Onkohan noissa 626 - malleissa mitään erityisiä tyyppivikoja tai muuta mihin kannattaa kiinnittää huomioita jos nyt lähden -99 vuoden 626:a katsomaan.
1,8 l koneella ja ajettu vain 125 000 km. Hintakin tosin sen mukainen.
626 tyyppivikoja?
15
6261
Vastaukset
- vaikka mitä
pahin on se, että ne alkaa olla paali-iässä.
- örvisrvis
...ehkä teini-iässä ku noin asiallisesti vastasit?
Aika kumma jos alle 10 v. autoja pitää paalata - valmistusmaasta huolimatta.
- aina perusasiat autosta kui...
Mutta erityisesti kannattaa katsella kuin pahasti mädät takalokarit ja muutenkin ruosteen määrä. Kytkin ja laatikko voi olla jo heikossa hapessa riippuen ihan kuskista. Katso että auton käynnissä ei seilailua. Nesteitä on saatettu vaihtaa just ja korkkeja yms putsattu, mutta kannattaa niitäkin vähän "haistella". Kauheesti tuo pikkukoneinen ei tosiaan enää maksa. Tollaiseen muutaman tonnin autoon ei kannata enää esim laatikkoa vaihtaa, joten ole tarkkana. -99 auto ON VANHA joskaan ei ihan paaliin vielä muutamaan vuoteen. Onhan niitä kuntotestejä olemassa mistä saa jo parempaa kuvaa
Noilla kilsoilla pitää kiinittää huomiota jo kaikkeen. - vaihdettu jakohihna
huonolla tsägällä ei vaihettu ja se olis heti edessä. Ei ihan halpa homma mazdassa. Vesipumppu voi olla jo entinen
- mazda-man
Mazda 626 samaa vuosikertaa farkkuna 2.0i koneella ollut reilun vuoden. Hyvä auto, jolla nyt ajettu reilu 160.000 km. Mazdan ongelmina usein jarrut. Itse jouduin vai´htamaan jarrusatulan kokonaan. Lisäksi olen vaijtanut kallistuksenvakaajat, jotka olivat viime katsastuksessa hieman väljiä. Olen ollut tyytyväinen matuun, mutta suosiottelen sulle, että hankit 2.0 litran pelin (1,8 on vähän laiska) ilmastoinnilla. Myyntitilanteessa kannattaa tarkastaa mahdolliset ruosteongelmat. Itse laitoin viime kesänä öljyt pohjaan ja uusin käsittelyn noin kahden vuoden välein.
t. mazda-man- Demaz
Tuo on yksi parhaista malleista käytettynä,hinnatkin jo tosi alhaalla. Ei ole erityisen herkkä ruosteelle,aivan hyvä ajettava ja tekniikka on aika yksinkertaista ja selkeää laatutyötä.Tarkista jakohihnan vaihto(vaihtoväli on 100.000 km)ja huollot noin yleisesti.Seuraavan sadantonnin aikana joudut todennäköisesti ainakin vaihtamaan etuiskarit,jarrulevyt ja -palat,etupäänniveliä ja kallistuksenvakaajan tuet.Muu tuskin kiusaa.Tekniikka oikein hoidettuna kestää yli 800.000km. Kansirempan kun vaan tekee tossa 400.000 kohilla,kokemusta on.Laatuauto osta pois.
- mazda-man
Demaz kirjoitti:
Tuo on yksi parhaista malleista käytettynä,hinnatkin jo tosi alhaalla. Ei ole erityisen herkkä ruosteelle,aivan hyvä ajettava ja tekniikka on aika yksinkertaista ja selkeää laatutyötä.Tarkista jakohihnan vaihto(vaihtoväli on 100.000 km)ja huollot noin yleisesti.Seuraavan sadantonnin aikana joudut todennäköisesti ainakin vaihtamaan etuiskarit,jarrulevyt ja -palat,etupäänniveliä ja kallistuksenvakaajan tuet.Muu tuskin kiusaa.Tekniikka oikein hoidettuna kestää yli 800.000km. Kansirempan kun vaan tekee tossa 400.000 kohilla,kokemusta on.Laatuauto osta pois.
jakohihnan vaihtoväli ko mallissa on 90.000 km välein. Aina toki kannattaa tarkastaa huoltohistoria, onko kolaroitu jne.
Itse olen ollut kyllä tyytyväinen pirssiin, ja etenkin kesällä ilmastoinnista on etua. Kahden litran koneella tehoa myös riittävästi. Maantieajossa vakaa ajettava, eikä rengasmelu ole mielestäni liian kova. Ruostesuojaus parempi kuin kuutosessa.
- M<zda
1998 2.0 /100 tkm.
-Penkinlämmittimet kuolleet
-Pölläyttää siniset savut joskus käynnistyksen yhteydessä(venttilin kumit ?)
-Kaasuläppä takertelee joskus käynnistyksen jälkeen (vähäsen aikaa=n.1min)
-nitisee ja natisee- tietäjä10
varmaan huollattaa autoa välillä, niin on mukavampi ajella....
- M<zda
tietäjä10 kirjoitti:
varmaan huollattaa autoa välillä, niin on mukavampi ajella....
Nää tyyppiviat ei ole ainakaan merkkihuollossa lähteneet, vaikka on ns. "täytellinen" huoltokirja.
Taitaa olla vähän sellainen harrastajan auto ? - tietäjä10
M<zda kirjoitti:
Nää tyyppiviat ei ole ainakaan merkkihuollossa lähteneet, vaikka on ns. "täytellinen" huoltokirja.
Taitaa olla vähän sellainen harrastajan auto ?mulla Mazda 626 2.0i farkku vm.1999 ajettu 164.000km, jonka olen huollattanut säännöllisesti, eikä autossani ole esiintynyt mainitseamiasi ongelmia pientä natinaa (toisinaan) lukuunottamatta.
- on huuhaata
tietäjä10 kirjoitti:
mulla Mazda 626 2.0i farkku vm.1999 ajettu 164.000km, jonka olen huollattanut säännöllisesti, eikä autossani ole esiintynyt mainitseamiasi ongelmia pientä natinaa (toisinaan) lukuunottamatta.
ne leimat kirjassa ei meinaa mitään muuta kuin kalliita öljynvaihtoja. Onhan se toki jo hyvä homma jos aina hyvät öljyt sisässä, mutta enemmän anna arvoa mahdollisille OIKEILLE huoltokuiteille. 100tkm jälkeen on jo paljon monenlaista tulollaan
- Kingi
Ittelläni -98 GT ja hyvin on toiminu. GT-ssä on vaan takajarrut ongelmalliset. Joutunu vaihtaan jo 2 kertaa satulat kummallekin puolelle jumitusten takia. Ja on vaihdettu nesteet 2 vuoden välein ja jarruteltukin reippaasti eli ominaisvika. Onneksi niitä saa biltemalta nykyisin edullisesti verrattuna merkkiliikkeeseen (ja varmana yhtä laadukaat). Kytkin huolestutti kantavuudellaan 100tonnin paikkeilla, mutta pitikin säätää polkimelta lähtevän vivun pituutta ja nyt toimii kuin enkeli. Helppo huoltaa itsekin hihnanvaihdot ym. Vaikka ei olisikkaan autonasentaja koulutukseltaan.
Huolettomampia autoja joita olen omistanut.- Anonyymi
Mulla on 626 1.8 Exolives. Ikää sillä on 20v. Kilomeytrejä on aika vähän. 335000tuhatta.
Luettelen kaikki korjaukset, mitä siihen on tehty.30000 välein öljyt vaihdettu
Taakse molemmat jarrusatulat ja kengät vaihdettu n. 70000t. välein
Vesipumppu kahdesti vaihdettu. Jakopää kaikki vaihdettu 3 kertaa, n. 10000t. välein.
Tulpat vaihdan 150000t. välein Ostaessani uutena,ruostesuojasin ja kerran olen pohjan uusiosuojanut, joten ruostetta ei ole.Autossa on Vepasto, joka säästää moottoria.
Sähkölaitteet on erinomaiset. Ajovalolamput olen vaihtanut pari kolme kertaa. Parkkilamppuja joskus katsastukseen mentäessä, koska ne himmenee Yksi suuntavalo on palanut.
Auto ei ole jättänyt tielle koskaan. Maantellä kulutus on 6,3l. Vähemmän kun moni nykyauto.
Monta vuotta olen miettinyt autonvaihtoa, Uusien autojen huoltokulut on mielettömän kalliita ja pääoma hupenee nopeasti. Aion ajaa tällä vielä 3v. jonka pääomakulut on 150 euroa vuodessa Ajatelkaa, ennen kuin oststte uuden auton, mitä se maksaa vuodessa, pääoma että käyttökulut. 30000t.euron kulut 15000km. vuodessa on 380 euroa kuukaudessa. Meitä kusetetaan polttoaine ja autoverolla
Nykyauton ostajan kannattaa ensin käydä autosähköpuolen ammattikoulun.
Suomen oloihin ei sovi täyssähköauto jos ajaa yli 5000km. vuodessa. Soveltuu kauppakassiksi, jos on kotona latauspiste
- kiitti3
jp vaihto väli 323 1999 ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070