Audi A6 3.0TDI viritys

Nimetön

Moro!

Elikkäs tossa muutama vuosi takaperin faija osti Audi A6 3.0 TDI vm 04. Ollaan nyt sitten yhdessä päätetty piristää sitä hieman. Täällä vissiin joku osaisi neuvoa, että mitä on mahdollista tehdä. Ainakin lastu jne. Lastutusta ollaan ensiksi aateltu sekä uutta ahdinta jos se on mahdollista. Kattelin noita lastuja digituningista ja ovat aika arvokkaita (lähes tuhat euroa). Osaisiko joku myös neuvoa liikkeitä/nettisivuja joista katsella viritysosia. kokemuksiakin olisi kiva kuulla.

btw en kaipaa vastauksia tyyliin: "LOL LOL LOL AUdi on paska muN FAIJan bemari vie sen!!!"

22

14541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A3 TDI 1.9 -06

      Lastulla virittäminen on fiksuinta, puhutaan kuitenkin nyt aika uudesta autosta.

      Lastulla tuohon autoon saa teho niin paljon kuin tarvitsee, ja loput rahat sitten alustaan. Samalla tulee ulkonäkökin hoidettua.

      Eli joltakin sivulta löysin jokin aikaa takaperin että tehoa tulisi 280 hv ja vääntöä 550nm tuohon koneeseen lastulla, se kyllä riittää viemään ihan kivasti ja paljon tuon yli epäilen laatikon kestävyyttä...

      Tuolla lapissa yhdellä isännällä v10tdi räjähti ylilastuttamisen takia....32t€ uusi kone loota.

      • A3 TDI 1.9 -06

        Omassa A3:ssani lastulla tehoa 145hv ja vääntöä 350 nm.
        koneen toiminta muttuu bensamaiseksi kierrosherkkyyden osalta, muuten pysyy kaikki dieselin huippuominaisuudet....

        lastu http://www.doc-power.com/

        tiedustele tuolta omaasikin...


    • semmoselta...

      ...sivulta kuin www.voimaa.com Sieltä löytyy tehon/väännönlisäystä kohtuuhintaan ihan moottorinohjausyksikön tietokoneohjelman päivityksellä...

    • tuolta

      Toijalan Autosähköstä, samalla mittaavatkin ne tehot kun pistävät lastun.

    • ajettavuus...

      ...kuntoon!

      A6 kaipaa ensin kunnon alustatuunausta ja sitten vasta lisää tehoa. Ensi alkuun voisitte vaikka siirtää konetta senttiä taaksepäin.

      • hp

        Paras mitä ikinä oon kuullu .. siirtää konetta taakseppäin siinä tuunauksessa kyllä unohtuu viritykset datapuolelta lastua lentää ennen ja jälkeen koneen siirron vihoviimesenä pakoputkenpäästä vielä pieni lastu lattialle ettei törrötä rööri koukun kanssa samassa linjassa.


      • Anonyymi

        Saman tien90cm.


    • Audi-Man

      Jos autossa on vakiona 225 hv ja 450 NM, mihin tarvitset lisätehoa ? En ymmärrä.....

      • Kalle

        Et ole varmaan ajanut ko. autolla? Tehoa ja vääntöä on paperilla runsaasti, mutta kuitenkin auto lähtee kuin lehmä makuulta. Syy selviää kun vilkaisee mitä auto painaa... 1900 kg alkaa jo tuntumaan noilla tehoilla.


      • ph
        Kalle kirjoitti:

        Et ole varmaan ajanut ko. autolla? Tehoa ja vääntöä on paperilla runsaasti, mutta kuitenkin auto lähtee kuin lehmä makuulta. Syy selviää kun vilkaisee mitä auto painaa... 1900 kg alkaa jo tuntumaan noilla tehoilla.

        optimointi ei ehkä ole paras valinta .. pumppu rajaa tehot lastutuksesta huolimatta. Aja vähän aikaa vaikka 200d 123 automaatti mesellä. Auto on loistava kaikin puolin ja kiihtyvyyskin riittää tänäpäivän tarpeisiin,, lainhengessä. Toinen ääripää on sitten benjihyppy 600 metristä ja pakokauhunomainen tunne ,, se köysi tuli siihen proteesijalkaan kiinni kiihtyy vaan ei pysää-


    • kebab

      Katos tuli just mieleen toi et faijan bemari vie tollaset audit ja näinhän se on. Audi on tollasta 3.0 V6 turbo paskaa.

      • ExM3

        Joo. Pääs M3:n pannusta kiertokanki pihalle. Kuulemma ihan tyyppivika.
        Eipä tarvii tuollaisella enää päästellä.
        Haen ensviikolla 3.0TDI Quattro farkun ja Karalan Mikan softapäivitys sisään.
        Potkua löytyy 277hv ja vääntöä 550Nm.
        Tuli muuten M3:n kajuutta täyteen savua. Onnex ei ollu liikaa vauhtia.
        "No more Black Mans Wagons".


      • voi jucra
        ExM3 kirjoitti:

        Joo. Pääs M3:n pannusta kiertokanki pihalle. Kuulemma ihan tyyppivika.
        Eipä tarvii tuollaisella enää päästellä.
        Haen ensviikolla 3.0TDI Quattro farkun ja Karalan Mikan softapäivitys sisään.
        Potkua löytyy 277hv ja vääntöä 550Nm.
        Tuli muuten M3:n kajuutta täyteen savua. Onnex ei ollu liikaa vauhtia.
        "No more Black Mans Wagons".

        Tartteex kaacuttaa niin vitusti. Kun seraavax octat sen Audin niin cato ettei multitronix sano bänx. Textistäs päätellen kuuloctat toci aikuicelta auton octajalta eix je.


      • 222222
        voi jucra kirjoitti:

        Tartteex kaacuttaa niin vitusti. Kun seraavax octat sen Audin niin cato ettei multitronix sano bänx. Textistäs päätellen kuuloctat toci aikuicelta auton octajalta eix je.

        Eipä taida olla multitronic-vaihteistoa....


    • rtertrety

      rwt

    • 1414114

      Siihen ei tarvitse mitään lastua vaan uusi ohjelma ladataan vanhan ohjelman päälle (itse asiassa vain parametrit muuttuvat) alkuperäiselle flash-muistille.

      Hetken homma. Ja suosittelen jotain laadukasta ohjelmistoa, jossa rajoitettu vääntöä tietyillä kierrosalueilla.

    • // //

      Eiköhän kannattaisi laittaa ne ajo-ominaisuudet ensin kuntoon.

    • jyppi1

      Laitatin 3.0 TDI:hin EMJ BOWERILLA "lastun". Kiihtyvyys parani 7.3s:ta 6.6 sekunttiin. Maksoi 600€ ja hyvin on toiminut nyt n. pari vuotta.

    • 6+9

      Moottorin sisuskalut, voimansiirto ja ECU uusiksi sekä iso turbo ja välijäähdytin. Rahaa palaa 50 000e tai enemmän mutta jos viritetään niin ainakin 500hv on oltava muuten kannattaa jättää tekemättä.

    • Kustalainen

      Olen onnellinen A6 3.0 TDI:n omistaja ja ainoa asia, mitä tarvitsisi lisää, on lähinnä polttoaineen kulutuksen pienentäminen. Jos veisin omaani lastulle, ottaisin optimoinnin polttoaineen kulutuksen suhteen. Oli pienoinen yllätys, kun huomasin Audin hiukkasen janoiseksi. Tietenkin 6-lovinen Tiptronic vie enemmän kuin multipommi, jota ei onneksi saa 3 litraseen myllyyn, kai?

    • Ferrari California

      Hei,
      onko tällä sivustolla mitään kritiikkiä ja valvontaa?
      Lapset kirjoittelevat mitä päähän pälähtää (ihme!) ja kuiva sylki suuhun tuo, asiattomia kommentteja.Jotain tasoa kirjoiteluihinne.
      Ferrari California

    • Anonyymi

      Optimoinnilla saavutetaan kevyttä hyötyä ja samalla vakio-osat kestävät tehot.
      Tuo 2,0 CRDI on vakiona 140 hv ja 300 Nm, optimoituna 165 hv ja 360 Nm.
      Eli sain vetohommiin vähän lisää potkua varsin edullisesti = 500-600 €.
      Käytännön maatieajossa samalla nopeudella kulutus laski 3-4 dl /100 km tai vaihtoehtoisesti samalla kulutuksella voi ajaa 105 entisen 95 sijaan.
      Poikamaisia kiihdytyksiä en ole edes kokeillut automaatilla, sillä kiihdyttely tai rata-ajo ei liene optimoinnin perimmäinen tarkoitus vaan lisää tehoja vakio-osilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe