Kuika usein tappaatte?

Kummilasta

Siinäpä se tulikin, eli kuinka usein tapaatte kummilastanne?

Itse mietin (lapsi on ~4kk) että kuinka usein "pitäisi" tavata jotta lapsi ei unohda ja pidä täysin vieraana ihmisenä?
Tai missä iässä lapsi alkaa muistaa että "tuohan on ennen ennekin käynyt meillä" ja kuinka nopeasti unohtaa?

Helposti nimittäin itselleni ainakin käy niin että kun on ollut vähän pidempi aika ettei ole käynyt ni sit seuraava ja sitä seuraava väli venyy aina vain :(

Tahtoisin kuitenkin säilyttää lämpimät ja luontevat välit lapseen :)

6

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • välimatkakin.

      Ja sen lisäksi suhde kummilapsen vanhempiin.
      Itse tapaan sisareni lasta,joka on kummilapseni,ainakin kerrn viikossa.
      Kaverin lasta tapaan n.kerran kuussa. Toisen kaverin,jonka kanssa välit ovat viilentyneet,tapaan kerran vuodessa.
      Entisen poikaystäväni lasta en ole tavannut pariin vuoteen.

    • mapee

      meillä ainakin kun lapset on olleet pieniä niin kummit on käyneet aika säännöllisesti ja mekin heillä. Ehkä siinä on tiiviiden suhteiden salaisuus? Vähän isompana on sitten soiteltu ja nyt hoitavat yhteyksiä omin nokkineenkin tekstareilal yms aika tiuhaankin...

      Eli tavallaan alkuun se on vanhempien ja kummin vastuulla että se suhde muodostuu ja sitten se on vähitelleen enemmän lapsen vastuulla pitää sitä yllä.

      Oikeastaan siksi oudoksun itse sitä että lapsella on lukematon määrä kummeja koska silloin yhteydenpito jää väkisinkin aika lepsuski ellei olla tekemisissä muutenkin tiiviisti. Tosin meillä on valittu kummit myös sen mukaan että ollaan tekemisissä muutenkin eikä vain kummiuden takia. Näin se yhteys on luonteva alusta asti..

    • niiskuneiti--

      Itse olen tavannut reilu 4kuista kummipoikaa n. kerran kuussa vaikka välimatkaa ei ole kuin 25km.
      Olisi kiva tavata useammin mutta työpäivän jälkeen on ihan loppu eikä joka viikonloppu viitsi mennä kylään/kutsua.
      Pojan äidin kanssa pidämme yhteyttä tekstiviestein useammin.

    • kuussa

      Tapaan kummipoikaani (1v 2kk) kerran-kaksi kuussa. Välimatkaa ei ole kuin n.10km, mutta käyn päivisin töissä, samoin kummipojan vanhemmat. joten sitä muuta puuhaa tahtoo kertyä iltoihin niin ei kovin usein ehdi nähdä..

    • monesta

      Tuokin varmaan riippuu niin monesta asiasta. Minulla on kaksi kummilasta, joiden kanssa on aivan erilaiset kummisuhteet.

      Kummityttöäni (1v8kk) tapaan noin 2 kertaa viikossa, joskus usemmin, harvemmin vähemmän. Kummityttö on myös noin kerran kuussa yökylässä, joskus kaksikin yötä ja muutenkin meillä on yhteisiä juttuja, jonne mennään ihan kaksistaan ja joskus tytön vanhempi sisko mukanamme. Välimatkakaan ei ole pitkä, kummityttö perheineen asuu n. 3km päässä. Tyttö on minulle aivan äärettömän rakas ja toivon että kummisuhteemme säilyy tällaisena.

      Kummipoikaani (4v.) taas näen paljon harvemmin, muutaman kerran vuodessa. En tunne lapsen vanhempia juurikaan, (enkä lasta) vaikka ovat hekin sukulaisiani. Välimatkakaan ei ole kovin pitkä (noin 35km). Aina kun tapaamme, olo on tosi vaivaantunut. Tuntuu, että olen niin huono kummi tälle pojalle. Muistan kyllä synttärini, jouluna, nimipäivänä, ystävänpäivänä jne. ja saatan kortin laittaa joskus ihan muuten vaankin. Mutta paljoa emme näe. :(

    • anu[[

      Kannatan pitämään yhteyttä kummilapseen. Itse olen nyt 15-vuotias.
      Viimeksi olen nähnyt kummitätini ja setäni 14-vuotta sitten. Syntymäpäivänä ei onnittelua,korttia,lahjaa, ei nimipäivänä eikä jouluna.

      Nyt olen päättänyt jos kummitätini tapaan jossain sukulaisen tykönä ja hänet ja minut esitellään, vastaan vaan että "en tiedä enkä tunne koko henkilöä" Nyt minun ns.kummeiksi on valittu sisko ja hänen avomies.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe