kuinka rankkaa..?

tuleva matemaatikko..?

Haluiaisin tietää minkälainen yleensä on lukujärjestys, kun lähtee matematiikkaa lukemaan..? Olen ollut teknisessä korkeakoulussa nyt vuoden ja määrä/tahti siellä on ainakin ihan liikaa minulle kun lukujärjestys on melkein joka päivä kahdeksasta neljään..
Onko mahdollista tehdä esim iltatöitä opiskelujen ohella..

kiitos jos jaksatte vastata..

5

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --Opiskelija

      Itse luen matematiikkaa sivuaineena ja fysiikkaa pääaineena ja minulla on tavallisesti noin 7-10 luentoa viikossa. Mutta jos et ole erittäin hyvä matematiikassa, niin tekemistä kyllä riittää. Itse en ainakaan pystyisi joka ilta tekemään iltatöitä opiskelun ohella, mutta jos energiaa riittää niin kyllähän sitä töitäkin voisi vielä tehdä. Aivan täysipainoista opiskelua ja työtä ei voi mielestäni kuitenkaan tehdä päällekkäin.

    • Riippuu täysin missä vaiheessa opintoja on. Approa ja cumua suoritettaessa lukujärjestys on rankempi, kun ottaa huomioon vielä sivuaineetkin. Luennoista ja laskuharjoituksista tulee työsarkaa koko viikoksi, pahimmillaan viikot saattavat olla 40-tuntisia, siihen lisättynä vielä välikokeet kun niitä on.

      Laudatur-opintojen kanssa tahti on verkkaisempi. Syksyllä allekirjoittaneella oli maanantaista perjantaihin kahdeksasta neljään lukujärjestyksessä ohjelmaa melkeinpä joka päivä, mutta nyt kun cumun opinnot ovat takana, niin alkaa lukujärjestys hieman helpottamaan. :)

    • Annie82

      Lähde ihmeessä opiskelemaan matematiikkaa. Jos olet kokenut aineen mielenkiintoiseksi, pärjäät ja viihdyt kyllä. Itse luin lukiossa pitkän matikan ja kasin papereilla menin yliopistoon matematiikan opintoihin. Laskemiseen menee iltaisin aikaa, kannattaa varautua. Tein ohella lauantait töitä että sai taskurahaa, asennoiduin siis henkisesti niihin 7 päiväisiin viikkoihin, joissa ei paljon vapaa-aikaa ollut. Luentoja ja laskuharjoitustunteja oli ainakin eka vuonna n.5-8 tuntia päivässä, iltasella meni sitten useampi tunti kotiläksyihin. Lauantait siis meni töissä ja sunnuntait taas valmistautuessa uuteen viikkoon. Opiskelija-elämää en juurikaan viettänyt, en niin välittänyt, karsin siitä sitä aikaa itselleni.

      Matemaattiset aineet vaativat paljon työtä sen mukaan miten hyvä olet. Itse keskiverto-matemaatikkona jouduin siis tekemään vapaalla paljon opintojen eteen. Mutta meillä oli ainakin hyvät laskuharjoitukset ja apua laskemiseen sai aina kun tarvitsi. Yliopistolla oli matematiikan tutor-tupa, jossa laskettiin luentojen jälkeen kukin omaan tahtiin ja fiksummat auttoi sitten perässä laahaavia.

      Vapaa-valintaisilla opinnoilla pystyy itse säätelemään omaa päiväänsä. Jos tuntuu että tahti on liian tiukka, kannattaa hellittää ja tehdä lukujärjestyksestä hiukan leppoisampi niin jaksaa panostaa niihin kursseihin mihin osallistuu.

      Sinne siis. =)

      • mie88___

        Onkos töitä luvassa matemaatikoille?


      • kuullut
        mie88___ kirjoitti:

        Onkos töitä luvassa matemaatikoille?

        matemaatikosta, joka työttömäksi olisi jäänyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe