Jeesus=Horus

Syneus(m)

Tuolla jeppulapalstalla oli vähän juttua tästä aiheesta. Laitan tähän nyt lainauksen eräästä linkistä, kumotkaa nuo selvät yhtäläisyydet jotka Jeesustaruun on lainattu Horustarusta:

Tutkimuksen mukaan, viitaten sellaisiin oppineisiin kuten Alvin Boyd Kuhn, kristinuskon keskeiset myytit muotoiltiin Egyptissä tuhansia vuosia ennen evankeliumien kirjoittamista. Harpur kiinnittää huomiota egyptiläiseen Horus-jumalaan, jonka ihmeellisen syntymän sanansaattajana oli tähti itäisellä taivaalla, ja joka kastettiin kastajan toimesta, joka myöhemmin mestattiin (vrt. Johannes Kastaja). Horuksella oli 12 opetuslasta, hän käveli veden päällä, ajoi pois demoneita, paransi sairaan, kirkastui vuorella, ristiinnaulittiin kahden varkaan väliin, haudattiin kallioluolaan ja nousi kuolleista ja lisäksi Horus tunnettiin nimellä KRST tai "se, joka on voideltu" (juutalaisten "messias" ja kreikan Kristus tarkoittavat "voideltua"). Horus oli myös hyvä paimen, jumalan karitsa, elämän leipä, ihmisen poika, Sana ja kalastaja. Harpurin mukaan Horus-myyttiä ei koskaan tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi ylimaallisesta olennosta nimeltä Horus.

Lähde: http://www.argumentti.fi/jeesuksen_historiallisuus/jeesuksen_historiallisuus.php?id=72

35

3149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Syneus(m)

        Nuo yhtäläisyydet Horuksen osalta Jeesukseen ovat siis keksittyjä? Mitä mieltä olet muuten niistä väitteistä, joiden mukaan kristillisyyden alkuperä ja siis myös monien Raamatun tarujen alkuperä on pakanallisuudessa? Oletko lukenut esim. Mithrasta, ovatko nekin yhtäläisyydet Jeesustarun kanssa keksittyjä?


      • Syneus(m)

        wikipedia noin yleensä antaa pintapuolisen tiedon tietyistä asioista, kuten esim. Horuksesta. Luulempa, että Horuksesta tiedetään paljon enemmän kuin mitä wikipedian suomenkielisiltä sivuilta on luettavissa. Sama koskee myös tuota toista laittamaasi linkkiä, tiedot ovat hyvin suppeita.

        Sinun tehtäväsi on nyt kumota nuo tuossa lainaamassani linkissä olevat tiedot Horuksesta ja vastata tuohon toiseen viestiini.

        Haluan korostaa, etten väitä mitään, haluan vain saada näistä asioista tietoa ja muiden mielipiteitä. Laiskana lukijana luen mielelläni vain näitä keskusteluja ja noukin niistä sen tiedon mikä minusta on OLEELLISTA.


      • Syneus(m) kirjoitti:

        wikipedia noin yleensä antaa pintapuolisen tiedon tietyistä asioista, kuten esim. Horuksesta. Luulempa, että Horuksesta tiedetään paljon enemmän kuin mitä wikipedian suomenkielisiltä sivuilta on luettavissa. Sama koskee myös tuota toista laittamaasi linkkiä, tiedot ovat hyvin suppeita.

        Sinun tehtäväsi on nyt kumota nuo tuossa lainaamassani linkissä olevat tiedot Horuksesta ja vastata tuohon toiseen viestiini.

        Haluan korostaa, etten väitä mitään, haluan vain saada näistä asioista tietoa ja muiden mielipiteitä. Laiskana lukijana luen mielelläni vain näitä keskusteluja ja noukin niistä sen tiedon mikä minusta on OLEELLISTA.

        antaa sinulle yliopistotasoista tutkielmaa haukka (tai aurinko)jumala Horuksesta, vain osoittaa, että vertailu kristinuskoon noin kirjaimellisella tasolla on hölynpölyä.

        Egyptin mytologioita olisi paras lähteä opiskelemaan kirjastoista, netti ei ole mikään koulutuskeskus.

        Minun tehtäväni ei ole kumota mitään paitsi mitä jo olen kumonnut. OLen antanut sinulle linkit, joista käy ilmi, että Harpur ja Kuhn ovat kirjallisia huijareita. Nyt on sinun vuorosi osoittaa, että he ovat asiantuntijoita ja toisin väittävät ovat väärässä.

        Koska olen kiltti, annan vielä yhden linkin Horus-jumalaan:

        http://www.pantheon.org/articles/h/horus.html


      • Syneus(m)
        sharyn kirjoitti:

        antaa sinulle yliopistotasoista tutkielmaa haukka (tai aurinko)jumala Horuksesta, vain osoittaa, että vertailu kristinuskoon noin kirjaimellisella tasolla on hölynpölyä.

        Egyptin mytologioita olisi paras lähteä opiskelemaan kirjastoista, netti ei ole mikään koulutuskeskus.

        Minun tehtäväni ei ole kumota mitään paitsi mitä jo olen kumonnut. OLen antanut sinulle linkit, joista käy ilmi, että Harpur ja Kuhn ovat kirjallisia huijareita. Nyt on sinun vuorosi osoittaa, että he ovat asiantuntijoita ja toisin väittävät ovat väärässä.

        Koska olen kiltti, annan vielä yhden linkin Horus-jumalaan:

        http://www.pantheon.org/articles/h/horus.html

        Mitäpä tässä turhaan vänkäämään vastaan jos kerran tiedät mistä puhut. Itse näen tiettyjä yhtäläisyyksiä jotka ovat voineet ruokkia Raamatun tarujen ja kristinuskon syntyä sellaiseksi kuin ne ovat ja Horus itsessään on pieni tekijä ja vaikuttaja jos näköjään onkaan..
        --
        Tässä muille vähän tietoa mithralaisuudesta:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mithralaisuus


      • Syneus(m) kirjoitti:

        Mitäpä tässä turhaan vänkäämään vastaan jos kerran tiedät mistä puhut. Itse näen tiettyjä yhtäläisyyksiä jotka ovat voineet ruokkia Raamatun tarujen ja kristinuskon syntyä sellaiseksi kuin ne ovat ja Horus itsessään on pieni tekijä ja vaikuttaja jos näköjään onkaan..
        --
        Tässä muille vähän tietoa mithralaisuudesta:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mithralaisuus

        onkin toinen juttu. Sen kohdalla uskon sinun olevan oikeassa. Mithran palvonta oli voimakas kilpailija kristinuskolle niiden samankaltaisuuden vuoksi. Rooman armeija suosi Mithraa, joka ei mennyt kesysti kuolemaan, vaan taisteli pahuutta edustavan härän kanssa ja voitti. Roomalaisissa varuskunnissa on useita Mithran temppeleitä - olen itse nähnyt Budapestin temppelin rauniot.

        Mithran taustalla taas on persialainen usko aurinkojumalsta, joka taistelee pimeyden voimia vastaan, ja persialaisten usko levisi hellenistiseen maailmaan Aleksanteri Suuren jälkeen. Uskon, että joulun vietto oli nimenomaan vastaisku auringonjumalan ja Mithran palvonnalle.


      • Syneus(m)
        sharyn kirjoitti:

        onkin toinen juttu. Sen kohdalla uskon sinun olevan oikeassa. Mithran palvonta oli voimakas kilpailija kristinuskolle niiden samankaltaisuuden vuoksi. Rooman armeija suosi Mithraa, joka ei mennyt kesysti kuolemaan, vaan taisteli pahuutta edustavan härän kanssa ja voitti. Roomalaisissa varuskunnissa on useita Mithran temppeleitä - olen itse nähnyt Budapestin temppelin rauniot.

        Mithran taustalla taas on persialainen usko aurinkojumalsta, joka taistelee pimeyden voimia vastaan, ja persialaisten usko levisi hellenistiseen maailmaan Aleksanteri Suuren jälkeen. Uskon, että joulun vietto oli nimenomaan vastaisku auringonjumalan ja Mithran palvonnalle.

        on käsittääkseni kirjoitettu paljon vähemmän paskaa kuin Horuksesta. Jätän nuo yhtäläisyydet Raamatun ja Kristillisyyden kanssa jokaisen itsensä punnittavaksi ja pääteltäväksi.

        Vaikutat muuten harvinaisen sivistyneeltä ja mukavalta mimmiltä, hyviä pyhien jatkoja vaan)


      • Syneus(m) kirjoitti:

        on käsittääkseni kirjoitettu paljon vähemmän paskaa kuin Horuksesta. Jätän nuo yhtäläisyydet Raamatun ja Kristillisyyden kanssa jokaisen itsensä punnittavaksi ja pääteltäväksi.

        Vaikutat muuten harvinaisen sivistyneeltä ja mukavalta mimmiltä, hyviä pyhien jatkoja vaan)

        samoin sinä ja samaa sinulle!


      • täytyy sulle sanoa!
        Syneus(m) kirjoitti:

        Nuo yhtäläisyydet Horuksen osalta Jeesukseen ovat siis keksittyjä? Mitä mieltä olet muuten niistä väitteistä, joiden mukaan kristillisyyden alkuperä ja siis myös monien Raamatun tarujen alkuperä on pakanallisuudessa? Oletko lukenut esim. Mithrasta, ovatko nekin yhtäläisyydet Jeesustarun kanssa keksittyjä?

        Jollet ole koskaan lukenut Raamattua, niin ymmärrän sen että löysit sielta mukamas jotain taruja? Sellaisia siellä ei kylläkään ole joukossakaan, koska se kirja on ihmisälyä (joka on rajallinen) erittäin paljon viisaampi, ja sitä ymmärtääkseen täytyy saada apua Jumalalta, joka avaa kirjaan ymmärtämättömälle ymmärryksen niinkuin siellä (ilman tarustoja) selkeästi lukee!


      • myös Raamattu hei
        sharyn kirjoitti:

        antaa sinulle yliopistotasoista tutkielmaa haukka (tai aurinko)jumala Horuksesta, vain osoittaa, että vertailu kristinuskoon noin kirjaimellisella tasolla on hölynpölyä.

        Egyptin mytologioita olisi paras lähteä opiskelemaan kirjastoista, netti ei ole mikään koulutuskeskus.

        Minun tehtäväni ei ole kumota mitään paitsi mitä jo olen kumonnut. OLen antanut sinulle linkit, joista käy ilmi, että Harpur ja Kuhn ovat kirjallisia huijareita. Nyt on sinun vuorosi osoittaa, että he ovat asiantuntijoita ja toisin väittävät ovat väärässä.

        Koska olen kiltti, annan vielä yhden linkin Horus-jumalaan:

        http://www.pantheon.org/articles/h/horus.html

        Tässä oli hieman epäreilua se, että vertailukirjaa Raamattua ei oltu linkitetty tähän keskusteluun ollenkaan, joten jos nyt etsit sieltä missä on mukamas taruja, niin muutkin pääsee niitä sieltä Raamatusta etsimään. Haukkajuttu on ihan kiva, mutta puhutkohan sinä kuitenkin nyt silti jotain joka on itsellesikin oikeasti vähän vieras alue???

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/UT.html

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/VT.html


      • zeefelt

        Ovat kaksi eri henkilöä. Mihin tietoon väitteesi perustuu?


      • ja sillä selvä

        Auta, Herra, sillä hurskaat ovat hävinneet, uskolliset ovat kadonneet ihmislasten joukosta. He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.
        Hävittäköön Herra kaikki liukkaat huulet, kielen, joka kerskuen puhuu,
        ne, jotka sanovat: "Kielemme voimalla me olemme väkevät; huulemme ovat meidän tukemme; kuka on meille herra?"

        "Kurjien sorron tähden, köyhien huokausten tähden minä nyt nousen", sanoo Herra, "tuon pelastuksen sille, joka sitä huoaten ikävöitsee".

        Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
        Sinä, Herra, varjelet heitä, suojelet hänet iäti tältä sukukunnalta.

        Yltympäri jumalattomat rehentelevät, kun kataluus pääsee valtaan ihmislasten seassa.

        Raamattu: http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ps.12.html


      • Anonyymi
        Syneus(m) kirjoitti:

        Nuo yhtäläisyydet Horuksen osalta Jeesukseen ovat siis keksittyjä? Mitä mieltä olet muuten niistä väitteistä, joiden mukaan kristillisyyden alkuperä ja siis myös monien Raamatun tarujen alkuperä on pakanallisuudessa? Oletko lukenut esim. Mithrasta, ovatko nekin yhtäläisyydet Jeesustarun kanssa keksittyjä?

        Jeesuksen ja Mithran välillä on vielä enemmän yhtäläisiyyksiä. Kumpikin on itämaisen mysteeriuskonnon keskeisin hahmo. Molemmat syntyivät 24. joulukuuta. Molemmat synnytettiin luolassa ja synnyttäjä oli Maria-niminen neitsyt. Kummankin syntymää tuli ihmettelemään kolme tietäjää jotka toivat lahjoja. Molemmat vietiin lapsena temppeliin. Molemmat kastettiin ennen julkisen toiminnan aloitusta (ja kasteesta tuli kummankin uskonnon initaatiorituaali). Kummankin päälle laskeutui henki kyyhkysen muodossa. Kumpaakin sanottiin jumalan karitsaksi ja ja luvatuksi messiaaksi ja kumpikin oli hyvä paimen. Kumpikin kapinoi uskonnollisia johtajia vastaan. Kumpikin teki ihmeitä, muutti veden viininsi, ruokki leivällä ison joukon ihmisiä, paranti sairaita ja kumpikin käveli veden päällä. Kupikin vietiin maaherran ja kuninkaan eteen ja tuomittiin ristiinnaulittavaksi. Kumpikin haudattiin ja kumpikin nousi kuolleista. Kumpikin vietti viimeistä ehtoollista ja nautti sen yhteydessä juhla-ateriaa (kummassakin uskonnossa sakramenttina terjottu viini muuttuu vereksi ja leipä ruumiiksi). Lisäksi kummallakin oli 12 opetuslasta ja kumpikin kantoi päällään maailman synnit. Vieläkö joku siis jaksaa epäillä ettei kyseessä ole sama uskonnollinen kristus hahmo?


    • Hämeen Hitain

      Evankeliumit eivät ole historiaa, vaan sataprosenttisesti tarua, eivät kuitenkaan hölynpölyä. Ne yrittävät vääntää rautalankamallia samasta asiasta, samoin symbolein, kuin lähialueiden muutkin mytologiat.

      Minun mielestäni kyse on peilistä lukijan omaan alitajuntaan (tunteisiin), jos hän sen vain tajuaa. Kaikki ne kertovat samaa kehityskertomusta siitä ,miten mielenrauhan saavuttaa tai menettää.

      Vaan harvapa noita tajuaa. Ironista on se, että vähiten evankeliumeja tajuaa kristinusko.

      • mutta..

        "Evankeliumit eivät ole historiaa, vaan sataprosenttisesti tarua, eivät kuitenkaan hölynpölyä. Ne yrittävät vääntää rautalankamallia samasta asiasta, samoin symbolein, kuin lähialueiden muutkin mytologiat. "

        Evankeliumit ovat paljon luotettavampaa historiaa kuin se, mitä yliopistoissakin opetetaan antiikin Roomasta. Lukaisepa Lee Strobelin Tapaus Kristus, sieltä löytyy mielenkiintoisia faktoja aiheesta.


      • tämä on totta

        Raamatussa Toisessa käskyssä on opetus, jossa kielletään että Jumalan ja epäjumalankuvia ei saa tehdä, eikä palvoa niitä. Toinen Käsky kuuluu Kymmeneen Käskyyn, joka on laki, jota Herra Jeesus Messias ei kumonnut. Aion tässä kirjoituksessa tuoda esille sen kuinka Raamattu opettaa tästä asiasta ja mistä on tullut kristikuntaan vääristymä Jumalankuvan tekemisestä. Toivon, että tutkit ja koettelet tämän kirjoituksen Jumalan sanan todistuksen valossa. En pakota ketään uskomaan samalla tavalla kuin minä uskon tässä kohden, mutta tuon esille sen kuinka minä ymmärrän mitä Raamattu opettaa tästä aiheesta.

        2 Moos 20:
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Jumalankuvankielto.html


    • mitä vaipansisältöä!

      Typeryys haisee pahasti:
      "kumotkaa nuo selvät yhtäläisyydet jotka Jeesustaruun on lainattu Horustarusta"
      Yritä tollo tajuta että sinä todistat nuo yhtäläisyydet, jos haluat tuollaista väittää. Muiden ei tarvitse todistaa mitään, ei varsinkaan olematonta olemattomaksi.

      • Syneus(m)

        viestejä kun lähdet nimittelemään. Minä olin väärässä, riittääkö?


      • Silmä=("minä")=...
        Syneus(m) kirjoitti:

        viestejä kun lähdet nimittelemään. Minä olin väärässä, riittääkö?

        Mutta ei ainoastaan Rooman valtakunnassa tätä päivää juhlittu vaan muissa uskonnoissa voidaan vielä selvemmin huomata, kuinka tätä päivää vietettiin jonkun suuren Vapahtajan muistoksi. Niinpä esim. Persiassa vapahtajan Mitran, valon jumalan, syntymän juhlaa vietettiin joulukuun 25. p:nä. Egyptissä Osiriksen ja Isiksen pojan, Horuksen syntymäjuhla oli joulukuun 26. p:nä. Silloin kannettiin näytteillä pienen Horus-lapsen kuvaa, jota kansa kumarsi ja palveli. Samalla tavalla vielä tänä päivänä katolisissa maissa jouluna kannetaan Kristus-lapsen kuvaa, il bambino, ja sitä palvellaan. Vanhassa Meksikossa vietettiin juhlaa vapahtajan Quetzalcoatlin muistoksi ja azteekkien luona talvipäiväseisauksen aikana juhlittiin auringon syntymää.


      • kantaako sellaista..
        Silmä=("minä")=... kirjoitti:

        Mutta ei ainoastaan Rooman valtakunnassa tätä päivää juhlittu vaan muissa uskonnoissa voidaan vielä selvemmin huomata, kuinka tätä päivää vietettiin jonkun suuren Vapahtajan muistoksi. Niinpä esim. Persiassa vapahtajan Mitran, valon jumalan, syntymän juhlaa vietettiin joulukuun 25. p:nä. Egyptissä Osiriksen ja Isiksen pojan, Horuksen syntymäjuhla oli joulukuun 26. p:nä. Silloin kannettiin näytteillä pienen Horus-lapsen kuvaa, jota kansa kumarsi ja palveli. Samalla tavalla vielä tänä päivänä katolisissa maissa jouluna kannetaan Kristus-lapsen kuvaa, il bambino, ja sitä palvellaan. Vanhassa Meksikossa vietettiin juhlaa vapahtajan Quetzalcoatlin muistoksi ja azteekkien luona talvipäiväseisauksen aikana juhlittiin auringon syntymää.

        Noo suomalaiset kyllä laittaa yleensä kuusen, ja kinkku maistuu, mutta uskovaisille se merkitsee kyllä muutakin...!


      • Anonyymi
        Silmä=("minä")=... kirjoitti:

        Mutta ei ainoastaan Rooman valtakunnassa tätä päivää juhlittu vaan muissa uskonnoissa voidaan vielä selvemmin huomata, kuinka tätä päivää vietettiin jonkun suuren Vapahtajan muistoksi. Niinpä esim. Persiassa vapahtajan Mitran, valon jumalan, syntymän juhlaa vietettiin joulukuun 25. p:nä. Egyptissä Osiriksen ja Isiksen pojan, Horuksen syntymäjuhla oli joulukuun 26. p:nä. Silloin kannettiin näytteillä pienen Horus-lapsen kuvaa, jota kansa kumarsi ja palveli. Samalla tavalla vielä tänä päivänä katolisissa maissa jouluna kannetaan Kristus-lapsen kuvaa, il bambino, ja sitä palvellaan. Vanhassa Meksikossa vietettiin juhlaa vapahtajan Quetzalcoatlin muistoksi ja azteekkien luona talvipäiväseisauksen aikana juhlittiin auringon syntymää.

        Muinaiset teki mitä muinaiset teki, nykykristityt eivät ole muinaisia vaan yrittävät pysyä Raamatun puitteissa. Periaatteessa ei haittaa jos joulu siirrettäisiin muuhun ajankohtaan, ettei ateistit jankkaisi tuhanteen kertaan muinaisjuhlaansa, mutta symbolisestikin valon juhla ja Jeesuksen juhla sopii yhteen kuin nenä päähän.


    • VoimpiOllaOikeassa

      Vastausta kysymykseen :)

      25. Joulukuuta ei liity alunperin millään tavalla Jeesukseen tai edes koko raamattuun. Asiaa on aivan turha puida ainakaan siltä käsin. Lisää tietoa aiheesta vaikka mistä mutta tässä Wikipediasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Joulu
      "Luukkaan evankeliumissa tosin mainitaan, että Jeesuksen syntyessä paimenet olivat laitumella yöllä.[14] Tämä antaa ymmärtää, ettei kertomus sijoitu ainakaan joulukuuhun, sillä se on tuolla alueella kylmä ja sateinen kuukausi, ja laumat vietiin yöksi katettuun suojaan." Muihin väitteisiin löytyy vastauksia kun tutkii tarkemmin näistä Horuksesta ja Mitrasta ja niinkuin joku jo sanoikin niin kirjastosta kannattaa ottaa irti eikä täältä netistä.

      • lue niin tiedät

        Asteroidi törmää maahan

        Luuk 21:
        25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.

        Luukkaan evankeliumi luku 21 kertoo, että lopunaikana on oleva merkit auringossa, kuussa ja tähdissä. Maailman kansojen ihmisillä on ahdistus ja pelko kun he ymmärtävät, että näiden merkkien kautta maan päällä tapahtuu pelättäviä asioita taivaitten voimien järkkyessä. Voi olla jopa niin, että tapahtuu aurinkomyrskyjä, avaruusmyrskyjä sekä geomagneettisia myrskyjä jne. jotka saavat paljon tuhoa aikaan maan päällä. Luukkaan mukaan myös maailman meret pauhaavat eli merellä on kovia myrskyjä, jotka vaikuttavat myös rannikoilla asuvien elämään.

        Viimeisinä päivinä mereen tippuu kuin iso palava vuori, joka ei voi olla kuin jotain mitä taivaalta tippuu. Ja se ei voi olla muuta kuin joku taivaankappale. Tämä saa aikaan varmasti jättimäiset tsunamiaallot, jotka saavat aikaan suunnattoman suurta tuhoa. Se saa aikaan kolmannen osan laivoista hukkumisen sekä meressä olevista kolmas osa tuhoutuu. Varmasti myös rannikolla olevat kaupungit ja kylät tulevat monin paikoin tuhoutumaan pahoin. Suuri taivaankappale tähti/asteroidi putoaa myös taivaasta (jae 10). Jakeessa 10 on kreik. sana tähti, joka on aster ja tarkoittaa tähteä sekä jakeessa 11 on sana apsinthos/afisinthos, joka on sen tähden nimi ja tarkoittaa koiruohoa. Tämän taivaankappaleen putoaminen saa aikaan myös varmasti suuria maanjäristyksiä ja halkeamia siten aiheuttaen suuria tuhoja ja katastrofeja maan päälle.

        Lisää( Raamatusta tutkittuna) tästä aiheesta tekstissä, joka ei sovi tähän tilaan johon ne pitäisi kirjoittaa:

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Raamattujalopunajankatastrofit2.html


    • adkl

      "Horus tunnettiin nimellä KRST tai "se, joka on voideltu" (juutalaisten "messias" ja kreikan Kristus tarkoittavat "voideltua")"

      KRST nimi viittaa suoraan Kristukseen , eli heprealaiset jättivät vokaalit kirjoittamatta. Luultavasti Horus on joku vajavasti kirjoitettu kristuksen nimi esim HaCrust tai joku tuon kaltainen. Tuo kirjoitettu historia on aivan ilmeisesti suoraan Uuden Testamentin kaltai8sesta lähteestä.
      Luulisin, että oikealla egyptiläisellä jumalalla on aiivan toisenlainen historia!

    • Ei ole Horus!!!

      Horus oli Jumala, eikä kukaan historiallinen henkilö. Osiris oli tämä pyhimys jonka nyt sekoitat Horukseen.

    • Katsotte yli minua
      • Horus itse

        Luulevatko väärintekijät että unohdan kaltoinkohtelut? Mitä minulle on tehty aikaisemmin ja mitä on tehty nytte?!! http://www.youtube.com/watch?v=cRdxXPV9GNQ Vaikka näin valikappaleena niin ei asiota voi unohtaa,Minä olen ikuinen ja tulen elämään ikuisesti ja olen aina elänyt...


      • Jumala itse

      • Jumala on henki
        Jumala itse kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=UYZKZfdr3ac

        Jumala on olemassa, se joku joka loi ihmisen aivojen kapasiteetillekkin rajat, ja tämän kaiken niinkuin siellä Raamatussa hieman suppeasti selitetään, eihän sellaiset asiat mahtuisi Raamattuun, vaan pitäisi olla monia jatko-osia, paljon kirjoja jos enemmän kerrottaisiin miten maailma luotiin...! Sellainen on mahdollista jos on Jumala, ei ihmiselle, koska tämä on Jumalan luomus.


      • Raamattua tutkivalta

        Vapaamuurareista on kirjoitettu ja kerrottu todella paljon. Liikkeellä on osaksi väärää ja oikeata tietoa. Vapaamuurarit eivät aluksi tiedä mihin he ovat liittyneet, vaan heille avautuu tietoa vapaamuurariudesta sen mukaan kun he etenevät eri asteissa. Siksi moni vapaamuurari ei usko tosiasioita vapaamuurariuden pimeästä puolesta, koska heille ei ole avattu vapaamuurareiden viimeisiä asteita. Viimeisen asteen vapaamuurarit kieltävät kaiken mitä heistä totuudenmukaisesti esitetään, koska he eivät saa kertoa ulkopuolisille salaisista opeistaan, kirouksista ja valoista joita he vannovat.

        Tässä kirjoituksessa aion tuoda esille entisten vapaamuurareiden käsityksiä siitä mitä he ovat ja mitä he edustavat. Itse on ole koskaan ollut vapaamuurari, mutta sivullani olevat tietolähteet ovat luotettavia, koska todistus tulee entisiltä vapaamuurareilta. Asetan suuren painoarvon sille, että todistuksen antajina on uskoon tulleita uudestisyntyneitä uskovaisia, siksi saamme hyvin totuudenmukaisen kuvan ja käsityksen siitä mitä vapaamuurarius on. Joukkoon mahtuu myös muutama vapaamuurarin lausunto, jotka edustavat vapaamuurariuden pimeää puolta.

        Lur lisää: Vapaamuurareista on kirjoitettu ja kerrottu todella paljon. Liikkeellä on osaksi väärää ja oikeata tietoa. Vapaamuurarit eivät aluksi tiedä mihin he ovat liittyneet, vaan heille avautuu tietoa vapaamuurariudesta sen mukaan kun he etenevät eri asteissa. Siksi moni vapaamuurari ei usko tosiasioita vapaamuurariuden pimeästä puolesta, koska heille ei ole avattu vapaamuurareiden viimeisiä asteita. Viimeisen asteen vapaamuurarit kieltävät kaiken mitä heistä totuudenmukaisesti esitetään, koska he eivät saa kertoa ulkopuolisille salaisista opeistaan, kirouksista ja valoista joita he vannovat.

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/vapaamuurarit.html


      • Lue niin tiedät
        Raamattua tutkivalta kirjoitti:

        Vapaamuurareista on kirjoitettu ja kerrottu todella paljon. Liikkeellä on osaksi väärää ja oikeata tietoa. Vapaamuurarit eivät aluksi tiedä mihin he ovat liittyneet, vaan heille avautuu tietoa vapaamuurariudesta sen mukaan kun he etenevät eri asteissa. Siksi moni vapaamuurari ei usko tosiasioita vapaamuurariuden pimeästä puolesta, koska heille ei ole avattu vapaamuurareiden viimeisiä asteita. Viimeisen asteen vapaamuurarit kieltävät kaiken mitä heistä totuudenmukaisesti esitetään, koska he eivät saa kertoa ulkopuolisille salaisista opeistaan, kirouksista ja valoista joita he vannovat.

        Tässä kirjoituksessa aion tuoda esille entisten vapaamuurareiden käsityksiä siitä mitä he ovat ja mitä he edustavat. Itse on ole koskaan ollut vapaamuurari, mutta sivullani olevat tietolähteet ovat luotettavia, koska todistus tulee entisiltä vapaamuurareilta. Asetan suuren painoarvon sille, että todistuksen antajina on uskoon tulleita uudestisyntyneitä uskovaisia, siksi saamme hyvin totuudenmukaisen kuvan ja käsityksen siitä mitä vapaamuurarius on. Joukkoon mahtuu myös muutama vapaamuurarin lausunto, jotka edustavat vapaamuurariuden pimeää puolta.

        Lur lisää: Vapaamuurareista on kirjoitettu ja kerrottu todella paljon. Liikkeellä on osaksi väärää ja oikeata tietoa. Vapaamuurarit eivät aluksi tiedä mihin he ovat liittyneet, vaan heille avautuu tietoa vapaamuurariudesta sen mukaan kun he etenevät eri asteissa. Siksi moni vapaamuurari ei usko tosiasioita vapaamuurariuden pimeästä puolesta, koska heille ei ole avattu vapaamuurareiden viimeisiä asteita. Viimeisen asteen vapaamuurarit kieltävät kaiken mitä heistä totuudenmukaisesti esitetään, koska he eivät saa kertoa ulkopuolisille salaisista opeistaan, kirouksista ja valoista joita he vannovat.

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/vapaamuurarit.html

        Herra Jeesus Kristus puhui Joonan merkistä. Tässä kirjoituksessa tuon esille sen kuinka tärkeästä merkistä oli kyse ja mitä se tarkoittaa ja kuinka syvällisen esikuvallinen merkitys Joonan merkillä oli.

        Matt 12:
        38 ¶ Silloin muutamat kirjanoppineista ja fariseuksista vastasivat hänelle sanoen: "Opettaja, me tahdomme nähdä sinulta merkin".
        39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.
        40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.

