Eläkeläinen yrittäjänä

kysyjäkääk...

Onko mitään esteitä onnettomuuden johdosta eläkkeelle joutuneen henkilön ryhtymisestä yrittäjäksi?
Vastustaako jotkut eläkkeensaajan yrittämistä?

5

2495

Äänestä

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä.

Et voi olla yhtäaikaa eläkeläinen ja yrittäjä.
      Joko olet eläkkeellä tai yrittäjä.
      Aika harvoin tapaa eläkkeellä olevia yrittäjiä, suurin osa kuolee ennen eläkeikää. Ja nyt en tarkoita mitään konsernijohtajia, vaan pienyrittäjiä.
      Pienyrittäjän asema Suomessa on edelleen kehno))

• voi yrittää

Eläkeläinen voi ja saa olla yrittäjä. Toki vaikuttaa esim onko työkyvyttömyyseläkkeellä, jota ei heti pois oteta, voi esim jättää eläkkeen lepäämään ym ym.
        Minulla on eläke ja yritys, jolla ei vielä ole ollut toimintaa, mietin, kannattaako kuitenkaan riskeerata "varmaa tuloa" eläkettä, ja ruveta yrittämään josta saattaa jäädä vain vaivat ja velat palkaksi.
        Jotta pääsisin eroon, minun olisi vielä Kelalta anottava sen pois ottamista !

• eläkeläisyrittäjä

Voit olla yrittäjä.Mutta ansiosi eivät saa ylittää vakuutusyhtiön/ kelan vahvistamaa summaa. Perusta oy, niin se yrityksesi voi tienata mitä vain ja sinä voit nostaa sieltä palkkaa. Jos firmalla menee hyvin, niin voit nostaa osinkoja. Eläkkeenmaksaja sulattaa pääomatulot. Kysy kirjallisesti tietoa eläkkeenmaksajaltasi tai esimerkiksi Ilmariselta.

• Jussipeetu

Minä olen toiminut yrittäjänä työkyvyttömyyseläkkeellä 2007 - 2016 ja edelleen jatkan.
      Pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle 2005 noin 25 vuotiaana. Kysy tosiaan kelalta ja eläkeyhtiöltä (mikäli saat eläkeyhtiöstä myös) paljonko saat tienata.

• VoiOllaYrittäjä

Yrityksen perustaminen työkyvyttömyyseläkkeellä

Työkyvyttömyys tai osatyökyvyttömyyseläkkeellä voi myös perustaa yrityksen ja toimia yrittäjän. Silloin yrityksestä saatavat työtulot voivat tosin olla vain 40 % aikaisemmin tuloista ja osatyökyvyttömyyseläkkeellä 60 prosenttia aikaisemmista tuloista.Täytyy muistaa, että alle 8865,84 euron YEL-vuosityötulot ovat sallittuja kaikille.

Normaalilla eläkkeellä voi tienata vapaasti mitä vain, sillä ko. henkilö on eläkemaksunsa maksanut ja saa ne eläkkeenä täysimääräisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      57
      1608
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      364
      1151
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      132
      918
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      13
      742
    5. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      622
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      588
    7. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      90
      548
    8. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      45
      529
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      45
      498
    10. Mies Naiselle pyydän...

älä satuta minua.
      Ikävä
      44
      456
    Aihe