varjotalli vahdolla,kenelle tuttu?

nata

hei!
kenelle varjotalli vahdolla on tuttu paikka?
ottaisin vastaan asiallisia kokemuksia ja kertomuksia tallista,hevosista,tuntitoiminnasta ja leireistä(hyviä&huonoja kokemuksia)
Kiitos vastauksistanne.

20

4411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Kun olin siellä kesällä siellä oli tosi mahtavaa :D en osannut odottaa että siellä olisi yhtä kivaa :) olen menossa sinne taas. Hevoset ovat tosi mukavia mutta sen sanon että jos siellä tallilla on viellä Rasta niminen poni niin minulla on siitä ponista huonoja kokemuksia. tipuin siltä kahdesti. mutta muuten todella kiva talli :)

    • tiituska etmanfani

      Olin varjo-tallil leiril. Etman on ihana eestinraskasvetohevonen muistaakseni!

      • Aldurats

        Juuh on se eestin raskas veto hevonen menin sillä

        pari viikkoa sitten ja tietty kaaduttiin;)


    • dumppiduu

      Mä käyn ja käyn vaan siks ku ei oo muutakaan paikkaa. :D Ei mikään kehuttava. Mut ihan kiva. :p

    • el

      KAVERIT RATSII SIEL:d

    • Varjo kunkku

      Varjotalli on edullinen ja asiallinen paikka. Hevoset asuvat pihatossa ja laitetaan tunteja varten kuntoon pihaton katoksessa. Hevoset saavat viettää niille luontaista laumaelämää ja tulevat keskenään hyvin toimeen. Tietysti erilaisia tempperamentteja löytyy kuten että pientä shettistä ei kannata aliarvioida kun sillä on pihaton suurin ego.

      Tunteja vetää pääasiassa 3 ihmistä ja he ottavat huomioon jokaisen erityiset tarpeet. Tunneilla opetetaan ratsastajille ratsastusta ja hevosten käsittelyä. Jotkut saattavat pitää joitain tunnin vetäjiä vaativampina kuin toisia, mutta miten ihmeessä ihmiset luulevat oppivansa ratsastusta ellei heiltä vaadita tekemään asioita kunnolla?

      Jotkut arvostelevat hevosia että se ja se hevonen on tyhmä kun ei tottele tai viskoo selästä. Tosi asia kuitenkin on että siinä välissä saa katsoa peiliin. Hevonen ei tieten tahtoen jätä tottelematta. Se voi testata ratsastajaansa ja jos se huomaa pienellä vänkäämisellä saavuttavansa sen ettei ole pakko tehdä niin ei se hevonen silloin mitään pyydettyä tee. Mutta jos ratsastaja kertoo että nyt tehdään ja selvästi viestii hevoselle kumpi on johtaja niin kyllä se hevonen tottelee. Suurimmassa osassa tapauksia ratsastaja on epäjohdonmukainen. Muistakaa että hevoset ovat kuitenkin lauma ja saaliseläimiä.

      Tallilla järjestetään kesällä leirejä ja myös erityisratsastajille on oma leiri. Tallilla sekä hevosia että ratsastajia kohdellaan hyvin ja turvallisuudesta pidetään huolta. Tallin väki tuntee hevoset. Ratsastustunteja on 2 päivässä joko ma-to tai ma-pe.

      Itse olen käynyt ja ratsastanut tallilla useamman vuoden. Tämä ei ole mikään mainospuhe tallista vaan huomautus sellaisista asioista joita kannattaa miettiä. Varjotalli luo erinomaiset puitteet harrastamiselle tasokkaasti ja turvallisesti.

    • Anonyymi

      Jos joku vielä täällä on, onko siellä maneesi?

      • Anonyymi

        Ei ole maneesia siellä voit kysyä lisää minulta vaikka instassa @kantapaatalas


    • Anonyymi

      Minä harrastin kunnes lopetin hirveästä syystä ei kannata

      • Anonyymi

        Tiiän että vanha viesti mutta haluatko kertoa mitä tapahtu? Ite ratsatsan tällä tallilla oon käyny vaa 4 tai 5 kertaa sielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiiän että vanha viesti mutta haluatko kertoa mitä tapahtu? Ite ratsatsan tällä tallilla oon käyny vaa 4 tai 5 kertaa sielä.

        Ratsastan*


    • Anonyymi

      Moi oon uus täällä mut mitä mieltä ootte varjotallista niinkun viihtyvyyden perusteella.
      Oon ite käyny siis varjolla vasta 5 kertaa ratsastamassa. En tiedä hevosista paljookaan.

    • Anonyymi

      Minulle talli on tuttu vaikka vasta 8 kertaa olen käynyt. Hevoset on ihanii ja opetus on hyvää. Suosittelen varjoa.

    • Anonyymi

      Älkää hemmetissä käykö siellä! Hevoset sisällä lokakuun puolvälistä-huhtikuun loppuun asti, ainut miten pääsee ulos tänä aikana on ratsastaen, siinäkin todella epäsopivat ja tämän takja todella kivuliaat varusteet eikä asiaa yritetä edes korjata asiaa. Tarhat todella paskasessa kunnossa (kirjaimellisesti) … hevoset eivät saa kunnolla vettä/juotavaa.… Toinen opettaja käskee lyömään hevosta ja käyttäytyy muutenkin epäasiallisesti. Ossi niminen hevonen selkeästi todella laiha ja aliravitun näköinen… Kokemusta on vuoden ajalta eikä miltään vuodelta 2010 vaan kuulkaas ihan 2021,2022,2023 vuosilta. En halua nyt ärsyttää/kiusata ketään vaan kertoa vaan omaa kokemusta paikasta…

      • Anonyymi

        Eihän tarhoja voi riittää yli 50 hevoselle niin ei kaikki millään voi päästä ulos aina. Ja viime kerralla kun kävin nii vaihdettiin Edun satula kun Hymyn satula sopi paremmin. Ja siitä toisesta opettajasta en nyt tiedä paljoakaan mut toinen ihan kivan oloinen. ;) Ja Ossi asuu pihatossa jossa ois sille heinää 24/7. Ja se muutenki kuuluu sen rotuun et se on semmonen siro. :D Mun mielestä ihan kiva talli. Maneesi kyl puuttuu.. );
        (Mun mielipide)


      • Anonyymi

        Toi on jo aika julmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tarhoja voi riittää yli 50 hevoselle niin ei kaikki millään voi päästä ulos aina. Ja viime kerralla kun kävin nii vaihdettiin Edun satula kun Hymyn satula sopi paremmin. Ja siitä toisesta opettajasta en nyt tiedä paljoakaan mut toinen ihan kivan oloinen. ;) Ja Ossi asuu pihatossa jossa ois sille heinää 24/7. Ja se muutenki kuuluu sen rotuun et se on semmonen siro. :D Mun mielestä ihan kiva talli. Maneesi kyl puuttuu.. );
        (Mun mielipide)

        Oon samaa mieltä + varjotaali on paras🐴🐎🥰🩷❤️👍👍🫶🏇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on jo aika julmaa

        Nyt kesällä kaikki hepat on ulkona. Osa pihatossa, laitumella ja tarhoissa. :]


      • Anonyymi

        Tää ei voi olla sun oikea kokemus varjosta sillä asiat mitä varjosta väitöt ovat täyttä paskaa! Oon käyny varjolla monta vuotta ja tunnen hevoset hyvin ja hevosilla on kaikki hyvin! Eikä ossi ole yli laiha EIKÄ aliravittu! Varjolla hevosista välitetään aidosti sano sitten sun kaltaset ihmiset mitä paskaa vaan! Hevoset voi hyvin ja on onnellisia ja varjo on todella hyvä paikka niin ihmisille ku eläimille!


      • Anonyymi

        Kaikki hevoset ovat aamuisin ulkona ennen tunteja kesällä ja talvella. Talli on hyvä ja tallilla saa asianmukaista opetusta. Ossi ei ole aliravittu hän asuu pihatossa ja saa heinää ja vettä 24/7. Viimeisen Tunnin jälkeen osa hevosista saa kauraa mukaan lukien ossi.
        Tallin henkilökunta on mukava.
        Varjotalli on loistava talli vasta aloittaneelle kuin jo konkarillekkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe