Audi A6 3.0TDI viritys

Nimetön

Moro!

Elikkäs tossa muutama vuosi takaperin faija osti Audi A6 3.0 TDI vm 04. Ollaan nyt sitten yhdessä päätetty piristää sitä hieman. Täällä vissiin joku osaisi neuvoa, että mitä on mahdollista tehdä. Ainakin lastu jne. Lastutusta ollaan ensiksi aateltu sekä uutta ahdinta jos se on mahdollista. Kattelin noita lastuja digituningista ja ovat aika arvokkaita (lähes tuhat euroa). Osaisiko joku myös neuvoa liikkeitä/nettisivuja joista katsella viritysosia. kokemuksiakin olisi kiva kuulla.

btw en kaipaa vastauksia tyyliin: "LOL LOL LOL AUdi on paska muN FAIJan bemari vie sen!!!"

22

15843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A3 TDI 1.9 -06

      Lastulla virittäminen on fiksuinta, puhutaan kuitenkin nyt aika uudesta autosta.

      Lastulla tuohon autoon saa teho niin paljon kuin tarvitsee, ja loput rahat sitten alustaan. Samalla tulee ulkonäkökin hoidettua.

      Eli joltakin sivulta löysin jokin aikaa takaperin että tehoa tulisi 280 hv ja vääntöä 550nm tuohon koneeseen lastulla, se kyllä riittää viemään ihan kivasti ja paljon tuon yli epäilen laatikon kestävyyttä...

      Tuolla lapissa yhdellä isännällä v10tdi räjähti ylilastuttamisen takia....32t€ uusi kone loota.

      • A3 TDI 1.9 -06

        Omassa A3:ssani lastulla tehoa 145hv ja vääntöä 350 nm.
        koneen toiminta muttuu bensamaiseksi kierrosherkkyyden osalta, muuten pysyy kaikki dieselin huippuominaisuudet....

        lastu http://www.doc-power.com/

        tiedustele tuolta omaasikin...


    • semmoselta...

      ...sivulta kuin www.voimaa.com Sieltä löytyy tehon/väännönlisäystä kohtuuhintaan ihan moottorinohjausyksikön tietokoneohjelman päivityksellä...

    • tuolta

      Toijalan Autosähköstä, samalla mittaavatkin ne tehot kun pistävät lastun.

    • ajettavuus...

      ...kuntoon!

      A6 kaipaa ensin kunnon alustatuunausta ja sitten vasta lisää tehoa. Ensi alkuun voisitte vaikka siirtää konetta senttiä taaksepäin.

      • hp

        Paras mitä ikinä oon kuullu .. siirtää konetta taakseppäin siinä tuunauksessa kyllä unohtuu viritykset datapuolelta lastua lentää ennen ja jälkeen koneen siirron vihoviimesenä pakoputkenpäästä vielä pieni lastu lattialle ettei törrötä rööri koukun kanssa samassa linjassa.


      • Anonyymi

        Saman tien90cm.


    • Audi-Man

      Jos autossa on vakiona 225 hv ja 450 NM, mihin tarvitset lisätehoa ? En ymmärrä.....

      • Kalle

        Et ole varmaan ajanut ko. autolla? Tehoa ja vääntöä on paperilla runsaasti, mutta kuitenkin auto lähtee kuin lehmä makuulta. Syy selviää kun vilkaisee mitä auto painaa... 1900 kg alkaa jo tuntumaan noilla tehoilla.


      • ph
        Kalle kirjoitti:

        Et ole varmaan ajanut ko. autolla? Tehoa ja vääntöä on paperilla runsaasti, mutta kuitenkin auto lähtee kuin lehmä makuulta. Syy selviää kun vilkaisee mitä auto painaa... 1900 kg alkaa jo tuntumaan noilla tehoilla.

        optimointi ei ehkä ole paras valinta .. pumppu rajaa tehot lastutuksesta huolimatta. Aja vähän aikaa vaikka 200d 123 automaatti mesellä. Auto on loistava kaikin puolin ja kiihtyvyyskin riittää tänäpäivän tarpeisiin,, lainhengessä. Toinen ääripää on sitten benjihyppy 600 metristä ja pakokauhunomainen tunne ,, se köysi tuli siihen proteesijalkaan kiinni kiihtyy vaan ei pysää-


    • kebab

      Katos tuli just mieleen toi et faijan bemari vie tollaset audit ja näinhän se on. Audi on tollasta 3.0 V6 turbo paskaa.

      • ExM3

        Joo. Pääs M3:n pannusta kiertokanki pihalle. Kuulemma ihan tyyppivika.
        Eipä tarvii tuollaisella enää päästellä.
        Haen ensviikolla 3.0TDI Quattro farkun ja Karalan Mikan softapäivitys sisään.
        Potkua löytyy 277hv ja vääntöä 550Nm.
        Tuli muuten M3:n kajuutta täyteen savua. Onnex ei ollu liikaa vauhtia.
        "No more Black Mans Wagons".


      • voi jucra
        ExM3 kirjoitti:

        Joo. Pääs M3:n pannusta kiertokanki pihalle. Kuulemma ihan tyyppivika.
        Eipä tarvii tuollaisella enää päästellä.
        Haen ensviikolla 3.0TDI Quattro farkun ja Karalan Mikan softapäivitys sisään.
        Potkua löytyy 277hv ja vääntöä 550Nm.
        Tuli muuten M3:n kajuutta täyteen savua. Onnex ei ollu liikaa vauhtia.
        "No more Black Mans Wagons".

        Tartteex kaacuttaa niin vitusti. Kun seraavax octat sen Audin niin cato ettei multitronix sano bänx. Textistäs päätellen kuuloctat toci aikuicelta auton octajalta eix je.


      • 222222
        voi jucra kirjoitti:

        Tartteex kaacuttaa niin vitusti. Kun seraavax octat sen Audin niin cato ettei multitronix sano bänx. Textistäs päätellen kuuloctat toci aikuicelta auton octajalta eix je.

        Eipä taida olla multitronic-vaihteistoa....


    • rtertrety

      rwt

    • 1414114

      Siihen ei tarvitse mitään lastua vaan uusi ohjelma ladataan vanhan ohjelman päälle (itse asiassa vain parametrit muuttuvat) alkuperäiselle flash-muistille.

      Hetken homma. Ja suosittelen jotain laadukasta ohjelmistoa, jossa rajoitettu vääntöä tietyillä kierrosalueilla.

    • // //

      Eiköhän kannattaisi laittaa ne ajo-ominaisuudet ensin kuntoon.

    • jyppi1

      Laitatin 3.0 TDI:hin EMJ BOWERILLA "lastun". Kiihtyvyys parani 7.3s:ta 6.6 sekunttiin. Maksoi 600€ ja hyvin on toiminut nyt n. pari vuotta.

    • 6+9

      Moottorin sisuskalut, voimansiirto ja ECU uusiksi sekä iso turbo ja välijäähdytin. Rahaa palaa 50 000e tai enemmän mutta jos viritetään niin ainakin 500hv on oltava muuten kannattaa jättää tekemättä.

    • Kustalainen

      Olen onnellinen A6 3.0 TDI:n omistaja ja ainoa asia, mitä tarvitsisi lisää, on lähinnä polttoaineen kulutuksen pienentäminen. Jos veisin omaani lastulle, ottaisin optimoinnin polttoaineen kulutuksen suhteen. Oli pienoinen yllätys, kun huomasin Audin hiukkasen janoiseksi. Tietenkin 6-lovinen Tiptronic vie enemmän kuin multipommi, jota ei onneksi saa 3 litraseen myllyyn, kai?

    • Ferrari California

      Hei,
      onko tällä sivustolla mitään kritiikkiä ja valvontaa?
      Lapset kirjoittelevat mitä päähän pälähtää (ihme!) ja kuiva sylki suuhun tuo, asiattomia kommentteja.Jotain tasoa kirjoiteluihinne.
      Ferrari California

    • Anonyymi

      Optimoinnilla saavutetaan kevyttä hyötyä ja samalla vakio-osat kestävät tehot.
      Tuo 2,0 CRDI on vakiona 140 hv ja 300 Nm, optimoituna 165 hv ja 360 Nm.
      Eli sain vetohommiin vähän lisää potkua varsin edullisesti = 500-600 €.
      Käytännön maatieajossa samalla nopeudella kulutus laski 3-4 dl /100 km tai vaihtoehtoisesti samalla kulutuksella voi ajaa 105 entisen 95 sijaan.
      Poikamaisia kiihdytyksiä en ole edes kokeillut automaatilla, sillä kiihdyttely tai rata-ajo ei liene optimoinnin perimmäinen tarkoitus vaan lisää tehoja vakio-osilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      50
      3571
    2. 39
      3033
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      147
      2877
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2343
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      42
      1807
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      87
      1588
    7. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1124
    8. Kaivattusi ominaistuoksu?

      Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1081
    9. Nainen, koska nähtiin viimeksi

      Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1056
    10. Miten tällaista voi tapahtua

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?
      Virrat
      41
      915
    Aihe