Lemmikki siileistä?

Umineko

Elikkäs. Meillä on tällainen afrikkalainen kääpiö siili herra, nimeltään Tim. Tim on 2,5v. Se on ollut meillä 3päivää ja on aika utelias, mutta samalla todella pelokas. Varmasti uudet hajut ja ihmiset ovat pelottava juttu, mutta nyt asian ytimeen. En löytänyt tietoa siitä, jos siili pudottaa piikkejä. Tim ei ole kyllä pudottanut kuin 2 piikkiä kolmen päivän aikana, mutta kun ei tiedä onko piikkien putoaminen yleensäkään normaalia? :) >Toivotaan, että joku tietää ja vastaa.

7

2555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjdpasjsjp

      on ihan normaalia että siilit pudottavat piikkejä. Mulla on myös ollut siili ja pudotti myöskin melkein heti kotiin tultuaan. Piikkejä saattaa pudota vielä myöhemmälläkin iällä.

      • Umineko

        Hoi hyvä jes ;D Ei tarvitse hengenhädässä olla :D Kyllä arvelinkin, että se on normaalia, mutta varalta aina ;) ensimmäinen siili kun on :)


    • valkovatsa

      Jos piikkejä alkaa putoilla enemmän,kannattaa eläinlääkärillä varmistaa ettei pikkuisella ole loisia tai mitään ihotulehdusta.Muutama piikki silloin tällöin ei ole vaarallista.
      Onko siililläsi kuiva iho?Jos on,niin hae humilac-suihketta ja suihkuttele sillä.

      • Umineko

        JUU, pikkuinen on jo paljon ns. reippaampi. Piikkejä ei ole tippuillut enää yhtään ja lämpötila huoneessa on ollut ihan hyvä (n.25-27). Iho on kyllä ihan pikkuisen hilseillyt, mutta ilmeisesti niin vähän, ettei ole haitannut, kun ei ole raaviskellutkaan. Ehkä ilman kosteus voisi auttaa parhaiten ^^. Timimme on kyllä loisto veikko :D


      • valkovatsa
        Umineko kirjoitti:

        JUU, pikkuinen on jo paljon ns. reippaampi. Piikkejä ei ole tippuillut enää yhtään ja lämpötila huoneessa on ollut ihan hyvä (n.25-27). Iho on kyllä ihan pikkuisen hilseillyt, mutta ilmeisesti niin vähän, ettei ole haitannut, kun ei ole raaviskellutkaan. Ehkä ilman kosteus voisi auttaa parhaiten ^^. Timimme on kyllä loisto veikko :D

        siilin olevan loisto veikko!!
        Meidän siilimme oli maailman ihanin ja lutuisin pikku piikkipallo.Ikävöin edelleen kovasti,vaikka palleroisen pois menosta on jo 10 kk.En koskaan unohda hellyttävästi tuhisevaa piikkikasaamme,joka pyrki syliin etutassulla sukkaani raapien.
        Toivon teille mukavia hetkiä pikkuisen kanssa!!


    • cudny

      Siileillähän siis on piikinlähtöaika, tosin en juuri nyt muista milloin.. mutta muutama piikki silloin tällöin ei ole ollenkaan vaarallista :)

      • siilisti

        Piikinlähtöajat ovat n. 2 kk ja 6-8 kk ikäisenä. Muulloin niitä ei ole. Muutama piikki voi silloin tällöin irtoilla, mutta jos iho hilseilee tai näyttää hilseilevältä ja piikkejä putoaa useasti, niin siilillä voi olla hilsepunkkeja tai pahimmassa tapauksessa kapi. Tällöin on annettava loishäätö lääkärillä. Punkit yms ovat melko yleisiä siileillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe