti:

        joo eli kevennyshän on sitä varten, että jos hevosilla on todella pomputtava ravi, niin selässä on helpompi pysyä kevennyksesä. eli tasapainostahan siinä on kyse

        Nii-in, mutta ei kaikilla ole pomputtava ravi ^^". Itse ratsastan issikoilla joilla olen tottunut pehmään tölttiin. Issikoillakin kevennetään ravissa, taikka mennään ns. "kevyeeseen istuntaan" eli noustaan satulasta.


      • horsewhisperer22
        jos kirjoitti:

        joo eli kevennyshän on sitä varten, että jos hevosilla on todella pomputtava ravi, niin selässä on helpompi pysyä kevennyksesä. eli tasapainostahan siinä on kyse

        Ei sen takia kevennetä, että hevosella on pomputtava ravi.Se on sen takia että hevosen on helpompi ravata eivätkä sen jalat rasitu niin paljon ja helposti.sen takia sitä kutsutaankin kevennykseksi kevennetään hevosen taakkaa.meidän ihmistenhän olisi hyvä vain istua peruna säkkeinä selässä ja ohjata hevosta, välittämättä siitä, että hevonen rasittuu...ihmiset ovat niin itsekkäitä...lisäksi mielestäni ratsastus olisi tylsää ellei hevosilla olisi myös omatahto en minä mitään robotteja halua...onhan se tietenkin ihmisellekkin kiva keventää jos pollella on pomppo ravi!!!

        nämä ovat minun tietoni
        asiasta jos jokin tässä ei miellytä/epäilyttää/teillä on parempaa tietoa jakakaa se ihmeessä kanssani :) ,kiitos........


      • Ipi1
        jos kirjoitti:

        joo eli kevennyshän on sitä varten, että jos hevosilla on todella pomputtava ravi, niin selässä on helpompi pysyä kevennyksesä. eli tasapainostahan siinä on kyse

        Niin. Mutta kyllä joutuu välil menee harkkaraviiki kun kouluohjelmissa pitää välilmennä H-ravi ja K-ravi


      • Anonyymi

        Tämä on vain yksi asia miksi kevennys on hyöduäylisempää kuin harjoitus ravi joka on ravia ilman kevennystä, tämä on siis minun mielipiteeni /vinkki, olen siis aika aloitelia vielä mutta kevennys on helpompaa koska silloin et pompi satulassa ja siinä voi opetella samalla seisomaan jalustumilla joita taitoa voi käyttää ylämäessä ja kun hevonen/poni pissaa. Toivon että tämä auttaa, itse tulin katsomaan vinkkejä opettaa nuorempia ratsastajia jotta voisin olla taluttaja tallilla jolla käyn


      • Anonyymi
        horsewhisperer22 kirjoitti:

        Ei sen takia kevennetä, että hevosella on pomputtava ravi.Se on sen takia että hevosen on helpompi ravata eivätkä sen jalat rasitu niin paljon ja helposti.sen takia sitä kutsutaankin kevennykseksi kevennetään hevosen taakkaa.meidän ihmistenhän olisi hyvä vain istua peruna säkkeinä selässä ja ohjata hevosta, välittämättä siitä, että hevonen rasittuu...ihmiset ovat niin itsekkäitä...lisäksi mielestäni ratsastus olisi tylsää ellei hevosilla olisi myös omatahto en minä mitään robotteja halua...onhan se tietenkin ihmisellekkin kiva keventää jos pollella on pomppo ravi!!!

        nämä ovat minun tietoni
        asiasta jos jokin tässä ei miellytä/epäilyttää/teillä on parempaa tietoa jakakaa se ihmeessä kanssani :) ,kiitos........

        Olen samaa mieltä että hevoset ei ole koneita niillä pitää olla oma tahto mutta teidän pitää kuitenkin päättää minne mennään ja mennäänkö käyntiä, ravia, laukkaa vai kiitolaulkaa.


      • Anonyymi
        Ipi1 kirjoitti:

        Niin. Mutta kyllä joutuu välil menee harkkaraviiki kun kouluohjelmissa pitää välilmennä H-ravi ja K-ravi

        Nii, se on joskus tyhmää jos hevosen ravi pomputtaa.


    • jeee123

      eli kun hevosen ulko lapa on edessä niiin olen ylhäällä, ja kun lapa on takana niin istun??

    • bibedibabedibuuzzz

      ihan sama mistä sen kevennyksen tarkistaa. Loppujen lopuksi kun on paljon ratsastanut, oppii tuntemaan sen perstuntumalla :3

    • Ypäjän opiskelia

      se on nii et kun ulkoetujalka menee eteen nii noustaan ylös :)

    • sdiasdfgpi

      Kun etusisäjalka on ylhäällä, istut satulassa. Satulasta sen hahmottaa parhaiten sillä tavalla, että nouset silloin kun ulkolapa menee eteen tai kun sisälapa menee taakse. Maastossa taas sillä ei oo niinkään merkitystä, mutta ite ainakin vaihan tasasin väliajoin joka on vissiin ihan suositeltavaa. :)

    • frrrrrrrrg

      Miten kevennetään?

      • PK1156

        Kevennys on kehitetty sotien aikana jotta ratsut eivät rasitu liikaa. Ratsastus on ollut sotilaiden juttu josta siirtynyt urheiluksi.


      • Anonyymi

        En ole varma tehdäänkö se näin mutta minulle on opetettu näin: kun hevosen vasen etu jalka on edessä niin sinä olet ylhäällä ja kun hevosen vasen etu jalka on takana olet alhaalla. Toivon että tämä auttaa


    • heppahöperä

      Voikosen tehä niin, että. Laskee mielessä yksi kaksi. Sitten kakkosella nousee satulasta.

    • Moikkelis11

      Heii onko loivalla kiemurauralla silleen että kevennys vaihdetaan juuri sillon kun se alkaa ja sitten taas vaihdetaan kun se kiemuraura loppuu??

    • Moimoi12

      Olen varmaan tyhmä tai jotain, mutta siis katsonko aina kevennyksen aidan puoleisesta jalasta niinku ihan sama kumpaan suuntaan menen niin katson aina aidan puoleisesta jalasta kevennyksen?

      • bcnvb

        Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi kaikesta pitää tehdä niin hankalaa. Olenkin siis jättänyt tihrustamasta ja pähkäilemästä jalkoja ja menen ihan tuntemuksen mukaan. Tunnethan sinäkin, milloin ikään kuin luonnostaan ponnahdat satulassa kuin perunasäkki, jos vain yrität istua röhnöttää siellä. Kevennät siis silloin, kun luonnostaankin pomppailisit satulassa.


    • Anonyymi

      Kevennys ainakin meidän ratsastustunneilla katsotaan hevosen lavasta. Eli kun ulkopuolen lapa on edessä, niin pitää nousta ylös eli keventää. Ja kun sisäpuolen lapa on edessä niin pitää istua.

    • Anonyymi

      Mulla on 2h päästä ratsastustunti ja haluisin oppia kunnolla sen "oikean" kevennyksen ,kyl mä keventää Osaan mut en varmaan tee sitä niin hyvin kun voisin osata😩Mutta tulee kuitenki ihana tunti😁

    • Anonyymi

      Onko se silleen että kun sisä etujalka menee eteen niin istun??

      • Anonyymi

        Eli kevennät aina silloin, kun hevosen ulkopuolen etujalka on edessä! : )


    • Anonyymi

      Mun tietääkseni pitää olla aika takana jalka ja ku ulkojalka on ilmassa nii nouse jalkkareille ja ku ulkojalka on alhaalla nii istu satulaan PS:nojatkaa taaksepäin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe