Tuleeko tänne Joulurauhaa ollenkaan

Lapinlikka

Näyttää ettei tänne tulekaan Joulurauhaa, kun täällä niin paljon riidellään ja ollaan rakkaudettomia toisille. Toista on täällä pohjolassa rauha laskeutuu jokaiseen sopukkaan aivan kuin kaikki odottaisi Joulun Herraa. Mikä parasta saamme kuunnella ja olla pienen Jeesus lapsen seimen äärellä ja kuulla rauhan ilosanomaa.

11

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko se vanha vihtahousu jättäny ihan rauhaan?

      • Uskossa

        Mitähän tahdoitkaan sanoa, ei sytytä lainkaan.


      • Uskossa kirjoitti:

        Mitähän tahdoitkaan sanoa, ei sytytä lainkaan.

        Voi todeta, ettävielä on maailmassamme valkeita alueita tai sitten mustia aukkoja.

        Pätkä rautalankaa mulle tuokaa ja käteen sopivat linjapihdit, niin teille oivan häkkyrän väännän kädenkäänteessä.

        Jos pohojolas on rauha ja täällä tapellahan, kuka jukra sen tänne hätyytti.


      • - Abimelek
        vihne kirjoitti:

        Voi todeta, ettävielä on maailmassamme valkeita alueita tai sitten mustia aukkoja.

        Pätkä rautalankaa mulle tuokaa ja käteen sopivat linjapihdit, niin teille oivan häkkyrän väännän kädenkäänteessä.

        Jos pohojolas on rauha ja täällä tapellahan, kuka jukra sen tänne hätyytti.

        Aika huolestuttavaa kyllä, jos vihollinen on rauhaan jättänyt, ja vielä Kristuksen puoleen kääntymättömien ihmisten kuolemattomista sieluista voi olla noin totaalisen huoleton, että oikein kehua voi.

        Lainaan Luteruksen kirkkopostillan toisesta osasta pätkän:

        9. Me kristityt kaikki muodostamme keskenämme kuin luonnollisen ihmisruumiin.

        Niin kauan kuin ruumis on täällä maan päällä, se koskaan ei sisäisesti enemmän kuin ulkonaisestikaan ole kokonaan puhdas: sisältä se on saastainen, täynnä räkää, näljää, ajettumia, visvaa,ulostuksia,saastaa ja löyhkää; ulkoa se on rupinen, siinä on ihottumaa ja täitä, se on syyhyinen, silmät ja korvat ovat juoksevaiset ja räämäiset; kuta kauemmin se elää, sitä vähemmän kaunista ja puhdasta siinä on.

        Kuitenkin me tiedämme, että kristittyjen ruumis on oleva ihana ja puhdas tulevaisessa elämässä, nykyistä, kirkasta aurinkoakin kirkkaampi ja puhtaampi;

        mutta sitä ennen hänen on riisuttava likansa ja saastansa sekä mädättävä, tullaksensa niin hengen kuin ruumiinkin puolesta täysin puhtaaksi, sillä toisenlaisena Jumala ei häntä taivaaseen huoli.


      • teutatess

        nii oikke kyll mää ymmäsin . Pahaa paikka se olis . Mut eiks juol rauha julisteta vast Jouluaattona . jolen nyt iha väärin muista .


    • - Abimelek

      Asiat täällä riitelevät, eivät ihmiset. Olisihan peräti kummallista ellei keskustelua erilaisista mielipiteistä lainkaan sallittaisi?

      Parhaiten siinä kasvaa inhimilliseen ihmisyyteen kun vierivät kivet muokkaavat toisiaan. Ja Jumalan sanaa joutuu oikeasti tutkimaan kerran opittuken itsestäänselvyykisien asemesta.

      Siunattua Joulua sinullekin sinne valkeaan pohjolaan vaan.

    • Touhu on keskustelua niin kauan, kun kukin tuo omaa mielipidettäänn esille ja perustelee sitä.

      Väittely ja riita alkaa silloin, kun aletaan muuttaa toista ihmistä väkivaltaisesti.

      Kun olen vanha ukko, niin muistan asioita jonkin aikaa sitten.
      Vanhalla ajalla ihmiset hallitsivat keskustelun, kiivaankin. Nykyisin se taito on lähes menetetty.

      Keskusteluissa on yksi tietäjä ja eriarvoisia joo-miehiä.

      Kun sitten joku haluaa perusteellisempaa käsittelyä, hän on katkera vanha mies, joka vain häiriköi.

      Sellaista rauhaa, ettei yhtään poikkipuolista sanaa kuulu, ei pitäisi Herran seurakunnassa olla tai edes toivoa. Nimittäin silloin sielunvihollinen on joko kuollut tai hallitsee kenenkään estämättä.

      Toki tarvitsemme seimikokemuksia, vuorisaarnan opetuksia, Golkatakokemuksia, kirkastusvuorikokemuksia ja erityisesti helluntaikokemuksia.

      Näitä voimme kokea yksin tai joukossa.

      Valitettavasti juuri siellä, missä auvoinen joulurauha saattaa väkeä hurmokseen, jossain sopukassa armoton kanssapalvelija kuristaa kurkusta veljeään.

      Siis rauhan maa on tuollapuolen viimeisn virran.
      Rintaman tiivistämisen aika olisi, että kaikki näkisivät yhden vihollisen ja yhden voittavan sotasankarin, Kristuksen.

      • teutatess

        Sata lasissa, mää ole kans tota miält.


      • - Abimelek

        Hyvin kiteytetty! Valitettavasti täällä synnin ja kuoleman maassa hallitsee kaksi rintamaa, jotka ovat maailman tappiin asti sotatilassa. Jumalan Hengen maailmassa tavoiteltavat arvot ovat tyystin erilaiset, kun lihan hallitsemassa maailmassa.

        Matt. 10:31   Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
        Matt. 10:32   Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        Matt. 10:33   Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        --------
        *) Matt. 10:34   Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle;
        en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        -------

        Matt. 10:35   Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        Matt. 10:36   ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'

        Matt. 10:37   Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, ...

        - se ei ole minulle sovelias;

        ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua,

        - se ei ole minulle sovelias;

        Matt. 10:38   ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua,

        - se ei ole minulle sovelias.


        Matt. 10:39   Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

        Matt. 10:40   Joka ottaa tykönsä teidät,
        se ottaa tykönsä minut;

        ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt.


      • Lukke luke

        Meillä on hiukan eri käsitys keskustelusta. Kun ihmisen ulostetta heitellään kirjoituksissa niin onko tämä sitten sitä oikeaa ja hyväksyttävää hengellistä uskon hedelmää. Eipä taida kelvata tuo ruskea aines edes lannoitteeksi vai mitä sanoo Abimelek.


      • - Abimelek
        Lukke luke kirjoitti:

        Meillä on hiukan eri käsitys keskustelusta. Kun ihmisen ulostetta heitellään kirjoituksissa niin onko tämä sitten sitä oikeaa ja hyväksyttävää hengellistä uskon hedelmää. Eipä taida kelvata tuo ruskea aines edes lannoitteeksi vai mitä sanoo Abimelek.

        Yltäkylläinen ruokapöytä on kaikkien Jeesusta seuraavien siunaus.

        Tee siitä oikea johtopäätös ketä vilussa ja nälässä kaloleipää syövät rehvelit seuraavat.
        Ellet keksinyt sitä, niin sanon sen: Oman vanhurskauden perkelettä he seuraavat. Käsky käskyn päälle, kielto kiellon päälle. Miksi ihmiset antavat maksun siitä kussa ei leipää ole? Sitä minä kovasti ihmettelen.

        Jeesus on itse Jumalan lastensa runsas ja lopumaton ravinto, siinä on ELÄMÄ ja yltäkylläisyys. Sokea kaluaa sitten mitä hänelle kitsaasti ihmisiltä kerjäämällä anneteaan, kun Jeesuksen lahjoittama vanhurskaus ei kelpaa.

        Joh. 10:1   "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        Joh. 10:2   Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
        Joh. 10:3   Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
        Joh. 10:4   Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.

        Joh. 10:5   Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

        Joh. 10:6   Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.

        Joh. 10:7   Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        Joh. 10:8   Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        Joh. 10:9   Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Joh. 10:10   Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
        _________

        *) Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        Joh. 10:11   Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1648
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      103
      1222
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1093
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      902
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      822
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      74
      733
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe