Kuinkahan yleistä mahtaa olla ns. aggressioharjoittelu? Kun itse olin intissä vuonna 2000, ylikersantit järjestivät meille tuollaisen, jossa pareittain läiskittiin toisiamme avokämmenlitsareilla poskelle. Tarkoituksena oli siis nostattaa aggressiomielialaa ja antaa aina samalla mitalla takaisin.
Toinen tapaus, jonka luvallisuutta epäilen, oli se kun eräällä leirillä meidän piti nousta panssarivaunun päälle. Käskettiin pitää kiinni mistä saatiin ja sitten lähdettiin ajelemaan ympäri metsää. Mitään kiinnikkeitä ei ollut, joten jos jonkun ote olisi livennyt, olisi siinä voinut käydä pahastikin.
Kaikenlaiset hyljemakuutukset, käkikellot sun muut "te olette vitun surkeita, teistä ei ikinä tule mitään" -kovistelut nyt ovat harmitonta huumoria, ja bitchslapistakaan nyt ei välttämättä tarvitse vetään herneitä nenään, mutta ainakin jälkimmäinen tapaus pistää miettimään mikä on sallittua ja mikä ei.
Simputusta vai ei?
5
1407
Vastaukset
- menee,siitä pitää
kärsiä.Venäjällä on kunnon meininki,alokkaat jonoon ja kouluttaja lyö tai potkaisee järjestään jokaista,se päivittäin toistettuna karaisee.
Tekisi hyvää armeijaan pyrkiville naisillekin suomessa.
Suurin osa suomalaisista sotilaista pillahtaa itkuun moisesta,olen itse kokeillut siivili puolella joihinkin armeijan univormuun pukeutuneille.Olisi kiva testata jonkun korkean upseerin kestokyky.
En ole itse armeijaa käynyt,mutta tiedän miten ihmisestä tehdään nöyrä.- 2003 palvellut
Ei armeijassa ole tarkoitus tehdä väkivaltaa toiselle ihmiselle, vain sotatilanteessa ja silloinkin vain vastapuolelle.
Taistelutahto ja esimiehen kunnioitus kun eivät parane nöyryytyksellä. Esimerkkinä käyköön ottelu Suomi vs. NL runsas 60 vuotta sitten.
- 2003 palvellut
Aggressioharjoittelua ei meillä ollut, joskin puukkotaistelua puusta tehdyillä "puukoilla" pareittain, jolloin ei kuitenkaan ollut tarkoitus vahingoittaa ketään. Mielestäni hyödyllisempi harjoitus kun tuo mainitsemasi.
Kyllä tuollaisesta mainitsemastasi koulutuksesta olisi mielestäni voinut kieltäytyä, mutta ymmärrettävästi kieltäytymisen ja valituksen tekemisen kynnys on korkealla.
Sen sijaan meillä oli tuollainen samanlainen panssarivaunuharjoitus. Kyyti oli tosiaankin melkoista! Itselleni kävi niin, että kun vaunu ajoi yhteen kuoppaan, niin reisiin tuli paha revähdys ja jouduin pitämään kiinni tornista pelkillä käsillä. Pysyin kyllä kyydissä, mutta pahalta tuntui. Mutta niinhän se on, että turvallisuusohjeita noudatetaan näissä kuljetuksissa vähän niin ja näin... 45 ukkoa kyllä mahdutettiin rekka-auton lavalle vaikka maksimi oli ohjeen mukaan luokkaa 30.
Kyllä turvallisuudessa olisi vielä paljon tekemistä SA-Intissä... - 2003 alussa ja pääsin pois
aggressioharjoittelu. en kokenut
sairasta simputusta, jossa ei ole mitään järkeä
pannsarivaunun päällä metsässä. En kokenut
Tuo on jo tulevien sotilaiden hengen vaarantamista rauhan aikana. Aika hyvin kun niitten ote silti piti vaikkei ollut edes sota.
hyljemakuutukset Mitäs tämä tarkoittaa?
käkikellot mitäs se tarkoittaa?- semper fi
Nykyajan varusmiehet on pelkkä saatanan iso vitsi!
esim. yhdysvalloissa jo huomaa miehestä että on kovan koulutuksen saanut(Navy seals,75th rangers,green berets....)täällä V*ttu lopetetaan palvelus kesken alle kuukaudessa. Ja itketään kun pistetään punneruksia ja muita lisäharjoituksia
tekemään. Tuo panssarivaunulla ajeluttaminen alkaa olla jo aika radikaalia. Periaattessa jos ei kestä simputusta ei ole sotilas. Enkä nyt ämmille mitään
potkuja pistäisi, Ne sentään on intissä vapaasta tahdosta kun meillä se on velvollisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061708
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271452En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931316- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101048Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111019Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall214830Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122753
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718