Evanda / moottorilämmöt talvella

är jii

Onko muilla ollut vastaavaa "ongelmaa": vaikka nyt ei talvi ole mitenkään kovin ankarana, niin 2.0 Evandassa ei meinaa aina moottorilämmöt nousta normaalille tasolle vaikka ajelisi pidempäänkin.

Joskus jo muutaman minuutin ajon jälkeen lämmöt on ok, kun taas välillä vartin ajelunkin jälkeen lämpömittari nippa nappa liikahtaa...

Eikä ole vaikutusta silläkään onko auto seissyt 2 tuntia vai vuorokauden.

Eli pitäiskö ajaa huoltoon vai auttaako esim. joku pahvi eteen?

6

2176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chevrolet Evanda

Todennäköisesti termostaatti tai lämpötila-anturi. Joutunet menemään merkkiliikkeeseen. Evandan osat ovat edullisia. Älä aja kylmällä moottorilla, vie polttoainetta, eikä moottori tykkää.

• Sama juttu

Ihan sama on minun autossa, vaihatin termostaatin ja ei auttanu yhtään..

Varmaan tyyppivika.

• är jii

Juu jotenkin tuntuis ettei vika voi olla termostaaissa, kun välillä lämmöt nousee ihan ok jo parin minuutin ajon jälkeen ja välillä ei taas sitten millään.

• Chev72
        är jii kirjoitti:

Juu jotenkin tuntuis ettei vika voi olla termostaaissa, kun välillä lämmöt nousee ihan ok jo parin minuutin ajon jälkeen ja välillä ei taas sitten millään.

Mulla on -72 Chevrolet Camaro, oli vielä muutama vuosi sitten talvikäytössäkin ja ainakin siinä lämmöt nousivat normaalisti talvellakin, tosin lämppärin teho oli vaatimaton (taisi olla kenno vanhuuttaan jo tukossa)

• honqui
        Chev72 kirjoitti:

Mulla on -72 Chevrolet Camaro, oli vielä muutama vuosi sitten talvikäytössäkin ja ainakin siinä lämmöt nousivat normaalisti talvellakin, tosin lämppärin teho oli vaatimaton (taisi olla kenno vanhuuttaan jo tukossa)

toi oli taas huono vitsi! tiedät kai, ettei tällä palstalla mainituilla Chevroleteilla ole mitään tekemistä Chevrolet -autojen kanssa!

eli painu muualle viisastelemaan.....

• 2 Chervoletin omistaja

Minulla on 2005 mallinen Nubira Farmari 1.8,siinä on ollut sama ongelma kuulin merkki korjaamon asentajalta että siihen käy OpelB Vectran termostaatti joka on 92c.asteinen eli5 astetta lämpösempi kuin se oma kannattaa kysyä merkki liikkestä et jos se sopii siihen autoon,minä sain ainakin sillä avun lämpöongelmiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2593
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      196
      990
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      792
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      129
      722
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      55
      616
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      15
      536
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      51
      535
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      494
    9. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      40
      494
    10. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      485
    Aihe