        Matt 16:
        1 ¶ Ja fariseukset ja saddukeukset tulivat hänen luoksensa ja kiusasivat häntä pyytäen häntä näyttämään heille merkin taivaasta.
        2 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Kun ilta tulee, sanotte te: ‘Tulee selkeä ilma, sillä taivas ruskottaa’,
        3 ja aamulla: ‘Tänään tulee rajuilma, sillä taivas ruskottaa ja on synkkä’. Taivaan muodon te osaatte arvioida, mutta aikain merkkejä ette osaa.
        4 Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.


        Luuk 11:
        29 ¶ Kun kansaa yhä kokoontui, rupesi hän puhumaan: "Tämä sukupolvi on paha sukupolvi: se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki.
        30 Sillä niinkuin Joonas tuli niiniveläisille merkiksi, niin Ihmisen Poikakin on oleva merkkinä tälle sukupolvelle.

        Herran Jeesuksen ajan kirjanoppineet, fariseukset ja saddukeukset halusivat nähdä Jeesukselta merkin. Kysymys oli siitä, että he halusivat nähdä merkin taivaasta, joka varmistaisi, että Jeesus olisi todellinen profeetta, Jumalan Poika tai Messias.

        Jotkut juutalaiset uskoivat, että kun Messias ilmestyy, niin taivaalle ilmestyy kirkas värillinen kaari, joka valaisee koko maailman, aivan kuten 1 Moos 9:16 ilmestyi kirkas sateenkaari taivaalle iankaikkisen liiton merkkinä.

        Herra Jeesus sanoi, että tälle pahalle ja avionrikkoja sukupolvelle ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki. Mikä oli Joonan merkki?

        Joonan merkki oli profetiallinen merkki ja esikuva Herran Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

        Tämä oli se merkki, jonka juutalaisten olisi pitänyt tietää, että Messias on kuolleena kolme päivää ja yötä, jonka jälkeen Hän nousee ylös taivaisiin Isän oikealle puolelle.
        Joonan merkki on merkki lunastuksesta ja pelastuksesta Herran Jeesuksen veren, kuoleman ja ylösnousemuksen kautta.

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Joonanmerkki.html


    • 1213

      Käsittääkseni tietosi horuksesta eivät ole täysin egyptin asiantuntijoiden mukaisia. Mutta, mielestäni tässä kohtaa olisi viisasta verrata näitä kahta sen perusteella mitä he opettivat, tai mitä heidän väitetään opettaneen.

      Oletko koskaan tutkinut, mitä Horus opetti, voiko sitä verrta Jeesuksen opetuksiin? Kenen tahansa voidaan väittää kävelleen vetten päällä ym. mutta sillä ei ole oikeastaan mitään merkitystä. Ratkaisevaa on, mitä henkilö opettaa.

      • Anonyymi

        Jeesus ei kävellyt vetten päällä. Se on kopsattu muiden kertomuksista.
        Se on vain yksi monista hullutuksista.


    • Anonyymi

      Älä puhu soopaa muista että Lucifer on Horus Jumala ja Lucifer on kaikkien uskontojen Jumala paitsi Kristinuskossa on Jeesus eli itse isä Jumala ja Lucifer on tämän maailman Jumala ja kuningas Raamattu kertoo tästä samoin.

    • Transendenttinen tieto eli Tiedon sanojen armolahja on Pyhän Hengen armolahja, jonka perusteella tunnetaan TULEVAISUUDEN asioita edeltäkäsin. Eli voidaan tietää paljon asioita Kristusta kokevia Tiedon sanojen perusteella jo satoja ellei tuhansia vuosia ennen Kristusta. Itse asiassa Hare Krishna liikkeen opetusten perusteella on helppo uskoa että ajasta 3000 eKr aikaan 7000 jKr tiedetään kaikki tulevat ja menneet tapahtumat sekä on jopa aikamatkustajia, jotka kykenevät seikkailemaan Kala-taivaan avulla tuona välinä olevana maailmanaikana.

      Raamattu ilmaisee myös, että Egyptiläisten hieroglyfit ovat pyhä ja profetaalinen kirjoitusmerkistö, joka ilmaisee edeltäkäsin asioita aina jonnekin vuoteen 40000-50000 jKr asti.

      Ei t uo ole mahdoton ajatus, että Horus on Kristus. Olihan Kristus olemassa jo ennen Aabrahamia maailmassa. Hän tuli omaan maailmaansa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan, mutta kaikille jotka ottivat hänet vastaan hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe