Löytyykö täältä ketään jolla on hoidettu tenniskyynärpäävaiva leikkauksella kun mikään muu ei ole auttanut? Haluaisin kuulla siitä kokemuksia, auttoiko vaivaan vai pahentuiko vai pysyikö ennallaan? Itselläni vaiva ollut nyt n. 4 v välillä helpompana, välillä pahempana. Seuraava vaihe on leikkaus parin kuukauden päästä jos käsi ei parane. Magneettikuvassa kävin yksityisellä jolla sain lääkärit vakuuttuneiksi vaivastani. Kaikki mahdolliset hoitokeinot otan mielelläni vastaan!!
Tenniskyynärpää / leikkaus
47
14328
Vastaukset
- vaivana siellä
kun ei mikään muu ole auttanut kirjotat. kerroppa mitä hoitoja olet saanut käteesi ja kenellä ja miloin?
1 kansanparantja
2 manuaaliterapeutti
3 hermoratahieroja
4 osteoppaatti muut kikkailijat
vähän taustaa kehiin ensin...- käsivammainen
hermoratahierontaa, fysioterapiassa käynyt sähköhoidossa sekä saanut venytysohjeet. Kuulemma käteni on magneettikuvien perusteella niin huonona, että ei kannata kokeilla edes akupunktiota kun ei poista vaivaa kuitenkaan vaan helpottaa vaan tiläpäisesti. Olen kiitollinen jos neuvot mitä vielä kannattaa yrittää kun en mielelläni leikkaukseen menisi (riskin vuoksi). Asun pk-seudulla eli löytyykö täältä noita mainitsemiasi hoitomuotoja?
- outo kommenttiko
käsivammainen kirjoitti:
hermoratahierontaa, fysioterapiassa käynyt sähköhoidossa sekä saanut venytysohjeet. Kuulemma käteni on magneettikuvien perusteella niin huonona, että ei kannata kokeilla edes akupunktiota kun ei poista vaivaa kuitenkaan vaan helpottaa vaan tiläpäisesti. Olen kiitollinen jos neuvot mitä vielä kannattaa yrittää kun en mielelläni leikkaukseen menisi (riskin vuoksi). Asun pk-seudulla eli löytyykö täältä noita mainitsemiasi hoitomuotoja?
Et siis ole kokeillut monin tutkimuksin parhaita hoitomuotoja lainkaan, vaikka väitit jo kaikkea kokeilleesi?
"Kuulemma käteni on magneettikuvien perusteella niin huonona"
Onko kuvattu siis käsi magneettikuvauksella? Millä tavoin käsi on huonona?
Mikä vaivasi sitten on, jos akupunktio ei sitä poista mutta antaa helpotusta? ja tuon kommentin antoi siis lääkärikö?
Ja mitä sillä leikkauksella siis korjataan ja miksi et siihen halua mennä?
PK-seudulla on paljon kyseisten hoitomuotojen ammattilaisia. On huonoja ja on hyviä...
- yks vaiva parantui
Itselläni parani lopullisesti tenniskyynärpää täällä:
http://www.timonen.fi/vaivat-jannetuppitulehdus-if.html
Muut vaivat kyllä jäi, mutta onneksi edes yksi parani. Joten mikään ihmemies hän ei ole, vaikka hyvin itseään mainostaa sivuillaan.
Ja jatkossa se ergonomia on kaiken A ja O, jottei vaiva uusisi.
Enollani on kuulemma leikattu ja hyvin on mennyt sen jälkeen.
Miehelläni parani venyttelyllä, kun aloitti sen heti minun ehdotuksestani, koska itselleni vasta 7 lääkäri teki oikean diagnoosin ja näinollen käsi ehti menemään todella kipeeksi.
Tässä tämä venyttelyohje:
http://www.lempaala.fi/terveys_ja_hyvinvointi/terveyspalvelut/fysioterapia/itsehoito-ohjeita/tenniskyynarpaan_hoito/- kerrotko lisää meille
miksi menit timoselle olitko fibroissasi vai muuta vaivaa? mikä siellä sit ei tulut kuntoon?
miksivasta 7 lääkäri osasi tehdä oikeian diagnoosin ja kauanko tähän hommaan meni aikaa vuosina
- tonnari78
Nostampa tätä vanhaa keskustelua hieman...
Ekat tenniskyynärpääoireet sain viime kesänä puusavotassa. Parin kuukauden oireilun jälkeen käsi rauhoittui buranan, voltarenin ja jumpan avulla.
Tämä kesänä vaiva uusiutui ja nyt on kipu ollut selvästi kovempaa eikä helpotusta ole buranasta, voltarenistä tai jumpastakaan. Kävin sitten lääkärissä tästä nyt ensimmäistä kertaa joka totesi että kyseessä tosiaan on "klassinen tenniskyynärpää vaiva" ja hoidoksi määräsi viikon verran sairauslomaa, pisti kortisonipiikin ja määräsi Arcoxiaa särkyyn, kipuun ja tulehdukseen.
Aikaa tuosta lääkärilläkäynnistä on kulunut nyt 2 viikkoa eikä oireet ole helpottuneet sen koommin. Pitänee taas soittaa uutta aikaa ja neuvotella mitä seuraavaksi...
Tämä jatkuva kipu on tosi puuduttavaa, väsyttävää ja masentavaa!
Onko kohtalotovereita enemmänkin? Haluaisin kuulla kokemuksistanne liittyen erityisesti siihen missä vaiheessa leikkaushoitoon ryhdytään, miten kauan siitä kuntoutuminen kestää ja onko kyseessä isokin operaatio.
Kiitokset jo etukäteen!- Tenniskyynärpä
Googlatkaa hyvät ihmiset TENNISELBOW, niin löydätte amerikkalaisilta videon miten tenniskyynärpää paranee oikealla hierontatekniikalla. Viikon hieroin itse kättäni ja kuin ihme, se parani. En saanut pääkaupungista oikeaa apua, kortisonipiikki, joka sattui niin että olin pyörtyä, ei auttanut kuin hetken ja fysioterapeutit käskivät vain venytellä ja käsi tuli entistä kipeämmäksi. Onni että aloin googlaamaan, tehkää samoin, niin parannatte vaivanne ja tehkää hieronta 5 kertaa päivässä!
- 197
Tenniskyynärpä kirjoitti:
Googlatkaa hyvät ihmiset TENNISELBOW, niin löydätte amerikkalaisilta videon miten tenniskyynärpää paranee oikealla hierontatekniikalla. Viikon hieroin itse kättäni ja kuin ihme, se parani. En saanut pääkaupungista oikeaa apua, kortisonipiikki, joka sattui niin että olin pyörtyä, ei auttanut kuin hetken ja fysioterapeutit käskivät vain venytellä ja käsi tuli entistä kipeämmäksi. Onni että aloin googlaamaan, tehkää samoin, niin parannatte vaivanne ja tehkää hieronta 5 kertaa päivässä!
Kauansinua vaivasikyynärpää, ennekuin aloitit hieronnan? Näinköhän enää auttaa, kun on monta vuotta vaivannut?
- yks vaiva parantui
Ei sitä tarvii leikata.
Mulla parani hieronnalla ja tuntuvalla rasituksen vähentämisellä ja pysyvästi.
Lisäksi työergonomia on kaikean A ja O, koska muten se uusuituu.
Tässä se kotihoito-ohje:
eka jumppa toimi ja sitä joka ilta monta kertaa'
http://www.lempaala.fi/terveys_ja_hyvinvointi/terveyskeskus/fysioterapia/itsehoito-ohjeita/tenniskyynarpaan_hoito/ - tonnari78
Jaahas, no toivotaan näin ettei leikkausta tosiaan tarvita.
Nuo jumppaohjeet ovatkin tuttuja jo entuudestaan eli samoilla mennään kuin ennenkin. - tonnari78
Eikö täällä ole ketään tennarivaivaista, jota on leikkauksella hoidettu? Vaikka minun kohdallani siihen tuskin päädytään, niin haluaisin silti kuulla kokemuksia tästäkin; oliko pitkä jonotusaika, kauanko itse operaatio kesti, kuinka pitkään kesti kuntoutua, jne.
- epycondyliitti ;(
Hei!
Mulla alkoi oireileen keväällä 2010 tenniskyynärpää.. sairauslomalle jäin elokuussa -10. Kyynärpää leikattiin syyskuussa -11. Ei auttanut muuten kuin että jatkuva lepokipu jäi pois. Nyt edelleen sairauslomalla,(
Operaatio on päiväkirran toimenpide ja siis kuntoutus edelleen kesken.
- tonnari78
Moi!
Ohhoh! Äkkiä sä leikkaukseen jouduit! Sun tapauksessa fysikaalisista hoidoista ei ollut riittävästi apua vai mikä oli syy leikkauspäätökseen?
Mulla tuota jatkuvaa kipua tennarissa on ollut vasta reilut 3kk kun tyhmänä menin lääkäriin vasta niin myöhään :(.
Oletko sä ollut saikulla koko tämän ajan, siis viime vuoden syyskuusta asti???
Tässä taas nähdään miten vaihtelevia nuo leikkaustulokset voivat olla; ystävälläni leikattiin molemmat kyynärpäät ja hän on kuntoutunut täysin. Tosin hän sai kärsiä kivuistaan ensin neljä vuotta :(...
Voimia ja jaksamista sinulle! - tonnari78
Anteeksi lukihäiriöni! Jäit siis saikulle jo elokuussa 2010 (voisin opetella lukemaan!) ja oletko tosiaan ollut kokoajan saikulla, et edes kokeillut työntekoa välillä? Kuulostaa aika rankalta :(...
- epoykondyliitti;(
Siis jäin elokuussa -10 saikulle. Kyynärpää leikattiin sitten syyskuussa -11. Työkokeiluun yritin joulukuussa, mutta kun kyynärpää ei anna nostaa.. tulee heti kipuilua. Nyt sitten olen lähtenyt erilaiseen paikkaan työkokeiluun ja sitten näkee miten käy. Minulta on otettu uudestaan mangeettikuva kyynärpäästä ja tuloksen kuulen ensiviikolla. Ennen leikkausta sain fysioterapiaa, hierontaa, oli kaikenlaisia teippijuttuja, akunpunktiota, kortisonipistoksia, sit piti kylmäpussilla "hautoa" kyynärpäätä ja mikään ei auttanut kuin hetkeksi;(
- tonnari78
epoykondyliitti;( kirjoitti:
Siis jäin elokuussa -10 saikulle. Kyynärpää leikattiin sitten syyskuussa -11. Työkokeiluun yritin joulukuussa, mutta kun kyynärpää ei anna nostaa.. tulee heti kipuilua. Nyt sitten olen lähtenyt erilaiseen paikkaan työkokeiluun ja sitten näkee miten käy. Minulta on otettu uudestaan mangeettikuva kyynärpäästä ja tuloksen kuulen ensiviikolla. Ennen leikkausta sain fysioterapiaa, hierontaa, oli kaikenlaisia teippijuttuja, akunpunktiota, kortisonipistoksia, sit piti kylmäpussilla "hautoa" kyynärpäätä ja mikään ei auttanut kuin hetkeksi;(
Voi harmi :(. Toivottavasti kuvissa ei mitään ikävää näy! Tsemppiä sulle ja jaksamista syksyyn. Mulla on onneksi vielä pitkä matka leikkauseen. Tosin en tiedä kannattaako leikkausta ollenkaan edes harkita jos ennuste ei ole kuin joku 50/50... Jos tämä uusi lääkekuuri sairausloma ei auta niin sitten pääsen fyssarille.
- ei veistä.
Miksi ette mene hierojalle, joka hieroo lihakset vetreiksi ja näinollen käsi paranee.
- epykondyliitti;)
Tenniskyynärpään kipuilu johtuu useinmiten liian raskaasta toistotyöstä!!! Silloin kyynärpäähän tulee tulehdus-alueita. Joten se hieronta ei valitettavasti aina paranna kaikkea. Kokemusta kyllä hieronnastakin.
- tonnari78
Olen kyllä valmis kokeilemaan sitäkin jos siitä on hyötyä.
- tonnari78
Tämä nyt ei asiaan liity mutta mistä syystä tuo yksi miinus-peukku?
KYSELIT TENNISKYYNÄR PÄÄ VAIVASTA. MULLA OLI JATKUVAT KIVUT JÄ SÄRYT MONTA VUOTTA, SIT LEIKATTIIN JA SEN JÄLKEEN EI OO VAIVANNU ELI KIVUT JA SÄRYT JÄI LEIKKAUS SALIIN. ENNEN LEIKKAUSTA OLIN PALJON SAIRASLOMILLA JA KORTISOONIA LAITETTETTIIN PALJON EI TUOTTANA TULOSTA. ELI ROHKEESTI VAAN LEIKKAUKSEEN JA TSEMPPIÄ.
- tonnari78
Terveiset tohtorilta. Tällä kertaa kipua hoidetaan Panacodilla ja saikkua tuli viikko lisää. Fysioterapiaan pyysin lähetettä, mutta lääkäri sanoi että katsotaan nyt vielä tämä lepoloma ensin niin sitten. Hän puhui nimenomaan ultraääni(?)hoidosta fysiossa, mahtaako tehota?
Niin ja kortisonipiikkien tehokkuudesta hän sanoi ettei niitä ollenkaan enää suosita saatika suositella tennarin hoidossa.
Että näin tällä kertaa...- Anonyymi
Kyllä auttaa ultraääni. Ainakin minulla
- ei aina kädessä
Kuinkahan moni tenniskyynärpää on todellisuudessa kaularangan välilevyn pullistuma?
Kivulla ei tarkkaa paikkaa, välillä särky tuolla, välillä siellä- epykondyliitti;)
Minulta on pois suljettu kaularanka ongelmat. Eilen sain lisää diagnoosia. Uudet MRI-kuvat lähtevät käsikirurgille (joka leikannut tenniskyynärpään -11) ja hän tekee päätökset voidaanko enää mitään tehdä, leikataanko uudelleen??? Lisäksi minulla on ilmennyt toinen vaiva oikeaan käteen, nyt löydetty myös ahdas olkapää, josta katsotaan fysioterapian jälkeen joulukuussa pitääkö leikata sekin.. kyllä minulle nämä leikkaukset alkas jo riittään ;((
- tonnari78
epykondyliitti;) kirjoitti:
Minulta on pois suljettu kaularanka ongelmat. Eilen sain lisää diagnoosia. Uudet MRI-kuvat lähtevät käsikirurgille (joka leikannut tenniskyynärpään -11) ja hän tekee päätökset voidaanko enää mitään tehdä, leikataanko uudelleen??? Lisäksi minulla on ilmennyt toinen vaiva oikeaan käteen, nyt löydetty myös ahdas olkapää, josta katsotaan fysioterapian jälkeen joulukuussa pitääkö leikata sekin.. kyllä minulle nämä leikkaukset alkas jo riittään ;((
No höh! Jaksamista sinulle :(...
Mun tilanteeni on hitusen parempi. Panacodien avulla leposärky on poissa. Kipu palaa aina kun teen jotain tällä kädellä, tosin olen huomannut että kyynär- ja rannetuesta on vähän apua.
Päätin jo että palaan töihin ens viikolla vaikka kipuja vielä onkin. Tiedän hyvin rajani ja rajoitteeni ja pystyn hyvin vaikuttamaan työni kuvaan, joten eiköhän se onnistu.
Ja jos kipu taas yltyy niin sitten mietitään uudestaan.
Peukut pystyyn...
- tonnari78
Kaipaisin nyt kokeneempien tennarivaivaisten neuvoa!
Tenniskyynärpää vaivaa edelleen, ei enää lepokipua mutta tiettyjä liikkeitä tehdäss kipu on kamala.
Missä vaiheessa voin ruveta jumppaamaan kättä? Fysioterapeutilla en ole vielä käynyt, mutta ystävältäni sain hyvät jumppa- ja venyttelyohjeet.
Voiko kättä alkaa kuntouttamaan jumpalla ja venytyksillä vaikka nämä kyseiset temput sattuvat aivan älyttömästi!?
Vai olisiko sittenkin viisasta käydä lääkärillä ja siellä fyssarilla... - avun saanut
Venyttely sattuu, koska lihakset ovat jumissa.
Kättä täytyy venytellä monta kertaa päivässä lyhyitä vemnyttelyitä.
Itse sain pysyvän avun täältä.
http://www.timonen.fi/vaivat-jannetuppitulehdus-if.html
Tää ei ollut siten mikään mainos, vaan kuka tahansa voi kunnon hieronnnalla saada ne lihakset rentoutumaan siellä kädessä. Ja lepo on suotavaa hoidon aikana. - tonnari78
Kiitos vinkistä. Taidan silti vielä kertaalleen käydä lääkärillä ja sitä kautta menen fysioon, varmuuden vuoksi.
- larrystylison
itse olen tenniskyynärpään kanssa vajaa kaksi vuotta tapellut. viimeiset puoli vuotta olen ollut sairauslomalla pätkittäin, viimset pari kuukautta kokonaan poissa töistä. kaikki hoidot (fysikaalinen, teippaukset, sähköiskut, akupuntiot, hierionnat, kortisoni, työergonomian muuttaminen, jne. jne.) tehty ja kokeiltu. jotkut hoidot auttaneet hetkeksi mutta kipu aina tullut takaisin. ja tällä hetkellä kädessä on suuri ojennusvaje. jonotan leikkaukseen ja todella toivon siitä olevan apua!
- tonnari78
Voi kamala :( ! Toivottavasti edes leikkauksesta on sinulle apua!
Tarkoitatko ojennusvajeella sitä ettei kipeää kättäsi saa kokonaan suoraksi vai mitä? Johtuuko tämäkin tennarivaivasta?
Tsemppiä...
- kipukäsi
Olin 25 vuotta toimistotyössä, kädessä ensin rannekanavan ahtauma, joka leikattiin, sitten tuli tenniskyynärpää, leikattiin, ei apua, leikattiin uudestaan ja jäi kovat hermokivut....nykyisin jos olen esim. tietokoneella, kuten nyt, käsi menee jääkylmäksi sormista. Olen eläkkeellä. Eli minun tapauksessa ei apua leikkauksesta. Toki löytyi kaularangan kuvauksessa pahat kulumat ja lievä pullistuma. Ikää minulla on 54 v. Nyt on sitten molemmat kädet kipeenä. Kokeiltiin myös omt-terapiaa?, akupunktiota, hierontaa, kipupolilla juoksin jne. Toivottavasti sinulle löytyy apu. Kipulääkkeita otan nyt yöksi, jos olen käsillä enemmän tehny jotain.
- toimii..
Osta kuvan mukainen rulla. Niitä myydään urheilukaupoissa ja jossain halpakaupoissakin.
http://www.kuntokauppa.fi/pilates-rulla?gclid=CJrigee54bICFYJ4cAodS1gAJA
Ja sitten vaan itse taikka joku kaveri rullaa sitä rullaa sun köden päällä.
Todella halpa ja hyvä keino hieroa tenniskyynärpään lihaksia.- toimii.
Tuo rullaaminen sattuu sitten ja paljon, mutta kun löytyy sen kipein kohta, niin sitä rullataan niin kauan kunnes ei enään satu. Sitten se käsi on valmis siltä äivältä ja ite huomaa kun käsi oikeen lämpenee. Lämpö johtuu verenkierron paranemisesta, kun lihakset vetreytyy.
- tonnari78
Voi ny p.rkele!
Kävin eilen lääkärissä, taas kerran. Tuomisina tulehduskipulääke- ja kipuvoideresepti. Sairasloma on kuulemma todella kipeän tennarin hoidossa aivan turhaa (?!), mun pitää vaan järjestää työni niin etten tee töissä yhtään mitään mikä sattuu tai vähänkin kättä ärsyttää...Käytännössä aika mahdoton tehtävä!
Pieni ilonpilkahdus päivään oli kun sain sittenkin kerjäämällä lähetteen fysioon. Nyt vaan odotellaan milloin jumppari ehtii ottaan yhteyttä...
Tuo v.tutuskäyrä on nyt jo laskussa mutta kyllä se eilen oli aivan huipussaan!!! - tonnari78
Terveiset fysiosta! Sain ohjeistukset käsijumppaan
ja kokeiltavana on myös kinesioteippaus.
Näillä mennään nyt taas pari viikkoa... No niin, kävimpä taas lääkärillä kun fysioterapeutin jumppaohjeista ei mulle apua ollut. Sain kortisonipiikin nyt siis toistamiseen, viikon sairauslomaa ja käsi rtg-kuvattiin.
Nyt vasta tuli mieleeni että olisiko sittenkin pitänyt pyytää lähete magneettikuvaan? Eikös sillä näe paremmin mahdolliset pehmytkudosvauriot?
Kokemuksia?- epycondyliitti
Eipäs se omena puusta kauas tipu. Nyt tyttärelläni 14v on todettu paha tenniskyynärpää vasemmassa kädessä(on oikea kätinen). Nyt ensin viikko todellisessa levossa ja burana kuurilla sen jälkeen kun pystyy niin niitä venyttelyjä.;(
- Ei veistä
Oletko kokeillut kinesioteippiä (http://www.kinesioteippishop.fi/kinesioteipit/kinesio-tex-gold.html), minulla auttoi ja perun leikkauksen...
- epycondyliitti
Minulla otsellä on kokeiltu, hierontaa, hermoratahierontaa, teippausta ja akupunktiota lisäksi tietysti kaikki venyttelyt ja levot sekä kortisonipiikit. Eivät auttaneet ja leikattiin, mutta leikkauksen jälkeen vain pahentunut. Nyt on ollut 3v ettei ole ollut kivutonta päivää. Joulukuussa uudelleen kirurgin vastaanotto jolloin katsotaan mitä voi enää tehdä. Lisäksi on ilmennyt ahdas olkapää;(( Mutta siihen jatkuvaan kipuunkin alkaa tottua...
- Ikuinen vaiva
Minulla krooninen tenniskyynärpää, ollut jo seitsemän vuotta, kipulääkäriltä olen saanut apua puudutus ja särkylääkekoktail jolla pärjää jotenkin mutta raskasta työtä en enää saa tehdä ja omt fysioterapiaa 30krt x vuosi.
Kokeneen lääkärin toteamus vaiva paranee jos olen kaksi vuotta tekemättä mitään ja heti kun alan jotain tekemään niin vaiva uusiutuu.- epycondyliitti
Kävin leikanneen kirurgin vastaanotolla ja mun "tennarille" ei voi enää mitään tehdä. (Leikkaus onnistuu tai sitten ei ja mun kohdalla tietysti toi ei). Pitää vain opetella elämään tuon tennarin kanssa. Nyt kylläkin odotan leikkuulle pääsyä ja vuorossa ahdas olkapää. Mutta sehän ei paranna oireita tenniskyynärpäästä. Eläkelaitoksen kanssa olen kirjeenvaihdossa, laitan hakemusta ja sieltä tulee hylky, nyt ollaan menossa jo vakuutusoikeudessa.
- fysiatri
Monissa lääketieteelisissä tutkimuksissa on päädytty siihen, ettei tenniskyynärpään hoidossa pidemmällä tähtämellä olisi hyötyä kortikosteroidi-injektioista.
Olen eri mieltä, ja mielestäni oikealla tekniikalla injisoiden kortikoster.injektiot ovat edelleen potentein hoitokeino tenniskyynärpäähän.
Tutkimusolosuhteet ovat varmaankin olleet asialliset, ja injektio-hoidot toivon mukaan toistettu ainakin saman terapeutin toimesta ja jollakin näkökontrollissa tehdyllä täsmäohjaustekniikalla.
Vaikka sama henkilö olisi antanutkin kaikki injektiot poikkeaa luultavasti tutkimushenlilöiden painot ja lihasmassat toisistaan, jolloin kokemnuksesta tiedän, että ei voi käyttää esim samanpituisia neuloja eikä koskaan voi edes 1-3 mm:n tarkkuudella toistaa injektioita samalla tavalla erilaiset rakenteet omaavilla potilailla.
Edelleen jos injektiot on annettu lateraalisen epicondyluksen yhteiseen jänneorigoon päältä päin suoraan pistäen on se minusta jo sinällänsä taitovirhe ja tae siitä, että kyynär kipeytyy pistoksesta reilummin ja jotain komplikaatiotakin voi tulla, läääke voi jäädä esim osin ihonalaiseen rasvakudokseen ja aiheuttaa rasva-atrofiaa tai jos lääke menee jänteen sisään vahingoittaa sitäkin.
Mielestäni pinnallisten jänteiden tulehdustilat saa hoitaa korstikosteroidi-injektioilla ainoastaan tekniikalla, jossa lääke injisoidaan jänteen tai sen kiinnityskohdan alle.
Itse olen aina injisoinut mm kaikki tenniskyynärpäät ja golfarin kyynärpäät samoin akillesjänteiden tulehdukset suuntaamalla kortikosteroidi-injektion ko jänteen tai jänneorigon alle, jolla tavalla minun tenniskyynärpääpotilaista, ainakin niiistä, joilla on tulehdusturvotusta, parantuu 1-2 injektiolla noin 75 % potilaista pysyvästi.
http://www.fysiatria.net
http://www.katajanokanfysiatriasema.com - tonnari1
Viime kesänä (toistamiseen) saatu tenniskyynärpää vaiva oireilee edelleen joka päivä, joka hetki, kokoajan. Ärsyttävää tästä tekee se että töissä siihen suhtaudutaan epäilevästi, teeskentelen vaan kuulemma ja olen laiska. Lääkärit sanovat että kaikki on jo tehty ja sen kuuluukin olla kipeä, se paranee joskus. Kipuvoiteet, kipulääkkeet, kortisonipistokset, jumpat, venyttelyt, kinesioteippaukset, akupunktiot, ultrahoidot ja lymfat on nyt testattu. Työergonomiaan olen tietty panostanut alusta alkaen joten kysyn vaan että mitä seuraavaksi???
Parisuhde kärsii koska jatkuva kipu väsyttää, pinna on kireellä kokoajan, töissä v-tuillaan jo ihan suoraan ja hoitava lääkäri sanoo vaan että voivoi - kaikki on jo tehty. En kerjää saikkua, en edes halua sitä! Haluan tämän ikuisen kivun pois. en jaksa enää :( ! - kipuako
Noin 1,5 vuotta vaivannut tennari mulla. Kortisoonia laitettu 7-8 kertaa,fyssaa,akupunktiooo,sähköä,tulehduskipulääkkeitä,-voiteita,kylmägeeliä,venytyksiä,lihaksia rentouttavia lääkkeitä ja jumppaa kokeiltu sekä arviolta 10 eri lääkäriä.Sairaslomaa paaaaaljon,välillä töissä kokeilemessa.
Nyt jälleen saikku koska käsi kipeä olkapäähän asti. Viimekesänä laitettiin 2 kertaa kortisonia peräkkäin ja käsi oli loppu kesän ja syksyn aika ok.Tammikuussa kokeiltiin samaa-ei auttanut. Nyt lääkäri oli sitä mieltä ettei kortisonista ole vastaavaa hyötyä.Itsehoitoa ja lepoa -näillä mennään.
Sitä pitkittää ihan liian kauan itekseen tota kipua ja sit käy näin ettei se käsi vaan enää toimi ollenkaan :( oma moka,pidä hyvänäs-joo kiitti....
Mut hei-aurinko paistaa ja sehän on vaan yksi käsi :) Vähän se hidastaa mut haittaaxe? Kesä tulee,jumppaa jumppaa kyllä se siitä!
Kivutonta ja aurinkoista kevättä!!! - mmmmmmmmm
Heips ihmiset! Olen kärsinyt uusiutuvasta epicondyliitistä nyt kuusi vuotta. Käteni on kuvattu magneettikuvalla, jossa näkyy kyynärpään kohdalla noin kynnen kokoinen luusto muutos, aluksi lääkäri epäili minulla olevan synnynnäisen rakenteellisen vian kädessä. Vielä noin nelisen vuotta sitten kättäni hoidettiin toistuvin kortisoni pistoksin, enää ei työterveyslääkäri suostu niitä pistämään. Lääkkeistä olen syönyt erilaisia relaksantteja, Dolania, ennaltaehkäiseväksi ja kipukynnystä nostavaksi on määrätty Triptylia, (jota en edes uskaltanut kokeilla) Sirdaludia jonka käytön lopetin koska ei sopinut minulle. Sekä erilaisia tulehduskipulääkkeitä ulkoisesti ja sisäisesti. Myös rannetukea olen käyttänyt työssä, fysioterapiassa ja sähköhoidossa olen käynyt, nyt olen tyk-kuntoutuksessa. Olen siis töissä, mutta usein käden kipeydyttyä viikon tai ylikin sairaslomalla. Olen töissä postissa, teen lajittelutyötä koko päivän ja kipu aiheutuu yksipuolisista liikkeistä joita ilman työtä ei voi tehdä. Nyt siis kysyisinkin siitä leikkauksesta, jos joillekkin on tehty, niin oliko apua? olen aivan kyllästynyt käteni kipeytymiseen, se vaikeuttaa elämääni myös työn ulkopuolella.
- 197
Itsellä 3,5v takana tennaria.Välillä oli täysin oireeton, kun kävin Kalevalaisella jäsenkorjaajalla (6 kertaa).Uin liikaa, kipetyi. Enää korjaajakaan ei auta kuin hetkellisesti :( . Nyt yli 4kk saikkua. Sain kasvuntekijäpistoksen jolukuussa. Eipä juuuri auttanut. Kortisoonia ei saa laittaa jos on kroonistunut!! Löysin kipulääkkeen: kaalinlehdet kääritään harmaalla teipillä, vaihdetaan aamuin illoin. En tiedä parantaako, mutta poistaa kipua!! Harkitsen vakavasti leikkausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418