Simputusta vai ei?

....

Kuinkahan yleistä mahtaa olla ns. aggressioharjoittelu? Kun itse olin intissä vuonna 2000, ylikersantit järjestivät meille tuollaisen, jossa pareittain läiskittiin toisiamme avokämmenlitsareilla poskelle. Tarkoituksena oli siis nostattaa aggressiomielialaa ja antaa aina samalla mitalla takaisin.

Toinen tapaus, jonka luvallisuutta epäilen, oli se kun eräällä leirillä meidän piti nousta panssarivaunun päälle. Käskettiin pitää kiinni mistä saatiin ja sitten lähdettiin ajelemaan ympäri metsää. Mitään kiinnikkeitä ei ollut, joten jos jonkun ote olisi livennyt, olisi siinä voinut käydä pahastikin.

Kaikenlaiset hyljemakuutukset, käkikellot sun muut "te olette vitun surkeita, teistä ei ikinä tule mitään" -kovistelut nyt ovat harmitonta huumoria, ja bitchslapistakaan nyt ei välttämättä tarvitse vetään herneitä nenään, mutta ainakin jälkimmäinen tapaus pistää miettimään mikä on sallittua ja mikä ei.

5

1396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee,siitä pitää

kärsiä.Venäjällä on kunnon meininki,alokkaat jonoon ja kouluttaja lyö tai potkaisee järjestään jokaista,se päivittäin toistettuna karaisee.
      Tekisi hyvää armeijaan pyrkiville naisillekin suomessa.
      Suurin osa suomalaisista sotilaista pillahtaa itkuun moisesta,olen itse kokeillut siivili puolella joihinkin armeijan univormuun pukeutuneille.Olisi kiva testata jonkun korkean upseerin kestokyky.
      En ole itse armeijaa käynyt,mutta tiedän miten ihmisestä tehdään nöyrä.

• 2003 palvellut

Ei armeijassa ole tarkoitus tehdä väkivaltaa toiselle ihmiselle, vain sotatilanteessa ja silloinkin vain vastapuolelle.

Taistelutahto ja esimiehen kunnioitus kun eivät parane nöyryytyksellä. Esimerkkinä käyköön ottelu Suomi vs. NL runsas 60 vuotta sitten.

• 2003 palvellut

Aggressioharjoittelua ei meillä ollut, joskin puukkotaistelua puusta tehdyillä "puukoilla" pareittain, jolloin ei kuitenkaan ollut tarkoitus vahingoittaa ketään. Mielestäni hyödyllisempi harjoitus kun tuo mainitsemasi.

Kyllä tuollaisesta mainitsemastasi koulutuksesta olisi mielestäni voinut kieltäytyä, mutta ymmärrettävästi kieltäytymisen ja valituksen tekemisen kynnys on korkealla.

Sen sijaan meillä oli tuollainen samanlainen panssarivaunuharjoitus. Kyyti oli tosiaankin melkoista! Itselleni kävi niin, että kun vaunu ajoi yhteen kuoppaan, niin reisiin tuli paha revähdys ja jouduin pitämään kiinni tornista pelkillä käsillä. Pysyin kyllä kyydissä, mutta pahalta tuntui. Mutta niinhän se on, että turvallisuusohjeita noudatetaan näissä kuljetuksissa vähän niin ja näin... 45 ukkoa kyllä mahdutettiin rekka-auton lavalle vaikka maksimi oli ohjeen mukaan luokkaa 30.

Kyllä turvallisuudessa olisi vielä paljon tekemistä SA-Intissä...

• 2003 alussa ja pääsin pois

aggressioharjoittelu. en kokenut
      sairasta simputusta, jossa ei ole mitään järkeä

pannsarivaunun päällä metsässä. En kokenut   
      Tuo on jo tulevien sotilaiden hengen vaarantamista rauhan aikana. Aika hyvin kun niitten ote silti piti vaikkei ollut edes sota.

hyljemakuutukset   Mitäs tämä tarkoittaa?
      käkikellot      mitäs se tarkoittaa?

• semper fi

Nykyajan varusmiehet on pelkkä saatanan iso vitsi!
        esim. yhdysvalloissa jo huomaa miehestä että on kovan koulutuksen saanut(Navy seals,75th rangers,green berets....)täällä V*ttu lopetetaan palvelus kesken alle kuukaudessa. Ja itketään kun pistetään punneruksia ja muita lisäharjoituksia
        tekemään. Tuo panssarivaunulla ajeluttaminen alkaa olla jo aika radikaalia. Periaattessa jos ei kestä simputusta ei ole sotilas. Enkä nyt ämmille mitään
        potkuja pistäisi, Ne sentään on intissä vapaasta tahdosta kun meillä se on velvollisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 537
      8797
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      7
      3758
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2252
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      175
      1322
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      797
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      37
      672
    Aihe